Overig / Algemeen / Hulp gezocht bij enquete/onderzoek//etc.
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2010, 19:30 uur
dtlove schreef:
(...) De doelgroep voor het onderzoek bestaat uit 15 – 24 jarigen die muziek downloaden(...)
(...) De doelgroep voor het onderzoek bestaat uit 15 – 24 jarigen die muziek downloaden(...)
Helaas, in beide gevallen kan ik niet net doen alsof....

0
leander?
geplaatst: 11 mei 2010, 19:37 uur
Done. Wel wil ik even opmerken dat ik in geen geval geintresseerd zou zijn in een applicatie. Als ik betaal voor muziek dan wil ik dat ik er ten eerste iets voor terug krijg (een fysieke cd) en ten tweede in de waan kan blijven dat de artiest er nog iets aan over houdt.
Ik heb dus bij de laatste drie vragen maar gewoon "anders" ingevuld.
Ik heb dus bij de laatste drie vragen maar gewoon "anders" ingevuld.
0
geplaatst: 11 mei 2010, 20:02 uur
Ai, wel een enorme taalfout in de eerste optie van vraag nummer zeven. Muziek verbetert de stemming, that is.
Edit: ingevuld
Edit: ingevuld

0
geplaatst: 11 mei 2010, 20:16 uur
Done. Kleine opmerking: de laatste paar vragen gingen duidelijk over één bepaalde muziekdienst. Is dit bewust gedaan? Ik deel mijn mening hierover met leander.
0
sxesven
geplaatst: 18 juni 2010, 16:01 uur
Beste mede-MuMe'ers,
Voor mijn MA-scriptie zoek ik een paar proefpersonen die een luistertest willen doen. Voor die luistertest luister je naar 30 opnames van ongeveer 30 seconden en beoordeel je ze op Brits-/Amerikaansheid en of de spreker al dan niet een moedertaalspreker van het Engels is. Aangezien het om perceptie gaat is er geen goed of fout; het gaat puur om wat je hoort.
De enige voorwaarden waaraan proefpersonen moeten doen is dat zij Nederlands als moedertaal hebben en enig Engels onderwijs hebben genoten. Anglicisten of taalkundigen zijn echter uitgesloten van deelname; daar heb ik er al een paar van.
Deelname doe je niet voor niks; voor een ingevulde test krijg je naar keuze €5 of, mocht je daar interesse in hebben, een CD'tje van mijn label (dat laatste voor eventuele noiseliefhebbers) - het blijft een muzieksite.
Omdat ik echter geen oneindige stapel CD's heb, en helaas ook geen oneindige stapel geld, en omdat ik maar vijf proefpersonen nodig heb, wil ik het liefst daarbij houden (ik heb ook al andere groepen proefpersonen gehad, dus het houdt een keer op
) - hoewel eenieder die het puur voor het plezier wil invullen daartoe natuurlijk welkom is!
Een berichtje hier of via PM volstaat; alvast bedankt! De link zal ik je dan opsturen.
Voor mijn MA-scriptie zoek ik een paar proefpersonen die een luistertest willen doen. Voor die luistertest luister je naar 30 opnames van ongeveer 30 seconden en beoordeel je ze op Brits-/Amerikaansheid en of de spreker al dan niet een moedertaalspreker van het Engels is. Aangezien het om perceptie gaat is er geen goed of fout; het gaat puur om wat je hoort.
De enige voorwaarden waaraan proefpersonen moeten doen is dat zij Nederlands als moedertaal hebben en enig Engels onderwijs hebben genoten. Anglicisten of taalkundigen zijn echter uitgesloten van deelname; daar heb ik er al een paar van.
Deelname doe je niet voor niks; voor een ingevulde test krijg je naar keuze €5 of, mocht je daar interesse in hebben, een CD'tje van mijn label (dat laatste voor eventuele noiseliefhebbers) - het blijft een muzieksite.
Omdat ik echter geen oneindige stapel CD's heb, en helaas ook geen oneindige stapel geld, en omdat ik maar vijf proefpersonen nodig heb, wil ik het liefst daarbij houden (ik heb ook al andere groepen proefpersonen gehad, dus het houdt een keer op
) - hoewel eenieder die het puur voor het plezier wil invullen daartoe natuurlijk welkom is! Een berichtje hier of via PM volstaat; alvast bedankt! De link zal ik je dan opsturen.
0
geplaatst: 18 juni 2010, 16:23 uur
Ik heb een vraag.
De luistertest is via het internet / vanuit mijn eigen stoel? Als ik het goed begrijp, hoef ik nergens heen?
De luistertest is via het internet / vanuit mijn eigen stoel? Als ik het goed begrijp, hoef ik nergens heen?
0
geplaatst: 25 september 2010, 17:02 uur
Ik wil ook wel meedoen
.
En waarom doe je dit soort onderzoeken?
.En waarom doe je dit soort onderzoeken?
0
geplaatst: 25 september 2010, 17:30 uur
Ik mag toch hopen dat hij in drie maanden tijd reeds 5 proefpersonen heeft weten te vinden 

0
geplaatst: 10 oktober 2010, 18:45 uur
sxesven schreef:
Beste mede-MuMe'ers,
) - hoewel eenieder die het puur voor het plezier wil invullen daartoe natuurlijk welkom is!
Een berichtje hier of via PM volstaat; alvast bedankt! De link zal ik je dan opsturen.
graagBeste mede-MuMe'ers,
) - hoewel eenieder die het puur voor het plezier wil invullen daartoe natuurlijk welkom is! Een berichtje hier of via PM volstaat; alvast bedankt! De link zal ik je dan opsturen.
lijkt me best geinig, niet eens voor de prijs
0
Lukk0
geplaatst: 10 oktober 2010, 19:36 uur
Volgens mij is sxesven enige tijd geleden (cum laude) afgestudeerd en is hij nu sxesven, M.A. 

0
geplaatst: 13 oktober 2010, 21:52 uur
In Muziek > Algemeen > Stageonderzoek:
Dag allemaal,
Ik loop stage bij een platenmaatschappij en doe hiervoor ook een onderzoek, namelijk naar de afnemer groep van compilaties (Hitzone, Knuffelrock enz. ) Het perspectief van de consument is erg van belang. Daarom wil ik jullie vragen alsjeblieft deze korte enquête in te vullen.
Compilatie - enquetemaken.be
Heel erg bedankt !
Groetjes, Mandy
Dag allemaal,
Ik loop stage bij een platenmaatschappij en doe hiervoor ook een onderzoek, namelijk naar de afnemer groep van compilaties (Hitzone, Knuffelrock enz. ) Het perspectief van de consument is erg van belang. Daarom wil ik jullie vragen alsjeblieft deze korte enquête in te vullen.
Heel erg bedankt !
Groetjes, Mandy
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 21:57 uur
Ik wou eraan beginnen maar val helaas niet in een leeftijdsklasse
.
Bovendien heb ik eigenlijk niet zoveel met complicaties. Een van de belangrijkste eisen van mij voor een CD is dat hij samenhangend is en dat mis ik heel erg bij complicaties.
.Bovendien heb ik eigenlijk niet zoveel met complicaties. Een van de belangrijkste eisen van mij voor een CD is dat hij samenhangend is en dat mis ik heel erg bij complicaties.
0
geplaatst: 13 oktober 2010, 21:59 uur
Ik heb ook niet zoveel met complicaties, mij te gecompliceerd.
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 00:51 uur
Waarom maken zoveel mensen die fout? xD
Hitzone en Knuffelrock
Hitzone en Knuffelrock

0
geplaatst: 14 oktober 2010, 09:15 uur
Ik heb hem ingevuld. Dat was niet eenvoudig, want als je een vraag niet invuld omdat geen van de categoriën op jou van toepassing is, wordt dat netjes gemeld maar ben je ook de rest van je antwoorden kwijt. Soms moest ik dus iets invullen wat helemaal niet van toepassing is en totaal heb ik hem drie keer ingevuld. Dat, maar ook de aard van het onderwerp kan ervoor zorgen dat de antwoorden ietwat cynisch overkomen 

0
geplaatst: 14 oktober 2010, 10:43 uur
Arrie schreef:
Ik heb ook niet zoveel met complicaties, mij te gecompliceerd.
Het was dan ook een moeilijke enquete.Ik heb ook niet zoveel met complicaties, mij te gecompliceerd.
0
geplaatst: 18 november 2010, 09:44 uur
In De Site > Algemeen > Onderzoek + Prijzen winnen!:
Beste mensen,
We weten het allemaal, de platenverkoop is al jaren dalende. De redenen die hieraan ten grondslag liggen zijn uiteenlopend en complex. Vaak wordt de beschuldigende vinger gewezen naar het illegaal downloaden van muziek. Ongeacht de voor- en nadelen van downloaden is het duidelijk dat de muziekindustrie snel verandert. Om als artiest goed om te kunnen gaan met deze veranderingen zijn nieuwe inzichten hard nodig.
Wij, een groep afstuderende Music Managers, proberen meer inzicht te creëren in muziek consumptie en nieuwe vormen daarin. Momenteel voeren we onderzoek naar de ontwikkeling van abonnementsmodellen voor artiesten. Door het invullen van deze enquête help je bij de ontwikkeling van een abonnementsmodel in de muziekindustrie. We willen erachter komen wat jouw wensen en meningen zijn ten opzichte van een abonnement op muziek. Hoe ziet jouw ideale abonnement op muziek eruit?
Met dit systeem kunnen we er wellicht voor zorgen dat de muzikanten en auteurs beloond kunnen worden voor hun muzikale meesterwerken. Tegelijkertijd investeer jij daar op deze manier aan mee en je krijgt er ook nog iets voor terug! De gegevens worden vertrouwelijk behandeld en enkel gebruikt voor de onderzoekanalyses. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.
enquete abonnementmodel
Alvast hartelijk dank voor het invullen van de enquête!
Als dank maak je kans op een CD- of concertbon!!
Vriendelijke groet,
studenten Music Management, jaar 4
Beste mensen,
We weten het allemaal, de platenverkoop is al jaren dalende. De redenen die hieraan ten grondslag liggen zijn uiteenlopend en complex. Vaak wordt de beschuldigende vinger gewezen naar het illegaal downloaden van muziek. Ongeacht de voor- en nadelen van downloaden is het duidelijk dat de muziekindustrie snel verandert. Om als artiest goed om te kunnen gaan met deze veranderingen zijn nieuwe inzichten hard nodig.
Wij, een groep afstuderende Music Managers, proberen meer inzicht te creëren in muziek consumptie en nieuwe vormen daarin. Momenteel voeren we onderzoek naar de ontwikkeling van abonnementsmodellen voor artiesten. Door het invullen van deze enquête help je bij de ontwikkeling van een abonnementsmodel in de muziekindustrie. We willen erachter komen wat jouw wensen en meningen zijn ten opzichte van een abonnement op muziek. Hoe ziet jouw ideale abonnement op muziek eruit?
Met dit systeem kunnen we er wellicht voor zorgen dat de muzikanten en auteurs beloond kunnen worden voor hun muzikale meesterwerken. Tegelijkertijd investeer jij daar op deze manier aan mee en je krijgt er ook nog iets voor terug! De gegevens worden vertrouwelijk behandeld en enkel gebruikt voor de onderzoekanalyses. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 5 tot 10 minuten.
enquete abonnementmodel
Alvast hartelijk dank voor het invullen van de enquête!
Als dank maak je kans op een CD- of concertbon!!

Vriendelijke groet,
studenten Music Management, jaar 4
0
geplaatst: 18 november 2010, 13:32 uur
Je moet er even voor zitten maar ik ben blij mijn afschuw over abonnementen te hebben kunnen uitspreken!
0
geplaatst: 18 november 2010, 13:57 uur
Wat is er mis met artiestenabonnementen? Ik vind het wel een interessante ontwikkeling.
0
geplaatst: 18 november 2010, 14:50 uur
Als je, laten we zeggen, 500 artiesten wilt volgen in hun ontwikkeling en andere wel en wee, hoeveel abonnementsgeld ben je dan kwijt per maand?
Zelfs als je van slechts 10 artiesten een maandabonnement neemt ben je al heel wat kwijt en dan mis je weer informatie en muziek van heel wat anderen.
Nee, het gaat mij als 'vrije jongen in aanschaf van muziek' er om dat ik zelf wil bepalen wie ik wat betreft informatie wil bijhouden en ook dat ik kan kopen wat ik wil (en wanneer).
Bovendien ben en blijf ik fel gekant tegen downloaden en ook tegen muziek die 'uit een gat van de muur' komt, muziek die dus via de computer wordt aangevraagd en afgespeeld.
Verder ben ik voorstander van het behoud van platenzaken en het fysiek snuffelen naar cd's (koopjes, nieuwe uitdagingen).
Ik blijf ook voorstander van het zilveren schijfje, het is gemakkelijk overal mee naar toe te slepen en af te spelen!
Zelfs als je van slechts 10 artiesten een maandabonnement neemt ben je al heel wat kwijt en dan mis je weer informatie en muziek van heel wat anderen.
Nee, het gaat mij als 'vrije jongen in aanschaf van muziek' er om dat ik zelf wil bepalen wie ik wat betreft informatie wil bijhouden en ook dat ik kan kopen wat ik wil (en wanneer).
Bovendien ben en blijf ik fel gekant tegen downloaden en ook tegen muziek die 'uit een gat van de muur' komt, muziek die dus via de computer wordt aangevraagd en afgespeeld.
Verder ben ik voorstander van het behoud van platenzaken en het fysiek snuffelen naar cd's (koopjes, nieuwe uitdagingen).
Ik blijf ook voorstander van het zilveren schijfje, het is gemakkelijk overal mee naar toe te slepen en af te spelen!

0
geplaatst: 18 november 2010, 14:59 uur
Ik ben het met je eens hoor, maar voor sommige mensen zal het wel een uitkomst zijn. Je kunt trouwens ook denken aan labels ipv artiesten. Dat maakt het voor mij persoonlijk al iets interessanter, al zal ik er nog steeds niet zo snel aan beginnen.
0
geplaatst: 19 november 2010, 17:43 uur
stagemuziek schreef:
Dag allemaal,
Heel erg bedankt !
Groetjes, Mandy
Dag allemaal,
Heel erg bedankt !
Groetjes, Mandy
Beste Mandy, ik heb de enquête ingevuld. "Maar hoogstens tien minuten" is overigens wel erg dubbelop, probeer de volgende keer zulke fouten te vermijden.
0
geplaatst: 19 november 2010, 21:24 uur
herman schreef:
Ik ben het met je eens hoor, maar voor sommige mensen zal het wel een uitkomst zijn. Je kunt trouwens ook denken aan labels ipv artiesten. Dat maakt het voor mij persoonlijk al iets interessanter, al zal ik er nog steeds niet zo snel aan beginnen.
Van labels heb je vaak al nieuwsbrieven en die zijn vaak gratis. Punt is dat eigenlijk alle abonnementen een spamkarakter hebben. Ik ben al huiverig als ik ergens een account moet hebben al kost het niets. Ik zoek ook liever zelf. Ik ben wel voorzichtig begonnen met het volgen van artiesten op twitter.
Maar ik heb de enquete dapper ingevuld

0
geplaatst: 19 november 2010, 22:09 uur
Ik ben eigenlijk alleen geïnteresseerd in muziek en aankondigingen van nieuwe cd's. Alle overige informatie als het overlijden van een oom of tante van een beroemd zanger of de aanschaf van een nieuwe hond: het zal me een worst wezen.
Maar ik heb mij ook erg kunnen vermaken met vragen als: Zou je willen deelnemen aan jamsessies met de artiest van je keuze? of Zou je inspraak willen hebben in de muziek die door de artiest wordt gemaakt?
Wij, het klootjesvolk, die gaat uitmaken hoe en welke muziek er van een artiest moet gaan verschijnen. De rockmuziek één grote Voice of Holland. Het idee/voorstel alleen al. Ik vind wel dat we steeds dieper gaan zinken. Hopelijk is er geen band die hier aan gaat meewerken.
Maar ik heb mij ook erg kunnen vermaken met vragen als: Zou je willen deelnemen aan jamsessies met de artiest van je keuze? of Zou je inspraak willen hebben in de muziek die door de artiest wordt gemaakt?

Wij, het klootjesvolk, die gaat uitmaken hoe en welke muziek er van een artiest moet gaan verschijnen. De rockmuziek één grote Voice of Holland. Het idee/voorstel alleen al. Ik vind wel dat we steeds dieper gaan zinken. Hopelijk is er geen band die hier aan gaat meewerken.
0
geplaatst: 19 november 2010, 22:12 uur
Hmm, vergeefs de compilatie CD-enquete ingevuld, want ik kom niet langs vraag 13:
Ik zou een CD eerder kopen als..
* CD inclusief Meet & Greet actie
* Code om als eerste nieuwe videoclips te bekijken
* Korting bij aankoop meerdere delen serie (Apres Skihut, History of Dance)
* Inclusief merchandise (poster, sticker, patch enz.)
typisch een gevalletje ´none of the above´ voor mij.
Ik zou een CD eerder kopen als..
* CD inclusief Meet & Greet actie
* Code om als eerste nieuwe videoclips te bekijken
* Korting bij aankoop meerdere delen serie (Apres Skihut, History of Dance)
* Inclusief merchandise (poster, sticker, patch enz.)
typisch een gevalletje ´none of the above´ voor mij.
* denotes required fields.