MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Aardschok, lords of metal en zware metalen soms,
Voor de rest nog een hele reeks blogspot die ik hier wss niet mag posten:)

Ik lees de Aardschok en zit veel op Metalfan. Op Zwaremetalen kijk ik zo nu en dan.

PM gestuurd naar de volgende kandidaat!!

En hier een wacht muziekje...

Mag vast niet...

Ik loop een beetje achter en ben nu bij Stolen Babies, tja echt van die puber muziek, heel grappig als je jong bent maar dat kinderachtige gaat me na een tijdje heel erg tegenstaan. Doe normaal denk ik dan.

dank voor de tips over de blogs. hopelijk vis ik daaruit wat mooie nieuwe dingen op

The Oath
laboomzaa schreef:
(quote)

Ik ook deze en aardschok valt ook bij mij op de deurmat!

Bij mij in de brievenbus.

@ Wizard: ik wil je gerust wat doorsturen van mijn blogs

wizard schreef:
Heren, even een vraagje op de zondagochtend: lezen/volgen jullie eigenlijk blogs om op de hoogte te blijven van nieuwe metal-releases? Zo ja, welke?

Heden ten dage ben ik niet meer bewust bezig al het laatste metal nieuws te volgen. Ik volg de actualiteiten in het algemeen via verschillende kanalen. Ook wat betreft muziek, en zo kom ik via een concert bespreking, album review, festival line-up, blog of forumtopic enz., toch wel eens iets tegen dat me leuk lijkt, vervolgens google ik om meer specifieke info. Het toeval speelt dus een grote rol bij mijn nieuwe "ontdekkingen". Het enige dat ik bewust wat metal betreft doe is geregeld de webpage van de metalzone eens bezoeken. Alleen zo, en met dit forumtopic, heb ik al meer dan genoeg input om mijn tijd te vullen met nieuwe muziekjes.

Als Scython niet op de proppen komt met een nieuwe zware schijf, gaat de beurt naar Them? (Als die er klaar voor is...)

Die zijn allebei al geweest . Michelduhupeldepup is nu...

Even een update.

week 01 (06/12/2009): Devoo : In Chains - Demolition Business (2008)
week 02 (13/12/2009): Aghora : Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
week 03 (20/12/2009): MDV : X Japan - Blue Blood (1989)
week 04 (27/12/2009): lambf : Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
week 05 (03/01/2010): mastodonner : Cormorant - Metazoa (2009)
week 06 (10/01/2010): bennerd : The Acacia Strain - 3750 (2004)
week 07 (17/01/2010): Sir Spamalot : Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
week 08 (24/01/2010): Kronos : Infernäl Mäjesty - None Shall Defy (1987)
week 09 (31/01/2010): ThirdEyedCitizen : Sigh - Scenes From Hell (2010)
week 10 (07/02/2010): Fza : Solace - Further (2000)
week 11 (14/02/2010): HammerHead : Thorns - Thorns (2001)
week 12 (21/02/2010): phantasia : Vektor - Black Future (2009)
week 13 (28/02/2010): Dexter : Forbidden - Green (1997)
week 14 (07/03/2010): paulisdik : Rage - The Missing Link (1993)
week 15 (14/03/2010): Cabeza Borradora : Melechesh - Sphynx (2003)
week 16 (21/03/2010): aslan : Hectic Patterns - Random (2008)
week 17 (28/03/2010): trebemmit : Exotic Animal Petting Zoo -... (2008)
week 18 (04/04/2010): Joy4ever : Fall of Efrafa - Elil (2007)
week 19 (11/04/2010): andnino : Nasum - Shift (2004)
week 20 (18/04/2010): Laboomzaa : Minsk - With Echoes in the Movement... (2009)
week 21 (25/04/2010): progressive : Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
week 22 (02/05/2010): lykathea : Russian Circles - Geneva (2009)
week 23 (09/05/2010): horned_reaper : Circus Maximus - Isolate (2007)
week 24 (16/05/2010): Gajarigon : Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead (2006)
week 25 (23/05/2010): Sammael : Mortifera - Vastiia Tenebrd Mortifera (2004)
week 26 (30/05/2010): Lau1986 : Viraemia - Viraemia (2009)
week 27 (06/06/2010): Edwynn : Enslaved - Frost (1994)
week 28 (13/06/2010): Scython : Vanden Plas - The Seraphic Clockwork (2010)
week 29 (20/06/2010): Them : Dead Head - Depression Tank (2009)
week 30 (27/06/2010): MichelDumoulin :
week 31 (04/07/2010): wizard :
week 32 (11/07/2010): Guinness1980 :
week 33 (18/07/2010): essence :
week 34 (25/07/2010): Nicholas123 :
week 35 (01/08/2010): master-rens:
week 36 (08/08/2010): leander? :
week 37 (15/08/2010): D-ark :
week 38 (22/08/2010): Ferre Clabau
week 39 (29/08/2010): Kingsnake :
week 40 (05/09/2010): Nehbur:
week 41 (14/09/2010): Guess Who:

MichelDumoulin heeft gisteren een berichtje gekregen en is vandaag in de voormiddag al online geweest. Dus ja, als daar dan helemaal geen reactie op komt, wat mij betreft over naar wizard.

Ik zeg jammer michelhupeldepup, go wizard!! Je ziet hem hier nooit, dus dan wordt het album droppen en that's it! Wat jullie?

leander?
Prima. Ben ik weer een weekje eerder

laboomzaa schreef:
Die zijn allebei al geweest . Michelduhupeldepup is nu...

Oeps, sorry, foutje. Als Kronos niet op tijd met zijn update komt ben ik verloren. De voorgestelde albums kijk ik altijd naar uit en beluister ik graag (toch op zijn minst eenmaal voor sommigen), maar de personen achter de introductie ontgaan me blijkbaar snel....

...verder zou ik ook zeggen: vooruit met de geit, laat de volgende maar op ons afkomen, zoals gebleken is, wie hem brengt maakt mij niet veel uit

Zware Metalen is natuurlijk de beste site om op de hoogte te blijven

Deze gebruik ik ook: Lambgoat.

laboomzaa schreef:
Wat jullie?

Een rustweekje vind ik ook goed.

Sir Spamalot (crew)
Tradities moeten eerbiedigd worden, .

ik vraag me eerlijk gezegd af waar jullie steeds die platen blijven halen?

Oeps, ehmmm, ik vrees dat ik ga passen.
Dit topic volg ik eigenlijk nauwelijks meer. Ik kan nog wel even het album van Triptykon aanraden. Ik hoorde dit duistere album onlangs bij een vriend van me en was aangenaam verrast. Omschrijven vind ik lastig maar dat dit heftige metal is met death, black en avant-garde invloeden is 'the closest I can get'. De heer Thomas Fisher (aka Tom Warrior) van Celtic Frost zet een hele donkere, en daardoor voor mij spannende, toon.

Sir Spamalot schreef:
Tradities moeten eerbiedigd worden, .

Met de pas van MarcD, een rustweek dan maar wat mij betreft. En voor wie toch niet zonder wekelijkse metalportie kan, kan ik ook Triptykon aanraden.

Of als iemand een beter idee heeft, laat maar horen.

Neen, een rustweek lijkt me ook ideaal. Ik heb nogal wat inloopwerk te verrichten. Er staan nog flink wat MAvdW-platen in de wachtrij ...

Rust week it is...Triptykon sucks...

Ik ga volgende week zaterdag naar Kopenhagen, dus die dag en zondag ga ik in de trein zitten . Ik weet nog niet helemaal zeker of ik tijdens mijn verblijf daar op internet kan.
Daarom denk ik dat mijn MAvdW zaterdagochtend al komt. Iets korter rust dus. Overigens moet ik nog even een keuze maken....lastig.

Komt mij goed uit...ik ga zaterdag nacht op vakantie...neem ik hem lekker mee!!

Fake_world schreef:

Kronos heeft er nog 14 klaarliggen, dus die zou volgens mij beter kunnen antwoorden. Voor mij is het simpel, ik denk gewoon aan een album dat ik goed vind, dat wat afwijkt van de doorsnee, en waarvan ik vermoed dat het niet al te bekend is. Vervolgens check ik even hoeveel stemmen ie hier heeft, en zijn dat er minder dan 20 is het een kanidaat. Dat van niet al te bekend kun je trouwens met een dikke korrel zout nemen. Er staan tientallen goede metal albums op MuMe waarvan ik dacht dat ze toch al voldoende gekend zijn, maar waarbij slechts een handvol stemmen staan.

Zouden we iets niet eens in het leven roepen als: elke eerste van de maand een vijftal albums posten hier, dan een maand om te beluisteren en op het einde het oordeel geven? ik weet dat dit al ongeveer hier gebeurt maar ik zat maar even te denken...

Fake_world schreef:

Ik ben inmiddels gestopt met het lezen van reviews op internet en in bladen, want daarmee kwamen er voor mij meer binnen dan ik kon beluisteren. Ik heb al een half jaar geen Aardschokabbonement meer en lees al dik een half jaar geen online reviews meer, en nog is de wachtlijst laaang. Daarnaast kom je op blogs aardig wat tegen, heb ik tal van aanraders van kennissen en ook last.fm beveelt aardig wat dingen aan die ik dan ook weer oppak.

Fake_world schreef:

Er wordt hier één album per week voorgesteld. Dat is toch echt maar het topje van een gigantisch grote ijsberg.

Fake_world schreef:
Zouden we iets niet eens in het leven roepen als: elke eerste van de maand een vijftal albums posten hier, dan een maand om te beluisteren en op het einde het oordeel geven? ik weet dat dit al ongeveer hier gebeurt maar ik zat maar even te denken...

Ik zie of voel zelf geen enkele noodzaak om de basisstructuur hier op die manier te wijzigen of aan te vullen. Iets als vijf albums per maand voorstellen, zo heb ik trouwens eens een topic gestart (het ging dan over verborgen juweeltjes in eender welk genre, waarbij alleen je eigen hoge stem stond: hier klikken), maar daar kwam, hoewel ik er meteen vijf albums had bijgeplaatst, te weinig reactie op. Slechts een paar persoonlijke berichtjes.

Sir Spamalot (crew)
Kingsnake heeft zich afgelopen nacht uitgeschreven . Enorm jammer, want toffe gast met uitgesproken mening en heel brede smaak.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:31 uur

geplaatst: vandaag om 08:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.