Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2012, 08:48 uur
De nieuwe ronde begint goed. Grind en crust. FtF klinkt wel lekker, zeker eens checken de komende dagen.
0
geplaatst: 16 september 2012, 10:46 uur
Dit gaat denk ik meer in mijn straatje liggen. De similar artists bij Last FM zijn in ieder geval om je vingers van af te likken dus ik heb er vertrouwen in! 

0
geplaatst: 16 september 2012, 11:03 uur
Heb vrij weinig met grind, maar ik zal toch eens gaan luisteren. Wie weet bevalt deze me net zo goed als je vorige inzending, aslan 

0
geplaatst: 16 september 2012, 12:43 uur
Ha, dat ga ik proberen. Ik overwoog zelf Disgorge Mexico van Fuck the Facts in te zenden. Uiteindelijk is dat 'm niet geworden, maar blijkbaar ben ik niet de enige die dit een goede band vind.
0
geplaatst: 16 september 2012, 16:20 uur

Wow, Die Miserable is echt heel goed! Echt een buitenbeentje in de grindcore zo te horen.
0
geplaatst: 16 september 2012, 17:32 uur
Deze nieuwe ronde is uitstekend begonnen, seg.
Die Miserable is veel beter dan ik verwacht had. Niet iets waar ik vaak kan naar luisteren (integenstelling tot Amebix - Sonic Mass), maar het is wel van een erg hoog niveau! Wel opvallend: het album lijkt veel langer te duren dan 35 minuten. 35 minuten is dan ook meer dan lang genoeg voor mij.
Die Miserable is veel beter dan ik verwacht had. Niet iets waar ik vaak kan naar luisteren (integenstelling tot Amebix - Sonic Mass), maar het is wel van een erg hoog niveau! Wel opvallend: het album lijkt veel langer te duren dan 35 minuten. 35 minuten is dan ook meer dan lang genoeg voor mij.
0
geplaatst: 16 september 2012, 21:02 uur
Disgorge Mexico was enkele jaren geleden goed bevallen. Zal die weer eens gaan luisteren!
0
geplaatst: 17 september 2012, 10:43 uur
Heb niks met Grind, maar zoveel positieve reacties! Zal em ook toch maar eens gaan checken dan..
0
geplaatst: 17 september 2012, 15:31 uur
Een heel album is me teveel!! Maar ik vind het smerige geluid...heerlijk!!
0
geplaatst: 17 september 2012, 16:20 uur
Kronos schreef:
Het plaatje staat nu op. Heftige shit. Goed dat ik niet hierna kom met Amebix want dat zou dan maar als easy listening klinken.
@Cabeza, je hebt jezelf wat aangedaan door van plaats te wisselen met aslan.
Het plaatje staat nu op. Heftige shit. Goed dat ik niet hierna kom met Amebix want dat zou dan maar als easy listening klinken.
@Cabeza, je hebt jezelf wat aangedaan door van plaats te wisselen met aslan.
... mezelf wat aangedaan? ...Of aslan een plezier gedaan
Na mijn album had hij waarschijnlijk op zoek gemoeten naar iets anders, iets dat wel overreind had gebleven na mijn keuzeplaat
Maar alle gekheid op een stokje, eerst maar eens beluisteren die handel, voordat ik op mijn knieeen moet terug kruipen...

0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 september 2012, 21:07 uur
Nog drie en ik ben klaar met ronde vijf. Ik heb wel een klein probleem met Age of Nemesis - Terra Incognita "wink wink". 

0
geplaatst: 18 september 2012, 16:43 uur
Probleem moet inmiddels verholpen zijn. 
Overigens heb ik nu naar Fuck the Facts geluisterd... en ik denk dat ik de volgende grind albums maar negeer. Niet aan mij besteed... zacht gezegd

Overigens heb ik nu naar Fuck the Facts geluisterd... en ik denk dat ik de volgende grind albums maar negeer. Niet aan mij besteed... zacht gezegd

0
geplaatst: 18 september 2012, 16:49 uur
Dit is ook wel behoorlijk afwijkende grind. Dit gaat meer richting een band als Cephalic Carnage dan Napalm Death. Er daar zit veel verschil tussen.
0
geplaatst: 18 september 2012, 17:27 uur
Voor mij behoorde Napalm Death indertijd bij de hardcore, maar ik ben dan ook belange geen core insider. Fuck the Facts heeft volgens mij zo goed als niets gemeen met wat ik ken van Napalm Death. Maar zoals ik vroeger af en toe wel eens graag een (kort) hardcore, of nog liever een "crossover" plaatje tussen mijn metal-menu had, nip ik nu ook nog wel eens graag van een beetje grind. Al bezorgt een volledig (zelfs kort) grindcore album me meestal al een overdosis, met afstootverschijnselen als gevolg.
Ook bij deze Die Miserable heb ik het (voorlopig?) moeilijk om hem volledig, terwijl genietend, uit te luisteren. Al lukt het wel een beetje, en dat is omdat ik dit toch van bij het betere vind van (het weliswaar weinige) wat ik tot nu toe uit de bredere gerelateerde stroming beluisterd heb. Positief ervaar ik de tempowisselingen, de songstructurele- en muziektechnische uitbouw met ook plaats voor enkele luchthapmomentjes, maar over het algemeen vind ik ook dit toch nog te veel op topsnelheid doorrammen en een te volgepropte benauwende sound. Nog een lichtpuntje is dat ik de zang wel kan verdragen, wat ook al een zeldzaamheid is bij deze stroming.
Samengevat: Best een leuke aanwinst in een segment dat ik slechts met mate kan appreciëren, en met mate tot mij neem.
Ook bij deze Die Miserable heb ik het (voorlopig?) moeilijk om hem volledig, terwijl genietend, uit te luisteren. Al lukt het wel een beetje, en dat is omdat ik dit toch van bij het betere vind van (het weliswaar weinige) wat ik tot nu toe uit de bredere gerelateerde stroming beluisterd heb. Positief ervaar ik de tempowisselingen, de songstructurele- en muziektechnische uitbouw met ook plaats voor enkele luchthapmomentjes, maar over het algemeen vind ik ook dit toch nog te veel op topsnelheid doorrammen en een te volgepropte benauwende sound. Nog een lichtpuntje is dat ik de zang wel kan verdragen, wat ook al een zeldzaamheid is bij deze stroming.
Samengevat: Best een leuke aanwinst in een segment dat ik slechts met mate kan appreciëren, en met mate tot mij neem.
0
geplaatst: 18 september 2012, 17:44 uur
Mij pakt het op het eerste gehoor ook niet echt, zoals een Bad Acid Trip dat bijvoorbeeld wel deed...
0
geplaatst: 18 september 2012, 18:09 uur
Bad Acid Trip, de inzending van Dexter uit de derde ronde. Daar vond ik toen geen bal aan. Maar ik heb hem nog op de schijf staan, ik zal er meteen nog eens een keertje naar luisteren.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 september 2012, 20:17 uur
Een woord van dank van de hulpbehoevende aan de hulpverlener
.
.
0
geplaatst: 18 september 2012, 21:03 uur
Cabeza Borradora schreef:
Dat vat ook meteen mijn beleving samen.
Wel nog even erbij vermelden dat ik de 'gewone' hardcore (zoals Suicidal Tendencies, Bad Brains, Crumbsuckers, D.R.I., Cro-Mags) veel leuker vind dan de grindcore achtige dingen.
0
geplaatst: 18 september 2012, 21:27 uur
Ha, ik voeg me bij Kronos en Cabeza Borradora. Ik luister zo nu en dan wat nummers van Pig Destroyer maar daar houd het ook wel zo'n beetje op met mijn affiniteit met grind. Hardcore ligt meer in mijn straatje. Zitten wel leuke nummers tussen op deze plaat moet ik zeggen, maar blijft moeilijk te verteren, een hele grind plaat.
0
geplaatst: 18 september 2012, 21:32 uur
Van Pig Destroyer komt er volgende maand een nieuwe plaat uit! 
Bij Fuck The Facts hoor je ook best wel wat black metal-invloeden en Opeth-trekjes. De nummers zitten wel heel vernuftig in elkaar.

Bij Fuck The Facts hoor je ook best wel wat black metal-invloeden en Opeth-trekjes. De nummers zitten wel heel vernuftig in elkaar.
0
geplaatst: 18 september 2012, 23:46 uur
bennerd schreef:
Fuck the Facts is zo'n band die mij eraan herinnert dat ik niet te veel metal door mijn grind wil.
Fuck the Facts is zo'n band die mij eraan herinnert dat ik niet te veel metal door mijn grind wil.
...
Maar even serieus: heb Fuck the Facts nooit gecheckt omdat ik hetzelfde probleem als Cephalic Carnage verwachtte. Veel experiment, leuk gedoe, maar daardoor totaal niet effectief. Maar nu het hier ingezonden is wil ik mijn vlug oordeel wel opzij zetten.
0
aslan (crew)
geplaatst: 19 september 2012, 08:13 uur
bennerd schreef:
heb Fuck the Facts nooit gecheckt omdat ik hetzelfde probleem als Cephalic Carnage verwachtte. Veel experiment, leuk gedoe, maar daardoor totaal niet effectief
heb Fuck the Facts nooit gecheckt omdat ik hetzelfde probleem als Cephalic Carnage verwachtte. Veel experiment, leuk gedoe, maar daardoor totaal niet effectief
ik zou zeggen: minder experiment, minder leuk gedoe, wèl effectiever (FtF vs. CC)
0
geplaatst: 23 september 2012, 11:07 uur
Benieuwd of er vandaag weer een sterk plaatje voorgesteld wordt.. Deze ronde is alleszins erg sterk begonnen. 

0
geplaatst: 23 september 2012, 18:18 uur
Ik ben in ieder geval aan een sterke introductie bezig, 
Maar heb vandaag helaas geen tijd meer om het af te krijgen...

Zal voor morgenvroeg worden...

Maar heb vandaag helaas geen tijd meer om het af te krijgen...

Zal voor morgenvroeg worden...
* denotes required fields.