Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2010, 00:37 uur
Ha die ken ik al, maar nog niet op gestemd, goed album dat zeker.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 11:13 uur
Mooi stukje Kronos. Ik zie ook dat Roadrunner dit album heeft uitgebracht. Ben best benieuwd!
0
geplaatst: 24 januari 2010, 11:44 uur
Ik was vergeten hoe goed ie ook al weer was, nu weer aan het luisteren en dit is een knaller van een thrash plaat. Goed opgebouwde nummers met een dreigende sfeer en geweldig gitaarwerk.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 14:07 uur
Zekers, dit is een geweldige plaat. Ik vraag me af hoe dit pareltje zo lang verborgen is gebleven voor mij. Heb hem vanmorgen twee keer beluisterd en kon er niet stil bij blijven zitten. Eindelijk ook weer eens een echt goede zanger. Doet me af en toe denken aan Araya(met name op het titelnummer), terwijl het soms bijna tegen grunten a la Chuck aan ligt(Overlord, Night of the Living).
0
geplaatst: 24 januari 2010, 16:12 uur
Luister hem nu voor de eerste keer en het klinkt idd lekker.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 16:55 uur
Zo, ik ben weer helemaal bij. De meeste albums van de afgelopen weken had ik al (meerdere) keren beluisterd, maar heb ze vandaag allemaal nog eens gedraaid en de administratie gedaan (commentaar bij de albums getypt, cijfers gegeven, etc).
Ben nu klaar voor Infernäl Mäjesty. De hoes ademt iig lekker de sfeer van de jaren '80. Ik ben razend benieuwd.
Ben nu klaar voor Infernäl Mäjesty. De hoes ademt iig lekker de sfeer van de jaren '80. Ik ben razend benieuwd.
0
geplaatst: 24 januari 2010, 17:01 uur
Een waar meesterwerk deze plaat, ik had er, volgens mij als een van de weinige al eens op gestemt. 5* niets meer en niets minder. Een absolute aanrader voor elke thrash liefhebber!!!!
edit: haha sterker nog ik blijk hem zelf toegevoegd te hebben
edit: haha sterker nog ik blijk hem zelf toegevoegd te hebben

0
geplaatst: 24 januari 2010, 20:45 uur
Ja deze heb ik ook nog in de kast staan. Geen keuze die ik van jou verwachtte, Kronos. Van Infernal Majesty zou ik denken dat je het veel te rommelig vindt.
None Shall Defy heeft een gelijksoortige impact als Seven Churches van Possessed. Posers of niet. De band heeft nog meer platen uit gebracht, bestaat zelfs nog steeds, maar die albums zijn de moeite m.i. niet waard.
Gelijk ff draaien
Satan Our Saviour!!
None Shall Defy heeft een gelijksoortige impact als Seven Churches van Possessed. Posers of niet. De band heeft nog meer platen uit gebracht, bestaat zelfs nog steeds, maar die albums zijn de moeite m.i. niet waard.
Gelijk ff draaien
Satan Our Saviour!!
0
geplaatst: 24 januari 2010, 20:49 uur
Unholier Than Thou vind ik ook wel een lekkere plaat. Vooral het titel nummer is erg gaaf.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 08:59 uur
Album van de week ken ik al! tot nu toe niet veel voor gekomen (Paradox en Vicious Rumors kende ik ook al, mar toen deed ik nog niet mee
)
Deze plaat bevalt me uitstekend! Komende week toch maar nog es een paar keer gaan luisteren
)Deze plaat bevalt me uitstekend! Komende week toch maar nog es een paar keer gaan luisteren

0
geplaatst: 25 januari 2010, 09:01 uur
Ik zie dat ik er nog niet op gestemd had
Zal ik ergens deze week doen als ik hem weer beluisterd heb, maar word in ieder geval een hoge score.
Zal ik ergens deze week doen als ik hem weer beluisterd heb, maar word in ieder geval een hoge score.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 10:27 uur
Haha, dit is leuk! Natuurlijk herinner ik me deze nog..., nu dat ik het allemaal terugzie...., en zo zal het ook met de muziek zijn, zodra ik het terug hoor, want de eerlijkheid gebied me te zeggen dat deze al tientallen jaren uit mijn memorie gewist was. Leuke keuze Kronos, ik ben benieuwd. Ik herinner me nog dat dit album regelmatig gedraaid werd en wreed in de smaak veel toendertijd, maar toch onverwacht dat je met deze hier nu komt opzetten. Was ie zo goed, dat ie nu nog steeds overreind blijft? Binnen een groot half uur weet ik het weer 

0
geplaatst: 25 januari 2010, 12:22 uur
Ik geloof na 2 keer luisteren, dat de plaat in ieder geval een beetje gedateerd klinkt. De muziek vind ik wel ok, maar nog niet overweldigend, vooral de zang komt op me over als vlak praten over de muziek heen.
Maar de week is nog lang, dus ik zal dit album nog regelmatig gaan draaien.
Maar de week is nog lang, dus ik zal dit album nog regelmatig gaan draaien.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 13:03 uur
Degelijke thrash dewelke niet misstaat tussen werkstukken van bekendere thrash goden uit die tijd. Sterke punten: Voldoende afwisseling/tempowisselingen, goeie solo's. Wat ik hier wel mis is een beetje meer "persoonlijkheid". De zanger lijkt me hier mede voor verantwoordelijk te zijn. Zeer degelijk, maar nergens opvallend. Verder zijn de songs op zich goed, maar toch blijft er weinig of niets echt van hangen ("Skeletons in the Closet" sprong er toendertijd voor mij uit, en ook van "Overlord" is wat blijven hangen).
Ik twijfel nog tussen 3,5 en 4*. Ik heb het gevoel dat dit album voor een 4 toendertijd niet genoeg impact op me heeft gehad aan de ene kant, aan de andere kant toch beter dan dan de andere albums uit die periode in dit topic voorgesteld (Waaronder nog enkelen die ik nog een score moet toekennen, maar de meesten op een 3,5 uitkomen).
Ik twijfel nog tussen 3,5 en 4*. Ik heb het gevoel dat dit album voor een 4 toendertijd niet genoeg impact op me heeft gehad aan de ene kant, aan de andere kant toch beter dan dan de andere albums uit die periode in dit topic voorgesteld (Waaronder nog enkelen die ik nog een score moet toekennen, maar de meesten op een 3,5 uitkomen).
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:22 uur
wizard schreef:
Ik geloof na 2 keer luisteren, dat de plaat in ieder geval een beetje gedateerd klinkt.[...]
Ik geloof na 2 keer luisteren, dat de plaat in ieder geval een beetje gedateerd klinkt.[...]
Tsja, wat had je anders verwacht van een meer dan 20 jaar oud album

0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:40 uur
Cabeza Borradora schreef:
(quote)
Nogal wiedes, tijdloze muziek. Kan wel een aantal platen noemen van meer dan 30 of 40 jaar oud die allesbehalve gedateerd klinken.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:49 uur
Ik denk dat iedere metalhead nu wel aan Slayers Reign in Blood denkt. Over tijdloos gesproken.
(Ok, geen dertig jaar, maar we hebben het hier over metal.)
(Ok, geen dertig jaar, maar we hebben het hier over metal.)
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:52 uur
@ andnino
De meest progressieve muziek van 20 jaar geleden klinkt nu zelfs gedateerd, en iets tijdloos is meestal gebasseerd op iets klassieks of is retro. Dat dit album geen van beide is, okee. Alhoewel het zou passen in het hokje "klassieke thrash" (en het dus in feite ook tijdloos zou kunnen zijn).
De meest progressieve muziek van 20 jaar geleden klinkt nu zelfs gedateerd, en iets tijdloos is meestal gebasseerd op iets klassieks of is retro. Dat dit album geen van beide is, okee. Alhoewel het zou passen in het hokje "klassieke thrash" (en het dus in feite ook tijdloos zou kunnen zijn).
0
geplaatst: 25 januari 2010, 15:57 uur
@ bennerd
waarom klinkt die zoveel "tijdlozer" dan deze van Infernal Majesty?
Moest ik Reign in Blood niet kennen, en ik zou het tegenkomen in een forum als dit, zou ik het toch zeker niet na 1995 plaatsen.
Moest ik Reign in Blood niet kennen, en ik zou het tegenkomen in een forum als dit, zou ik het toch zeker niet na 1995 plaatsen.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 16:14 uur
Volgens mij verstaan jullie niet hetzelfde onder de begrippen "tijdloos" en "gedateerd". Wat maakt een album in hemelsnaam tijdloos?...
Als ik deze plaat beluister krijg ik meteen een gevoel dat het uit de jaren 80 komt(al is een retro band van deze tijd natuurlijk ook mogelijk
), maar maakt dat wat uit? Bij mij gaat het er in ieder geval alleen om of het lekker klinkt of niet, en dat heb ik bij deze plaat zeker. 
Als ik deze plaat beluister krijg ik meteen een gevoel dat het uit de jaren 80 komt(al is een retro band van deze tijd natuurlijk ook mogelijk
), maar maakt dat wat uit? Bij mij gaat het er in ieder geval alleen om of het lekker klinkt of niet, en dat heb ik bij deze plaat zeker. 
0
geplaatst: 25 januari 2010, 16:34 uur
Aghora schreef:
Volgens mij verstaan jullie niet hetzelfde onder de begrippen "tijdloos" en "gedateerd". Wat maakt een album in hemelsnaam tijdloos?...
Ha, en verwar jij tijdloos niet met klassiek? In de betekenis van:
Klassiek:
Uit vroeger tijden stammend en desondanks toch niet verouderd, een voorbeeldrol waardig.
Gevonden op encyco.nl
Tijdloos:
-achronisch -eeuwig -tijdeloos -niet aan tijd gebonden
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoorden)
Trouwens:
Gedateerd:
ouderwets, verouderd gedagtekend
Gevonden op Woordenboek - vind de betekenis van gedateerd - woorden-boek.nl
Retro:
Retro is a term used to describe, denote or classify culturally outdated or aged trends, modes, or fashions, from the overall postmodern past, but have since that time become functionally or superficially the norm once again.
Gevonden op Retro - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
We zullen allemaal weer wel gelijk hebben op onze eigen manier zekers?

0
geplaatst: 25 januari 2010, 16:41 uur
Helemaal mee eens.

Als ik het nu zou bekijken met die officiele definities dan zou ik zeggen dat None Shall Defy(of elk ander album dat jaren 80 ademt, ook Reign in Blood) geen tijdloos album is omdat ik het al snel in een tijdsperiode zou plaatsen('80), maar dat blijft een persoonlijke gevoelskwestie. Er kan geen lijn worden getrokken wanneer iets wel "aan de tijd gebonden" is of niet.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 18:41 uur
Cabeza Borradora schreef:
@ bennerd
@ bennerd
Ah, ik wel dus. Als je het vergelijkt met pakweg een Vulgar Display of Power van Pantera (uit 1992), dan klinkt Reign in Blood veel hedendaagser. RiB klinkt ook veel hedendaagser dan South of Heaven, het Slayer-album dat twee jaar later uitkwam.
En ja, hedendaagser = minder gedateerd.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 18:59 uur
Toch een beetje serieus blijven bennerd. Ongeveer na twintig seconden ver te zijn in het album Reign in Blood gilt Araya bij wijze van spreken; this is the fucking eighties!
De tijdsoriëntatie van dit album is echt niet moeilijk, als je het weet te plaatsen bij de evolutie in de metalmuziek van toen; de crossover van punk naar metal. (D.R.I, Cro-Mags, Suicidal Tendencies, Cryptic Slaughter, Ludichrist, Dr. Know, Crumbsuckers...). Het album begint en eindigt met metal van de zuiverste soort, lange nummers. Daar tussenin 8 korte snelle nummers (soms compleet met een trager stukje 'moshpart' erin) die serieus beïnvloedt zijn door de hardcore scene van die tijd. (Zie ook mijn bericht daar.)
Wel geniaal gedaan, want beter dan alle genoemde voorbeelden.
De tijdsoriëntatie van dit album is echt niet moeilijk, als je het weet te plaatsen bij de evolutie in de metalmuziek van toen; de crossover van punk naar metal. (D.R.I, Cro-Mags, Suicidal Tendencies, Cryptic Slaughter, Ludichrist, Dr. Know, Crumbsuckers...). Het album begint en eindigt met metal van de zuiverste soort, lange nummers. Daar tussenin 8 korte snelle nummers (soms compleet met een trager stukje 'moshpart' erin) die serieus beïnvloedt zijn door de hardcore scene van die tijd. (Zie ook mijn bericht daar.)
Wel geniaal gedaan, want beter dan alle genoemde voorbeelden.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 19:07 uur
Het gaat mij dan ook niet om tijdsoriëntatie. Als ik het heb over gedateerd klinken, ga ik vooral af op het geluid van de plaat. En daarover zeg ik dat het best mee kan met de hedendaagse platen. Het gaat mij niet over aan welke evolutie ze meededen of in welk kadertje ze passen.
0
geplaatst: 25 januari 2010, 19:10 uur
Goed, de productie van None Shall Defy klinkt wat gedateerder dan die van Reign in Blood. Daar ben ik het mee eens. Maar wat de muziek zelf betreft heeft het naar mijn mening nog niets aan emotionele zeggingskracht verloren en daarom vind ik het absoluut niet gedateerd.
* denotes required fields.