Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 23 september 2012, 18:56 uur
Cabeza Borradora schreef:
Bad Acid Trip, de inzending van Dexter uit de derde ronde. Daar vond ik toen geen bal aan. Maar ik heb hem nog op de schijf staan, ik zal er meteen nog eens een keertje naar luisteren.
Bad Acid Trip, de inzending van Dexter uit de derde ronde. Daar vond ik toen geen bal aan. Maar ik heb hem nog op de schijf staan, ik zal er meteen nog eens een keertje naar luisteren.
Bwah, dat was juist gaaf! Beetje punky, lekker hoor.
0
geplaatst: 24 september 2012, 10:57 uur
Dan gaan we maar voor wat meer punky
...
Wat is het toch altijd leuk kanidaat albums te selecteren, maar zo moeilijk de allerlaatste knopen door te hakken. Een bijkomend dillema deze keer was dat het album waarmee ik het meeste affiniteit heb ook uit 2011 stamt. Bovendien is het ook een vrucht van de grind-tak van de gigantische metalboom. Nu hebben die grind-tak-vruchten soms wel net zoveel met elkaar gemeen als druiven met bananen. Gelukkig bleek dat na mijn kennismaking met Die Miserable van Fuck the Facts ook hier het geval, dus dat was al geen onoverkomelijk struikelblok meer. Blijft daar het feit(tje) dat er nu drie 2011 albums op rij hun opvolging maken in dit topic. Maar dat ligt ook niet uitsluitend aan mij, dus hop met de geit: Het metal 2011 album van deze week:

Japanische Kampfhörspiele - Kaputte nackte Affen.
Het verhaal van Japanische Kampfhörspiele, ook wel eens, vooral door luie schrijvers, JaKa genoemd, begint in 1998, in Krefeld. Daar ontmoeten Christof Kather (slagwerk, vocals) en Klaus Nicodem (gitaar, vocals, bass) elkaar voor het eerst en beginnen met een authentieke punk mentaliteit samen muziek in elkaar te knutselen - met als belangrijkste huiskenmerken jazzy drums, thrashy riffs en in het duits uitgespuwde diepe grunts gecombineerd met krijsend schreeuwen - en op te nemen op oude, door veelvuldig overtapen, ruizige cassettes. De geboorte van onze "grindpunk", volgens JaKa. De songs en ook het artwerk worden gratis op het internet te downloaden aangeboden. ("Wij maken geen muziek voor het geld, maar tegen...")
Hun song-teksten kunnen op het eerste gezicht misantropisch lijken, maar zijn meestal sociaal kritisch, vooral de consumptie maatschappij is een geliefd doelwit. De aangesneden themas worden wel veelal humoristisch benaderd, zo blijft het gelukkig toch ook relativerend en speels. In hun eigen woorden: "Tekstueel bekritiseren we meestal vooral onszelf. Wij staan ook in de Mc Donalds voor overprijsde rommel. Waarom niet? Je moet je vijanden toch kennen."
Na wat naam en fans gemaakt te hebben via het verspreiden van hun muziek via het internet, tekent de band in 2001 bij Blutwurscht. Na hun officiele CD debuut daar in datzelfde jaar neemt het duo er nog drie muzikanten bij om hun muziek ook live te kunnen brengen.
In 2004 is de band al uitgebreid tot een zeskoppig gezelschap met een sterke live-reputatie, en brengen ze hun derde CD uit, Hardcore Aus Der Ersten Welt, met een gastrolletje van Mille Petrozza (Kreator) in het nummer Zieh die Jacke falschrum an. Omdat de band liever opgemerkt word voor de muziek als voor de bekende gastvocalist word Mille in de bijsluiter alleen met zijn (echte) voornaam vermeld : Miland.

Zelf omschrijft de band hun muziek dus als grindpunk of ook wel popgrind. Maar vanwege de ook terug te vinden death-metal invloeden, wordt de band ook wel eens onder de noemer deathgrind gecatalogeerd. But who cares. Voor mij is het muziek die me weer heerlijk terugbrengt naar die nostalgische crossover tijd en -bands van half jaren tachtig. De hardcore van o.a. Napalm Death, de punk van o.a. G.B.H., de crossover van o.a. S.O.D., ze komen allemaal wel eens ergens spontaan in je gedachten op bij het beluisteren van Kaputte nackte Affen, al klinkt het totaalplaatje wel onmiskenbaar 21ste eeuw, en metal.
Ik ken bijlange alle albums niet van JaKa, maar naar verluid zijn ze allemaal van een zeer degelijke kwaliteit, en heeft de band in de loop der jaren steeds meer invloeden van buitenaf in hun muziek verwerkt. Het eerder genoemde Hardcore Aus Der Ersten Welt is in ieder geval ook een aanrader, vooral als je het allemaal wat "puurder" wil. (Over het algemeen iets sneller, iets kortere nummers, minder moderne invloeden) en de voorganger Bilder Fressen Strom (2010) ken ik nog niet zo goed, maar bevalt me ook uitstekend.
Kaputte nackte Affen was dus mijn Jaka instapper, en was me opgevallen omdat het aangekondigd werd als hun "Deunion Album". De band heeft zich in 2011 ontbonden en hun bestaan in stijl afgesloten met dit album, en een live DVD.

Volgens een review geven de eerste vier nummers een goed idee over de eerdere albums, en word er vervolgens nog wat meer ge-crossoverd als op voorgaande albums.
Dit album is dan ook een grindcore coctail van pompende grooves, hysteric-blasts, straight death-grind, rock'n'punk attitude, electrische splash en breakdown-aanvallen.
Voor een uitgebreidere beschrijving kan ik je volgende review aan bevelen. Al ken ik dus zelf niet de volledige JaKa discografie (voer voor MuMe toevoegers!), ik kan het wel voor het grootste deel eens zijn met deze kritische beschrijving van (weliswaar) een fan en JaKa kenner.
(Lees hier meer)
Blijkbaar is er een (copyright) probleem geweest met de hoes, want naast de gewone, en de "Deunion" is het album meestal te vinden met deze (gesencureerde?) cover: (Het fijne weet ik er ook niet van)

Hopelijk beleven sommigen van jullie er zoveel plezier aan als ik er nog steeds van heb. Spreekt de omschrijving je niet zo meteen aan, luister dan toch alleen al eens een keer voor het originele drumwerk van potten en bellen mepper Christof Kather, het hart en de motor van JaKa.

Kaputte nackte Affen op Spotify
Mijn vorige inzendingen waren die van Haggard, Blessed Death, Melechesh, Breed77 en Bliksem.
...Wat is het toch altijd leuk kanidaat albums te selecteren, maar zo moeilijk de allerlaatste knopen door te hakken. Een bijkomend dillema deze keer was dat het album waarmee ik het meeste affiniteit heb ook uit 2011 stamt. Bovendien is het ook een vrucht van de grind-tak van de gigantische metalboom. Nu hebben die grind-tak-vruchten soms wel net zoveel met elkaar gemeen als druiven met bananen. Gelukkig bleek dat na mijn kennismaking met Die Miserable van Fuck the Facts ook hier het geval, dus dat was al geen onoverkomelijk struikelblok meer. Blijft daar het feit(tje) dat er nu drie 2011 albums op rij hun opvolging maken in dit topic. Maar dat ligt ook niet uitsluitend aan mij, dus hop met de geit: Het metal 2011 album van deze week:

Japanische Kampfhörspiele - Kaputte nackte Affen.
Het verhaal van Japanische Kampfhörspiele, ook wel eens, vooral door luie schrijvers, JaKa genoemd, begint in 1998, in Krefeld. Daar ontmoeten Christof Kather (slagwerk, vocals) en Klaus Nicodem (gitaar, vocals, bass) elkaar voor het eerst en beginnen met een authentieke punk mentaliteit samen muziek in elkaar te knutselen - met als belangrijkste huiskenmerken jazzy drums, thrashy riffs en in het duits uitgespuwde diepe grunts gecombineerd met krijsend schreeuwen - en op te nemen op oude, door veelvuldig overtapen, ruizige cassettes. De geboorte van onze "grindpunk", volgens JaKa. De songs en ook het artwerk worden gratis op het internet te downloaden aangeboden. ("Wij maken geen muziek voor het geld, maar tegen...")
Hun song-teksten kunnen op het eerste gezicht misantropisch lijken, maar zijn meestal sociaal kritisch, vooral de consumptie maatschappij is een geliefd doelwit. De aangesneden themas worden wel veelal humoristisch benaderd, zo blijft het gelukkig toch ook relativerend en speels. In hun eigen woorden: "Tekstueel bekritiseren we meestal vooral onszelf. Wij staan ook in de Mc Donalds voor overprijsde rommel. Waarom niet? Je moet je vijanden toch kennen."
Na wat naam en fans gemaakt te hebben via het verspreiden van hun muziek via het internet, tekent de band in 2001 bij Blutwurscht. Na hun officiele CD debuut daar in datzelfde jaar neemt het duo er nog drie muzikanten bij om hun muziek ook live te kunnen brengen.
In 2004 is de band al uitgebreid tot een zeskoppig gezelschap met een sterke live-reputatie, en brengen ze hun derde CD uit, Hardcore Aus Der Ersten Welt, met een gastrolletje van Mille Petrozza (Kreator) in het nummer Zieh die Jacke falschrum an. Omdat de band liever opgemerkt word voor de muziek als voor de bekende gastvocalist word Mille in de bijsluiter alleen met zijn (echte) voornaam vermeld : Miland.

Zelf omschrijft de band hun muziek dus als grindpunk of ook wel popgrind. Maar vanwege de ook terug te vinden death-metal invloeden, wordt de band ook wel eens onder de noemer deathgrind gecatalogeerd. But who cares. Voor mij is het muziek die me weer heerlijk terugbrengt naar die nostalgische crossover tijd en -bands van half jaren tachtig. De hardcore van o.a. Napalm Death, de punk van o.a. G.B.H., de crossover van o.a. S.O.D., ze komen allemaal wel eens ergens spontaan in je gedachten op bij het beluisteren van Kaputte nackte Affen, al klinkt het totaalplaatje wel onmiskenbaar 21ste eeuw, en metal.
Ik ken bijlange alle albums niet van JaKa, maar naar verluid zijn ze allemaal van een zeer degelijke kwaliteit, en heeft de band in de loop der jaren steeds meer invloeden van buitenaf in hun muziek verwerkt. Het eerder genoemde Hardcore Aus Der Ersten Welt is in ieder geval ook een aanrader, vooral als je het allemaal wat "puurder" wil. (Over het algemeen iets sneller, iets kortere nummers, minder moderne invloeden) en de voorganger Bilder Fressen Strom (2010) ken ik nog niet zo goed, maar bevalt me ook uitstekend.
Kaputte nackte Affen was dus mijn Jaka instapper, en was me opgevallen omdat het aangekondigd werd als hun "Deunion Album". De band heeft zich in 2011 ontbonden en hun bestaan in stijl afgesloten met dit album, en een live DVD.

Volgens een review geven de eerste vier nummers een goed idee over de eerdere albums, en word er vervolgens nog wat meer ge-crossoverd als op voorgaande albums.
Dit album is dan ook een grindcore coctail van pompende grooves, hysteric-blasts, straight death-grind, rock'n'punk attitude, electrische splash en breakdown-aanvallen.
Voor een uitgebreidere beschrijving kan ik je volgende review aan bevelen. Al ken ik dus zelf niet de volledige JaKa discografie (voer voor MuMe toevoegers!), ik kan het wel voor het grootste deel eens zijn met deze kritische beschrijving van (weliswaar) een fan en JaKa kenner.
(Lees hier meer)
Blijkbaar is er een (copyright) probleem geweest met de hoes, want naast de gewone, en de "Deunion" is het album meestal te vinden met deze (gesencureerde?) cover: (Het fijne weet ik er ook niet van)

Hopelijk beleven sommigen van jullie er zoveel plezier aan als ik er nog steeds van heb. Spreekt de omschrijving je niet zo meteen aan, luister dan toch alleen al eens een keer voor het originele drumwerk van potten en bellen mepper Christof Kather, het hart en de motor van JaKa.

Kaputte nackte Affen op Spotify
Mijn vorige inzendingen waren die van Haggard, Blessed Death, Melechesh, Breed77 en Bliksem.
0
geplaatst: 24 september 2012, 12:17 uur
geweldig, alleen al de humor spreekt me volledig aan. Dat wordt eentje om te luisteren!
0
geplaatst: 24 september 2012, 12:51 uur
Yes, die band staat al tijden op mijn nog te beluisteren lijstje!
0
aslan (crew)
geplaatst: 24 september 2012, 17:37 uur
wow JaKa!!! heb zelf nog getwijfeld om Bilder Fressen Strom in te zenden als mijn nieuwste in dit topic!! dit album heb ik nog niet gehoord! maar ik ben er vrij zeker van dat het in mijn smaak gaat vallen!!!
0
geplaatst: 24 september 2012, 18:09 uur
Intussen al wat van de band beluisterd maar nog niks van dit album. Maar ik denk dat dit wel spek voor mijn bek gaat zijn. De beschrijving van CB doet in ieder geval weer watertanden. 

0
geplaatst: 24 september 2012, 18:14 uur
@aslan: nog bedankt voor het vlotte goedkeuren van de toevoeging.
Nu nog iemand dat andere tiental ontbrekende releases toevoegen. Wegens het respecteren van mijn luiheidsprincipes voeg ik alleen muziek toe die ik zelf bezit, en dan nog maar pas wanneer ik de drang om een of andere reden zeer sterk komt opzetten. (Zou er ook nog iemand de discografie van de barcelonese pionier-thrashers Legion willen toevoegen aub?) Sir? 
Nu nog iemand dat andere tiental ontbrekende releases toevoegen. Wegens het respecteren van mijn luiheidsprincipes voeg ik alleen muziek toe die ik zelf bezit, en dan nog maar pas wanneer ik de drang om een of andere reden zeer sterk komt opzetten. (Zou er ook nog iemand de discografie van de barcelonese pionier-thrashers Legion willen toevoegen aub?) Sir? 
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 25 september 2012, 19:49 uur
Cabeza Borradora schreef:
(Zou er ook nog iemand de discografie van de barcelonese pionier-thrashers Legion willen toevoegen aub?) Sir?
(Zou er ook nog iemand de discografie van de barcelonese pionier-thrashers Legion willen toevoegen aub?) Sir?
C.B., de aanvragen zijn ingediend onder het motto "U vraagt, wij draaien". Graag gedaan!
0
geplaatst: 29 september 2012, 01:58 uur
Als ik het goed heb ben ik over krap 24 uur aan de beurt. Ik heb al een plaat klaarstaan, een die redelijk mooi in de lijn ligt van de eerdere albums in deze ronde.
0
geplaatst: 29 september 2012, 11:40 uur
Amebix 4*
Fuck the Facts 4*
Japanische Kampfhörspiele 3,5*
--> Deze ronde bevalt me voorlopig uitstekend!
3 albums die ik in de toekomst zeker nog regelmatig eens zal opleggen.
Fuck the Facts 4*
Japanische Kampfhörspiele 3,5*
--> Deze ronde bevalt me voorlopig uitstekend!
3 albums die ik in de toekomst zeker nog regelmatig eens zal opleggen.
0
geplaatst: 29 september 2012, 11:49 uur
Fuck The Facts afgelopen dagen enkele malen beluisterd.
Ondanks dat het niet mijn ding is klonk het alles behalve slecht.
Over een tijdje nog eens naar luisteren om te kijken wat m'n bevindingen dan zijn.
Zelfde geldt voor Japanische Kampfhörspieleechter, echter vind ik dit veel beter klinken dan FTF.
Ondanks dat het niet mijn ding is klonk het alles behalve slecht.
Over een tijdje nog eens naar luisteren om te kijken wat m'n bevindingen dan zijn.
Zelfde geldt voor Japanische Kampfhörspieleechter, echter vind ik dit veel beter klinken dan FTF.
0
geplaatst: 29 september 2012, 12:46 uur
Onder het motto van 'eerst proeven, dan uitspugen' zal ik Japanische Kampfhörspiele een dezer dagen nog wel eens opzetten, al klinkt de beschrijving niet als iets wat mij enorm gaat liggen, maar je weet maar nooit.
0
geplaatst: 30 september 2012, 20:55 uur
De eerdere albums van deze ronde hadden allemaal wel wát met punk te maken, en ergens op mijn inzending is dat ook wel terug te horen.
The Rotted - Get Dead or Die Trying (2008)

The Rotted is het "volwassen" vervolg op deathmetalband Gorerotted. Nou ja, volwassen, het is nog steeds rotted, dus dat valt allemaal wel weer mee. Persoonlijk vind ik The Rotted wel volwassener klinken op het gebied van songwriting. Helemaal serieus is het niet, maar precies goed gedoseerd. Helemaal deathmetal is het ook niet, men doet niet moeilijk over een punkuitbarsting hier en daar, en het uitbundige baswerk is ook wat ongebruikelijk in de death. Daarbij zijn de songs gewoon echt goed. Het tempo, de bruutheid of de gore teksten staan niet voorop, wel hoe lekker het allemaal klinkt. En dat doet het, wat mij betreft. Ik hoop wat jullie betreft ook, natuurlijk.
Een nummer van de plaat:
Mijn vorige inzendingen:
Amia Venera Landscape - The Long Procession (2010)
Misery Index - Heirs to Thievery (2010)
Nasum - Shift (2004)
Royal Hunt - Paradox II (2008)
Biomechanical - Cannibalised (2008)
The Rotted - Get Dead or Die Trying (2008)

The Rotted is het "volwassen" vervolg op deathmetalband Gorerotted. Nou ja, volwassen, het is nog steeds rotted, dus dat valt allemaal wel weer mee. Persoonlijk vind ik The Rotted wel volwassener klinken op het gebied van songwriting. Helemaal serieus is het niet, maar precies goed gedoseerd. Helemaal deathmetal is het ook niet, men doet niet moeilijk over een punkuitbarsting hier en daar, en het uitbundige baswerk is ook wat ongebruikelijk in de death. Daarbij zijn de songs gewoon echt goed. Het tempo, de bruutheid of de gore teksten staan niet voorop, wel hoe lekker het allemaal klinkt. En dat doet het, wat mij betreft. Ik hoop wat jullie betreft ook, natuurlijk.
Een nummer van de plaat:
Mijn vorige inzendingen:
Amia Venera Landscape - The Long Procession (2010)
Misery Index - Heirs to Thievery (2010)
Nasum - Shift (2004)
0
geplaatst: 30 september 2012, 22:05 uur
Ik heb gemerkt dat het album moeilijk te downloaden is wegens copyrightklachten. Het staat echter wel gewoon op Spotify! Zijn daar ook problemen mee, pm me dan even.
0
geplaatst: 30 september 2012, 22:07 uur
Die opener ken ik wel, ja. Stond toen op een sampler van de Rock Tribune. 

0
geplaatst: 30 september 2012, 22:26 uur
Weer een plaat die ik niet uit mezelf zou beluisteren, wel leuk zo. 
Btw, kan iemand de complete lijst van oude inzendingen posten?

Btw, kan iemand de complete lijst van oude inzendingen posten?
0
geplaatst: 30 september 2012, 23:03 uur
Als je ze in een andere rangschikking wilt, laat het even weten, dan post ik ze in een andere volgorde.
Op alfabet:
Acacia Strain - 3750 (2004)
Acid Bath - When The Kite String Pops (1994)
Adcend - Ample Fire Within (2008)
After The Burial - Rareform (2008)
Age of Nemesis - Terra Incognita (2007)
Aghora - Formless (2006)
Agrypnie - 16[485] (2010)
Ahab - Call Of The Wretched Sea (2006)
Aima Venera Landscape - The Long Procession (2010)
Alchemist - Organasm (2000)
Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
Anata - The Conductor's Departure (2006)
Anthriel - The Pathway (2010)
Arkona - Goi, Rode Goi!!! (2009)
Augury - Fragmentary Evidence (2009)
Bad Acid Trip - Lynch The Weirdo (2004)
Bal-Sagoth - Atlantis Ascendant (2001)
Baptized in Blood - Baptized in Blood (2010)
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Benighted - Icon (2007)
Betrayal at Bespin - Diary Of A Dead Man Walking (2010)
Beyond Twilight - The Devil's Hall Of Fame (2001)
Bizon BC - Dark Ages (2010)
Black Breath - Heavy Breathing (2010)
Blessed Death - Kill Or Be Killed (1985)
Bliksem - Bliksem (2010)
Bloody Panda - Pheromone (2007)
Breed 77 - Cultura (2004)
Brutality Will Prevail & Ark of the Covenant - Split (2011)
Burn In Silence - Angel Maker (2006)
Caltrop - World Class (2008)
Carach Angren - Lammendam (2008)
Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
Circus Maximus - Isolate (2007)
Cormorant - Metazoa (2009)
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Dawn - Slaughtersun (Crown Of The Triarchy) (1998)
Dead Head - Depression Tank (2009)
Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely... (2007)
Death Breath - Stinking Up The Night (2006)
Devourment - Butcher The Weak (2005)
Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom (2006)
Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
Disincarnate - Dreams Of The Carrion Kind (1993)
Djevel - Dødssanger (2011)
Dominia - Judgement of Tormented Souls (2008)
Dr. Grind - Speechless (2009)
Dr. Know - Wreckage in Flesh (1988)
Dr.Acula - Below Me (2008)
Dragonland - Under The Grey Banner (2011)
Elvenking - Heathenreel (2001)
Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
Empyrium - Songs Of Moors & Misty Fields (1997)
Enslaved - Frost (1994)
Exhorder - Slaughter in the Vatican (1990)
Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness (2008)
Fall Of Efrafa - Elil (2007)
Fates Warning - Disconnected (2000)
Flotsam and Jetsam - The Cold (2010)
For All We Know - For All We Know (2011)
Forbidden - Green (1997)
From Ashes Rise - Nightmares (2003)
Goatsblood - Goatsblood (2000)
God Dethroned - Passiondale (2009)
Godflesh - Pure (1992)
Gospel - The Moon Is A Dead World (2005)
Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
Grown Below - The Long Now (2011)
Gwynbleidd - Nostalgia (2009)
Hacride - Amoeba (2007)
Haggard - Eppur Si Muove (2004)
Hate - Erebos (2010)
Hate Forest - Battlefields (2004)
Hectic Pattern - Random (2008)
Hooded Menacy - Never Cross the Dead (2010)
Hypnosia - Extreme Hatred (2000)
I - Between Two Worlds (2006)
Ihsahn - After (2010)
In Chains - Demolition Business (2008)
In Vain - The Latter Rain (2007)
Infernal Majesty - None Shall Defy (1987)
Intronaut - Prehistoricisms (2008)
Iron Monkey - Our Problem (1998)
Isole - Silent Ruins (2009)
Jacob's Dream - Jacob's Dream (2000)
Jamie Saft - Black Shabbis (2009)
Jewel - Revolution in Heaven (1991)
Kalisia - Cybion (2009)
Kalmah - They Will Return (2002)
Kingsbane - Kingsbane (2000)
Kiuas - The New Dark Age (2008)
Kylesa - Static Tensions (2009)
Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
Lethal - Programmed (1990)
Liege Lord - Master Control (1988)
Manilla Road - Mystification (1987)
Mare - Mare (2004)
Massacra - Enjoy The Violence (1991)
Master - Master (1990)
MD. 45 - The Craving (1996)
Melechesh - Sphynx (2003)
Minsk - With Echoes In The Movement Of Stone (2009)
Misery Index - Heirs To Thievery (2010)
Mitochondrion - Archaeaeon (2008)
Morbid Saint - Spectrum Of Death (1988)
Morkobot - Morto (2008)
Mortifera - Vastiia Tenebrd Mortifera (2004)
Mudvayne - L.D. 50 (2000)
Name - Internet Killed The Audio Star (2010)
Nasty Savage - Indulgence (1987)
Nasum - Shift (2004)
Negura Bunget - Om (2006)
Orchid - Chaos Is Me (1999)
Ouroboros - Glorification of a Myth (2011)
Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
Panopticon - Collapse (2009)
Paradox - Product Of Imagination (1987)
Periphery - Periphery (2010)
Planet X - Universe (2000)
Rage - The Missing Link (1993)
Ramesses - Take The Curse (2010)
Razor - Violent Restitution (1988)
Revocation - Existence is Futile (2009)
Russian Circles - Geneva (2009)
Sagh - III (2010)
Sanctuary - Into The Mirror Black (1990)
Savage Grace - After The Fall From Grace (1986)
Schizoid Lloyd - Virus (2011)
Septicflesh - The Great Mass (2011)
Shape Of Despair - Angels of Distress (2001)
Shikari - Robot Wars (2000)
Sigh - Scenes From Hell (2010)
Slammer - The Work Of Idle Hands (1988)
Slauter Xstroyes - Winter Kill (1985)
Solace - Further (2000)
Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead (2006)
Tesseract - One (2011)
The Angelic Process - Weighing Souls With Sand (2007)
The Fall Of Troy - Phantom On The Horizon (2008)
The Gates Of Slumber - The Wretch (2011)
The Sins Of Thy Beloved - Lake Of Sorrow (1999)
The Sword - Gods Of The Earth (2008)
The Vision Bleak - The Wolves Go Hunt Their Prey (2007)
Thorns - Thorns (2001)
Thunderstone - Evolution no.4 (2007)
Thy Majestie - Dawn (2008)
Trash Talk - Trash Talk (2008)
Unexpect - In A Flesh Aquarium (2006)
Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
Vanden Plas - Seraphic Clockwork (2010)
Vektor - Black Future (2009)
Vicious Rumours - Digital Dictator (1988)
Viraemia - Vireamia (2009)
Virgin Steele - The Marriage of Heaven And Hell (1994)
Voivod - The Outer Limits (1993)
Vomitory - Opus Mortis VIII (2011)
Warbringer - Waking Into Nightmares (2009)
Winterfylleth - The Mercian Sphere (2010)
Withered - Folie Circulaire (2008)
Wolverine - Still (2006)
Wrathchild America - 3-D (1991)
X Japan - Blue Blood (1989)
Year Of No Light - Nord (2010)
Zimmers Hole - While You Were Shouting At The Devil...We Were In League With Satan (2008)
Op alfabet:
Acacia Strain - 3750 (2004)
Acid Bath - When The Kite String Pops (1994)
Adcend - Ample Fire Within (2008)
After The Burial - Rareform (2008)
Age of Nemesis - Terra Incognita (2007)
Aghora - Formless (2006)
Agrypnie - 16[485] (2010)
Ahab - Call Of The Wretched Sea (2006)
Aima Venera Landscape - The Long Procession (2010)
Alchemist - Organasm (2000)
Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
Anata - The Conductor's Departure (2006)
Anthriel - The Pathway (2010)
Arkona - Goi, Rode Goi!!! (2009)
Augury - Fragmentary Evidence (2009)
Bad Acid Trip - Lynch The Weirdo (2004)
Bal-Sagoth - Atlantis Ascendant (2001)
Baptized in Blood - Baptized in Blood (2010)
Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
Benighted - Icon (2007)
Betrayal at Bespin - Diary Of A Dead Man Walking (2010)
Beyond Twilight - The Devil's Hall Of Fame (2001)
Bizon BC - Dark Ages (2010)
Black Breath - Heavy Breathing (2010)
Blessed Death - Kill Or Be Killed (1985)
Bliksem - Bliksem (2010)
Bloody Panda - Pheromone (2007)
Breed 77 - Cultura (2004)
Brutality Will Prevail & Ark of the Covenant - Split (2011)
Burn In Silence - Angel Maker (2006)
Caltrop - World Class (2008)
Carach Angren - Lammendam (2008)
Cephalic Carnage - Anomalies (2005)
Circus Maximus - Isolate (2007)
Cormorant - Metazoa (2009)
Cyclone Temple - I Hate Therefore I Am (1991)
Dawn - Slaughtersun (Crown Of The Triarchy) (1998)
Dead Head - Depression Tank (2009)
Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely... (2007)
Death Breath - Stinking Up The Night (2006)
Devourment - Butcher The Weak (2005)
Diablo Swing Orchestra - The Butcher's Ballroom (2006)
Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
Disincarnate - Dreams Of The Carrion Kind (1993)
Djevel - Dødssanger (2011)
Dominia - Judgement of Tormented Souls (2008)
Dr. Grind - Speechless (2009)
Dr. Know - Wreckage in Flesh (1988)
Dr.Acula - Below Me (2008)
Dragonland - Under The Grey Banner (2011)
Elvenking - Heathenreel (2001)
Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
Empyrium - Songs Of Moors & Misty Fields (1997)
Enslaved - Frost (1994)
Exhorder - Slaughter in the Vatican (1990)
Exotic Animal Petting Zoo - I Have Made My Bed In Darkness (2008)
Fall Of Efrafa - Elil (2007)
Fates Warning - Disconnected (2000)
Flotsam and Jetsam - The Cold (2010)
For All We Know - For All We Know (2011)
Forbidden - Green (1997)
From Ashes Rise - Nightmares (2003)
Goatsblood - Goatsblood (2000)
God Dethroned - Passiondale (2009)
Godflesh - Pure (1992)
Gospel - The Moon Is A Dead World (2005)
Grizzly Twister - Ont Blod (2007)
Grown Below - The Long Now (2011)
Gwynbleidd - Nostalgia (2009)
Hacride - Amoeba (2007)
Haggard - Eppur Si Muove (2004)
Hate - Erebos (2010)
Hate Forest - Battlefields (2004)
Hectic Pattern - Random (2008)
Hooded Menacy - Never Cross the Dead (2010)
Hypnosia - Extreme Hatred (2000)
I - Between Two Worlds (2006)
Ihsahn - After (2010)
In Chains - Demolition Business (2008)
In Vain - The Latter Rain (2007)
Infernal Majesty - None Shall Defy (1987)
Intronaut - Prehistoricisms (2008)
Iron Monkey - Our Problem (1998)
Isole - Silent Ruins (2009)
Jacob's Dream - Jacob's Dream (2000)
Jamie Saft - Black Shabbis (2009)
Jewel - Revolution in Heaven (1991)
Kalisia - Cybion (2009)
Kalmah - They Will Return (2002)
Kingsbane - Kingsbane (2000)
Kiuas - The New Dark Age (2008)
Kylesa - Static Tensions (2009)
Leatherwolf - Leatherwolf (1985)
Lethal - Programmed (1990)
Liege Lord - Master Control (1988)
Manilla Road - Mystification (1987)
Mare - Mare (2004)
Massacra - Enjoy The Violence (1991)
Master - Master (1990)
MD. 45 - The Craving (1996)
Melechesh - Sphynx (2003)
Minsk - With Echoes In The Movement Of Stone (2009)
Misery Index - Heirs To Thievery (2010)
Mitochondrion - Archaeaeon (2008)
Morbid Saint - Spectrum Of Death (1988)
Morkobot - Morto (2008)
Mortifera - Vastiia Tenebrd Mortifera (2004)
Mudvayne - L.D. 50 (2000)
Name - Internet Killed The Audio Star (2010)
Nasty Savage - Indulgence (1987)
Nasum - Shift (2004)
Negura Bunget - Om (2006)
Orchid - Chaos Is Me (1999)
Ouroboros - Glorification of a Myth (2011)
Pagan's Mind - Enigmatic : Calling (2005)
Panopticon - Collapse (2009)
Paradox - Product Of Imagination (1987)
Periphery - Periphery (2010)
Planet X - Universe (2000)
Rage - The Missing Link (1993)
Ramesses - Take The Curse (2010)
Razor - Violent Restitution (1988)
Revocation - Existence is Futile (2009)
Russian Circles - Geneva (2009)
Sagh - III (2010)
Sanctuary - Into The Mirror Black (1990)
Savage Grace - After The Fall From Grace (1986)
Schizoid Lloyd - Virus (2011)
Septicflesh - The Great Mass (2011)
Shape Of Despair - Angels of Distress (2001)
Shikari - Robot Wars (2000)
Sigh - Scenes From Hell (2010)
Slammer - The Work Of Idle Hands (1988)
Slauter Xstroyes - Winter Kill (1985)
Solace - Further (2000)
Stolen Babies - There Be Squabbles Ahead (2006)
Tesseract - One (2011)
The Angelic Process - Weighing Souls With Sand (2007)
The Fall Of Troy - Phantom On The Horizon (2008)
The Gates Of Slumber - The Wretch (2011)
The Sins Of Thy Beloved - Lake Of Sorrow (1999)
The Sword - Gods Of The Earth (2008)
The Vision Bleak - The Wolves Go Hunt Their Prey (2007)
Thorns - Thorns (2001)
Thunderstone - Evolution no.4 (2007)
Thy Majestie - Dawn (2008)
Trash Talk - Trash Talk (2008)
Unexpect - In A Flesh Aquarium (2006)
Urfaust - Der Freiwillige Bettler (2010)
Vanden Plas - Seraphic Clockwork (2010)
Vektor - Black Future (2009)
Vicious Rumours - Digital Dictator (1988)
Viraemia - Vireamia (2009)
Virgin Steele - The Marriage of Heaven And Hell (1994)
Voivod - The Outer Limits (1993)
Vomitory - Opus Mortis VIII (2011)
Warbringer - Waking Into Nightmares (2009)
Winterfylleth - The Mercian Sphere (2010)
Withered - Folie Circulaire (2008)
Wolverine - Still (2006)
Wrathchild America - 3-D (1991)
X Japan - Blue Blood (1989)
Year Of No Light - Nord (2010)
Zimmers Hole - While You Were Shouting At The Devil...We Were In League With Satan (2008)
0
geplaatst: 30 september 2012, 23:45 uur
wizard schreef:
Als je ze in een andere rangschikking wilt, laat het even weten, dan post ik ze in een andere volgorde.
Op gemiddelde score Als je ze in een andere rangschikking wilt, laat het even weten, dan post ik ze in een andere volgorde.

0
geplaatst: 1 oktober 2012, 10:53 uur
hmm the Rotted vind ik maar saai. nee dan was Gorerotted veel beter.
0
geplaatst: 1 oktober 2012, 13:30 uur
Nooit eerder iets van Gorerotted of The Rotted beluisterd, onderling vergelijken kan ik dus niet, maar deze schijf bevalt me toch wel redelijk. Alleen de zanger (alhoewel helemaal niet slecht in vergelijking met de meeste andere hedendaagse schreeuwlelijkaards) zou ik eventueel nog een beetje met saai kunnen associëren. Maar de nummers bezitten toch genoeg interessante wendingen en zijn onderling afwisselend genoeg om verveling te voorkomen. Op sommige vlakken muzikaal gezien misschien wat miniem uitgevoerd - de drummer bv. vind ik wel sterk, maar wat fantasieloos - maar dat past dan weer uitstekend bij het bijwijlen sterk punk-achtige geluid. Al bedoel ik met dat laatste zeker niet dat het hier om een matige productie zou gaan. Integendeel.
Best meevallende eerste kennismaking.
Best meevallende eerste kennismaking.
0
geplaatst: 6 oktober 2012, 10:42 uur
Nou ik heb de vorige ronde bijna af. Kan ik mijn top 5 daarvan eens opmaken 

* denotes required fields.