Genres / Rock / Het Metal Album van de Week
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2009, 16:25 uur
Youtube is wel een goede plaats om een eerste kleine indruk te krijgen. Heb ook een nummer beluisterd via Youtube geluisterd, en best jammer dat het weer een Doom Album is, maar goed. 

0
geplaatst: 17 augustus 2009, 17:28 uur
Nu niet meteen gaan miauwen...ik ga de plaat v/d week heus, ja echt waar ook via mijn super sonische ipod...met prima hoor toestelletje luisteren...zo goed 

0
geplaatst: 18 augustus 2009, 12:10 uur
Alsof de zomer de gebeurtenissen van weleer doet vergeten, bij mij in elk geval niet. Sowieso is dit veruit de meest verschrikkelijke zomer die ik heb meegemaakt.
Ik ben wel weer toe aan nog een nieuwe doom plaat. De cover fascineert in elk geval al.
Ik ben wel weer toe aan nog een nieuwe doom plaat. De cover fascineert in elk geval al.
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 11:41 uur
Ah man, wat een naar album zeg. In lange tijd niet meer zoveel momenten gehad tijdens een album dat ik op het punt sta uit te barsten in woede, angst .. en 'm eigenlijk gewoon uit wil zetten. En toch, of misschien daarom wel, fascineert dit album. Uiteraard, ik ga toch ook niet lopen mekkeren als Silencer's Death Pierce Me mij tot waanzin drijft, is dat namelijk niet de bedoeling gewoon?
In elk geval, vooral een nummer als Untitled, doet alles wat je moet verwachten van een band als dit. Vooral goed om eens naar te luisteren voordat je gaat slapen, krijg je erg fijne dromen van.
Nog een aantal keer beluisteren (alhoewel, hooguit 2, dit album sloopt je) en dan mijn cijfer.
In elk geval, vooral een nummer als Untitled, doet alles wat je moet verwachten van een band als dit. Vooral goed om eens naar te luisteren voordat je gaat slapen, krijg je erg fijne dromen van.
Nog een aantal keer beluisteren (alhoewel, hooguit 2, dit album sloopt je) en dan mijn cijfer.
0
geplaatst: 20 augustus 2009, 12:06 uur
Ow, ik heb deze cd nog helemaal niet beluisterd. Ik ga hem meteen neerladen van het web.
0
geplaatst: 22 augustus 2009, 15:26 uur
Sorry, D-ark en de vorige twee deelnemers, dat ik nog niet aan jullie keuzes ben toegekomen, maar ik kom niet eens aan mijn eigen muziek toe i.v.m. weer en andere omstandigheden.
0
lambf
geplaatst: 22 augustus 2009, 19:17 uur
Doom
Klinkt interessant Joost. Ahab kende ik al en dat is een leuk plaatje ja!
Klinkt interessant Joost. Ahab kende ik al en dat is een leuk plaatje ja!
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 08:40 uur
Bloody Panda kende ik nog niet. De kennismaking is aangenaam. Het geluid is lekker smerig. De lichte toetsaccenten en de aparte vocalen voegen daar veel sfeer aan toe. Een sterke combinatie. Erg origineel ook. Dit album laat ik nog even wat verder op mij inwerken.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 10:27 uur
Ik ben benieuwd welke EP we vandaag van Guardian of Isis voorgeschoteld gaan krijgen.

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 11:12 uur
Bloody Panda is wel leuk voor een keer maar het had wel wat origineler gemogen wat mij betreft, dan luister ik liever naar een Sunn o))).
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:10 uur
Origineler gemogen? Dan wat? Sunn O))) vind ik toch wel heel wat anders dan dit. Er zijn wel wat drone-achtige passages maar de hoofdmoot zou ik eerder in de sludgehoek zoeken. Daar zijn toetspartijen en akoestische passages weer niet gebruikelijk. Om over die formidabele chantpartijen van de vocalist nog maar te zwijgen.
Oh ja, deze week zouden we een ep krijgen. Dat scheelt weer tijd.
Oh ja, deze week zouden we een ep krijgen. Dat scheelt weer tijd.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 13:25 uur
Ik hoor geen sludge in Bloody panda, doom/drone vind ik het. Origineel is mischien het verkeerde woord, boeiender bedoel ik eigenlijk, zo vind ik Ascend, Monno, Asva, Atavist en Sunn O))) gewoon beter.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 14:10 uur
Dat kan natuurlijk dat het je niet pakt.
Ik vond met name het geluid erg sludge achtig. Ascend en Sunn O))) zijn dan ook bands van uitzonderlijke klasse. De andere namen ken ik niet. Ook de moeite waard?
Ik vond met name het geluid erg sludge achtig. Ascend en Sunn O))) zijn dan ook bands van uitzonderlijke klasse. De andere namen ken ik niet. Ook de moeite waard?
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 18:27 uur
Zeker de moeite van het proberen waard.
Inmiddels wel benieuwd welke ep we mogen gaan beluisteren.
Inmiddels wel benieuwd welke ep we mogen gaan beluisteren.
0
Guardian of Isis
geplaatst: 23 augustus 2009, 19:10 uur
ThirdEyedCitizen kent hem al, maar ik vind hem toch de moeite waard om hier te posten. Het is geworden:
The Fall of Troy - Phantom on the Horizon

Een verhaal over de ontmoeting van een Spaans galjoen met een spookschip uit een andere dimensie, verteld in 5 hoofdstukken. Het is eens wat anders dan al de doom hier, niet?
Een verhaal over de ontmoeting van een Spaans galjoen met een spookschip uit een andere dimensie, verteld in 5 hoofdstukken. Het is eens wat anders dan al de doom hier, niet?

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 19:53 uur
Klinkt interessant. Heel benieuwd. Ik heb er iig nog nooit van gehoord.
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 22:37 uur
Zeg dat wel. Het doet goed om nog eens een bende creatievelingen aan het werk te horen ipv een stel depressievelingen.

0
geplaatst: 23 augustus 2009, 23:01 uur
Guardian of Isis schreef:
ThirdEyedCitizen kent hem al, maar ik vind hem toch de moeite waard om hier te posten. Het is geworden:
Pikkedief
(al kon je natuurlijk niet weten wat ik wou nemen)
0
geplaatst: 23 augustus 2009, 23:36 uur
Het is eens wat anders dan al de doom hier, niet?
Wel anders, maar beter?
0
Guardian of Isis
geplaatst: 24 augustus 2009, 00:06 uur
Hah, sorry.
Ik heb er 's één gevonden die ik zelf goed vind en die niet te veel mensen kennen, pik ik dan hem dan wel in van een hardcore Fall of Troy-fan. ^^
@Trebremmit: Ik vind hem in ieder geval al top - als dat iets voor je zegt, natuurlijk.
Ik zou het omschrijven als een zwaardere versie van The Mars Volta, met veel chaotische stukken en rustige segmenten die elkaar afwisselen.
Ik heb er 's één gevonden die ik zelf goed vind en die niet te veel mensen kennen, pik ik dan hem dan wel in van een hardcore Fall of Troy-fan. ^^@Trebremmit: Ik vind hem in ieder geval al top - als dat iets voor je zegt, natuurlijk.
Ik zou het omschrijven als een zwaardere versie van The Mars Volta, met veel chaotische stukken en rustige segmenten die elkaar afwisselen.
0
geplaatst: 24 augustus 2009, 09:00 uur
Okee...okee, moet dit even tot me door laten dringen...er komt wel heeeel veeel op je af!! Ik denk niet dat dit in een weekje door mijn hersentjes verwerkt is....
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 12:33 uur
De zang staat me een beetje tegen, voor de rest klinkt het wel leuk.
0
geplaatst: 25 augustus 2009, 16:20 uur
Gaaf ! Heb van Fall Of Troy alleen Doppelgänger, maar dit motiveert me om nog een exemplaar te gaan beluisteren. Vrij lastige muziek, maar eenmaal doorgedrongen luister ik er met veel plezier naar.
0
geplaatst: 27 augustus 2009, 20:08 uur
trebremmit schreef:
Geldt voor mij ook. Zal dit album zo nog een keertje aanzetten om het iets beter te kunnen luisteren.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 13:08 uur
Woeh, Fall Of Troy is geweldig. Kende eigelijk alleen Doppelganger, maar deze zal ik zeker ook eens onder de loep nemen.
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 13:14 uur
Hij is goed hoor ! Sjongejonge, deze mannen kunnen muziek maken
0
geplaatst: 29 augustus 2009, 17:19 uur
Boeiend topic!
Ben hier terrecht gekomen via een Paradox album!
Dit topic toch maar in de gaten gaan houden.
Ben hier terrecht gekomen via een Paradox album!
Dit topic toch maar in de gaten gaan houden.
* denotes required fields.