MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
laboomzaa schreef:
uhm...heeft iemand een idee, waar ik deze binnen kan halen????

neen, is heel moeilijk te vinden. Je kan hem via een premium (betalende) account binnenhalen op Rapidshare. Maar dat heb ik daar niet voor over ...

Wie het album niet vindt, laat mij of Devoo even weten, dan krijg je een berichtje.

Is er al iemand ondertussen die hem heeft kunnen luisteren? =P

Had 'm al binnen, toch bedankt voor de link.
Via slsk is ie makkelijk te vinden.

Kronos schreef:
Ik stuur je een berichtje, laboomzaa.

Thanx!!!

Kronos schreef:
Een update van mijn persoonlijke top tien.

Maar ik denk dat Cabeza het deze dagen erg druk heeft met sinterklaas en kerstman spelen. De uiteindelijke uitslag zal nog wel even op zich laten wachten waarschijnlijk.

Inderdaad, piekperiode hier. Zeer weinig vrije tijd, maar ik probeer het toch een beetje te volgen, en zal nog een finale update van de eerste ronde plaatsen voor Nieuwjaar, zodat er nog tijd is om nieuwe topjes te posten. Voor de nieuwe ronde dacht ik gewoon opnieuw te beginnen, het eerste toplijstje na 10 albums dus.

Betreft het album van vorige week, Hacride - Amoeba:
Had ik eerder nog niks van beluisterd. Mijn eerste kennismaking dus, en deze is mij niet echt bevallen. Heeft meer te maken met mijn persoonlijke smaak dan met de kwaliteiten van de band, want die zijn er zeker! Toch weer een album om te bewaren, want track 4, Zambra vind ik dan weer zo schitterend, dat ik het niet meer zou willen missen. Spijtig dat er voor de rest niet wat meer afwisseling in zit dat wat meer muzikaal klinkt. De rest neigt te veel naar met muziek-instrumenten gemaakt lawaai... Okee, lawaai met talent, dat wel

Devoo schreef:

Yep, mening al bij het album gezet. Mwah-mwah plaatje

Kronos schreef:
Aha, iets uit België.

Meer bepaald uit Ieper, mijn geboortestad! En zeggen dat ik nog nooit van deze band had gehoord.

essence schreef:
(quote)

Meer bepaald uit Ieper, mijn geboortestad! En zeggen dat ik nog nooit van deze band had gehoord.

Dan heb je wel al van Fatal Recoil en Retaliate gehoord?

essence schreef:
(quote)

Meen je dat nou? Ik ben ook van Ieper. Woon je daar nog steeds?

bennerd schreef:
Dan heb je wel al van Fatal Recoil en Retaliate gehoord?

eeuhm .... neen, eigenlijk ook nog niet ....

Devoo schreef:
Meen je dat nou? Ik ben ook van Ieper. Woon je daar nog steeds?

Neen, ik ben daar al een 20 jaar weg. Via Poperinge en Kotrijk in Gent beland. Ik woon hier nu al een 15-tal jaar. Vandaar dat ik die 'nieuwe' lokale bands niet meer ken.

Ik moet dringend een een inhaalbeweging maken me dunkt.

Als je je interesseert in hardcore en metalcore is de H8000-scene interessant genoeg om mee te nemen in je inhaalbeweging.

Je komt uit Gent, zeg je? Dan moet je Crimson Falls eens proberen (als je ze nog niet kent tenminste). Dat zul je wel trekken, zeker als je Burnt By the Sun goed vindt. Niet dat het zo enorm op elkaar lijkt, maar het is beiden vrij hectisch, groovy en catchy tegelijk.

Paar x geluisterd nu....en ik kom tot de conclusie dat het best een puik plaatje is....wat mijn hoofd met regelmaat doet knikken....MAAR wat ik nooit uit mezelf op zou zetten!!

Zo tijd gaat snel! Alweer een nieuwe ronde

Ik ga mezelf even wat strenger hierop zetten. Heb nogal wat in te halen :O

Ik wil wel meedoen! Kan dat nog?
Is er een schema van wie elke week een album kiest?
Welk album is nu aan de beurt? Of wat is het eerstvolgende album dat aan de beurt is en wanneer gaat deze in?

thanks voor allen die mij een link hebben toegestuurd!

Heb het afgelopen dagen te druk gehad om er naar te luisteren.

Ben afgelopen Dinsdag naar Alice Cooper geweest, alles behalve metal maar wel zeer vet!

Alice Cooper is alles wat met metal te maken heeft naja hij is een grote invloed geweest natuurlijk.

Had er ook graag heen gewild, maar was me toch iets te ver.

master-rens schreef:
Ik wil wel meedoen! Kan dat nog?
Is er een schema van wie elke week een album kiest?
Welk album is nu aan de beurt? Of wat is het eerstvolgende album dat aan de beurt is en wanneer gaat deze in?

Ja, er is een schema met namen en data, en jij staat er nu in.
Verder meen ik dat Kronos dit soort schema's bijhoudt, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iig speel ik voor heel even Kronos, nu maar hopen dat hij dat niet erg vindt.

De plaat van deze week staat hier op de vorige bladzijde.

De regels:
Sir Spamalot schreef:
Nog even de "spelregels" zoals gegroeid:
Hier op Musicmeter heb je al het Jazz album van de week en we doen hetzelfde met Metal. Dus ongeveer hetzelfde concept als bij het Jazz topic. Iedere week zal er dus een nieuw Metal album in de spotlights staan, waarvan je denkt dat die te weinig aandacht krijgt op Musicmeter, die wordt dan beoordeeld door enkele gebruikers, en de volgende week komt er iemand anders met een nieuw Metal album.

Als het album op Musicmeter geboekstaafd staat als een metalalbum is het metal. Puristisch gedoe is niet goed voor een topic als dit. Diegene die een album voorstelt, wordt wel gevraagd om dat wat te motiveren vanuit zichzelf. Gewoon een beetje uitleg waarom hij of zij vindt dat het album een week onze extra aandacht verdient.

Er mogen in principe geen albums van boven de 20 stemmen mogen verkozen worden. Dus platen van Metallica of Iron Maiden hoeven hier niet gepost te worden, want die kent iedereen toch al. Als een album nu 21 stemmen heeft maar van geen enkele van de deelnemers hier....

Geen Metallica, Slayer, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, en soortgelijke bands met een legendarische status. Je snapt het wel.

Het schema:
week 01 (06/12/2009): Devoo :
week 02 (13/12/2009): Aghora :
week 03 (20/12/2009): MDV :
week 04 (27/12/2009): lambf :
week 05 (03/01/2010): mastodonner :
week 06 (10/01/2010): bennerd :
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot :
week 08 (24/01/2010): Kronos :
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen :
week 10 (07/02/2010): Fza :
week 11 (14/02/2010): HammerHead :
week 12 (21/02/2010): phantasia :
week 13 (28/02/2010): Dexter :
week 14 (07/03/2010): paulisdik :
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora :
week 16 (21/03/2010): aslan :
week 17 (28/03/2010): trebemmit :
week 18 (04/04/2010): Joy4ever :
week 19 (11/04/2010): andnino :
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa :
week 21 (25/04/2010): progressive :
week 22 (02/05/2010): lykathea :
week 23 (09/05/2010): horned_reaper :
week 24 (16/05/2010): Gajarigon :
week 25 (23/05/2010): Sammael :
week 26 (30/05/2010): Lau1986 :
week 27 (06/06/2010): Edwynn :
week 28 (13/06/2010): Scython :
week 29 (20/06/2010): Them :
week 30 (27/06/2010): MichelDumoulin :
week 31 (04/07/2010): wizard :
week 32 (11/07/2010): Guinness1980 :
week 33 (18/07/2010): essence :
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 35 (01/08/2010): Master-Rens:

---
overigens heb ik zelf even een achterstandje met beoordelen, maar die hoop ik dit weekend in te lopen. Heb Jamie Saft al beluisterd (en met zachte hand opzij gelegd), Demolition Business moet ik nog binnenhalen.

Devoo schreef:

Ja watte, wat een Sinterklaas-cadeau van Devoo! Ik ben opslag terug 25 jaar jonger geworden! Ben al heel de week op mijn werk aan't bangen, moshen, floor-surfen (bij gebrek aan crowd) en luchtgitaar aan't spelen. De favo. muziek uit mijn jeugd, perfect gebracht in de 21ste eeuw, en dat door een bende compatriotten nog wel!

(Ben het trouwens niet eens met Bennerd dat er wat scheelt aan de productie, ik vind het super klinken, een beetje een retro toets, aardig voor dit gerne, maar toch de 21ste eeuw waardig)

Bedankt Sinterklaas!

PS. Benieuwd wat Kronos hier van vind, daar we gedeeltelijk dezelfde roots delen..

@Cabeza,

Ik heb er nog niet vaak naar geluisterd. Hopelijk komt dat er vandaag van.

@wizard,

Wie de lijst bijhoudt is altijd al een vrij initiatief geweest. Goed gewerkt dus.

@master-rens,
Welkom bij deze metalbende.

Dankje Kronos!
Benieuwd wat Aghora ons voor gaat schotelen

Ohja ik ben weer aan de beurt. Zal zometeen wel een berichtje neerpennen, zit nu nog te twijfelen tussen een jaren tachtig plaat of een wat moderner album.

De platen van Jamie Saft en Slammer lopen hier nu binnen, die had ik nog niet beluisterd.

Aghora schreef:
Ohja ik ben weer aan de beurt. Zal zometeen wel een berichtje neerpennen, zit nu nog te twijfelen tussen een jaren tachtig plaat of een wat recenter album.

Ah, je voert de spanning nog maar even wat verder op...
Hoewel ik wel hogelijk verbaasd zou zijn als je met een metalplaat uit de jaren '50 zou komen

Ben intussen al tijden aan het proberen de plaat van afgelopen week binnen te halen.
Zal verder vanavond nog even wat posten over Jamie Saft.

Haha nee ik heb nog gezocht maar een metalplaat uit de jaren '50 kon ik toch ook niet vinden, dan maar eentje uit 2005:

Cephalic Carnage - Anomalies (2005)

(afbeelding)

Cephalic Carnage timmert al een aantal jaartjes aan de weg(sinds 1992) met een aanstekelijke mix van grindcore met doom/stoner of zoals ze het zelf noemen: rocky mountain hydro grind. Ik dacht dat ze inmiddels wel redelijk bekend waren, maar hier op Mume hebben ze nog vrij weinig stemmen.

Deze plaat vind ik tot nu toe hun beste werk. Het begin knalt er lekker hard in met een paar brute nummers waar vooral het heerlijke drumwerk opvalt en er niet op tempowisselingen wordt bezuinigd. Dan valt er opeens een rust en wordt de snelheid ingewisseld voor lekker lome stoner in "Piecemaker", misschien wel mijn favoriete nummer. Het tekent de variatie van deze plaat. Met "Dying Will Be the Death of Me"(mooie titel ) gaan ze zelfs aan de metalcore inclusief cleane vocals en gitaarsolo. Eigenlijk een beetje als parodie bedoeld, maar klinkt nog verrassend goed ook. Die vloedgolf van verschillende stijlen eindigt dan uiteindelijk met een langerekt sfeernummer wat zo op een album van een band als Isis of Cult of Luna had kunnen staan.

Veel plezier ermee.

Volgens mij heb ik deze plaat al lang ergens op mijn pc staan, maar nog nooit echt goed beluisterd. Je keuze komt dus goed uit

De eerste brute klanken van Scientific Remote Viewing knallen nu door mijn pc-speakers. Klinkt goed. Lekker stevig.

Mooie hoes ook.

Jongens jongens, dit plaatje is smullen.

Eindelijk weer eens een beschrijving die me écht benieuwd maakt

Ik ken enkel "Xenosapien" (2007) van hen en dat vind ik een dijk van een plaat. Dus ik ben heel benieuwd naar deze.

Die hoes is alleszins al schitterend.

Ik snap niet wat er mooi is aan de hoes, ik vind de hoes spotlelijk.
Het album is nu aant downen

Gast
geplaatst: vandaag om 11:43 uur

geplaatst: vandaag om 11:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.