Genres / Rock / 52 essentiële klassiekers uit de pop/rock geschiedenis
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2011, 22:15 uur
0
geplaatst: 15 september 2011, 23:14 uur
Rudi S zou het moeten weten, zou me van hem tegenvallen indien niet...
0
geplaatst: 15 september 2011, 23:17 uur
Cabeza Borradora schreef:
(quote)
Rudi S is er druk mee bezig...

0
geplaatst: 16 september 2011, 10:31 uur
Deze week aangekomen bij nr 44 van het lijstje:
King of America (1986), The Costello Show

Stukje uit De Cultuurkenner hier
Topic overzicht
Bijbehorende toelichtingen uit De Cultuurkenner:
> Introductie + Toelichtingen 1&2:
> Toelichting 3:
> Toelichting 4:
King of America (1986), The Costello Show

Stukje uit De Cultuurkenner hier
Topic overzicht
Bijbehorende toelichtingen uit De Cultuurkenner:
> Introductie + Toelichtingen 1&2:
> Toelichting 3:
> Toelichting 4:
0
geplaatst: 16 september 2011, 10:33 uur
Btw, is het iemand anders ook al opgevallen, reeds bij vorige albums, dat user Zachary Glass 'De Cultuurkenner' ook goed heeft gelezen (en/of bewaard)? Of, IS Zachary DE Cultuurkenner??
Het antwoord in de volgende episode van : "De Cultuurkenner ontbloot"

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:03 uur
Elvis Costello ? Zag iemand dit uberhaupt aankomen, of hebben we nu officieel te maken met de meest onvoorspelbare lijst op MuMe ?
Mag ik voor volgende week (1987 toch ?) alvast enkele ''voorspellingen'' doen ?

Of stiekem dan toch deze van The Justified Ancients of Mu Mu ?

Of stiekem dan toch deze van The Justified Ancients of Mu Mu ?
0
geplaatst: 16 september 2011, 11:07 uur
Btw, is het iemand anders ook al opgevallen, reeds bij vorige albums, dat user Zachary Glass 'De Cultuurkenner' ook goed heeft gelezen (en/of bewaard)? Of, IS Zachary DE Cultuurkenner??
Inderdaad. Telkens als eerste een bericht geplaatst en allemaal in 2004. Hmmm... Btw, is het iemand anders ook al opgevallen, reeds bij vorige albums, dat user Zachary Glass 'De Cultuurkenner' ook goed heeft gelezen (en/of bewaard)? Of, IS Zachary DE Cultuurkenner??

Op hoeveel albums zitten we nu? Als mijn lijstje compleet is, kom ik op 42.
Edit: In het overzicht tel ik er 45.

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:09 uur
0
geplaatst: 16 september 2011, 11:15 uur
Was me nog niet opgevallen, maar nu je het zegt: Zachary heeft wel bij erg veel van de tot nu toe besproken albums als eerste een bericht achter gelaten en dat allemaal inderdaad in 2004.
Bovendien komt Zachary (net als De Cultuurkenner) ook nog eens uit Belgenland en dus heeft hij de schijn aardig tegen

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:26 uur
Stalin schreef:
Elvis Costello ? Zag iemand dit uberhaupt aankomen, of hebben we nu officieel te maken met de meest onvoorspelbare lijst op MuMe ?
Zo'n onbekend plaat is dat toch niet?
Voorspellingen doen wordt nu wel makkelijker, straks maar eens kijken bij welke 1987-albums Zach een bericht heeft neergezet.

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:28 uur
Stalin schreef:
Elvis Costello ? Zag iemand dit uberhaupt aankomen, [...]
Elvis Costello ? Zag iemand dit uberhaupt aankomen, [...]
Rudi S voorspelde zo goed als elke week Costello, maar vandaag blijkbaar overslapen.

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:33 uur
herman schreef:
Voorspellingen doen wordt nu wel makkelijker, straks maar eens kijken bij welke 1987-albums Zach een bericht heeft neergezet.
LOL... altijd de slimste van de klas geweest?

0
geplaatst: 16 september 2011, 11:34 uur
@Stalin: is een mooi plaatje voor kwartetten, serie de 'Floeptiet' (andere kaarten daaruit: Sabrina, Lilian Vieira, Janet Jackson).
De cultuurkenner verbaast me door niet een van de eerdere albums van Costello te hebben gekozen (een van de eerste 3-4); ben zelf niet dol op Boer'npunk (C&W), hoogstens in een sentimentele bui en qua tegendraads sla ik Elvis Costello & The Brodsky Quartet - The Juliet Letters (1993) en Anne Sofie von Otter & Elvis Costello - For the Stars (2002) hoger aan.
Een kritische noot: opvallend trouwens hoeveel moeite het kost - met de keuzes op MuMe - om hier een compleet overzicht van de discografie van Costello te krijgen: het lijkt welhaast een taakstraf
De cultuurkenner verbaast me door niet een van de eerdere albums van Costello te hebben gekozen (een van de eerste 3-4); ben zelf niet dol op Boer'npunk (C&W), hoogstens in een sentimentele bui en qua tegendraads sla ik Elvis Costello & The Brodsky Quartet - The Juliet Letters (1993) en Anne Sofie von Otter & Elvis Costello - For the Stars (2002) hoger aan.
Een kritische noot: opvallend trouwens hoeveel moeite het kost - met de keuzes op MuMe - om hier een compleet overzicht van de discografie van Costello te krijgen: het lijkt welhaast een taakstraf

0
geplaatst: 16 september 2011, 12:59 uur
Ja, dat eeuwige geouwehoer over The Attractions zijn wel of niet een op zichzelf staande groep,
dus moeten de albums met en zonder The Attractions van elkaar gescheiden worden en blablabla.
We willen toch gewoon alle platen van Costello netjes op een rijtje zien staan.
Het verbaast me hoe vaak op deze site principes zelf heiliger zijn dan het praktische nut dat ze dienen.
Men bedenkt liever een nog een complexere, extra regel dan dat men een gedoogbeleid hanteert.
Maar een kommaneuker lult zich overal uit.
Die laatste vond ik zelf een goeie, al is het verband met mijn eigenlijk post vooral cryptisch.
dus moeten de albums met en zonder The Attractions van elkaar gescheiden worden en blablabla.
We willen toch gewoon alle platen van Costello netjes op een rijtje zien staan.
Het verbaast me hoe vaak op deze site principes zelf heiliger zijn dan het praktische nut dat ze dienen.
Men bedenkt liever een nog een complexere, extra regel dan dat men een gedoogbeleid hanteert.
Die laatste vond ik zelf een goeie, al is het verband met mijn eigenlijk post vooral cryptisch.
0
geplaatst: 16 september 2011, 13:08 uur
dazzler schreef:
Of zoals Herman Finkers ooit zei:
Eén misplaatste komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter...
0
geplaatst: 16 september 2011, 16:19 uur
dazzler schreef:
Dat zie je verkeerd; een kommaneuker lult zich overal in.
0
geplaatst: 16 september 2011, 21:59 uur
Eigenlijk is ie zoals Slowgaze hem neerpoot nog net iets beter.
Maar dan kon ik hem contextueel helemaal niet linken met mijn bericht.
Maar dan kon ik hem contextueel helemaal niet linken met mijn bericht.
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:35 uur
Ach een echte kommaneuker maakt van sex geen punt - al blijft het wel de vraag of ie het met een uitroepteken zou willen doen.
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:42 uur
Blij, ja blij een van de allermooiste van Elvis.
Eerlijk gezegd durfde ik niet meer te hopen, maar uiteindelijk is het nu echt goed tussen mij en die cultuurkenner (meer dan terechte naam).
En geen probleem die complete discografie, ik heb ze gewoon allemaal onder de S van super staan.
Eerlijk gezegd durfde ik niet meer te hopen, maar uiteindelijk is het nu echt goed tussen mij en die cultuurkenner (meer dan terechte naam).
En geen probleem die complete discografie, ik heb ze gewoon allemaal onder de S van super staan.
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:48 uur
Rudi S schreef:
Bij mij staat ie onder de "C" - gewoon van Costello, net als de rest - ik alfabetiseer op debuut en splits pas als het houdt snijdt: Weller staat gewoon op W en Style Council op S;niet op de J (van Jam) ; historisch gezien staat Sylvian nog wel op "J".
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:50 uur
Eens met Mjuman, ik had ook een van zijn eerste albums hier verwacht.
Elvis Costello altijd vergeleken met Joe Jackson; grote artiesten die ten tijden van de punk op kwamen, maar gewoon hun eigen koers vaarden.
Misschien hoort een Paul Weller ook nog in dat rijtje thuis, al ben ik daar persoonlijk een minder groot liefhebber van.
Elvis Costello altijd vergeleken met Joe Jackson; grote artiesten die ten tijden van de punk op kwamen, maar gewoon hun eigen koers vaarden.
Misschien hoort een Paul Weller ook nog in dat rijtje thuis, al ben ik daar persoonlijk een minder groot liefhebber van.
0
geplaatst: 16 september 2011, 22:56 uur
Mopperkonten de eerste 4 van Costello zijn ook geweldig hoor maar nu feest:

Ik heb mijn top 10 op de basis van dit topic gemaakt, er stond al veel in.

Ik heb mijn top 10 op de basis van dit topic gemaakt, er stond al veel in.
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:24 uur
Betreffende het volgende album in de lijst:
Vanwege enkele feiten, waaronder o.a. de volgende:
- Lijkt zo obscuur dat ik zelfs geen rip vind op het www, geen exemplaar te vinden is in de Barcelonese tweedehandsbakken (ook niet bij de nieuwe trouwens) en niet te beluisteren is op Spotify of Groovershark
- Ik het geen onoverkoombaar gat in mijn cultuur vind dit album als een geheel niet beluisterd te hebben.
- De massale aanwezigheid van Nederlanders op deze site...
- ...van wie de overgrote meerderheid de albumtitel als emotionele persoonlijke staat zal ervaren bij de keuze van dit album.
- Ik het jullie toch niet wil onthouden.
- Het hierop volgende album bijna niet beter getimed kan zijn dan voor nu.,
heb ik besloten nr 45 in de lijst vandaag reeds te posten, en komt nr 46 er morgen al aan. Amen.
Vanwege enkele feiten, waaronder o.a. de volgende:
- Lijkt zo obscuur dat ik zelfs geen rip vind op het www, geen exemplaar te vinden is in de Barcelonese tweedehandsbakken (ook niet bij de nieuwe trouwens) en niet te beluisteren is op Spotify of Groovershark
- Ik het geen onoverkoombaar gat in mijn cultuur vind dit album als een geheel niet beluisterd te hebben.
- De massale aanwezigheid van Nederlanders op deze site...
- ...van wie de overgrote meerderheid de albumtitel als emotionele persoonlijke staat zal ervaren bij de keuze van dit album.
- Ik het jullie toch niet wil onthouden.
- Het hierop volgende album bijna niet beter getimed kan zijn dan voor nu.,
heb ik besloten nr 45 in de lijst vandaag reeds te posten, en komt nr 46 er morgen al aan. Amen.
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:31 uur
Nou, het zal mij benieuwen. Ik ga voor nr. 45 maar geen gokjes wagen, dat lijkt me verspilde moeite. En eerst maar even het jaartal van #45 afwachten voor ik ga gokken voor de dag van morgen.
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:32 uur
Tja ik verwacht uit 1987 Prince maar die komt dan morgen 
En de Artsen zitten er weer ver achter 1989

En de Artsen zitten er weer ver achter 1989
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:37 uur
Oh ja, ik weet dat de oorspronkelijke lijst uit 1999 is, maar wat was ook alweer het meest recente jaar dat ze meegenomen hebben? Ze hadden geloof ik iets van een minimale "rijpingstijd" ofzo aangehouden, was dat een jaar of 5? Heb even teruggezocht maar kan het niet meer vinden.
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:40 uur
Ik geloof maar eentje na 1990, in de aanhef terug te vinden.
Normaal kansloos uit 1987 lijkt mij:
It Dockumer Lokaeltsje - Wil met u neuken
Kobus gaat naar Appelscha - All this world and his wife
Normaal kansloos uit 1987 lijkt mij:
It Dockumer Lokaeltsje - Wil met u neuken
Kobus gaat naar Appelscha - All this world and his wife
0
geplaatst: 22 september 2011, 14:42 uur
* denotes required fields.