MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Gisteren ... gezien!

zoeken in:
Setlist was inderdaad precies hetzelfde, maar dat is deze tournee ook niet anders geweest. Ik heb wel erg van het concert genoten. Brian Molko is echt een fantastische zanger en wist me zelfs meer te boeien dan op de cd's.

Veel nummers van het recente Loud Like Love, aangevuld met het oude en wat bekendere werk. Van het nieuwe album kwamen vooral Exit Wounds, A Million Little Pieces en het titelnummer geweldig uit de verf. Verder waren de uitvoeringen van Meds, Infra-red, Speak in Tongues, Every You Every Me, The Bitter End en Running Up That Hill ook geweldig.

Jammer dat Bosco, Follow the Cops Back Home, Pure Morning en Come Undone niet gespeeld werden. Dat zijn toch een paar favorieten van mij

Ik vond het ook erg goed. Hun meeste werk stamt van na 2002, dus logisch dat daar ook meer van gespeeld wordt. De laatste platen heb ik ook niet veel gedraaid, maar live is de band wel erg goed. Heb ze eerder gezien in 1997 en 2000 volgens mij, maar vond dit eigenlijk wel de beste van de drie concerten. Het nieuwe album heb ik nog niet beluisterd, maar Exit Wounds was voor mij misschien wel het hoogtepunt van het concert. Geweldig nummer live!

Stijn_Slayer
Jonathan Wilson in Tivoli de Helling.

Wel een beetje jammer dat ze op zondagavond nog een voorprogramma doen en zo laat beginnen. Het was bijna half 12 toen het afgelopen was. Het is niet alsof we maandag allemaal vrij zijn. Nog een uur rijden + even bijkomen van het oorsuizen, terwijl toch de wekker weer vroeg ging.

Omar Velasco vond ik een beetje een softie met zijn gespeelde verhaaltjes op gitaar. Kan aardig spelen, maar ging wel vaak te lang door.

Wilson is op zijn best als hij folk of psychedelica speelt en gelukkig zat dat er tussen. 'Lovestrong' en 'Natural Rhapsody' vond ik heel erg sterk. 'Dear Friend' wat rommelig, maar vooruit. Jammer dat hij de sfeer steeds verbrak met poppy nummers als 'Fazon' (cocktaillounge) en 'Love to Love'. 'Can We Really Party Today' vond ik wel leuk om weer eens live te horen. Die beat door 'Valley of the Silver Moon' sloeg trouwens nergens op. Ik dacht dat hij een moonwalk ging doen.

Het geluid was dan wel weer beter dan in menig andere zaal.

Wel de minste keer van drie keer Wilson. Gelukkig kon ik er gratis heen.

Gisteravond (08-12) bij Jonathan Wilson in Tivoli Utrecht geweest. Wat een fantastisch optreden! Vanaf de opener Lovestrong tot aan de afsluiter Valley of the Silver Moon was het één geweldige trip van ruim twee uur met hier en daar een rustpuntje! Fanfare werd genoeg helemaal gespeeld en ook de hoogtepunten van Gentle Spirit kwamen stuk voor stuk voorbij.

Exit Calm - 8/12/2013 W2 Den Bosch
Zelden zijn er van die concerten waarbij alles op zijn plaats lijkt te vallen en je met een erg bevredigend gevoel de zaal doen verlaten.
Nog niet koud 5 minuten binnen en de band passeert mij aan de bar waar ik bezig ben het eerste biertje achterover te klokken.
Drummer en zanger verdwijnen in het rookgedeelte maar als ik de bassist vraag om met de band op de foto te gaan, trekt hij ze er meteen weer uit en gaat hij terug naar de kleedkamer om gitarist Rob Marshall op te halen.
Zanger Nicky Smith lijkt er nog niet veel zin in te hebben en reageert nauwelijks als ik hem iets vraag. Gelukkig is Rob Marshall blijkbaar erg geïnteresseerd in zijn fan en vraagt me het hemd van het lijf. Hoe ik de band heb leren kennen, welke bands ik nog meer goed vind, welke nummers ik van Exit Calm goed vind, etc. Net zoals bij Gringo_M op zaterdagavond, belooft hij mij een aantal van mijn favorieten te bespreken met de overige bandleden om op de setlist toe te voegen. Dan begint het voorprogramma Jacky Checker. Een gothic/wave/postpunk band uit Tilburg. Muzikaal niet slecht, maar de zanger, die een mix van Joe Cocker, Ian Curtis en een dronken bierfeestganger leek te acteren zorgde ervoor dat ik snel weer aan de bar stond.
Toen Exit Calm....geluid stond erg hard zoals DJ Frankie al hier gemeld heeft en zanger Nicky Smith zat constant aan zijn oortjes te voelen en naar de geluidsman signalen af te geven.
Toch werd ik letterlijk en figuurlijk weggeblazen en stond de set als een huis. Erg indrukwekkend.
Na het concert verscheen de band als snel weer bij de bar om hun merchandise te signeren en op foto's te gaan. Daar werd gretig gebruik van gemaakt en er ontstond een ware jacht op fatsoenlijke pennen/stiften. Wederom nog lekker kunnen nababbelen met de bassist, gitarist Rob en zowaar een beter geluimde Nicky Smith. Erg bescheiden deze jongens en snappen goed dat je soms het kleine moet waarderen om het grote te kunnen bereiken. Toen mijn zwager vervolgens teleurgesteld aan de bassist meedeelde dat hun debuut CD niet te kopen was bij de merchandise, liep hij naar de kleedkamer en kwam met een, nog in folie zittend, exemplaar aan die hij gratis aan mijn zwager gaf.
In alle opzichten mijn petje af voor Exit Calm.

herman schreef:
I Het nieuwe album heb ik nog niet beluisterd, maar Exit Wounds was voor mij misschien wel het hoogtepunt van het concert. Geweldig nummer live!

Sluit ik me bij aan! Sterk live nummer. We hadden een mooie plek redelijk voorin. Vond het publiek wel wat matjes, maar heb genoten van het geluid! Too many friends ook erg fijn........
Aangezien ik vooral de laatste cd veel luister was ik tevreden over de setlist. Jammer dat ze niet "begin the End" speelden!

Ik ben ook naar Depeche Mode geweest en vond t tof. Ik zie ook wat commentaren over ziggo dome en laat ik op dat vlak eens een duit in het scrotumpje doen.

Samenvattend: ruk.

Ik verklaar mij nader en doe dat aan de hand van een vergelijkend warenonderzoek met Ahoy.

Lokatie.

Ahoy 10 , Dome 0

Ik woon in een leuk deel van Nederland.

Sfeer

Ahoy 8 Dome 4

Die enorme ruimte tussen ring 1 en 2

Ruimte in de arena

Ahoy 10 Dome 2

Unbelievable

Geluid

Ahoy 7 Dome 7

T zal wel

Prijs van consumpties

Ahoy 6. Dome 0 (a fucking ripp off).

En ik beloof je...als t mij opvalt dat het duur is dan is dat het.

Betalen

Ahoy 10 (want met geld) Dome 0

Dat je met kartonnen muntjes werkt best maar dat je oude muntjes zomaar kunnen verlopen is volgens mij zelfs illegaal maar in ieder geval volkomen &@&€

Jassen ophangen.

Ahoy 3. Dome 8.

Puntje voor de Dome hoor.

Snacks

Ahoy 4 Dome 7

Ik probeer dan even niet te denken aan het feit dat een broodje 9 euro of zo kost

Parkeren

Ahoy 7 Dome .......

Zal best met dat voetbal te maken hebben maar plan het dan ook niet zo.

Depeche Mode

Ahoy 6. Dome 8

Maar dat ligt niet aan dat pakhuis.

Zelfde geldklopperij als in dat stadion er naast en imho niks beter dan Ahoy

Thank you Mojo. Voorheen liefhebbers.

Casartelli (moderator)
Even resumerend... je woont in de buurt van Rotterdam, komt graag met de auto naar de hoofdstad (bij voorkeur tot voor de deur) en eet graag een hapje op het moment suprême op de concertlocatie in plaats van vooraf ergens in de buurt. Ja, dan valt het allemaal niet mee.

Dat van die muntjes is wel irritant inderdaad, al had ik vorige keer in de Dome mijn biertje een stuk sneller inclusief alle wisseltrucs dan bij de laatste keren Paradiso en Melkweg, waar ik gewoon met contant geld kon betalen.

En ik ben geen audiofiel, maarre...

Geluid

Ahoy 3 Dome 9

Bijna goed maar niet helemaal. Ik woon niet in de buurt van Rotterdam hetgeen voordelen kent maar beperkingen ten aanzien van reizen met openbaar vervoer en ik ga helemaal niet graag naar de hoofdstad, ongeacht vervoersmiddel, ongeacht event. En ja, als je drie uur mag zoeken naar een parkeerplaats op 30 minuten loopafstand, dan blijft er ook weinig tijd over voor een hapje in de buurt. Melkweg ken ik niet en qua bier bestellen is Paradiso inderdaad niet aan te bevelen. Verder vind ik 20 euro voor drie kleine biertjes en 2 cola echt van de rukkerij maar het voordeel is inderdaad wel dat je lekker snel aan de beurt bent. Ik wijzig mijn score terzake derhalve van een 0 naar een 1

Had nergens last van met parkeren, was er rond 19.30 en kon zo nog onder de Arena (P1) parkeren. Prima dus. Prijzen en de muntjes zijn inderdaad volledig belachelijk, maar dat vind ik bijvoorbeeld op North Sea (in Ahoy) ook.

Maar ik ken jou langer dan vandaag Rob, je hebt gewoon moeite met Amsterdam

Vince vega schreef:

Maar ik ken jou langer dan vandaag Rob, je hebt gewoon moeite met Amsterdam
Hoe kun je dat nou zeggen

Zojuist terug van Van Morrison, vroeg thuis dus.
Matig veel te kort concert. 1 woord, ... Schandalig

henk01 schreef:
Zojuist terug van Van Morrison, vroeg thuis dus.
Matig veel te kort concert. 1 woord, ... Schandalig

Ik was er ook, en vond het eigenlijk helemaal niet te kort. Start 20.00 uur, einde 21:35 uur. Normale lengte. Er werd achter elkaar doorgespeeld, geen pauze of gelul tussen de nummers, en totaal 20 songs. Geen reden tot klagen vind ik.

We hadden kaarten van 93,50 per stuk. Dat ie er geen breaks tussen had heeft ie voor en dat hij bij gloria al halverwege wegliep vond ik echt beledigend.
Verder was het zicht allerbelabberst zonder videos schermen. Dat was 12 dagen eerder met Black Sabbath aardig beter. Nee sorry, ik vond het nergens op lijken.

Maartenn (crew)
Eigenlijk vandaag gezien, maar ga er geen nieuw topic voor openen.

Net terug van Revere en werkelijk sprakeloos. Wat een ontzettend goede band, wat een performance. Misschien wel het concert van het jaar.

Vanavond Damien Jurado gezien in De Roode Bioscoop in Amsterdam. Hij speelde 7 nummers van het nieuwe album, plus Plains to Crash van Sisters, de bonus disc bij het nieuwe album. Prachtig! Ook heel mooi was een gloednieuwe song, twee weken oud, nog zonder titel. Zie de setlist hier. De tour volgend jaar is geen solotour, maar met begeleiders. Niet zo'n grote band als tijdens de Maragopa-tour, en hij zal niet de albumversies spelen. Informant is Damien Jurado zelf...

henk01 schreef:
We hadden kaarten van 93,50 per stuk. Dat ie er geen breaks tussen had heeft ie voor en dat hij bij gloria al halverwege wegliep vond ik echt beledigend.
Verder was het zicht allerbelabberst zonder videos schermen. Dat was 12 dagen eerder met Black Sabbath aardig beter. Nee sorry, ik vond het nergens op lijken.

Dan lijkt de conclusie gerechtvaardigd dat jij er de volgende keer niet bij bent, en ik wel. Ik heb heel wat shows van Van gezien, en deze show week qua lengte en gedrag niet veel af van eerdere shows. Dat ik steeds terugkom betekent dus dat ik geniet van de kwaliteit van de muziek. Om viedoschermen geef ik niet. Ik geef toe dat de prijs aan de hoge kant was, was mij bijna te gortig. Maar ik denk dat dat meer aan de heer Z. Dome ligt dan aan de heer V. Morrison.

Revere in Utrecht. Was geweldig ook zonder trompet en cello (die er in Brussel wel bij zal zijn). Leuk om weer wat nieuwe users ontmoet te hebben en uiteraard tof met MuMe maatjes Bono en Duco. Morgen in Tilburg deel 2.

Maartenn schreef:
Eigenlijk vandaag gezien, maar ga er geen nieuw topic voor openen.

Net terug van Revere en werkelijk sprakeloos. Wat een ontzettend goede band, wat een performance. Misschien wel het concert van het jaar.

Goed te horen. Publiek was geweldig moet ik zeggen en geluid was okay t.o.v. Rotterdam. Wederom heel blij dat er een nummer voor me gespeeld werd. De akoestische set was nieuw maar heel erg gaaf. Komt voort uit zijn solo optreden wat ie vaker wil doen.
Superband maar dat ik dat vind wisten jullie al!

Maartenn (crew)
aERodynamIC schreef:
De akoestische set was nieuw maar heel erg gaaf. Komt voort uit zijn solo optreden wat ie vaker wil doen.

Was dat nieuw? Onmisbaar bij een volgend concert! Voor mijn vrouw het hoogtepunt van de avond. The Beast in Me was werkelijk fantastisch mooi.

Enjoy the Silence was ook een supergave cover. Ik heb he-le-maal niets met het plasticen geluid van de jaren '80, maar de manier waarop dit live werd vertolkt was super gaaf.

Natuurlijk was hun eigen oeuvre het hoogtepunt van de avond; wat een tracks, wat een belevenis.
Ik zal Best Kept Secret eens schrijven dat ze Revere moeten boeken!

Hierbij een paar filmpjes van Revere

Het was inderdaad mooi.

Zoals altijd weer geweldige filmpjes

likeahurricane, heb je toevallig ook het nummer 'What Am I If I'm Not Even Dust' ?
Dat nummer speelde de band (wederom) voor mij en ik zou het wel heel tof vinden om dat terug te kunnen horen

Hopelijk is het vanavond en morgen weer net zo goed. Het publiek was daar mede verantwoordelijk voor. Wat een verademing als mensen hun mond kunnen houden, dat was in Rotown afgelopen oktober wel anders (ook al was daar toen geen akoestische set).

Die akoestische nummers zijn voor mij niet onbekend daar ik die EP's in bezit heb (EP's die Stephen zelf niet eens meer heeft vertelde hij me ooit) maar het was zeker geweldig.
De respons op zijn solo optreden in Rotterdam 2 weken terug was toen ook zo enorm positief en dat heeft hem wel een beetje overvallen.

Deze band verdient het om groter te worden.

Trouwens wel gaaf om alle prijswinnaars even ontmoet te hebben (bonothecat tel ik even niet mee want die kende ik al)

Ik voel me bijna schuldig naar aERo, maar ik gaf gisteren toch de voorkeur aan Deltron 3030 in de Melkweg. Er zijn mensen die stellen dat Del inmiddels wel een beetje over zijn hoogtepunt heen is. Dat zijn kenmerkende melodieuze flow is afgevlakt. Desondanks is de nieuwe plaat (krappe 4*) wat mij betreft zeer goed te pruimen, dus ik had toch wel goede hoop op een mooie avond.

Welnu, de conclusie: Del klonk precies zoals je zou hopen. Hij had misschien de helft van openingsnummer 3030 nodig om op gang te komen. Daarna flowde hij er lustig op los in zijn kenmerkende stijl. Tel daarbij op een Kid Koala achter de draaitafel die er heel veel zin in had en al voor een zeer onderhoudende dj-set vooraf had gezorgd en een strakke begeleidingsband om de beats extra kracht bij te zetten. En een fantastisch geluid waardoor Del ook nog eens zeer goed verstaanbaar was. Dan heb je dus een van de absolute concerthoogtepunten van 2013 te pakken. Jammer dat het een beetje krap was met de treinen en we de toegift hebben moeten missen. Maar ik denk dat ik Deltron naar 2 promoveer in mijn concertjaarlijstje.

En om aERodynamIC niet al te zeer teleur te stellen: ik zag dat Revere vanavond pas om half 10 begint, dus dat is denk ik net te doen na mijn donderdagavondtraining. Misschien kom ik dan wel even langs in Tilburg .

aERodynamIC schreef:
Zoals altijd weer geweldige filmpjes

likeahurricane, heb je toevallig ook het nummer 'What Am I If I'm Not Even Dust' ?
Dat nummer speelde de band (wederom) voor mij en ik zou het wel heel tof vinden om dat terug te kunnen horen

Nee sorry, wel een acoustisch nummer, de cover van Nick Lowe/ Johnny Cash.

Lukas schreef:
Jammer dat het een beetje krap was met de treinen en we de toegift hebben moeten missen.

Jammer! Ze speelden Clint Eastwood, zonder overdrijven één van mijn favoriete concertmomenten ooit. Ik vraag me af of ik ooit zoveel plezier heb gehad tijdens een optreden als toen. Sowieso vond ik het concert echt fantastisch. En die Del, die heeft echt ijzeren longen: het leek of hij geen adem nodig had, niet normaal hoe strak. Klonk gewoon precies zoals op plaat, ondertussen constant bewegend en dansend! Heerlijk concert.

Enthousiaste recensie verschijnt op KindaMuzik

Gisteravond de Spiegelbar (Tivoli) bezocht: Revere. Mooi concept dat Tivoli daarvoor hanteert: voor een vriendenprijs (gisteravond 8,50) kan je daar kennis maken met 'nieuwe' bands. Voor zo'n bedrag wil een mens wel eens op muzikale verkenning gaan - normaal 'ken' je een band en dan besluit je om te gaan; nu is dat anders, al probeer je vooraf wel naar 'ankers' te zoeken. Zoals het feit dat Aero deze band promoot; en ik denk dat ik z'n smaak - al is die best breed - een beetje ken, je gaat YouTjoeben en je kijkt bij de aankondiging op de site van Tivoli.

Dat laatste zette me wel degelijk op het verkeerde been: "Muse, symfonische elementen, bla bla bla postrock". Voor mij pakte dat heel anders uit - maar, haast ik me om te zeggen, het was GOED. Wat mij aangenaam verraste, was dat de frontman het aandurfde om in zo'n setting alleen met gitaar een nummer akoestisch te spelen en vervolgens ook nog een Joy Division cover met melodica (door de violiste). Afgezien van het feit dat een JD-cover bij mij leidt tot een verhoogde alarmfase (mjuman schijnt 'wavefundamentalist' te zijn ), vond ik het van guts getuigen om het nummer zo te brengen.

Ook de cover van de Basildon Boys (DM) - Enjoy the Silence getuigt daarvan: de fraaie gitaarhooks maakten het nummer een stuk puntiger, gedrevener en daardoor heel actueel. Chapeau Revere-guys! De bariton van de vocalist is echt een meerwaarde - niet alleen die stem, maar ook de gitaargedreven sound deed bij tijd en wijle aan de eerste twee albums van The Editors denken: hoekig, melancholiek; er zitten ook stukken postrock in. Gezien het succes van The Editors zou deze band - denk ik - geen slecht figuur slaan op Lowlands; ik zou ze het wel gunnen. Daarom: een veer aan Aero, voor op je hoed ('t wordt immers wat kouder).

Helaas weinig tijd om echt lang met iedereen te praten (er waren veel bekenden) en de band kreeg daardoor iets meer voorrang uiteraard.

Goed om te lezen dat iedereen het zo goed vond. Een duidelijke revanche ook op het Rotown optreden in Rotterdam waar het geluid zo slecht was.

Vrijdag zal Kathleen (de vrouw van drummer Marc) er bij zijn en dan is de bende wat completer. Helaas geen trompet maar gisteren bewezen ze ook zonder te kunnen.

Lukas schreef:
Ik voel me bijna schuldig naar aERo

I Won't Blame You

henk01 schreef:
Verder was het zicht allerbelabberst zonder video schermen.

Dat staat los van Van Morrison denk ik. Voor een concert waarvan ik weet dat het videoschermen kijken wordt ga ik niet eens meer. Je moet het maar leuk vinden die megazalen maar zelf vind ik er dus geen ruk meer aan. Men zet tegenwoordig alles meteen in de Ziggodome maar veel acts komen veel beter tot hun recht in een kleinere zaal (= weer een geldkwestie).

Mijn mening over de 2 zalen (ben van beiden geen liefhebber, al vind ik Ziggo Dome nog wel een heel stuk beter).

Lokatie.

Ahoy 3 , Dome 8

Sfeer

Ahoy 3 Dome 5

Ruimte in de arena

Ahoy 6 Dome 6

Geluid

Ahoy 3 Dome 9

Prijs van consumpties

Ahoy 5 Dome 3

Betalen

Ahoy 6 Dome 8 (lekker snelle service)

Jassen ophangen.

Ahoy 3 Dome 8

Snacks

Ahoy ? Dome ? Geen idee

Parkeren

Ahoy ? Dome ? Geen idee

Gast
geplaatst: vandaag om 01:24 uur

geplaatst: vandaag om 01:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.