Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 22 juli 2012, 15:09 uur
Bezig met achterstand in te halen vanop 1.500 meter hoogte in de Zwitserse bergen, balkon, zon, laptop, hoofdtelefoon, het vakantiegevoel.
Vandaag is het de beurt aan vielip die zijn debuut maakt in deze topic.
Vandaag is het de beurt aan vielip die zijn debuut maakt in deze topic.
0
geplaatst: 22 juli 2012, 23:34 uur
Ik wacht vol ongeduld op een nieuw album van de week.
Weet vielip dat het zijn beurt is?
Weet vielip dat het zijn beurt is?
0
geplaatst: 23 juli 2012, 16:08 uur
Hij is al vanaf de 19de niet meer op de site geweest, waarschijnlijk op vakantie!! Rustweek??
0
geplaatst: 23 juli 2012, 16:14 uur
@ Sir... goed uit te houden hoor ik zo? Hoop dat het komend weekend ook nog zomers is, zit namelijk in Lachen (ca 25 km van Zurich) met een paar mooie hikes op het programma.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 16:55 uur
Dit lijkt me meer iets voor de PB...
vielip gaat als het goed is vandaag zijn album plaatsen.
vielip gaat als het goed is vandaag zijn album plaatsen.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 17:15 uur
Vanwege een weekendje Zwarte Cross met een stel collega's iets later dan gebruikelijk mijn bijdrage. Ik gooi het volgende schijfje de ether in:
Dr. Grind - Speechless

Deze band heb ik per toeval sinds kort 'ontdekt'. Had er nog nooit van gehoord totdat ik een nummer op een internet radiostation voorbij hoorde komen en dacht; hey, dat klinkt bepaald niet slecht. Een behoorlijke scheut oude Queensryche (ten tijde van de EP en The warning), Dokken, Legs Diamond en af en toe wat Priest schotelen ze voor. Maar van jatwerk is (vind ik) geen sprake! De songs zitten stuk voor stuk goed in elkaar en laten behoorlijk wat progressieve invalshoeken horen. Het gitaarwerk is flitsend en melodieus.
Eén en ander opgezocht op het wereldwijde web. Dat ik nog nooit van deze band gehoord had bleek niet zo heel vreemd want ze hebben eigenlijk nooit een officeel album uitgebracht. Deze verzameling songs waren bedoeld voor hun eerste album maar....aangezien het begin jaren 90 (Grunge-time) was gingen de opnames nooit door. Doodzonde want nu moeten we het met deze release doen. En waarom is dat zonde? Omdat de opnames bestaan uit verschillende demo sessies en dat goed hoorbaar is aan het geluid. Sommige nummers klinken alsof het helemaal af geproduceerd is maar het volgende nummer klinkt weer (erg) matig. Maar laat je hierdoor niet afschrikken!! Kun je door de produktionele ratjetoe heen luisteren dan hoor je genoeg fraais!
Dr. Grind - Speechless

Deze band heb ik per toeval sinds kort 'ontdekt'. Had er nog nooit van gehoord totdat ik een nummer op een internet radiostation voorbij hoorde komen en dacht; hey, dat klinkt bepaald niet slecht. Een behoorlijke scheut oude Queensryche (ten tijde van de EP en The warning), Dokken, Legs Diamond en af en toe wat Priest schotelen ze voor. Maar van jatwerk is (vind ik) geen sprake! De songs zitten stuk voor stuk goed in elkaar en laten behoorlijk wat progressieve invalshoeken horen. Het gitaarwerk is flitsend en melodieus.
Eén en ander opgezocht op het wereldwijde web. Dat ik nog nooit van deze band gehoord had bleek niet zo heel vreemd want ze hebben eigenlijk nooit een officeel album uitgebracht. Deze verzameling songs waren bedoeld voor hun eerste album maar....aangezien het begin jaren 90 (Grunge-time) was gingen de opnames nooit door. Doodzonde want nu moeten we het met deze release doen. En waarom is dat zonde? Omdat de opnames bestaan uit verschillende demo sessies en dat goed hoorbaar is aan het geluid. Sommige nummers klinken alsof het helemaal af geproduceerd is maar het volgende nummer klinkt weer (erg) matig. Maar laat je hierdoor niet afschrikken!! Kun je door de produktionele ratjetoe heen luisteren dan hoor je genoeg fraais!
0
geplaatst: 23 juli 2012, 17:25 uur
Ik wil geen spelbreker zijn hoor, maar moeten de albums niet op musicmeter staan?
Hier is ie wel te vinden.
http://rateyourmusic.com/re...
Hier is ie wel te vinden.
http://rateyourmusic.com/re...
0
geplaatst: 23 juli 2012, 17:34 uur
Is dat zo?? Ik meen dat ik eerder albums voorbij heb zien komen die niet op MuMe staan of heb ik dat helemaal mis? 

0
geplaatst: 23 juli 2012, 17:35 uur
Nou mij maakt het verder niet uit hoor, maar het is wel makkelijk met stemmen en je mening erbij zetten.
0
geplaatst: 23 juli 2012, 17:37 uur
Het is wel zo makkelijk als je er iets over wil zeggen. Misschien wil een ervaren toevoeger zich even boos maken?
0
geplaatst: 23 juli 2012, 19:18 uur
0
geplaatst: 23 juli 2012, 19:25 uur
Thanks Bennerd,
Ik had helaas je post niet gelezen, dat jij Dr. Grind zou gaan toevoegen,
was zelf net op hetzelfde idee gekomen.
Ik had er overigens niet wakker van gelegen als jij de credits zou houden, oké misschien een heel klein beetje dan.
Ik had helaas je post niet gelezen, dat jij Dr. Grind zou gaan toevoegen,
was zelf net op hetzelfde idee gekomen.
Ik had er overigens niet wakker van gelegen als jij de credits zou houden, oké misschien een heel klein beetje dan.

0
geplaatst: 23 juli 2012, 19:27 uur
Ik hecht er in dit geval niet zo veel waarde aan hoor. En regels zijn regels: de eerste toevoeger is de winnaar 

0
geplaatst: 25 juli 2012, 14:48 uur
Dan had dat meisje op de cover wel een opengereten buik waar de darmen uithangen of zoiets.
0
geplaatst: 29 juli 2012, 14:15 uur
En dan mijn eerste inzending.
Age of Nemesis - Terra Incognita (2007)

Age of Nemesis is een kwintet uit Hongarije dat progressieve metal speelt, niet geheel onopvallend beïnvloed door bands als Dream Theater, Symhony X of Rush. De stijl van de band is niet geheel origineel, maar kwalitatief onberispelijk. Gitarist Zoltán Fábián is het brein van de band en is samen met toetsenist György Nagy de enige die alle bezettingswisselingen heeft doorstaan. Wat de band kenmerkt zijn zware, zevensnarige riffs, drukke ritmische chaos, sferische toetsenpartijen en hoge, cleane zang. De stem van Zoltán Kíss zal niet iedereen liggen, maar op Terra Incognita is deze toch verreweg op zijn best.
Terra Incognita is een conceptplaat over het leven na de dood, maar meer dan dat. Eén sterveling is uitverkoren om een kijkje te nemen in The Land of Light, maar mag niets verder vertellen. Dit gebeurt toch en daar moeten de gevolgen van blijken in de chaos die ontstaat in het midden van de plaat. Het resultaat is prachtig, want de plaat begint met een soort van ouvertüre die langzaam overgaat in magische waarnemingen, maar die zich vanzelf ontwikkelt in de chaotische, wilde nummers in het midden, en dan naar de dramatische, epische stukken aan het eind. Zeg over het verhaal wat je wil, maar laat de muziek het eindoordeel zijn.
Mocht deze plaat je liggen; hij is in 2002 al eens in het Hongaars uitgebracht, en voor wie dat eens wil horen moet mij maar even PMmen, want die versie is meen ik nergens te vinden. Voor anderen zou ik Psychogeist uit 2006 maar eens willen aanraden, want ook daar staan de nodige meesterwerkjes op. Hieronder nog een youtube clip van Tree of Life, het openingsnummer van Terra Incognita.
Age of Nemesis - Terra Incognita (2007)

Age of Nemesis is een kwintet uit Hongarije dat progressieve metal speelt, niet geheel onopvallend beïnvloed door bands als Dream Theater, Symhony X of Rush. De stijl van de band is niet geheel origineel, maar kwalitatief onberispelijk. Gitarist Zoltán Fábián is het brein van de band en is samen met toetsenist György Nagy de enige die alle bezettingswisselingen heeft doorstaan. Wat de band kenmerkt zijn zware, zevensnarige riffs, drukke ritmische chaos, sferische toetsenpartijen en hoge, cleane zang. De stem van Zoltán Kíss zal niet iedereen liggen, maar op Terra Incognita is deze toch verreweg op zijn best.
Terra Incognita is een conceptplaat over het leven na de dood, maar meer dan dat. Eén sterveling is uitverkoren om een kijkje te nemen in The Land of Light, maar mag niets verder vertellen. Dit gebeurt toch en daar moeten de gevolgen van blijken in de chaos die ontstaat in het midden van de plaat. Het resultaat is prachtig, want de plaat begint met een soort van ouvertüre die langzaam overgaat in magische waarnemingen, maar die zich vanzelf ontwikkelt in de chaotische, wilde nummers in het midden, en dan naar de dramatische, epische stukken aan het eind. Zeg over het verhaal wat je wil, maar laat de muziek het eindoordeel zijn.
Mocht deze plaat je liggen; hij is in 2002 al eens in het Hongaars uitgebracht, en voor wie dat eens wil horen moet mij maar even PMmen, want die versie is meen ik nergens te vinden. Voor anderen zou ik Psychogeist uit 2006 maar eens willen aanraden, want ook daar staan de nodige meesterwerkjes op. Hieronder nog een youtube clip van Tree of Life, het openingsnummer van Terra Incognita.
0
geplaatst: 29 juli 2012, 14:20 uur
Oei, als ik op die track afga, vind ik er heel echt weinig aan. Ik krijg mijn tik van die keyboardriedels en de zang weet mij ook goed te irriteren. Ik hou echt wel van bombastische zang (vooral de zanger van Mercenary komt er goed mee weg), maar deze zanger trek ik totaal niet.
0
geplaatst: 29 juli 2012, 15:40 uur
Is het enige verschil tussen de versie uit 2002 en deze uit 2007 de taal? Ik vind het vaak wel leuk als bands in hun moedertaal zingen.
0
geplaatst: 29 juli 2012, 16:36 uur
Deze sla ik met liefde over. Afgrijselijke zang, afgrijselijke keyboards. 

0
geplaatst: 29 juli 2012, 16:37 uur
Tja, dat is ook wel leuk. Punt en probleem is dat er in het Hongaars voor een Nederlander helemaal geen herkenningspunten zijn. De tekst klinkt niet pakkend, want je verstaat het niet en je kan niet meezingen (tenzij je de tekst uitprint en de Hongaarse uitspraak gaat oefenen, zoals ik in een gekke bui eens deed
). Met Noors en Scandinavisch is dat op een of andere manier een minder probleem bij mij.
@keyboards: tja, die vind ik juist supertof
). Met Noors en Scandinavisch is dat op een of andere manier een minder probleem bij mij.@keyboards: tja, die vind ik juist supertof

0
leander?
geplaatst: 29 juli 2012, 16:40 uur
Haha, is die video serieus? Zo nee, wat een helden 
Ze hebben inderdaad goed naar Dream Theater geluisterd. Met alpinopet en zonnebril lijkt die drummer ook sprekend op Portnoy

Ze hebben inderdaad goed naar Dream Theater geluisterd. Met alpinopet en zonnebril lijkt die drummer ook sprekend op Portnoy

0
geplaatst: 29 juli 2012, 17:24 uur
Helemaal mijn straatje, dit lijkt me wel wat! 
Het filmpje klinkt erg als moderne (melodieuze) progmetal als Circus Maximus, Pagan's Mind en in de geest van Dream Theater.

Het filmpje klinkt erg als moderne (melodieuze) progmetal als Circus Maximus, Pagan's Mind en in de geest van Dream Theater.
0
geplaatst: 1 augustus 2012, 15:18 uur
Niet slecht, maar 'k ben er ook niet bepaald ondersteboven van. 't Lijkt nogal lang te duren en echt origineel is het niet. Slecht vind ik het zeker en vast niet, maar als ik naar dit soort muziek wil luisteren leg ik toch liever een album van Dream Theater op..
(3,5* bij de Hongaarse versie)
(3,5* bij de Hongaarse versie)
0
geplaatst: 5 augustus 2012, 11:47 uur
Vandaag is Quadraphonic aan de beurt? Alleen is hij volgens mij al een tijdje niet online geweest.
* denotes required fields.