Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 8 april 2010, 23:01 uur
Zijn het rare gedachten van mij of bespeur ik hier op de site een revival van '80 metal? Iedereen van harte welkom, natuurlijk. 

0
geplaatst: 9 april 2010, 06:32 uur
Update van mijn persoonlijke top 10
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Melechesh - Sphynx
3. Cormorant - Metazoa
4. Cephalic Carnage - Anomalies
5. X Japan - Blue Blood
6. Solace - Further
7. Vektor- Black Future
8. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
9. In Chains - Demolition Business
10. The Acacia Strain - 3750
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Melechesh - Sphynx
3. Cormorant - Metazoa
4. Cephalic Carnage - Anomalies
5. X Japan - Blue Blood
6. Solace - Further
7. Vektor- Black Future
8. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am
9. In Chains - Demolition Business
10. The Acacia Strain - 3750
0
geplaatst: 9 april 2010, 11:35 uur
Ik zie dat kronos zijn eigen bijdrage er wel bij doet, daarom ook een update van mij.
1. Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness 4,5*
2. Sigh - Scenes From Hell 4*
3. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
4. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
5. Forbidden - Green 3,5*
6. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
7. Solace - Further 3*
8. The Acacia Strain - 3750 3*
9. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am 3*
10. Vektor - Black Future 3*
1. Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness 4,5*
2. Sigh - Scenes From Hell 4*
3. Cephalic Carnage - Anomalies 3,5*
4. Grizzly Twister - Ont Blod 3,5*
5. Forbidden - Green 3,5*
6. Infernal Majesty - None Shall Defy 3*
7. Solace - Further 3*
8. The Acacia Strain - 3750 3*
9. Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am 3*
10. Vektor - Black Future 3*
0
geplaatst: 9 april 2010, 18:56 uur
Zou al dat metalgeweld dan toch slecht voor het geheugen zijn

Zo meteen naar Savage grace en Omen. Een vriend van me mag met z'n thrashmetal band de avond openen

0
geplaatst: 9 april 2010, 20:00 uur
trebremmit schreef:
Ik zie dat kronos zijn eigen bijdrage er wel bij doet, daarom ook een update van mij. [...]
Ik zie dat kronos zijn eigen bijdrage er wel bij doet, daarom ook een update van mij. [...]
Yep, dat was zo min of meer overeengekomen dacht ik, maar het is natuurlijk niet verplicht je eigen keuze ook op 1 te plaatsen, als je een ander album beter zou vinden...
... Ik zal de updates zodadelijk eens onder handen nemen.
0
geplaatst: 9 april 2010, 20:11 uur
Mijn voorlopige persoonlijke Top 10 krijgt langzaam maar zeker ook vorm.
't is te zeggen, ik heb toch al min of meer 10 kanidaten, nu nog de volgorde....
Voorlopig nog in cronologische volgorde dus:
In Chains - Demolition Business (2008)
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
Sigh - Scenes From Hell (2010)
Solace - Further (2000)
Thorns - Thorns (2001)
Vektor - Black Future (2009)
Forbidden - Green (1997)
Melechesh - Sphynx (2003)
kunnen er nog enkele afvallen want,
nog niet genoeg beluisterd, maar kanshebbers:
Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
Cormorant - Metazoa (2009)
Exotic A. P. Zoo - I Have Made My Bed in Darkness (2008)
't is te zeggen, ik heb toch al min of meer 10 kanidaten, nu nog de volgorde....
Voorlopig nog in cronologische volgorde dus:
In Chains - Demolition Business (2008)
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
Sigh - Scenes From Hell (2010)
Solace - Further (2000)
Thorns - Thorns (2001)
Vektor - Black Future (2009)
Forbidden - Green (1997)
Melechesh - Sphynx (2003)
kunnen er nog enkele afvallen want,
nog niet genoeg beluisterd, maar kanshebbers:
Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
Cormorant - Metazoa (2009)
Exotic A. P. Zoo - I Have Made My Bed in Darkness (2008)
0
geplaatst: 9 april 2010, 20:28 uur
Ik kan jullie al wel vertellen dat het komende album (ik ben aan de beurt toch?) geen jaren tachtig-album gaat worden. Met een beetje geluk wordt het wel een album dat zijn roots in dat tijdperk heeft liggen, maar voor hetzelfde geld krijgen jullie iets van extremiteitsklasse A voorgeschoteld. Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
0
geplaatst: 9 april 2010, 20:48 uur
Ik ben benieuwd. Eerlijk gezegd ben ik wel toe aan een plaatje van max. 50 minuten. Volgens mij heeft mijn spanningsboog zich aangepast aan de lengte van de platen die ik meestal luister.
0
geplaatst: 9 april 2010, 21:16 uur
Nog even de top-10 update voordat andnino onze gehoororganen gaat teisteren met weer een nieuw album van de weeeeeeeeeek....
(Toch maar eens gaan soliciteren voor die job bij RTL4)
En de inbreng van onze professionele panelleden Kronos, Laboomza, Dexter, Guinness1980, Wizard aangevuld met de zeer gewaardeerde trebremmit heeft ons in een spannende nek-aan-nek race een nieuwe nummer 1 opgeleverd!
Dit is de nieuwe, voorlopige, Top of the Tops:
1 Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987) 39
2 Vektor - Black Future (2009) 38
3 Solace - Further (2000) 30
4 Cormorant - Metazoa (2009) 27
4 Cephalic Carnage - Anomalies (2005) 27
6 Melechesh - Sphynx (2003) 24
7 Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991) 23
8 Thorns - Thorns (2001) 20
8 X Japan - Blue Blood (1989) 20
10 Grizzly Twister - Ont Blod (2007) 14
Keep tuned

(Toch maar eens gaan soliciteren voor die job bij RTL4)
En de inbreng van onze professionele panelleden Kronos, Laboomza, Dexter, Guinness1980, Wizard aangevuld met de zeer gewaardeerde trebremmit heeft ons in een spannende nek-aan-nek race een nieuwe nummer 1 opgeleverd!
Dit is de nieuwe, voorlopige, Top of the Tops:
1 Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987) 39
2 Vektor - Black Future (2009) 38
3 Solace - Further (2000) 30
4 Cormorant - Metazoa (2009) 27
4 Cephalic Carnage - Anomalies (2005) 27
6 Melechesh - Sphynx (2003) 24
7 Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991) 23
8 Thorns - Thorns (2001) 20
8 X Japan - Blue Blood (1989) 20
10 Grizzly Twister - Ont Blod (2007) 14
Keep tuned

0
geplaatst: 9 april 2010, 22:54 uur
Volgens mij heb ik die jullie de vorige ronde al gegeven... (met de thrashroots uit de 80's, voor wie het vergeten was: Biomechanical) daar was niet iedereen even positief over...
Maar het meer 'klassieke' metalalbum is zeer melodieus, en hoewel ik er machtig van kan genieten, het is verre van representatief voor mijn smaak. Ik twijfel dus nog,
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 april 2010, 22:57 uur
Ik doe een nobele poging dit weekend om mijn voorlopige "top-weet-ik-veel" in te dienen van de tweede ronde. Noem me een sentimentele oude dwaas, maar deze topic leeft en ik geniet er met volle teugen van. Laat maar komen, andnino!
0
geplaatst: 9 april 2010, 23:01 uur
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 9 april 2010, 23:15 uur
Ai, ouder-wordende-metalhead vergat welke dag het was! Een mens moet met zichzelf kunnen lachen want anders doet een anderen het! I love this topic, lach maar. Neh!
0
geplaatst: 9 april 2010, 23:15 uur
Ik moet ook nog wat inhalen. Voorlopig erg onder de indruk van Infernal Majesty, Cyclone Temple en Cephalic Carnage. Die eerste twee ken ik eigenlijk al heeeel lang, is dat erg als ik ze dan hoog zet?
0
geplaatst: 10 april 2010, 18:19 uur
andnino schreef:
quote Cabeza: Extremiteitsklasse A met roots uit de eighties nog beter!!
Volgens mij heb ik die jullie de vorige ronde al gegeven... (met de thrashroots uit de 80's, voor wie het vergeten was: Biomechanical) daar was niet iedereen even positief over...
[...]
quote Cabeza: Extremiteitsklasse A met roots uit de eighties nog beter!!
[...]
Inderdaad, maar dat was nog geen 10% roots, diep onder de grond, en 90% herrie, wat veronderstel ik dan de Extremiteitsklasse A was.

Ga misschien toch maar voor de melodieuze deze keer...

0
geplaatst: 10 april 2010, 21:28 uur
Ik denk het niet
de verwachtingen zijn te hoog nu
(misschien tip ik de liefhebbers toch nog wel even via pm)
Ik post m rond middernacht denk ik.
de verwachtingen zijn te hoog nu(misschien tip ik de liefhebbers toch nog wel even via pm)
Ik post m rond middernacht denk ik.
0
geplaatst: 10 april 2010, 23:23 uur
Keuze gemaakt jongens
het was enorm moeilijk en het spijt me zeer, maar het wordt weer HARD. De andere kandidaten komen wel in de volgende ronde(s) aan bod.
Het album dat ik uitgekozen heb is in feite een van de bekendere platen in zijn genre (grindcore) en sommige deelnemers hier kennen hem al, maar met 16 stemmen en dit genre nog welgeteld nul keer vertegenwoordigd in dit topic vond ik dat deze gerechtvaardigd was. Mijn keuze:
Nasum - Shift (2004)

Even een korte uitleg van het begrip grindcore: Agressie en snelheid van metal in doorgeëvolueerde hardcore. Weinig melodie en compassie, veel blastbeats, punkbeats en geschreeuw.
Nasum was een pionier in de moderne variant hiervan (de generatie Napalm Death was de eerste). Shift is ongetwijfeld hun meest toegankelijke album, dus ik kom de traditioneel ingestelden hier nog tegemoet
voor zover die er zijn natuurlijk.
Shift is als een stoothamer met kartelrandjes geproduceerd, om er maar even een leuk equivalent in te gooien. Waar de meeste demo's en sommige andere langspelers klinken als waren ze thuis opgenomen, dit album klinkt diep en professioneel.
Muzikaal hoor je veel invloeden uit metal (solo's en en melodielijnen) en uit hardcore/punk (vlotte 4/4maten) terug. Niet alleen doordat de nummers zo kort zijn, maar ook hierdoor hoor je meestal nog geen halve minuut hetzelfde ritme. De zanger is sinds de Tsunami in 2005 niet meer, maar hier klinkt hij misschien wel op zijn best. Hij heeft een zeer karakteristiek, hoog en hees geluid.
het was enorm moeilijk en het spijt me zeer, maar het wordt weer HARD. De andere kandidaten komen wel in de volgende ronde(s) aan bod.Het album dat ik uitgekozen heb is in feite een van de bekendere platen in zijn genre (grindcore) en sommige deelnemers hier kennen hem al, maar met 16 stemmen en dit genre nog welgeteld nul keer vertegenwoordigd in dit topic vond ik dat deze gerechtvaardigd was. Mijn keuze:
Nasum - Shift (2004)

Even een korte uitleg van het begrip grindcore: Agressie en snelheid van metal in doorgeëvolueerde hardcore. Weinig melodie en compassie, veel blastbeats, punkbeats en geschreeuw.
Nasum was een pionier in de moderne variant hiervan (de generatie Napalm Death was de eerste). Shift is ongetwijfeld hun meest toegankelijke album, dus ik kom de traditioneel ingestelden hier nog tegemoet
voor zover die er zijn natuurlijk.Shift is als een stoothamer met kartelrandjes geproduceerd, om er maar even een leuk equivalent in te gooien. Waar de meeste demo's en sommige andere langspelers klinken als waren ze thuis opgenomen, dit album klinkt diep en professioneel.
Muzikaal hoor je veel invloeden uit metal (solo's en en melodielijnen) en uit hardcore/punk (vlotte 4/4maten) terug. Niet alleen doordat de nummers zo kort zijn, maar ook hierdoor hoor je meestal nog geen halve minuut hetzelfde ritme. De zanger is sinds de Tsunami in 2005 niet meer, maar hier klinkt hij misschien wel op zijn best. Hij heeft een zeer karakteristiek, hoog en hees geluid.
0
geplaatst: 11 april 2010, 00:18 uur
en dit genre nog welgeteld nul keer vertegenwoordigd
1 keer eerder met Cephalic Carnage.
0
geplaatst: 11 april 2010, 00:24 uur
Naaaaaaaaasum 
Geeft me meteen eens de gelegenheid om deze plaat nog een paar keer te draaien.
En om verwarring te vermijden: Shift klinkt totaal anders dan Cephalic Carnage. Cephalic is eerder een hutsepot van grindcore, death metal en andere lollige dingen, Nasum is pure (moderne) grindcore. Een soort Scum van Napalm Death vertaald naar het heden.

Geeft me meteen eens de gelegenheid om deze plaat nog een paar keer te draaien.
En om verwarring te vermijden: Shift klinkt totaal anders dan Cephalic Carnage. Cephalic is eerder een hutsepot van grindcore, death metal en andere lollige dingen, Nasum is pure (moderne) grindcore. Een soort Scum van Napalm Death vertaald naar het heden.
0
geplaatst: 11 april 2010, 00:43 uur
Nasum is mij wel bekend, echt een liefhebber ervan ben ik niet, vooral de zang vind ik slecht. Ik sla deze week denk ik maar even over.
0
geplaatst: 11 april 2010, 00:49 uur
Van Scum werd ik destijds niet erg enthousiast. Over het algemeen vind ik grindcore erg saaie muziek. Een crustband als Amebix, daar kan ik wel weer van genieten. Daar wordt de tijd genomen voor een nummer met melodie. Muzikaal inhoudloze adrenalinestoten boeien me minder.
Maar Nasum dus. Ik vergeet alles wat ik hierboven schreef en leg mijn oor onbevangen te luisteren.
Maar Nasum dus. Ik vergeet alles wat ik hierboven schreef en leg mijn oor onbevangen te luisteren.

0
geplaatst: 11 april 2010, 01:12 uur
Verder dan halfweg ben ik niet geraakt. Na een kwartier begon ik het vermoeden te krijgen dat er niets meer ging komen dat me plots wel zou interesseren. Bij het eerste nummer dacht ik even dat er best wel afwisseling in zit, maar toen bleek nummer drie al bezig te zijn. Alles waarom ik metalmuziek gewoonlijk geweldig vind ontbreekt hier. Deze week deelnemen zou voor mij vergelijkbaar zijn met een week lang kritisch naar een album met Duitse schlagermuziek luisteren: ik hou daar echt niet van. Het dan toch maar blijven proberen zou voor mij vergelijkbaar zijn aan met een stoothamer met kartelrandjes op mijn hoofd blijven slaan om te kijken of ik daar op den duur toch niet van ga genieten.

Tot volgende week.

Tot volgende week.

0
aslan (crew)
geplaatst: 11 april 2010, 06:00 uur
nasum ! ! ! ! ! ! ! !
uit 2004 alweer, wat vliegt de tijd...
uit 2004 alweer, wat vliegt de tijd...
0
geplaatst: 11 april 2010, 08:29 uur
Ik was hier al bang voor!! Stuur mijn maar dat PMetje. Heb Nasum al een keer geprobeert en zal het nog eens proberen voor het topic....maar ben bang, heeeel bang....
* denotes required fields.