MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Zo zie ik het ook.

Maar iedereen is natuurlijk vrij te stemmen naar eigen goeddunken, dat zou er nog aan ontbreken... een Big Brother hier op MuMe die beslist of je stem wel geldig is...

"Soms moet je stemmen laten...gewoon omdat je weet dat het je niet smaakt!!!"

Dat is t m. Ik hou van veel Death Metal niet, maar als ik denk dat juist dat ene plaatje (in mijn geval veel Tech Death) juist wel smaakt en hij valt toch tegen, tsjah dan had ik t kunnen verwachten, want het is Death Metal. Toch, ik wil wel eens watr anders proberen en als ik dat doe, denk ik ook dat ik daar wel over mag oordelen, ongeacht wat ik van het genre vind.

Ondertussen denk ik dat we het er met zn allen over eens zijn geworden dat de hele discussie 1 vicieuze cirkel is en nergens toe leid.

@Cabeza,

Dat is nu juist het hele idee van stemmen. Je kan er mee aangeven hoe goed of slecht je iets lust. En natuurlijk is het not done om bij allerlei albums in een genre waar je gewoon niks mee hebt 'haatstemmen' uit te gaan delen. Dat is belachelijk. Maar als je wel van black metal houdt en dan niet gaan stemmen omdat het te veel zus of zo is en daarom in een subberhuppeldepupstgenre valt waar enkel de subberhuppeldepupstkenners over mogen oordelen, dat vind ik nergens op slaan. Of om het voor jou ( ) begrijpelijk te maken; als je geen thee met melk lust dan kan je dat heel handig weergeven met een lage stem.

Kronos schreef:
@Cabeza,

Dat is nu juist het hele idee van stemmen. Je kan er mee aangeven hoe goed of slecht je iets lust. En natuurlijk is het not done om bij allerlei albums in een genre waar je gewoon niks mee hebt 'haatstemmen' uit te gaan delen. Dat is belachelijk. Maar als je wel van black metal houdt en dan niet gaan stemmen omdat het te veel zus of zo is en daarom in een subberhuppeldepupstgenre valt waar enkel de subberhuppeldepupstkenners over mogen oordelen, dat vind ik nergens op slaan. Of om het voor jou ( ) begrijpelijk te maken; als je geen thee met melk lust dan kan je dat heel handig weergeven met een lage stem of niet .

Sorry...kon het niet laten!!!!

laboomzaa schreef:
Sorry...kon het niet laten!!!!

Ik ook niet.

Voor mij is stemmen een manier om aan te geven dat ik de Ceylon van dit merk toch fijner vind dan van dat andere merk, of dat ik de zachtere Darjeeling beter lust dan de sterkere Assam enz.
Een beetje zoals een wijnproever rode wijnen vergelijkt, en er geen witte, of sprankelwijn gaat tussendoor nemen.

ThirdEyedCitizen schreef:
[...]Ondertussen denk ik dat we het er met zn allen over eens zijn geworden dat de hele discussie 1 vicieuze cirkel is en nergens toe leid.

Natuurlijk, want het stemmen blijft een persoonlijke aangelegenheid, die ieder naar eigen inzicht en goeddunken invult. Maar laat de mensen die in bepaalde gevallen liever geen stem uitbrengen ook in hun waarde. De hele discussie is trouwens begonnen omdat Kingsnake het beter achtte geen stem uit te brengen bij het huidige album
Kingsnake schreef:

Ik ga niet stemmen op de plaat, want wellicht is het een topplaat binnen het genre en dan zou ik het gemiddelde alleen maar omlaag halen.

en ik vind (vond) dat zijn goed recht. Niet iets om zich druk over te maken en te stellen dat hij toch maar moet stemmen...

Kronos schreef:
(quote)

Ik ook niet.

LMAO

mee eens, ongeacht of ik t er mee eens ben ofnie. Toch wel leuk om hier dan zo'n beetje 2 kampen te zien, maar overtuigen doen we elkaar niet meer

Kingsnake
Amen, lol.

Wat zijn metalheads toch intellectuele snobs en ras-zeikerds

Laat dat intellectuele maar weg hoor

Even tussendoor: ik las vandaag dat Wâldrock in 2010 niet doorgaat. Heeft niet veel met het Metal Album van de Week te maken, maar gezien de mensen die dit topic lezen, leek het me toch wel nuttig het hier even te posten.
Wellicht in 2011 weer wel een editie, maar daar zou ik zelf mijn geld ook niet op inzetten.

OT: Ik heb het album van deze week niet gehoord nog. Dat van vorige week wel. Uit de berichten die ik hier had gelezen, had ik er niet veel van verwacht, maar het is alleszins meegevallen. Wellicht niet een plaat die ik zelf heel snel op zou zetten, maar geen straf om naar te luisteren. Qua stoner kende ik zelf eigenlijk alleen Monster Magnet, en Mindfunk voor wie dat wat zegt. Mijn grootste bezwaar bij die beide bands was dat ik de albums meestal te lang vond om helemaal uit te zitten. Ook Further vond ik aan de lange kant, maar nergens vervelend. Geen stopknopneigingen gehad dus.

Sir Spamalot (crew)
Ziezo, Infernäl Mäjesty - None Shall Defy heeft mij op bezoek gehad en momenteel bezig met Solace - Further: eerste luisterervaring is prettig. Sigh - Scenes From Hell en Thorns - Thorns zijn momenteel "in bestelling", "kuch". Morgen is phantasia aan de beurt, verantwoordelijk voor mijn nummer één in de vorige ronde: Disillusion - Back to Times of Splendor.

Sir Spamalot (crew)
Solace bevalt me enorm, Thorns valt me voorlopig tegen, Sigh zal voor morgennamiddag zijn, want de lotto moet nog binnen en morgenochtend ga ik bowlen met onder ander mijn petekind, benieuwd of hij die bal al kan opheffen .

Zo heeft iedereen gestemd???

Als het volgende metal album is wat ik denk dat het wordt hebben we een knaller!!

Ik heb niet gestemd, het album van Thorns viel me erg tegen.
Heb sowieso weinig met black metal. Kan er soms naar luisteren, ligt aan mn stemming

Welk album denk jij dan dat het gaat worden?

Kingsnake
Ik ben ook benieuwd. Iets in de Thrash / Death hoek?

Ik denk dat ik ook al weet welk album het gaat worden. En als het deze wordt dan is het inderdaad een knaller van formaat.
Maar het staat phantasia natuurlijk vrij om mij volledig te verrassen. Graag zelfs!

Guinness1980 schreef:

Welk album denk jij dan dat het gaat worden?

Snuister eens in de metal-topics hier op de site en je zal hier en daar een hint tegenkomen.

Dit is eigenlijk het enige topic wat ik lees, ik laat me dus verrassen

Kingsnake
Guinness1980 schreef:
Dit is eigenlijk het enige topic wat ik lees, ik laat me dus verrassen

Same here.

Te weinig tijd voor meerdere topics.
Ik hou het altijd bij een of twee...

Mijne Heren,

Op deze prachtige grijze zondag wordt het weer tijd voor een nieuw MetalAlbum van de week. Eigenlijk had ik al een tijd een cd in mijn hoofd maar ben enorm gaan twijfelen door een waanzinnig debuut-album van een band die ik pas een paar dagen terug leerde kennen. Idd door een andere metal-topic op dit forum

Gelukkig is dit forum zeer actief en blijft dit topic nog wel even bestaan, en zal ik rond Kerst 2010 wel weer een nieuw album mogen plaatsen en heb daarom gekozen voor het album dat na 100 luisterbeurten nog zal verrassen (ben ik heilig van overtuigd):

Vektor - Black Future (2009)

(afbeelding)

Hoofdingredient: Thrash (old-school) met uitstekende productie.
Er wordt enorm veel afgewiseld. De heavy stukken zijn zeer snel/technisch! Aan de stem moet je even wennen maar na 3x klopt het plaatje. Verder zou ik zeggen; SNEL GAAN LUISTEREN!
Hoogtepunt tot nu toe is Accelerating Universe.

Veel plezier (en mede MusicMeter-collega's, hartelijk dank voor deze tip

Deze dacht ik!! En dit is nu al mijn nummer 1 1 1 1!!

Ah, vet. Die had ik net een paar dagen terug gepindakaasd omdat ik er positieve dingen over had gelezen. Nog niet geluisterd echter.

Dit zat er wel in ja, goede keuze. Had hem gisteren ook al beluisterd. Klinkt opvallend goed in vergelijking met het gros van de jongere thrash bands(al zou ik dit geen pure thrash noemen, zit duidelijk een randje black/death aan). Ook de zang is lekker rauw, lijkt wel erg veel op die zanger van Destruction trouwens.

Ik weet niet zo goed wat ik van Vektor moet vinden, lekkere solo's enzo alleen ik mis echte nummers met een opbouw, dit is hard raggen zonder melodie, ook leuk maar niet 70 minuten lang.

Wat ik er van moet vinden weet ik ook nog niet. Maar ik deel vooralsnog niet het enthousiasme waarmee het hier elders op de site werd binnengehaald.

Voor een seconde dacht ik dat het hier om een nieuw album van de Duitse thrashers Vectom ging.... Hopelijk (ongetwijfeld) is dit wat beter...

Het klinkt wel Duits Een beetje zoals Kreator of Sodom nu zouden moeten klinken. De volle 70 minuten heeft het me echter nog niet kunnen boeien.

70 minuten is ook wel erg lang voor een thrash album. Maar goed ik ben benieuwd!

Weer even een update:

week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen : Sigh - Scenes From Hell (2010)
week 10 (07/02/2010): Fza : Solace - Further (2000)
week 11 (14/02/2010): HammerHead : Thorns - Thorns (2001)
week 12 (21/02/2010): phantasia : Vektor - Black Future (2009)
week 13 (28/02/2010): Dexter :
week 14 (07/03/2010): paulisdik :
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora :
week 16 (21/03/2010): aslan :
week 17 (28/03/2010): trebemmit :
week 18 (04/04/2010): Joy4ever :
week 19 (11/04/2010): andnino :
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa :
week 21 (25/04/2010): progressive :
week 22 (02/05/2010): lykathea :
week 23 (09/05/2010): horned_reaper :
week 24 (16/05/2010): Gajarigon :
week 25 (23/05/2010): Sammael :
week 26 (30/05/2010): Lau1986 :
week 27 (06/06/2010): Edwynn :
week 28 (13/06/2010): Scython :
week 29 (20/06/2010): Them :
week 30 (27/06/2010): MichelDumoulin :
week 31 (04/07/2010): wizard :
week 32 (11/07/2010): Guinness1980 :
week 33 (18/07/2010): essence :
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 35 (01/08/2010): master-rens:
week 36 (08/08/2010): leander? :
week 37 (15/08/2010): D-ark :
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau
week 39 (29/08/2010): Kingsnake :

Week 12 alweer. Houden we na week 13 trouwens weer een week pauze of stomen we gewoon door? Het is misschien ook weer leuk om onze top 10 te plaatsen. Ik ben benieuwd wat er dit keer als favoriet uit de bus komt.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.