MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Algemeen / Hulp gezocht bij enquete/onderzoek//etc.

zoeken in:
sq
musician schreef:
Zou je inspraak willen hebben in de muziek die door de artiest wordt gemaakt?

Je kán hier misschien wel wat mee. Wat te denken van een Live- of verzamelCD waarbij de artiest nummers uit eigen repertoire heropneemt? Ik zou voor een paar artiesten toch wel een stem willen uitbrengen.

Dat wordt zelden iets, heropnames. Muziek, creativiteit, het moet van de artiest zelf uitkomen.

Ik zie mij dan liever in de rol van aanjager: elke week even een emailtje of een sms-je aan menig artiest: "En? Komt er nog wat van??"

haveman
Beste Mumers,

Ik ben werkzaam als leerkracht in het basisonderwijs. Het vak muziek komt er hier vaak slecht vanaf. Nu heb ik bedacht om een lessenserie te ontwikkelen over de 'geschiedenis van muziek'. Daar zal ik verschillende vakgebieden aan koppelen als Taal, Handvaardigheid, Dans, Drama etc.

De lessenserie zal beginnen in de oudheid en lopen tot de dag van morgen. Ik wil zoveel mogelijk verschillende muziekstijlen aan bod laten komen. Heb jij misschien al eens een paper geschreven over gangsterrap waar ik iets aan kan hebben? Of heb je een leuk idee voor een les over noise? Laat het me weten.

Daarnaast ben ik nog op zoek naar mooie/interessante/trieste verhalen over muzikanten.

Gezien de vele negatieve berichten bij artiesten als Justin Bieber, waar veel jongeren naar luisteren, verwacht ik dat velen de kans om de basisschoolkinderen van Nederland wat muziekbesef bij te brengen met beide handen aangrijpen.

Alvast bedankt!

[email protected]

Ik denk dat je voor een stukje over hiphop het beste even rene1979 een PM kan sturen, die geeft regelmatig aan een grote interesse voor de geschiedenis van hiphop te hebben.

Verder schrijven Rhythm & Poetry en Thomzi regelmatig stukjes voor Hip Hop Leeft, die zou je ook eens kunnen vragen. Sowieso kun je denk ik op HHL wel wat leuke stukjes over hiphop vinden.

Leuk initiatief trouwens, leren die kinderen tenminste wat goede muziek kennen.

Ik heb een profielwerkstuk over emotie in moderne muziek gedaan (en er een goed cijfer voor gehaald, dat wel), maar als ik dat zo nog eens inlees heb ik niet het idee dat het hiervoor erg nuttig gaat zijn. Ik merk nogal dat ik de afgelopen twee jaar een stuk nauwkeuriger ben gaan formuleren...

sq
Mijn jongste zoon kreeg op school (2e middelbare school met expressiespecialiteit) onlangs ook popmuziekles, compleet met proefwerk waar hij in een invuloefening termen als als Hippie, Skiffle en Beat moest weten te hanteren. Kreeg als voorbeeld van gospel Mahalia Jackson ( ) als naam mee en kent nu ook al die leuke feitjes over de platenhoezen van de Beatles (Sgt Pepper, Abbey Road).

Ik zal eens vragen of er een methode is.

haveman
Alvast bedankt iedereen! Ook voor de vele mailtjes.

Voorlopig ga ik er hard aan werken en info blijft altijd welkom.

Heb twee jaar geleden een eindwerk geschreven over death metal. Er zaten wel wat verbeterpunten in (beetje dezelfde situatie als andnino), maar als ik je van dienst kan zijn...

In Genres > R&B en Hip-Hop > Profielwerkstuk:

Een klasgenoot en ik gaan een profielwerkstuk maken over hip-hop en de invloed die het heeft gehad (op de zwarte gemeenschap). We willen het ook over de verandering van het genre hebben door de jaren heen.
De deelvragen zijn:
Hoe is Hip Hop ontstaan?
Wat voor invloed heeft Hip Hop muziek (gehad)?
In welke mate zijn de vorm en het karakter van de muziek veranderd?
Wat is het toekomstperspectief?

Om te beginnen met schrijven moeten we eerst een aantal bronnen hebben, maar daar lopen we vast. Kent iemand misschien wat documentaires of boeken die een of meer deelvragen beantwoorden? Suggesties voor betere deelvragen zijn ook welkom .
Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Een beetje weinig deelvragen als ik het zo zie. Mijn profielwerkstuk (vorig jaar) had er 13, maar ja die was ook redelijk groot. Wel een interessant onderwerp, maar ook heel erg breed. Als je meer wilt weten over wat voor invloed het had op de zwarte gemeenschap, dan zou je ook kunnen onderzoeken met een deelvraag van hoe die er toen voor stond voordat hiphop kwam.

Verder als bronnen, "Hoe is hiphop ontstaan", die moet niet zo lastig zijn. Eventueel documentaires of films als Wildstyle, dat soort dingen. Als je het breder wilt aanpakken en het als een cultuur gaat zien i.p.v. alleen muziek, zou je ook de verschillende elementen moeten beschrijven. Ik zou eerst over dat soort dingen nadenken en dan je bronnen pikken.

Gaan jullie nu pas beginnen? Wij moesten vorige week al de eerste versie af hebben

@kebab ja, de opdracht was 4 deelvragen dus zou het niet weten eigenlijk haha. Ik ga wildstyle eens opzoeken. Bedankt

@hessel wij hebben geluk met onze begeleider, maar we moeten nu wel aan de bak

haveman
deagleking schreef:
In Genres > R&B en Hip-Hop > Profielwerkstuk:

Een klasgenoot en ik gaan een profielwerkstuk maken over hip-hop en de invloed die het heeft gehad (op de zwarte gemeenschap). We willen het ook over de verandering van het genre hebben door de jaren heen.
De deelvragen zijn:
Hoe is Hip Hop ontstaan?
Wat voor invloed heeft Hip Hop muziek (gehad)?
In welke mate zijn de vorm en het karakter van de muziek veranderd?
Wat is het toekomstperspectief?

Ik vroeg me af waarom je alleen kijkt naar de invloed op de zwarte gemeenschap en hoe je die invloed wilt onderbouwen. Puur nieuwsgierigheid.

Rene1979
Leuk topic dit.. Als er studenten en leraren zijn, die meer willen weten over de geschiedenis en de verandering binnen Hip Hop, of iets willen weten over het genre mag er altijd gemailt op gePM't worden. En dan zal ik mijn best doen met een antwoord te komen.

In Muziek > Algemeen > Initiatief voor talentvolle artiesten!!! Win een CD pakket:

Beste Band, Artiest en Muziekliefhebber,

Graag wil ik je uitnodigen om deel te nemen aan mijn afstudeeronderzoek c.q. enquête i.v.m. een initiatief genaamd Sony Sessions van Sony Music Nederland. Het initiatief houdt in dat Sony Sessions muzikanten geheel gratis en vrijblijvend de kans biedt meer in de spotlight te komen staan. Graag wil ik jouw mening als band/artiest en als muziekliefhebber over het initiatief achterhalen en heb daarom twee aparte enquêtes gemaakt. Een voor bands/artiesten en een voor de muziekliefhebber.

Het invullen van de enquête zal niet meer dan 15 minuten van je tijd in beslag nemen. Onder alle deelnemers zullen 3 CD Pakketten verloot worden.

Speel jij dus in een band of ben je soloartiest, dan klik Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Maak jezelf geen muziek maar ben jij een grote muziekliefhebber, dan klik Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Alvast hartelijk dank voor je deelname!

Phil

Stijn_Slayer
Heb die eerste ingevuld. De tweede hoef ik niet te doen (aangezien ik mezelf ook als grote liefhebber zie)?

En hoe ontdek je nieuwe muziek? Musicmeter uiteraard! Merkwaardig, dat die optie er niet bij stond. Gelukkig was er antwoord mogelijk met een vrije ruimte....

Heb ik ook ingevuld

In Muziek > Algemeen > Hulp nodig Componisten en Tekstschrijvers:

Hallo Allemaal,

mijn naam is Charlotte Stricker. Ik ben momenteel bezig met een afstudeer onderzoek over de invloed van een verandering in het auteursrecht op Music Publishers in Nederland. Hiervoor heb ik ook de meningen nodig van componisten en tekstschrijvers in Nederland.

Help mij afstuderen en vul alsjeblieft mijn enquete in!

Hierbij de link: Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Hartelijke bedankt!

Groeten,

Charlotte Stricker

Stijn_Slayer
Hm, ik ben nou niet echt een die-hard componist, meer als hobby. Wel ben ik redelijk ingelezen in deze kwestie doordat ik een cursus muziekcultuur heb gevolgd. Heb 'm dus toch ingevuld.

ook ingevuld, kreeg overigens meteen een uitnodiging om mee te doen aan het volgende onderzoek over gezondheidszorg

Beste lezer,

Voor de bachelor thesis zoek ik graag studenten of personen op of onder de 28 jaar die een vragenlijst voor mij zouden willen invullen. De vragenlijst gaat over mobiele telefoonabonnementen en mobiele telefoons en is bedoeld voor personen die een abonnement hebben afgesloten (en geen prepaid). Het doel is om meer inzicht te verwerven in hoe studenten en werknemers van deze gebruik maken.

De enquêtes worden anoniem ingevuld, worden gebruikt voor studie en er worden geen gegevens aan derden verstrekt. Het invullen duurt bijna 7-10 minuten. Zou u misschien willen helpen aan het onderzoek door deze vragenlijst in te vullen?
Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com
(N.B.: Het is belangrijk dat het volledig wordt ingevuld.)

Voor vragen of opmerkingen kun je een bericht sturen.

Alvast bedankt voor uw moeite !!

Met vriendelijke groet,
Mushu

Ik ben bezig met een onderzoek naar digitale muziekdiensten. Daarvoor heb ik een korte enquête opgesteld over het gebruik van digitale muziekdiensten. Daarvoor zoek ik actieve gebruikers van digitale muziekdiensten. Hieronder versta ik:

1. Minimaal één keer per week gebruik makend van een digitale muziekdienst (Spotify, iTunes, Amazon, last.fm e.d.)

en/of

2. Actief betrokken zijn bij de ontwikkeling van een bepaalde muziekdienst

Heeft dit betrekking op jou? Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om via deze link mijn enquête in te vullen?

Alvast bedankt!

Je hebt het dus echt alleen over het binnenhalen van muziek via het internet, niet over het aanschaffen van muziek via het internet, voor de goede orde?

Ik heb het over het (legaal) downloaden van muziek en het streamen van muziek, inderdaad. Niet over het bestellen van cd's en lp's via websites.

Stijn_Slayer
Heeft het nut als ik 'm invul? Ik gebruik blogspots, Youtube, torrents e.d. om muziek binnen te halen. Dus niets legaals en specifiek op muziek gericht.

Ingevuld.

Ingevuld

Bedankt

Stijn_Slayer schreef:
Heeft het nut als ik 'm invul? Ik gebruik blogspots, Youtube, torrents e.d. om muziek binnen te halen. Dus niets legaals en specifiek op muziek gericht.

Op zich valt YouTube ook onder legale muziekdiensten, maar in principe richt ik me echt op gebruikers van legale diensten. Dat kun je voor jezelf het beste bepalen of je daar onder valt, denk ik. Iig bedankt dat je de moeite wilt nemen

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.