Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 22 februari 2010, 16:09 uur
Eerste indruk Vektor - Black Future: Het kan soms ook van het goede teveel zijn...
0
geplaatst: 22 februari 2010, 16:11 uur
Dexter schreef:
[...] Houden we na week 13 trouwens weer een week pauze of stomen we gewoon door?[...]
[...] Houden we na week 13 trouwens weer een week pauze of stomen we gewoon door?[...]
@Dexter: Hoeveel druk staat er al op de pot?

0
geplaatst: 22 februari 2010, 16:15 uur
Nou, van mij mogen we gerust door. Maar het is wel een kleine traditie geworden en het helpt enkelen om nog wat albums in te halen.
0
geplaatst: 22 februari 2010, 17:07 uur
Ik draai Vektor toch zeker wel 2 keer peer week...de ene keer helemaal en dan weer niet!! En hoe meer ik erin kom hoe beter hij wordt...de nummers krijgen hun eigen leven...en toch leer ik elke keer weer meer van ze!!
Dit is voor mij een blijvertje!!

Dit is voor mij een blijvertje!!

0
geplaatst: 22 februari 2010, 17:29 uur
@Dexter, wat mij betreft gewoon doorgaan op week 13.
Mijn persoonlijke top 10
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Cormorant - Metazoa
3. Cephalic Carnage - Anomalies
4. X Japan - Blue Blood
5. Solace - Further
6. Vektor- Black Future
7. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
8. In Chains - Demolition Business
9. The Acacia Strain - 3750
10. Sigh - Scenes From Hell
Mijn persoonlijke top 10
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Cormorant - Metazoa
3. Cephalic Carnage - Anomalies
4. X Japan - Blue Blood
5. Solace - Further
6. Vektor- Black Future
7. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
9. The Acacia Strain - 3750
10. Sigh - Scenes From Hell
0
geplaatst: 22 februari 2010, 18:13 uur
Mijn persoonlijke top 10:
1. Solace - Further
2. Cephalic Carnage - Anomalies
3. Thorns - Thorns
4. Vektor - Black Future
5. The Acacia Strain - 3750
6. Grizzly Twister - Ont Blod
7. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
9. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
10. Cormorant - Metazoa
1. Solace - Further
2. Cephalic Carnage - Anomalies
3. Thorns - Thorns
4. Vektor - Black Future
5. The Acacia Strain - 3750
6. Grizzly Twister - Ont Blod
7. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
9. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
10. Cormorant - Metazoa
0
geplaatst: 22 februari 2010, 19:00 uur
1.Vektor 4,5
2.Infernäl Mäjesty 4,0
3.Cormorant 4,0
4.Solance 3,5
5.Cyclone Temple 3,5
6.Cephalic Carnage 3,5
7.Thorns 3,5
8.Grizzly Twister 3,0
9.In Chains 3,0
10.X japan 2,0
The Acacia Strain - 3750 deze moet ik nog luisteren!!
Voor mijn is er geen rustweek nodig, als je het mij vraagt.
2.Infernäl Mäjesty 4,0
3.Cormorant 4,0
4.Solance 3,5
5.Cyclone Temple 3,5
6.Cephalic Carnage 3,5
7.Thorns 3,5
8.Grizzly Twister 3,0
9.In Chains 3,0
10.X japan 2,0
The Acacia Strain - 3750 deze moet ik nog luisteren!!
Voor mijn is er geen rustweek nodig, als je het mij vraagt.
0
geplaatst: 22 februari 2010, 20:15 uur
Vektor - Black Future
Superplaat. Fantastische songs, met super instumentbeheersing. Avontuurlijk en toch met een heel ferm old-school gevoel. Huppelthrash maar doorspekt met zowel elementen uit prog en death, een vleugje black en jazz. Genieten van begin tot eind is dit voor mij.
Deze is sowieso al mijn nummer 1 tot nu toe.
Superplaat. Fantastische songs, met super instumentbeheersing. Avontuurlijk en toch met een heel ferm old-school gevoel. Huppelthrash maar doorspekt met zowel elementen uit prog en death, een vleugje black en jazz. Genieten van begin tot eind is dit voor mij.
Deze is sowieso al mijn nummer 1 tot nu toe.
0
Kingsnake
geplaatst: 23 februari 2010, 10:45 uur
Ik heb hem al wel, maar kan pas woensdag avond voor het eerst luisteren, denk ik.
Meer algemeen: moet de plaat obscuur zijn, die aangedragen wordt, of mag het ook een bekende(re) plaat zijn?
Meer algemeen: moet de plaat obscuur zijn, die aangedragen wordt, of mag het ook een bekende(re) plaat zijn?
0
geplaatst: 23 februari 2010, 10:55 uur
Het hoeft niet zo zeer obscuur te zijn. Als het maar geen 'klassieker' is die toch iedereen al kent, en je vind dat het album niet genoeg aandacht krijgt op Musicmeter.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 10:59 uur
Na een poos niet meegedaan te hebben las ik over Vektor en ben erg benieuwd, dus ga dit plaatje ook maar even luisteren, hopen dat ie zo goed is als wordt gezegt! 

0
geplaatst: 23 februari 2010, 11:10 uur
MDV schreef:
Het hoeft niet zo zeer obscuur te zijn. Als het maar geen 'klassieker' is die toch iedereen al kent, en je vind dat het album niet genoeg aandacht krijgt op Musicmeter.
En hij mag niet meer dan 20 stemmen hebben.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 12:05 uur
De idee was een plaat voor te stellen die volgens jouw meer aandacht verdient hier op MuMe, vandaar die +/- 20 stemmen.
In deze filosofie gezien vind ik alvast dat er in de eerste ronde, en ook nu weer, toch fantastische keuzes zijn gemaakt.
.Ik heb mijn top 10 nog niet klaar, maar doe natuurlijk met deze topic binnen het topic ook weer mee.
Misschien nog een ander leuk ideetje qua topic in het topic: Post eens een lijstje met de albums die je direct én indirect via het topic hebt ontdekt of leren kennen, en die je af en toe nog eens voor je plezier opzet (of zou willen opzetten als je meer tijd had, hehehe..).
Bij mij zijn dat er toch al wel een aantal. Ben benieuwd of dat voor jullie ook zo is.

0
geplaatst: 23 februari 2010, 12:33 uur
Okee, ik steek de loef af 
Het gaat dus om albums die ik niet kende voor ik er mee in aanraking (direct/indirect) kwam via het topic.
Uit de eerste ronde:
Aghora - Formless
Aghora - Aghora
I - Between Two Worlds
Disillusion - Back to Times of Splendor
Disillusion - Gloria
MD. 45 - The Craving
Morkobot - Morto
Morkobot - Mostro
After the Burial - Rareform
Death Breath - Stinking Up the Night
Beautiful Sin - The Unexpected
Empyrium - Weiland
The Vision Bleak - The Wolves Go Hunt Their Prey
Wrathchild America - 3-D
Slammer - The Work of Idle Hands
Jamie Saft - Black Shabbis
En deze ligt al lang klaar om nog eens een paar maal te beluisteren, had ik toen altijd gemengde gevoelens bij:
Amesoeurs - Amesoeurs
Momenteel uit de tweede ronde: (Is nog te snel om van "aanwinsten" te spreken, maar deze gaan met plezier op)
In Chains - Demolition Business
Cormorant - Metazoa
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
Solace - Further
Vektor - Black Future

Het gaat dus om albums die ik niet kende voor ik er mee in aanraking (direct/indirect) kwam via het topic.
Uit de eerste ronde:
Aghora - Formless
Aghora - Aghora
I - Between Two Worlds
Disillusion - Gloria
MD. 45 - The Craving
Morkobot - Morto
Morkobot - Mostro
After the Burial - Rareform
Death Breath - Stinking Up the Night
Beautiful Sin - The Unexpected
Empyrium - Weiland
The Vision Bleak - The Wolves Go Hunt Their Prey
Wrathchild America - 3-D
Slammer - The Work of Idle Hands
En deze ligt al lang klaar om nog eens een paar maal te beluisteren, had ik toen altijd gemengde gevoelens bij:
Amesoeurs - Amesoeurs
Momenteel uit de tweede ronde: (Is nog te snel om van "aanwinsten" te spreken, maar deze gaan met plezier op)
In Chains - Demolition Business
Cormorant - Metazoa
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
Solace - Further
Vektor - Black Future
0
geplaatst: 23 februari 2010, 13:08 uur
Van ronde 1 luister ik alleen af en toe nog eens naar:
Sanctuary - Into the Mirror Black
Paradox en Vicious Rumours (en mijn eigen inbregn Slammer) kende ik al langer en luister ik ook veel vaker!
Van de nieuwe ronde vind ik Cyclone Temple en Vektor goed!
Infernäl Mäjesty ook, maar die kende ik al.
Sanctuary - Into the Mirror Black
Paradox en Vicious Rumours (en mijn eigen inbregn Slammer) kende ik al langer en luister ik ook veel vaker!
Van de nieuwe ronde vind ik Cyclone Temple en Vektor goed!
Infernäl Mäjesty ook, maar die kende ik al.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 13:55 uur
Van ronde 1 luister ik zo nu en dan:
Hacride - Amoeba
Ronde 2:
Cormorant - Metazoa
Moet nog wel enorm veel luisteren, ben er helaas nog niet aan toegekomen. Een aantal kunnen me niet genoeg boeien
Hacride - Amoeba
Ronde 2:
Cormorant - Metazoa
Moet nog wel enorm veel luisteren, ben er helaas nog niet aan toegekomen. Een aantal kunnen me niet genoeg boeien
0
geplaatst: 23 februari 2010, 15:13 uur
Van de eerste ronde:
Aghora - Formless
Godflesh - Pure
Godflesh - Streetcleaner
Amesoeurs - Amesoeurs
Alcest
From Ashes Rise - Nightmares
The Fall of Troy - Phantom on the Horizon
Gospel - The Moon is a Dead World
Ik kende al:
Emmure - Goodbye to the Gallows
I - Between Two Worlds
Biomechanical - Cannibalised
Hacride - Amoebe
(En MD.45 natuurlijk)
Tweede Ronde:
Solace - Further
Cephalic Carnage - Anomalies
Thorns - Thorns
Aghora - Formless
Godflesh - Pure
Godflesh - Streetcleaner
Amesoeurs - Amesoeurs
Alcest
From Ashes Rise - Nightmares
The Fall of Troy - Phantom on the Horizon
Gospel - The Moon is a Dead World
Ik kende al:
Emmure - Goodbye to the Gallows
I - Between Two Worlds
Biomechanical - Cannibalised
Hacride - Amoebe
(En MD.45 natuurlijk)
Tweede Ronde:
Solace - Further
Cephalic Carnage - Anomalies
Thorns - Thorns
0
geplaatst: 23 februari 2010, 15:53 uur
Ik was van Amesoeurs niet echt ondersteboven (vind het erg wisselvallig), Maar misschien moet ik ook eens iets van Alcest opzoeken, ken ik nog niet.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 16:02 uur
Uit de vorige ronde draai ik nog steeds.
Nieuw ontdekt:
Aghora - Formless
Hacride - Amoebe
Withered - Folie Circulaire
Disincarnate - Dreams of the Carrion Kind
Empyrium - Songs of Moors and Misty Fields
Was ik al bekend mee voor dit topic en draai ik ook nog steeds:
Ahab- The Call of the Wretched Sea
Death Breath - Stinking up the Night
Eigen inbreng en een van mijn favoriete platen ooit.
Shape of Despair - Angels of Distress
Nieuw ontdekt:
Aghora - Formless
Hacride - Amoebe
Withered - Folie Circulaire
Disincarnate - Dreams of the Carrion Kind
Empyrium - Songs of Moors and Misty Fields
Was ik al bekend mee voor dit topic en draai ik ook nog steeds:
Ahab- The Call of the Wretched Sea
Death Breath - Stinking up the Night
Eigen inbreng en een van mijn favoriete platen ooit.
Shape of Despair - Angels of Distress
0
geplaatst: 23 februari 2010, 16:16 uur
Voor de duidelijkheid ook maar even vermelden wat ik al kende en soms (terug) draai:
Paradox - Product of Imagination; Haggard - Eppur Si Muove (vanzefsprekend
); Nasty Savage - Indulgence; Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom; Sanctuary - Into the Mirror Black en uit de tweede ronde Infernäl Mäjesty - None Shall Defy. Voor de rest uit de tweede ronde allemaal nieuw voor mij. (Sigh kende ik alleen van 1 ander album).
Paradox - Product of Imagination; Haggard - Eppur Si Muove (vanzefsprekend
); Nasty Savage - Indulgence; Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom; Sanctuary - Into the Mirror Black en uit de tweede ronde Infernäl Mäjesty - None Shall Defy. Voor de rest uit de tweede ronde allemaal nieuw voor mij. (Sigh kende ik alleen van 1 ander album).
0
geplaatst: 23 februari 2010, 16:25 uur
Tweede luisterbeurt Vektor - Black Future: Soms komt een spontane glimlach opzetten en ik voel me weer 20 jaar jonger 

0
geplaatst: 23 februari 2010, 17:12 uur
Ja, dat gevoel had ik ook bij momenten. En ik heb er geen last van.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 17:53 uur
Eerlijk gezegd is er geen enkel album dat ik nog regelmatig draai. Dat komt vooral omdat ik zo weinig mogeljik op mp3 beluister. Maar ook omdat er dus nog geen enkel album is geweest dat ik zo de moeite vond om het op cd of lp te kopen. Ook niet om terug te kopen, de albums die ik al kende van Vicious Rumors, Nasty Savage, Paradox en Sanctuary. Met Vektor dacht ik even prijs te hebben, maar bij nadere beluistering valt het me toch wat tegen.
0
geplaatst: 23 februari 2010, 22:15 uur
Cabeza Borradora schreef:
Nasty Savage - Indulgence.
Nasty Savage - Indulgence.
Die was ik ook nog vergeten, maar kende ik ook al.
0
geplaatst: 24 februari 2010, 20:04 uur
Van de eerste ronde draai ik nog regelmatig:
- Ahab (maar dan wel op tijdstippen dat de meeste mensen in bed liggen)
- Empyrium (en dankzij die ene plaat nu ook achter ander werk van hen aangegaan. Heb Weiland en A Wintersunset binnengehaald)
- Sanctuary (mijn eigen bijdrage dus, blijft meestelijke plaat natuurlijk
)
- Amesoeurs (blijft ook overeind tijdens postbezorgen in redelijk drukke straten. Verder erg mooi werkje)
- Hacirde (komt zo nu en dan voorbij, maar ik vind Zambra zo'n irritant nummer dat ik vaak in de verleiding kom iets anders op te zetten)
Slammer, Nasty Savage en Wrathchild America sporadisch, of die bedenk ik om weer eens te gaan draaien maar vallen dan toch af wegens betere alternatieven. Heel soms denk ik er aan Disincarnate te gaan luisteren, maar dat wordt hem meestal niet.
Van de tweede ronde:
- X
- Cormorant (vet mooie plaat)
Verder ben ik mijn achterstandje aan het inhalen. De eerste 2 luisterbeurten van Thorns vielen me alleszins mee. Ik had monotoon gebeuk met krijsvocalen verwacht, maar dit is alleszins beluisterbaar. Minpuntje: als ik cirkelzagen wil horen, ga ik wel naar de bouwmarkt. Dat geluid hoeft niet per se uit mijn boxen te komen.
Ben nu Vektor voor het eerst aan het beluisteren. Klinkt best goed, maar ben nog maar bij nummer 4. Vrees dat het een iets te lang plaatje wordt.
Sigh wil ik nog een paar keer beluisteren om er een goed oordeel over te kunnen vellen, maar daartoe kan ik me maar moeilijk zetten.
- Ahab (maar dan wel op tijdstippen dat de meeste mensen in bed liggen)
- Empyrium (en dankzij die ene plaat nu ook achter ander werk van hen aangegaan. Heb Weiland en A Wintersunset binnengehaald)
- Sanctuary (mijn eigen bijdrage dus, blijft meestelijke plaat natuurlijk
)- Amesoeurs (blijft ook overeind tijdens postbezorgen in redelijk drukke straten. Verder erg mooi werkje)
- Hacirde (komt zo nu en dan voorbij, maar ik vind Zambra zo'n irritant nummer dat ik vaak in de verleiding kom iets anders op te zetten)
Slammer, Nasty Savage en Wrathchild America sporadisch, of die bedenk ik om weer eens te gaan draaien maar vallen dan toch af wegens betere alternatieven. Heel soms denk ik er aan Disincarnate te gaan luisteren, maar dat wordt hem meestal niet.
Van de tweede ronde:
- X
- Cormorant (vet mooie plaat)
Verder ben ik mijn achterstandje aan het inhalen. De eerste 2 luisterbeurten van Thorns vielen me alleszins mee. Ik had monotoon gebeuk met krijsvocalen verwacht, maar dit is alleszins beluisterbaar. Minpuntje: als ik cirkelzagen wil horen, ga ik wel naar de bouwmarkt. Dat geluid hoeft niet per se uit mijn boxen te komen.
Ben nu Vektor voor het eerst aan het beluisteren. Klinkt best goed, maar ben nog maar bij nummer 4. Vrees dat het een iets te lang plaatje wordt.
Sigh wil ik nog een paar keer beluisteren om er een goed oordeel over te kunnen vellen, maar daartoe kan ik me maar moeilijk zetten.
0
geplaatst: 27 februari 2010, 20:07 uur
Benieuwd wat Dexter gaat doen. Vreest hij het nummer "13"; wil hij de traditie niet breken; of heeft hij gewoon een luie zondag, en vraagt hij een weekje uitstel. Of komt ie gewoon binnenvallen met een nieuwe betonnen schijf van de week.... Wat zal het worden? Of: En wat zal het worden?
0
geplaatst: 28 februari 2010, 03:00 uur
Cabeza Borradora schreef:
Benieuwd wat Dexter gaat doen. Vreest hij het nummer "13"; wil hij de traditie niet breken; of heeft hij gewoon een luie zondag, en vraagt hij een weekje uitstel. Of komt ie gewoon binnenvallen met een nieuwe betonnen schijf van de week.... Wat zal het worden? Of: En wat zal het worden?
Het lijkt wel RTL4 hier.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 13:24 uur
We gaan weer gewoon door, hoor.
Bij deze, het eerste dertiende metal album van de week:

Forbidden - Green
De oudjes onder ons zullen Forbidden ongetwijfeld nog wel kennen uit 1988, waar ze, als product van de second wave of bay area thrash metal, het album Forbidden Evil uitbrachten. Een 100% thrashplaat.
De titel Forbidden Evil verwijst naar de originele bandnaam, die destijds veranderd werd in Forbidden om associaties met blackmetal te voorkomen. De band is opgericht door zanger Russ Anderson, gitaristen Craig Locicero en Rob Flynn (later oprichter van zowel Vio-Lence als Machine Head).
Na hun eerste, goed ontvangen, werk, ging het achteruit met de populariteit en de kritieken. Belangrijke bandleden gingen weg (drummer Paul Bostaph ging naar Slayer, gitarist Glen Alvelais naar Testament).
Hun tweede plaat Twisted into Form was nog in dezelfde stijl als het debuut. Vanaf Distortion kreeg de nieuwe gitarist, Tim Calvert, wat meer invloed en hij zorgde voor een zwaarder en gevarieerder geluid.
Dit kwam allemaal uitstekend samen in Forbiddens laatste plaat, Green uit 1997.
Een overwegend post-thrash geluid met elementen uit de groove metal, de hardcore, nu-metal en de stoner rock. Het verlies van Bostaph (mijn favoriete metal drummer) is ook amper te merken: Steve Jacobs zet een ongelooflijk staaltje neer.
Voor de rest zou ik zeggen, luister en oordeel zelf. Het lijkt mij een plaatje waar zowel de oude 80s garde als mijn generatie (00) mee overweg kan.
Bij deze, het eerste dertiende metal album van de week:

Forbidden - Green
De oudjes onder ons zullen Forbidden ongetwijfeld nog wel kennen uit 1988, waar ze, als product van de second wave of bay area thrash metal, het album Forbidden Evil uitbrachten. Een 100% thrashplaat.
De titel Forbidden Evil verwijst naar de originele bandnaam, die destijds veranderd werd in Forbidden om associaties met blackmetal te voorkomen. De band is opgericht door zanger Russ Anderson, gitaristen Craig Locicero en Rob Flynn (later oprichter van zowel Vio-Lence als Machine Head).
Na hun eerste, goed ontvangen, werk, ging het achteruit met de populariteit en de kritieken. Belangrijke bandleden gingen weg (drummer Paul Bostaph ging naar Slayer, gitarist Glen Alvelais naar Testament).
Hun tweede plaat Twisted into Form was nog in dezelfde stijl als het debuut. Vanaf Distortion kreeg de nieuwe gitarist, Tim Calvert, wat meer invloed en hij zorgde voor een zwaarder en gevarieerder geluid.
Dit kwam allemaal uitstekend samen in Forbiddens laatste plaat, Green uit 1997.
Een overwegend post-thrash geluid met elementen uit de groove metal, de hardcore, nu-metal en de stoner rock. Het verlies van Bostaph (mijn favoriete metal drummer) is ook amper te merken: Steve Jacobs zet een ongelooflijk staaltje neer.
Voor de rest zou ik zeggen, luister en oordeel zelf. Het lijkt mij een plaatje waar zowel de oude 80s garde als mijn generatie (00) mee overweg kan.
0
geplaatst: 28 februari 2010, 15:09 uur
Ik denk dat ik deze ooit nog op cd heb gehad, maar helemaal zeker ben ik niet. Als het zo is, dan was ik er waarschijnlijk niet erg van onder de indruk. Even afwachten of ik er nog iets van herken.
* denotes required fields.