Genres / Rock / Progrock-album van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 07:56 uur
Jav- schreef:
Leuk topic, heb al een paar mooie bands ontdekt. Vooral 'Not A Good Sign' heeft indruk op me gemaakt, ik heb de cd daarom ook aangeschaft.
Ik ook, en heb er geen seconde spijt van. Bij jou staat 'ie zelfs in de top-10, tussen allemaal grote klappers Leuk topic, heb al een paar mooie bands ontdekt. Vooral 'Not A Good Sign' heeft indruk op me gemaakt, ik heb de cd daarom ook aangeschaft.
.
0
geplaatst: 1 oktober 2013, 08:06 uur
Papartis schreef:
Tijd om weer eens een album onder de aandacht te brengen.
Magenta - The Twenty Seven Club.
Tijd om weer eens een album onder de aandacht te brengen.
Magenta - The Twenty Seven Club.
Van Magenta heb ik niet eerder een album beluisterd en hun laatste klinkt goed. Melodieus als Renaissance in hun beste dagen, met puntig gitaarspel in de stijl van Steve Howe. Nog een paar keer beluisteren voor een goed oordeel.
0
geplaatst: 20 oktober 2013, 15:32 uur
Pas ontdekt:
Hangover Paradise - Mirrors (2013)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/601517_635282559845474_1947319450_n.jpg
Debuutalbum van deze Nederlandse Band uit Drenthe.
Mooi album. Nummers zijn melodieus en de bandleden zijn ervaren rotten in de muziek.
Ook de zang is goed.
Het is niet echt vernieuwend maar het is goed gemaakt.
De band bestaat uit:
- Peter Zwerus - Toetsen (en tekstschrijver)
- Pieter Nanuru - Gitaar
- Elias de Vries - Zang
- Jeroen van Stenis - Drums
- Chyntio Ooms - Bass
- Henk Zwerus - Toetsen
Website:
Hangover Paradise
2 clips:
Hangover Paradise - Mirrors (2013)
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/601517_635282559845474_1947319450_n.jpg
Debuutalbum van deze Nederlandse Band uit Drenthe.
Mooi album. Nummers zijn melodieus en de bandleden zijn ervaren rotten in de muziek.
Ook de zang is goed.
Het is niet echt vernieuwend maar het is goed gemaakt.
De band bestaat uit:
- Peter Zwerus - Toetsen (en tekstschrijver)
- Pieter Nanuru - Gitaar
- Elias de Vries - Zang
- Jeroen van Stenis - Drums
- Chyntio Ooms - Bass
- Henk Zwerus - Toetsen
Website:
Hangover Paradise
2 clips:
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 30 oktober 2013, 15:50 uur

John Lees' Barclay James Harvest - North (2013)
Nieuwe plaat van John Lees' versie van Barclay James Harvest.
0
geplaatst: 11 november 2013, 12:37 uur
0
Ozric Spacefolk
geplaatst: 11 november 2013, 12:38 uur
Geen probleem. Het is zo zonde voor de site.
Maar cool. Heb je ook luisterlinkjes?
Maar cool. Heb je ook luisterlinkjes?
0
geplaatst: 17 november 2013, 08:03 uur
Deze klinkt ook niet verkeerd: Cherry Red Records - Prophecy - Solstice - cherryred.co.uk
YouTube - Prophecy Promo
YouTube - Prophecy Promo
0
geplaatst: 17 november 2013, 15:12 uur
http://www.cherryred.co.uk/images/solstice2.png
Solstice - Prophecy (2013)
Het debuut van deze Engelse band met Andy Glass als grote man was al in de jaren 80.
Op de bonus CD staan 4 nummers waarvan de eerste 3 zijn gemixt door Steven Wilson.
Solstice - Prophecy (2013)
Het debuut van deze Engelse band met Andy Glass als grote man was al in de jaren 80.
Op de bonus CD staan 4 nummers waarvan de eerste 3 zijn gemixt door Steven Wilson.
0
geplaatst: 26 november 2013, 14:37 uur
http://www.progarchives.com/progressive_rock_discography_covers/4970/cover_2951016102013_r.jpg
Elektronische retro/prog-rock.
Elektronische retro/prog-rock.
0
geplaatst: 7 december 2013, 21:57 uur

Franc Albir - Hoc
Catalaanse band verrast met filmische muziek die bij elke draaibeurt beter wordt. Te beluisteren op Bandcamp.
0
geplaatst: 13 december 2013, 09:10 uur
Liefhebbers,
Heb dit album toegevoegd aan MusicMeter.
Hou je van Devin Townsend en Anneke, IOEarth, Riverside, Ayreon, whatever voor experimentele prog-rock metal?
Deze sloeg mij van mijn stoel.
Heb dit album toegevoegd aan MusicMeter.
Hou je van Devin Townsend en Anneke, IOEarth, Riverside, Ayreon, whatever voor experimentele prog-rock metal?
Deze sloeg mij van mijn stoel.
0
geplaatst: 13 december 2013, 19:38 uur
Die Franc Albir vond ik eerlijk gezegd wat aan de saaie kant. Ga gauw de rest beluisteren 

0
geplaatst: 18 januari 2014, 19:08 uur
Is deze New Prog Rock Releases: Huis "Despite Guardian Angels" - newprogreleases.blogspot.nl al voorbij gekomen. Canadese productie met veel Nederlandse invloeden.
0
geplaatst: 19 januari 2014, 12:13 uur
snarf349 schreef:
Is deze New Prog Rock Releases: Huis "Despite Guardian Angels" - newprogreleases.blogspot.nl al voorbij gekomen. Canadese productie met veel Nederlandse invloeden.
Met gitarist Michel St.Pere van Mystery.
http://images.plixid.com/imager/w_500/h_/f12adbc11ee5efeb704d4c01d9bfa65c.jpg
Link naar Website met strea...
0
geplaatst: 27 januari 2014, 23:39 uur
Gazpacho( één van de beste moderne progrock bands) komt in Maart met een nieuw album
http://www.kscopemusic.com/wp-content/uploads/2014/01/gaz-350px.jpg
Voor de mensen die nog nooit van Gazpacho gehoord hebben:
http://www.kscopemusic.com/wp-content/uploads/2014/01/gaz-350px.jpg
Voor de mensen die nog nooit van Gazpacho gehoord hebben:
0
geplaatst: 1 februari 2014, 19:27 uur
Absoluut het progalbum van de week is kaleidoscope van Transatlantic, een fantastisch album
0
geplaatst: 2 februari 2014, 11:37 uur
Ik vind dit een goed album: Dream the Electric Sleep - Heretics (2014)
Dream the Electric Sleep - dtes.bandcamp.com
Dream the Electric Sleep - dtes.bandcamp.com
0
geplaatst: 27 februari 2014, 21:50 uur
Wie open staat voor melodische (female fronted) prog raad ik de nieuwste van Frequency Drift aan. Te beluisteren op www.progstreaming[/url]

Frequency Drift - Over (2014)

0
geplaatst: 16 maart 2014, 11:54 uur
Ik ben onder de indruk van de reeds beschikbare nummers van Messenger - Illusory Blues (2014).
Houd je van prog in de stijl van Beardfish, check this out.
Houd je van prog in de stijl van Beardfish, check this out.

0
geplaatst: 7 juni 2014, 14:54 uur
Debuut album van deze Super groep uit Noorwegen.

De Scandinavische proggers Ketil Vestrum Einarsen (Jaga Jazzist, Motorpsycho), Rhys Marsh (The Autumn Ghost, Opium Cartel) en Mattias Olsson (Änglagård, White Willow) hebben de koppen bijelkaar gestoken en onder de bandnaam Kaukasus het album ‘Kaukasus ‘I” gemaakt.
Niet de minste namen dus.

De Scandinavische proggers Ketil Vestrum Einarsen (Jaga Jazzist, Motorpsycho), Rhys Marsh (The Autumn Ghost, Opium Cartel) en Mattias Olsson (Änglagård, White Willow) hebben de koppen bijelkaar gestoken en onder de bandnaam Kaukasus het album ‘Kaukasus ‘I” gemaakt.
Niet de minste namen dus.
0
geplaatst: 8 juni 2014, 06:49 uur
Een prachtige line-up, het zou me verbazen als dit niet goed is. Gaat op de luisterlijst.
0
geplaatst: 21 juni 2014, 13:59 uur
Kaukasus is mooie sferische artrock.
, vergelijkbaar met Rhys Marsh & Autumn Ghost.
, vergelijkbaar met Rhys Marsh & Autumn Ghost.
0
geplaatst: 21 juni 2014, 14:04 uur
Motis is een persoonlijke favoriet en zijn nieuwe album is weer erg fraai (negeer het malle hoesje). Voor liefhebbers van melodieën, mellotron, Jethro Tull en (old school) Genesis. Op Youtube staat slechts een teaser.

Motis - Josquin Messonnier (2014)

Motis - Josquin Messonnier (2014)
0
buizen
geplaatst: 21 juni 2014, 15:27 uur
Svendra schreef:
Wie open staat voor melodische (female fronted) prog raad ik de nieuwste van Frequency Drift aan. Te beluisteren op www.progstreaming[/url]
(afbeelding)
(afbeelding)
Die hoes lijkt, qua duistere mysterieuze sfeer maar ook de kleurstelling, heel erg op het album van Black Sabbath.
http://www.swotti.com/tmp/swotti/cacheYMXHY2SGC2FIYMF0AA==RW50ZXJ0YWLUBWVUDC1NDXNPY0JHBMRZ/imgblack%20sabbath5.jpg
0
geplaatst: 28 juni 2014, 12:42 uur
buizen schreef:
Die hoes lijkt, qua duistere mysterieuze sfeer maar ook de kleurstelling, heel erg op het album van Black Sabbath.
Inderdaad
. Je zou het hier kunnen plaatsen.
0
geplaatst: 17 september 2014, 20:20 uur
Laat ik dit topic weer eens wat nieuw leven proberen in te blazen:
Russisische female-fronted prog met klassieke invloeden. Verwacht dus geen vuurwerk, maar wel mooie en afwisselende muziek, waar je je heerlijk op weg kan laten deinen

iamthemorning - Belighted (2014)
Russisische female-fronted prog met klassieke invloeden. Verwacht dus geen vuurwerk, maar wel mooie en afwisselende muziek, waar je je heerlijk op weg kan laten deinen

iamthemorning - Belighted (2014)
0
geplaatst: 22 oktober 2014, 07:58 uur
Deze ingetogen plaat uit Spanje gaat waarschijnlijk in m'n top-10 van 2014 eindigen. Mix van progrock, jazz en opvallend goede klassiek. Te beluisteren op Bandcamp

Kant Freud Kafka - No Tengas Miedo (2014)

Kant Freud Kafka - No Tengas Miedo (2014)
* denotes required fields.