MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Rock / Het Metal Album van de Week

zoeken in:
Sir Spamalot (crew)
Ik zou zeggen: meedoen! Iedereen welkom.

ik zal hem gaan you tuben want in de nieuwsgroepen is ie nergens te vinden.

Zojuist een luistersessie van Phantom On The Horizon erop zitten. Het is anders dan doom, maar wel behoorlijk zware kost. Het zit een beetje in de hoek van een stevigere Mars Volta en The End. Vooral de zang heeft bij vlagen veel weg van de zanger van The Mars Volta. Het is erg technisch maar toch ook wel heel sfeervol. Voor mij is Fall Of Troy weer een aangename kennismaking.

Ik heb ook de eerste luistersessie erop zitten en ik ben betover! Wat is dit gaaf zeg. Het doet hier en daar inderdaad denken aan the Mars Volta, maar zo nu en dan ook aan Protest the Hero.
Ik zet hem nog eens op.

Disillusion kan mij trouwens ook zeer bekoren.

Ben hem nu voor de 1e keer het luisteren en ben halverwege 'Enter the black demon' De muziek klinkt best goed maar ben absoluut niet kapot van de zang. Niet dat hij slecht zingt ofzo, maar vind het niet bij deze muziek passen. De zang vind ik namelijk wat weg hebben van een of ander emo achtige muziek (Aiden etc)

Sir Spamalot (crew)
Gek genoeg dacht ik eerst de zanger van Coheed & Cambria te herkennen, een vergelijkbaar stemgeluid bij de cleane zang. Eerst indruk is heel positief, maar tamelijk drukke plaat.

Hmm dat vind ik niet echt, dat vind ik hem meer te vergelijken met de zanger van the Mars Volta.

Sir Spamalot (crew)
Ai, The Mars Volta, daar ken ik niets van, nog één voor op de "lijst". The Fall of Troy is zware kost, maar lekkere kost. Toch ben ik blij dat het een redelijk kort "album" is. Een uur zou overdaad zijn.
Ik ga nog eens adverteren: ik heb in deze topic al veel fijne dingen ontdekt die ik waarschijnlijk nooit zou gekocht hebben. U toch ook? En vers bloed is altijd welkom.

Sir Spamalot schreef:
ik heb in deze topic al veel fijne dingen ontdekt die ik waarschijnlijk nooit zou gekocht hebben. U toch ook? En vers bloed is altijd welkom.

Ik kijk dan wel nog niet lang in dit topic maar je hebt wel gelijk.

Er is genoeg muziek die ik via topics, vrienden of wat dan ook heb geluisterd waar ik waarschijnlijk zonder al deze 'hulp' nooit naar geluisterd/gekocht zou hebben.

horned_reaper is deze week aan de beurt, ben benieuwd. Het album van vorige week vond ik niet zo veel aan.

Persoonlijk zou ik een weekje lekkere energieke heavy of power metal niet afslaan, na al het moeilijke gezwoeg afgelopen weken.

Dat ben ik helemaal met je eens!

maar ik geniet nog even door met the Fall of Troy. Wat een plaat zeg!

Lau1986 schreef:
Dat ben ik helemaal met je eens!

maar ik geniet nog even door met the Fall of Troy. Wat een plaat zeg!

Je bent erg enthousiast!

Het is trouwens niet eerlijk om op metalfan een andere naam te gebruiken. Zo raak ik in de war. Maar het kwartje is gevallen.

Heb hem even een pm gestuurd.

Ok, ik wacht rustig af. Leuk topic mensen!

Hij komt er aan, een moment !

Ik heb lang lopen twijfelen.....
Ik ben over het algemeen iemand die nog redelijk commercieel gericht is maar vindt het ook vreselijk afgezaagd om iets neer te gooien dat de meeste toch al kennen...
Wat zal ik dan doen.... Amorphis ? Therion ? Gamma Ray ? Savatage ? .... mwah, dat kennen de meeste ook al wel, maar is wel de muziek waar mijn hart ligt.

Dan maar iets dat werkelijk niemand kent en waar mijn hart ook niet volledig ligt.... maar wel verscheurend goed is !

Beautiful Sin - The Unexpected

(afbeelding)

Enigszins onverwacht werd ik onlangs overvallen door een nieuw bandproject van Uli Kusch. De Masterplan-drummer, in een inmiddels grijs verleden tevens aktief bij Holy Moses en Helloween, komt met wat mij betreft één der sterkste platen van 2006, The Unexpected, met zijn nieuwe band Beautiful Sin. Het sterke punt van deze plaat is vooral toe te wijzen aan het goede opname geluid en in de aller eerste plaats de prachtige maar onwerkelijk ruige vrouwenstem, toebehorend aan de Vlaamse Magali Luyten.

Beautiful Sin valt voor een groot deel in de hardere power metal en heavy metal te plaatsen maar de luisteraar zal ook vaak elementen van Doom en Death metal in deze plaat terug kunnen vinden. Vooral in nummers als "Give up once for all", mijn persoonlijke favoriet, "Pechtvogel" en "I'm Real". Verder heeft het album een aantal zeer fraaie instrumentale stukken en niet te missen,... een ballad !

Veel luisterplezier met deze Frans Belgische Power Metal plaat !
Het is weer net even anders dan de Gemiddelde plaat in zijn stijl....

Je hebt mijn interesse gewekt horned reaper

De mijne ook. Ik zal eens snel op zoek gaan.

En voor de volledigheid nog even een update.

week 01 (08/02/2009): Devoo : Elvenking - Heathenreel (2001)
week 02 (15/02/2009): Aghora : Aghora - Formless (2006)
week 03 (22/02/2009): MDV : Dir En Grey - The Marrow of a Bone (2007)
week 04 (01/03/2009): Silver : Godflesh - Pure (1992)
week 05 (08/03/2009): lambf : Dead Raven Choir - My Firstborn Will Surely ... (2007)
week 06 (15/03/2009): mastodonner : Withered - Folie Circulaire (2008)
week 07 (22/03/2009): bennerd : Emmure - Goodbye to the Gallows (2007)
week 08 (29/03/2009): Sir Spamalot : Vicious Rumors - Digital Dictator (1988)
week 09 (05/04/2009): Kronos : I - Between Two Worlds (2006)
week 10 (12/04/2009): ThirdEyedCitizen : Amesoeurs - Amesoeurs (2009)
week 11 (19/04/2009): Fza : From Ashes Rise - Nightmares (2003)
week 12 (26/04/2009): HammerHead : Goatsblood - Goatsblood (2000)
week 13 (03/05/2009): R u s t w e e k
week 14 (10/05/2009): phantasia : Disillusion - Back to Times of Splendor (2004)
week 15 (17/05/2009): Dexter : MD. 45 - The Craving (1996)
week 16 (24/05/2009): paulisdik : Paradox - Product of Imagination (1987)
week 17 (31/05/2009): Cabeza Borradora : Haggard - Eppur Si Muove (2004)
week 18 (07/06/2009): Gallow : Morkobot - Morto (2008)
week 19 (14/06/2009): Norbert : Shikari - Robot Wars (2000)
week 20 (21/06/2009): aslan : After the Burial - Rareform (2008)
week 21 (28/06/2009): trebemmit : Shape of Despair - Angels of Distress (2001)
week 22 (05/07/2009): Joy4ever : Burn In Silence - Angel Maker (2006)
week 23 (12/07/2009): andnino : Biomechanical - Cannibalised (2008)
week 24 (19/07/2009): Laboomza : Death Breath - Stinking Up the Night (2006)
week 25 (26/07/2009): progressive : Unexpect - In a Flesh Aquarium (2006)
week 26 (02/08/2009): R u s t w e e k
week 27 (09/08/2009): lykathea : Ahab - The Call of the Wretched Sea (2006)
week 28 (16/08/2009): D-ark : Bloody Panda - Pheromone (2007)
week 29 (23/08/2009): Guardian of Isis : The Fall of Troy - Phantom on the... (2008)
week 30 (30/08/2009): horned_reaper : Beautiful Sin - The Unexpected (2006)
week 31 (06/09/2009): Dime :
week 32 (13/09/2009): Sammael :
week 33 (20/09/2009): Gajarigon :
week 34 (27/09/2009): Lau1986 :
week 35 (04/10/2009): meyer :
week 36 (11/10/2009): Edwynn :
week 37 (18/10/2009): Scython :
week 38 (25/10/2009): Them :
week 39 (01/11/2009): MichelDumoulin :
week 40 (08/11/2009): Bobiej :
week 41 (15/11/2009): wizard :
week 42 (22/11/2009): Guinness1980 :

Ik heb hem zojuist binnengehaald, en ik hoor het al.
Dit wordt er eentje die ik niet alleen ga luisteren als het voor dit topic is. Wat een lekkere muziek is dit, en die zangeres is fenomenaal.
Noem het heavy metal, noem het power metal, noem het een tikkeltje progressief of death, ik noem het Pure Fucking Metal !

Een erg geslaagde keuze, horned reaper ! Bedankt

Magali Luyten, zong die ook niet een paar regeltjes op de laatste Ayreon?
Masterplan vind ik buiten het debuut niet zo, maar ik laat me verrassen.

Ben hem nu aan het binnenhalen, en wil de albums van de afgelopen weken nog 1 keertje luisteren voordat ik daar iets over ga schrijven.

Mooi, eindelijk nog eens een plaatje die helemaal mijn genre is, maar ik nog niet kende. Er bestaat eigelijk nog maar weinig Power Metal waar ik helemaal niets van ken. Dit projectje kende ik nog niet, dus ik ben hartstikke benieuwd!

Kronos schreef:
De mijne ook. Ik zal eens snel op zoek gaan.

En voor de volledigheid nog even een update.

Ik wil ook wel mee doen

Kan het album nergens vinden in de nieuwsgroepen maar ben via you tube enkele nummers het luisteren.

Vind hem beter dan het vorige week album en klinkt zo op het eerste gehoord wel ok. M'n vriendin zal dit echter geweldig vinden!

Guinness1980 schreef:
Ik wil ook wel mee doen

Ik heb je naam zonet aan de lijst toegevoegd.

(en een privébericht gestuurd met linkje voor het hele album van Beautiful Sin)

Them schreef:
Ik heb hem zojuist binnengehaald, en ik hoor het al.
Dit wordt er eentje die ik niet alleen ga luisteren als het voor dit topic is. Wat een lekkere muziek is dit, en die zangeres is fenomenaal.
Noem het heavy metal, noem het power metal, noem het een tikkeltje progressief of death, ik noem het Pure Fucking Metal !

Een erg geslaagde keuze, horned reaper ! Bedankt

Blij om dit te horen
Ik hoop dat veel mensen hiermee een mooie nieuwe band aan hun lijst kunnen toevoegen!

Kronos schreef:
(quote)

Ik heb je naam zonet aan de lijst toegevoegd.

(en een privébericht gestuurd met linkje voor het hele album van Beautiful Sin)

Thanks & Thanks!

Als ik het goed heb begrepen mag ik dan een willekeurig album kiezen dat niet meer dan 20 stemmen heeft?
En het maakt niet uit wat voor soort metal het is...

Dat heb je inderdaad goed begrepen.

Beautiful Sin is wel erg gelikte muziek, vind sommige power metal wel leuk zoals Stratovarius maar dit is me veel te glad en suikerzoet.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.