Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2016, 14:56 uur
Met 14 stemmen niet geheel onbekend.
Maar geen van de users die meedoen hier hebben nog gestemd op dit album...en het is een heel fijn plaatje.
Melodieuze Doomy Black Metal.

Dark Fortress - Ylem
Maar geen van de users die meedoen hier hebben nog gestemd op dit album...en het is een heel fijn plaatje.
Melodieuze Doomy Black Metal.

Dark Fortress - Ylem
0
geplaatst: 22 mei 2016, 15:16 uur
Volgens mij heeft dat nummer ooit eens meegedaan aan een metalladder op deze site. Hoe dan ook, ik ga er t.z.t. eens voor zitten.
0
geplaatst: 22 mei 2016, 18:11 uur
Nice! Moet die plaat nog luisteren
en ook zelfs met een Nederlandse link, de zanger woont in Rotterdam
Morean - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
en ook zelfs met een Nederlandse link, de zanger woont in Rotterdam

Morean - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
0
geplaatst: 29 mei 2016, 16:49 uur
Ik ben nu iig nog bezig met de eerste inzending, binnenkort komt daar een berichtje over 

0
geplaatst: 30 mei 2016, 12:53 uur
Ik ga mijn beurt moeten laten passeren. Ik heb echt geen tijd momenteel.
Binnen 3 weken heb ik terug wat meer tijd en beluister ik alleszins alles dat al gepasseerd is. Kan ik me achteraan op de lijst zetten?
Sorry dat ik het zo laat laat weten, ik was het wat vergeten.
Binnen 3 weken heb ik terug wat meer tijd en beluister ik alleszins alles dat al gepasseerd is. Kan ik me achteraan op de lijst zetten?
Sorry dat ik het zo laat laat weten, ik was het wat vergeten.
0
geplaatst: 30 mei 2016, 18:33 uur
Geeft niet, anders houden we een rustweek? Kunnen we allemaal even bij luisteren 

0
geplaatst: 3 juni 2016, 21:14 uur
Vandaag al het volgende Metal Album van de Week. Kunnen jullie dit weekend meteen beginnen met luisteren...
Na Dark Fortress blijven we in de black metal, maar wel in een heel andere hoek van het genre. Een meer experimenterende hoek. “Avant garde”, volgens een aantal van de recensies die ik gelezen heb. Welk label er ook op dit album zou zitten, het blijft naar mijn mening een van de beste albums van 2015.
Hier op MuMe zijn er op het moment van schrijven 13 mensen die een stem hebben achtergelaten (gemiddeld: 3.92*). Een van die stemmers is JSPR_G, die drie sterren voor mijn inzending overhad. Voor de rest hebben geen deelnemers aan dit topic gestemd of een bericht gepost, dus ik heb maar aangenomen dat dit album nog voldoende onbekend is om te nomineren.
Mijn nominatie: Dødheimsgard - A Umbra Omega
http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2015/02/metal-injection-dhg.jpg
Ik schreef het volgende op de albumpagina:
Hier een link naar het volledige album. Stuur anders even een PM.
Na Dark Fortress blijven we in de black metal, maar wel in een heel andere hoek van het genre. Een meer experimenterende hoek. “Avant garde”, volgens een aantal van de recensies die ik gelezen heb. Welk label er ook op dit album zou zitten, het blijft naar mijn mening een van de beste albums van 2015.
Hier op MuMe zijn er op het moment van schrijven 13 mensen die een stem hebben achtergelaten (gemiddeld: 3.92*). Een van die stemmers is JSPR_G, die drie sterren voor mijn inzending overhad. Voor de rest hebben geen deelnemers aan dit topic gestemd of een bericht gepost, dus ik heb maar aangenomen dat dit album nog voldoende onbekend is om te nomineren.
Mijn nominatie: Dødheimsgard - A Umbra Omega
http://www.metalinjection.net/wp-content/uploads/2015/02/metal-injection-dhg.jpg
Ik schreef het volgende op de albumpagina:
De afgelopen jaren heb ik meestal niet genoeg nieuwe albums beluisterd om eind december met een lijstje te kunnen komen. Mocht 2015 een uitzondering zijn, dan is A Umbra Omega een van mijn favorieten voor een plek hoog in die lijst.
Met name de vocalen waren aanvankelijk een struikelblok. Nog steeds vind ik de zang niet het sterkste punt op A Umbra Omega, maar ze dragen wel bij aan de verwrongen, dreigende sfeer die de muziek oproept. Die sfeer, samen met de afwisseling die DHG weet te brengen, maken dit album een van de meer ambitieuze albums die ik recentelijk beluisterd heb. A Umbra Omega is een album waar ik even voor moest gaan zitten, voordat ik er echt van kon genieten.
Meestal besteed ik niet zoveel aandacht voor de verpakking van de muziek (vroeger wel, toen las ik de teksten vaak meerdere keren en inspecteerde het artwork regelmatig), maar hier kan ik het toch niet nalaten te zeggen dat deze hoes een van de mooiste is die ik recent heb gezien. Het verbeeldt de sfeer van het album ook goed: dreigend en ondoordringbaar met die lucht en die dikke klei, maar toch ook met wat licht/hoop aan de horizon. Of is dat toch een illusie?
(...)
Met name de vocalen waren aanvankelijk een struikelblok. Nog steeds vind ik de zang niet het sterkste punt op A Umbra Omega, maar ze dragen wel bij aan de verwrongen, dreigende sfeer die de muziek oproept. Die sfeer, samen met de afwisseling die DHG weet te brengen, maken dit album een van de meer ambitieuze albums die ik recentelijk beluisterd heb. A Umbra Omega is een album waar ik even voor moest gaan zitten, voordat ik er echt van kon genieten.
Meestal besteed ik niet zoveel aandacht voor de verpakking van de muziek (vroeger wel, toen las ik de teksten vaak meerdere keren en inspecteerde het artwork regelmatig), maar hier kan ik het toch niet nalaten te zeggen dat deze hoes een van de mooiste is die ik recent heb gezien. Het verbeeldt de sfeer van het album ook goed: dreigend en ondoordringbaar met die lucht en die dikke klei, maar toch ook met wat licht/hoop aan de horizon. Of is dat toch een illusie?
(...)
Hier een link naar het volledige album. Stuur anders even een PM.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 21:16 uur
Update:
01-05: buizen: Mandator - Perfect Progeny
08-05: Lau1986: Herder - Herder
15-05: The_CrY: Messina - Terrortory
22-05: Laboomzaa Dark Fortress - Ylem
29-05: JSPR_G (rustweek)
05-06: wizard Dødheimsgard - A Umbra Omega
12-06: phantasia
19-06: Brainticket
12-06: phantasia
19-06: Brainticket
0
geplaatst: 3 juni 2016, 22:49 uur
Band ken ik wel, maar nooit echt de tijd genomen om echt te luisteren...wat ik nu dus ga doen.. 

0
geplaatst: 5 juni 2016, 13:38 uur
Bepaald geen luchtige ronde, met al die thrash, doom, en black metal. Ik ga ernaar luisteren, zodra ik weer in de mode ben voor wat zwaarder geschut (zelfde geldt voor Dark Fortress).
0
geplaatst: 11 juni 2016, 16:37 uur
Dark Fortress is me slecht bevallen: te lang, monotoon. Ik kon er niet doorheen komen. In plaats daarvan heb ik deze week mijn eigen inzending een paar keer extra beluisterd
.
Benieuwd waar phantasia morgen mee komt.
.Benieuwd waar phantasia morgen mee komt.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 17:16 uur
Het is inderdaad een erg lange plaat, maar tot nu toe bevalt die mij wel.
Dodsheimgard is ook erg apart, daar moet ik nog even inkomen.
Dodsheimgard is ook erg apart, daar moet ik nog even inkomen.
0
geplaatst: 13 juni 2016, 12:16 uur
Excuse, Excuse.... ik had me zo voorgenomen om weer de tijd te gaan nemen voor dit prachtige topic maar komt er bijna niet van....
... Ik kom vanavond met mijn inzending met een album waar ik al maanden volledig in de ban van ben.......
... Ik kom vanavond met mijn inzending met een album waar ik al maanden volledig in de ban van ben.......
0
geplaatst: 14 juni 2016, 09:12 uur
The Arcane Order - Cult of None
"While being heralded as death/thrash metal, The Arcane Order is more than just a mere amalgamation of two bordering genres, they go deeper. Way deeper."
Weer in het rijtje "muur van geluid" na inzendingen van Xerath en Disilussion, deze week mijn inzending van Metal album van de week het nieuwe album van the Arcane Order.
"While being heralded as death/thrash metal, The Arcane Order is more than just a mere amalgamation of two bordering genres, they go deeper. Way deeper."
Weer in het rijtje "muur van geluid" na inzendingen van Xerath en Disilussion, deze week mijn inzending van Metal album van de week het nieuwe album van the Arcane Order.
0
geplaatst: 14 juni 2016, 09:56 uur
Eerste twee nummers klinken goed. Ik ben benieuwd naar de rest.
0
geplaatst: 15 juni 2016, 19:52 uur
Dodheimsgard: erg verrassend, Zeker de A Umbra Omega plaat. Ik hou wel van buiten de randjes kleuren. Gelijk maar een kaartje gekocht voor hun optreden in Willem 1 volgende week vrijdag. Dat kan bijna geen toeval meer zijn.
Ik had al een keuze klaarstaan voor volgende week, maar na deze begin ik toch te twijfelen. Nou ja, ik heb nog vier dagen om te twijfelen. Komt vast goed.
Ik had al een keuze klaarstaan voor volgende week, maar na deze begin ik toch te twijfelen. Nou ja, ik heb nog vier dagen om te twijfelen. Komt vast goed.
0
geplaatst: 20 juni 2016, 09:33 uur
Brainticket, jouw beurt (gisteren al eigenlijk).
JSPR_G, heb jij tijd om komende zondag je Metal Album van de Week te presenteren, of sla je deze ronde definitief over?
JSPR_G, heb jij tijd om komende zondag je Metal Album van de Week te presenteren, of sla je deze ronde definitief over?
0
geplaatst: 20 juni 2016, 10:42 uur
Fijne plaat van The Arcane Order...krijgt nog wat luister beurten...net als Dodheimsgard. Al weet ik het nog niet helemaal met die plaat. De zang is een klein struikelblokje...
0
geplaatst: 21 juni 2016, 19:29 uur
Mijn keuze is - uiteindelijk - toch degene geworden die ik in eerste instantie in mijn hoofd had. Deze Portugese band heb ik dit jaar op Roadburn gezien. Achteraf begreep ik dat er hooggespannen verwachtingen waren omtrent deze band. En ik snap ook wel waarom.....ze maakten op mij in ieder geval een verpletterende indruk op. Sinistro is begonnen als instrumentale band en in die bezetting is het gelijknamige album gemaakt in 2013. Ze zijn daarna de samenwerking aangegaan met actrice/zangeres Patricia Andrade en daarmee hebben ze een mini-cd gemaakt in 2013 en dit jaar de cd Semente (zaad). Behalve dat ze een fijne verschijning is, is ze ook een erg goede zangeres.
Geen van jullie heeft gestemd op het album (ik overigens ook nog niet), dus ik hoop dat het voor jullie een verrassing zal zijn. Doom metal met een zangeres. Soms doet het me denken aan Anathema tijdens Judgement en soms ook weer niet. Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Sinistro - Semente
Sinistro - Partida (Official Video) - YouTube
Geen van jullie heeft gestemd op het album (ik overigens ook nog niet), dus ik hoop dat het voor jullie een verrassing zal zijn. Doom metal met een zangeres. Soms doet het me denken aan Anathema tijdens Judgement en soms ook weer niet. Veel plezier ermee. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Sinistro - Semente
Sinistro - Partida (Official Video) - YouTube
0
geplaatst: 22 juni 2016, 11:11 uur
Update:
12-06: phantasia The Arcane Order - Cult of None
19-06: Brainticket Sinistro - Semente
12-06: phantasia The Arcane Order - Cult of None
19-06: Brainticket Sinistro - Semente
1
geplaatst: 22 juni 2016, 12:05 uur
buizen schreef:
In Nieuwleusen/Zwolle was de scene dienaangaande behoorlijk geruchtmakend. De oude garde had Frankenstein, Warwick, Elise en toe hoe heetten die bands uit Vroomshoop oh ja: Emerald en Dark Wizard. (Vroomshoop ligt vlakbij Hardenberg).
Het jonge spul (wij) maakte Salland onveilig met Radiathor, Brain Implosion en dus ook Mandator.
Mandator is voortgekomen uit de frisse jongens van het Coevorden/Emmense Mysto Dysto. Mijn kameraad (bijnaam 'animal' omdat ie toen ie jonger was, 14 a 15, best leek op Philty 'animal' Taylor) speelde giga goed gitaar maar ook drum. Hij kon maar niet kiezen en was tegelijkertijd gitarist in de ene band en (double bass)drummer in een andere band. Tot hij als relatieve snotaap gevraagd werd door Mandator (die leden waren iets ouder en in elk geval veel meer ervaren in de metalscene: veel optredens) om auditie te doen want ze hadden al een en ander gehoord over dat talentvolle explosieve ventje. Hij deed auditie en overrompelde de 'jury' en werd aangenomen.
In Nieuwleusen/Zwolle was de scene dienaangaande behoorlijk geruchtmakend. De oude garde had Frankenstein, Warwick, Elise en toe hoe heetten die bands uit Vroomshoop oh ja: Emerald en Dark Wizard. (Vroomshoop ligt vlakbij Hardenberg).
Het jonge spul (wij) maakte Salland onveilig met Radiathor, Brain Implosion en dus ook Mandator.
Mandator is voortgekomen uit de frisse jongens van het Coevorden/Emmense Mysto Dysto. Mijn kameraad (bijnaam 'animal' omdat ie toen ie jonger was, 14 a 15, best leek op Philty 'animal' Taylor) speelde giga goed gitaar maar ook drum. Hij kon maar niet kiezen en was tegelijkertijd gitarist in de ene band en (double bass)drummer in een andere band. Tot hij als relatieve snotaap gevraagd werd door Mandator (die leden waren iets ouder en in elk geval veel meer ervaren in de metalscene: veel optredens) om auditie te doen want ze hadden al een en ander gehoord over dat talentvolle explosieve ventje. Hij deed auditie en overrompelde de 'jury' en werd aangenomen.
Heb zelf nog diverse demo's uit die tijd liggen, o.a. ook van Abacinate (later Out Of The System), een fantastische thrashband. Mooie tijd met veel goede muziek.
Heb nog een periode gitaarles van Walter gehad. Erg getalenteerde gitarist. Heb overigens begrepen dat hij weer actief is met Radiathor.
* denotes required fields.