Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2010, 06:41 uur
Het album begint mij toch wel beter te smaken. Voor zover mijn indruk verliest men zichzelf niet te veel in oeverloos gepiel maar komt de song op de eerste plaats. Nu nog even verder ontdekken of het ook echt goede nummers zijn.
By the way, ik heb nog 14 albums in de wachtrij staan voor dit topic. Goed voor nog 14 rondes dus.
By the way, ik heb nog 14 albums in de wachtrij staan voor dit topic. Goed voor nog 14 rondes dus.

0
geplaatst: 19 juni 2010, 09:34 uur
Het album van afgelopen week is mij uiteindelijk erg goed meegevallen en krijgt een mooi plaatsje in mijn persoonlijke top tien.
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Melechesh - Sphynx
3. Pagan's Mind - Enigmatic: Calling
4. Vanden Plas - The Seraphic Clockwork
5. Cormorant - Metazoa
6. Minsk - With Echoes in the Movement of Stone
7. Cephalic Carnage - Anomalies
8. X Japan - Blue Blood
9. Solace - Further
10. Vektor- Black Future
1. Infernäl Mäjesty - None Shall Defy
2. Melechesh - Sphynx
3. Pagan's Mind - Enigmatic: Calling
4. Vanden Plas - The Seraphic Clockwork
5. Cormorant - Metazoa
6. Minsk - With Echoes in the Movement of Stone
7. Cephalic Carnage - Anomalies
8. X Japan - Blue Blood
9. Solace - Further
10. Vektor- Black Future
0
geplaatst: 19 juni 2010, 11:45 uur
Ziet er mooi uit Kronos. Ik zal van mijn hitlijst ook nog eens werk maken. Ook bij mij maakt Vanden Plas een goede kans, en Enslaved zou er ook wel eens nipt kunnen invallen. Eerst nog eens de andere toppers opnieuw beluisteren.
0
geplaatst: 19 juni 2010, 11:48 uur
Kronos schreef:
[...]
[...]
Met het huidige aantal deelnemers is dat dus nog voer voor een jaar of 13....

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 19 juni 2010, 11:54 uur
Crazy, you are all crazy, I tell you! In de huidige ronde heb ik nog vier albums "te doen" maar mijn wachtrij is niet zo indrukwekkend als bij Kronos. Nog 13 jaar voer voor de oren en ogen, laten we met zijn allen "vier-vijfden-werk" aanvragen
, komt er meer tijd vrij voor wat belangrijk is in het leven: Het Metal Album van de Week!
, komt er meer tijd vrij voor wat belangrijk is in het leven: Het Metal Album van de Week!
0
geplaatst: 19 juni 2010, 12:01 uur
Het kwartje van Vektor begint hier ineens ook te vallen. Het zal wel aan het weer liggen.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 15:49 uur

Dead Head - Depression Tank
Deze Nederlandse thrashformatie is nog vrij onbekend, maar het zijn ervaren rotten die een aardig potje agressieve thrash kunnen spelen. In 2009 vierden ze hun 20-jarig jubileum, en als een duveltje uit een doosje kwamen ze ook nog met een album zoals ze het al maakten in hun beginjaren. Depression Tank is een album vol smerige, agressieve thrash in het rijtje van Kreator en Slayer. Riffs om je vingers bij af te likken, want ook technisch zit het bij deze band wel snor. Ook de productie is van hoog niveau, en natuurlijk is het geheel gewoon hartstikke goed.
Ik hoop dat jullie kunnen genieten van deze polderthrash afkomstig uit Zwolle, die gerust van wat meer bekendheid en respect mogen genieten. Holland op z'n best !
*Favoriet = The Swing. Heerlijke solo's
0
geplaatst: 20 juni 2010, 16:09 uur
Jawatte, Slayer en Kreator als referenties! Dit moet er bij mij ingaan als friet met mayonaise! MMMMMMMmmmmmmm!
0
geplaatst: 20 juni 2010, 17:25 uur
Cabeza Borradora schreef:
Jawatte, Slayer en Kreator als referenties! Dit moet er bij mij ingaan als friet met mayonaise! MMMMMMMmmmmmmm!
Met hollandse mayonnaise.

0
geplaatst: 20 juni 2010, 18:22 uur
Ik ken hem al...moet hem weer even uit het stof halen....want ik weet eigenlijk niet eens meer hoe die klinkt!!!
0
geplaatst: 20 juni 2010, 19:17 uur
Ah, Dead Head. Neerlands thrashende trots. Zo zou Kreator eigenlijk moeten klinken, nu.
Ik vind Depression Tank wel ietsie minder dan voorganger Haatland.
Trouwens de band heeft haar roots niet in Zwolle maar in Kampen. Ook wel de Boer Area genoemd.
Ik vind Depression Tank wel ietsie minder dan voorganger Haatland.
Trouwens de band heeft haar roots niet in Zwolle maar in Kampen. Ook wel de Boer Area genoemd.

0
geplaatst: 20 juni 2010, 19:44 uur
BEn nu bij het 5e nummer en dit album kon wel eens heel hoog gaan eindigen in mijn persoonlijke top 10.
0
geplaatst: 20 juni 2010, 20:30 uur
andnino schreef:
?
?
Geen begrijpelijke uitspraken verwachten van een dood metalen hoofd.

0
geplaatst: 20 juni 2010, 21:10 uur
Eddie gaat eens mee doen. ik heb ooit haatland eens gepindakaast, daarvan was ik volgens mij niet van onder de indruk. deze ga ik proberen.
0
geplaatst: 23 juni 2010, 10:43 uur
Dead Head, doet mij verlangen naar een podium in de buiten lucht, veel bier, eventueel modder, gezelligheid, zon, etc. (lees: Dynamo)
Het is geen onherkenbare muziek als je begrijpt wat ik bedoel...maar het beukt als een tiet!!
Het is geen onherkenbare muziek als je begrijpt wat ik bedoel...maar het beukt als een tiet!!

0
geplaatst: 23 juni 2010, 11:49 uur
Dit zou inderdaad één van die bands zijn waarvoor je direct na het optreden naar de dichtsbijzijnde cd-boer rent om het album op te eissen.
0
geplaatst: 23 juni 2010, 15:23 uur
Eddie schreef:
Dit zou inderdaad één van die bands zijn waarvoor je direct na het optreden naar de dichtsbijzijnde cd-boer rent om het album op te eissen.
Of waarbij je direct tijdens het optreden naar het dichtsbijzijnde andere podium rent om te kijken of daar iets interessanters speelt.
Ik heb het eigenlijk al snel weer afgezet. Klonk als thrash die nergens over gaat. Niet dat thrash gewoonlijk over zoveel gaat, maar meestal heb ik er wel zin in en nu niet. Of dat aan de plaat of aan mij ligt zal de tijd wel uitwijzen.
0
guess who
geplaatst: 25 juni 2010, 09:27 uur
ik heb momenteel de eerste 2 liedjes al gehoord, en wat is dat een heerlijk potje no-nonsense thrash 

0
geplaatst: 25 juni 2010, 11:38 uur
guess who schreef:
ik heb momenteel de eerste 2 liedjes al gehoord, en wat is dat een heerlijk potje no-nonsense thrash
Vond ik na 2 nummers ook, maar het gaat op ten duur wel een beetje vervelen, er zit niet overdreven veel afwisseling is. Wel een goede plaat dat wel niet die één die over een paar maanden nog geregeld zal draaien.
0
geplaatst: 27 juni 2010, 10:58 uur
Heren, even een vraagje op de zondagochtend: lezen/volgen jullie eigenlijk blogs om op de hoogte te blijven van nieuwe metal-releases? Zo ja, welke?
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 27 juni 2010, 11:05 uur
Nou toch een paar, waaronder:
Metalkingdom
Lords of Metal
Zware Metalen
Niet echt blogs, maar wel interessant.
Metalkingdom
Lords of Metal
Zware Metalen
0
geplaatst: 27 juni 2010, 11:06 uur
Ik blijf eigenlijk alleen op de hoogte door Aardschok. Die valt hier elke maand op de deurmat, meer heb ik niet nodig voor een goeie dag !
Metalfan vind ik dan ook wel weer een fijne site.
Metalfan vind ik dan ook wel weer een fijne site.
0
geplaatst: 27 juni 2010, 13:12 uur
Sir Spamalot schreef:
Metalkingdom
Lords of Metal
Zware Metalen
Metalkingdom
Lords of Metal
Zware Metalen
Ik ook deze en aardschok valt ook bij mij op de deurmat!
0
geplaatst: 27 juni 2010, 13:39 uur
Eigenlijk hou ik me daar niet speciaal mee bezig, al koop ik héél uitzonderlijk wel eens het magazine Rocktribune. Maar het maakt mij eigenlijk ook niet meer uit of een album nieuw is of tien jaar oud. Er zijn in de muziek van vandaag nog wat evoluties in de zin van verschuiving/versplintering, maar nieuwe revoluties zijn volgens mij niet meer te verwachten.
0
geplaatst: 27 juni 2010, 14:05 uur
Aardschok lees ik ook maandelijks. Qua nieuwswaarde ingehaald door diverse internetzines, maar voor achtergronden en brede overzichten van wat er binnen de metal gebeurt, nog altijd de moeite waard.
* denotes required fields.