Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2014, 09:35 uur
Editoor schreef:
Wat is dit voor faal topic. Waarom niet gewoon je top 100 in 1 post plaatsen ipv op een wachtlijst te moeten staan om jaren te moeten wachten
Mensen die dat bedacht hebben mogen zich diep schamen.
Wat is dit voor faal topic. Waarom niet gewoon je top 100 in 1 post plaatsen ipv op een wachtlijst te moeten staan om jaren te moeten wachten

Mensen die dat bedacht hebben mogen zich diep schamen.
Haha, "diep schamen"... Het spijt mij vreselijk, o Editoor

Verder is het geloof ik voor de rest van MuMe wél duidelijk waarom we hier één voor één een becommentarieerd lijstje plaatsen (zie hierboven), dus dat ga ik verder niet aan je uitleggen.
Dat er daardoor af en toe een stilte valt is jammer, al is het te verwachten dat het een keer gebeurt (zoals nu, door een misverstand). Ik zit dan ook met spanning te wachten op de top 100 van hond racisme, want wat voor lijst moet dat gaan worden, zeg

0
geplaatst: 10 november 2014, 09:51 uur
Ja, ik verwacht nu toch wel een doorwrocht essay van minstens 3 A4'tjes bij elk nummer 

0
geplaatst: 10 november 2014, 11:05 uur
Haha, het is net alsof iemand het nieuwste Radiohead-album afgekraakt heeft. Editoor heeft natuurlijk wel een punt dat het best raar is om jaren te wachten totdat je "aan de beurt" bent.
Ik ga een top 100 maken... (wie maakt er nou een top 100 liedjes?)
... en die ga ik bespreken (dus ieder nummer vergezellen van een stukje, voor wie?)
... ik moet alleen een paar jaar wachten, totdat ik het mag plaatsen. http://img.smileys.nl/1543/confused.png
... en die ga ik bespreken (dus ieder nummer vergezellen van een stukje, voor wie?)
... ik moet alleen een paar jaar wachten, totdat ik het mag plaatsen. http://img.smileys.nl/1543/confused.png
0
geplaatst: 10 november 2014, 11:20 uur
chevy93 schreef:
Wie er een top 100 liedjes maakt? Hier vindt je een heleboel pagina's met users die dat al hebben gedaan.
Met de wachtlijst kunnen we ook nog jaren vooruit, dus ook zijn er nog vele welwillende die mee willen doen.
Voor wie? Voor mij, ik kan echt niet wachten.

Maar goed liedjes tijd, kom maar op met nummero 100-96.
0
geplaatst: 10 november 2014, 11:22 uur
Editoor schreef:
Waarom niet gewoon je top 100 in 1 post plaatsen
Waarom niet gewoon je top 100 in 1 post plaatsen
Niet dat dit de kern van de discussie was, maar hoe zou jouw top 100 er ongeveer uitzien? Van iemand die 9310 stemmen heeft uitgebracht en nog geen 100 albums boven de 4* scoren na een handjevol luisterbeurten ben ik toch wel benieuwd wat hij écht goed vindt.
0
geplaatst: 10 november 2014, 11:49 uur
chevy93 schreef:
Haha, het is net alsof iemand het nieuwste Radiohead-album afgekraakt heeft. Editoor heeft natuurlijk wel een punt dat het best raar is om jaren te wachten totdat je "aan de beurt" bent.
... ik moet alleen een paar jaar wachten, totdat ik het mag plaatsen. (afbeelding)
... ik moet alleen een paar jaar wachten, totdat ik het mag plaatsen. (afbeelding)
Daarom schaam ik mij ook diep, zoals ik al nederig probeerde te verwoorden.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:00 uur
Casartelli schreef:
Wat Herman zegt. Wel jammer dat het af en toe een paar dagen stilligt. Bij uitstek een bewijs dat er hier gebruikers rondlopen die beloven om over lange tijd een Top 100, compleet met verhalen, te plaatsen om zich daar dan te elfder ure iets minder bewust van te zijn omdat hun beloftes aan familie, vrienden, werk etc. nog net iets zwaarwegender blijken dan die op MusicMeter. Een grove schande inderdaad.
Wat Herman zegt. Wel jammer dat het af en toe een paar dagen stilligt. Bij uitstek een bewijs dat er hier gebruikers rondlopen die beloven om over lange tijd een Top 100, compleet met verhalen, te plaatsen om zich daar dan te elfder ure iets minder bewust van te zijn omdat hun beloftes aan familie, vrienden, werk etc. nog net iets zwaarwegender blijken dan die op MusicMeter. Een grove schande inderdaad.
Ik hoop dat dit sarcasme is want ik vind vrienden, werk etc. wel net iets belangrijker als een lijstje posten op een forum, excuseer me hiervoor. Ik ben bedolven onder schoolwerk, ik ben de voorbije dagen amper thuis geweest en ben veel bezig met zelf muziek maken.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:24 uur
Omdat ik jouw top 100 niet kan maken wil ik je wel helpen met je schoolwerk.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:28 uur
Graag, maar ben nu volop aan dat eerste bezig, dus tegen dat jij m'n wiskunde afhebt staan m'n #90's al hier.
0
geplaatst: 10 november 2014, 12:31 uur
Ik ben benieuwd naar je top 100. Je top-10 is nog intrigerender dan je usernaam dus dat belooft wat!
Ik zit klaar om 14:04
Ik zit klaar om 14:04

0
geplaatst: 10 november 2014, 12:39 uur
Rudi S schreef:
Wie er een top 100 liedjes maakt? Hier vindt je een heleboel pagina's met users die dat al hebben gedaan.
Ja, maar wij zijn dan ook een gekke bende. Ik schaam me om er openbaar voor uit te komen dat ik MuMe'er ben. Wie er een top 100 liedjes maakt? Hier vindt je een heleboel pagina's met users die dat al hebben gedaan.

0
geplaatst: 10 november 2014, 13:00 uur
chevy93 schreef:
Persoonlijk ben ik ook wel een paar jaar bezig met het samenstellen van mijn precieze lijstje.

Hoop dat ik hem afkrijg voor april 2019

0
geplaatst: 10 november 2014, 13:01 uur
- hond racisme
- panjoe
- kemm
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- Dwejkk
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
-tbouwh
- jassn
- trebremmit
-aERodynamIC
- uffing
- thelion
- panjoe
- kemm
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- Dwejkk
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
-tbouwh
- jassn
- trebremmit
-aERodynamIC
- uffing
- thelion
0
geplaatst: 10 november 2014, 13:03 uur
- hond racisme
- panjoe
- kemm
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- Dwejkk
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
-tbouwh
- jassn
- trebremmit
-aERodynamIC
- uffing
- thelion
- Rudi S
- panjoe
- kemm
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- Dwejkk
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno
- The Eraser
- Masimo
- Lying Mouth
- herman
- Joerii
- nclo
- remcodulac
- itchy
- Ferre
- Weirdo Wizzy
- Titmeister
- freitzen
- Outlaw104
- McSavah
- catdog
- staralfur
- Pepino
- VladTheImpaler
- Stefan1979
- Edgar18
- Linus Van Pelt
- Johnny Marr
- Gretz
- -SprayIt
- Misterfool
- stoepkrijt
- Lukk0
- deric raven
- Grafmat
-tbouwh
- jassn
- trebremmit
-aERodynamIC
- uffing
- thelion
- Rudi S
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 november 2014, 13:06 uur
hond racisme schreef:
Ik hoop dat dit sarcasme is
Ik hoop dat dit sarcasme is
Ik ging ervan uit dat dat, in de context van het eerder geplaatste bericht, voldoende duidelijk was om het er niet expliciet bij te melden.
Enfin, heel MuMe wacht inmiddels ademloos af...

0
geplaatst: 10 november 2014, 13:39 uur
Hey! Hier is ie dan, mijn top 100. Aan elke post geef ik snel even een intro. Mijn top 90 bestaat dus vooral uit techno valt mij op, gewoon omdat ik dit genre erg interessant vind en iets dat experiment uitlokt, maar tegelijk kan ik dit soort muziek moeilijk nog meer onderaan m'n lijst zetten doordat het trance-achtig in elkaar steekt en weinig variatie biedt.
#100: Björk - Mutual Core
Goed, ik geef toe dat Björk niet op zo'n lage plaats hoort. Ik besefte last minute dat ik Björk compleet ben overgeslagen en dat ik nog een #100 nodig had. Vandaar deze plaats. Ik heb voor Mutual Core gekozen, omdat ik dit het meest energieke, progressieve nummer vind op Biophilia, met een geweldige, exploderende plasmabol outbreak rond 2 min.
#99: Delroy Edwards - The Fast Lane
Vette bassline, snares en hi-hats. Deze track zit helemaal goed. Vooral op luide speakers is dit een plek in de lijst waardig.
#98: Huerco S. - Ragtime U.S.A.
Het beste nummer vanop zijn debuutalbum (Colonial Patterns, Software) van vorig jaar. Hypnotiserend, trance-opwekkend en diep. Doet me een beetje denken aan de stijl die Laurel Halo ook toepast op Chance of Rain. Ook een heel interessante videoclip.
#97: TX Connect - Primal Rage
Dit is gewoon zalige techno met een twist. Aggressieve toms en een repeterende snare die je haast in een hypnose brengt.
#96: Komet - Twist
Doet me denken aan de stijl waarop Profligate zijn track 'Swarm' (die trouwens hogerop in de lijst staat) op heeft gebaseerd. Dat lo-fi geruis op de achtergrond, minimalistisch synths en soul-achtige samples.
#95: DJ Richard - Richardplatz (...
Dj Richard (Ironisch gezien is Richard is niet zijn echte voornaam) woont in Berlijn en maakt techno die bij de locals heel erg gesmaakt wordt. Zijn andere nummers zijn misschien iets te minimalistisch naar mijn smaak, maar deze NJ Stormdrain mix vind ik wel zalig. Vooral de samples klinken enorm vet.
#94: Zamilska - Quarrel
Zamilska is afkomstig uit Warsaw, Polen en dat valt ook te merken aan een blik op de Youtube comment section. Maar goed, dit is gewoon ontzettend hard en ik krijg er maar niet genoeg van. Wordt volgens mij ook erg gesmaakt in Polen, als je ziet hoe groot haar fanbase daar is.
#93: Kowton - Des Bisous
Klinkt heel old school en is gewoon een coole jam imo. Beetje vergist van plaats, maar goed, dit gaat wel lekker.
#92: Truss - Beacon
Soort van acid techno crossover die goed in het gehoor ligt. Heel diep, zalige bassline en vrij experimenteel. Die synth variatie afgewisseld met de diepe, stompende kick is echt een bom.
#91: James Hoff - Scratch
Over glitch muziek gesproken... James Hoff is eigenlijk een beeldende kunstenaar en schrijver, maar een paar maand geleden bracht hij een album uit op PAN. Zit heel wiskundig in elkaar, met uitgerekende glitches, baskicks. Moeilijk om in te komen, maar de patterns worden na een tijd hypnotiserend en leuk om naar te luisteren.
#90: Laurel Halo - Chance of Rain
Dit nummer zit technisch prachtig in elkaar. Ik ben een ontzettende fan van Laurel Halo haar muziek en vanop Chance of Rain is dit het hoogtepunt. De opbouw van het nummer, de snare en de EQ van de bassen zijn ideaal gearrangeerd.
#100: Björk - Mutual Core
Goed, ik geef toe dat Björk niet op zo'n lage plaats hoort. Ik besefte last minute dat ik Björk compleet ben overgeslagen en dat ik nog een #100 nodig had. Vandaar deze plaats. Ik heb voor Mutual Core gekozen, omdat ik dit het meest energieke, progressieve nummer vind op Biophilia, met een geweldige, exploderende plasmabol outbreak rond 2 min.
#99: Delroy Edwards - The Fast Lane
Vette bassline, snares en hi-hats. Deze track zit helemaal goed. Vooral op luide speakers is dit een plek in de lijst waardig.
#98: Huerco S. - Ragtime U.S.A.
Het beste nummer vanop zijn debuutalbum (Colonial Patterns, Software) van vorig jaar. Hypnotiserend, trance-opwekkend en diep. Doet me een beetje denken aan de stijl die Laurel Halo ook toepast op Chance of Rain. Ook een heel interessante videoclip.
#97: TX Connect - Primal Rage
Dit is gewoon zalige techno met een twist. Aggressieve toms en een repeterende snare die je haast in een hypnose brengt.
#96: Komet - Twist
Doet me denken aan de stijl waarop Profligate zijn track 'Swarm' (die trouwens hogerop in de lijst staat) op heeft gebaseerd. Dat lo-fi geruis op de achtergrond, minimalistisch synths en soul-achtige samples.
#95: DJ Richard - Richardplatz (...
Dj Richard (Ironisch gezien is Richard is niet zijn echte voornaam) woont in Berlijn en maakt techno die bij de locals heel erg gesmaakt wordt. Zijn andere nummers zijn misschien iets te minimalistisch naar mijn smaak, maar deze NJ Stormdrain mix vind ik wel zalig. Vooral de samples klinken enorm vet.
#94: Zamilska - Quarrel
Zamilska is afkomstig uit Warsaw, Polen en dat valt ook te merken aan een blik op de Youtube comment section. Maar goed, dit is gewoon ontzettend hard en ik krijg er maar niet genoeg van. Wordt volgens mij ook erg gesmaakt in Polen, als je ziet hoe groot haar fanbase daar is.
#93: Kowton - Des Bisous
Klinkt heel old school en is gewoon een coole jam imo. Beetje vergist van plaats, maar goed, dit gaat wel lekker.
#92: Truss - Beacon
Soort van acid techno crossover die goed in het gehoor ligt. Heel diep, zalige bassline en vrij experimenteel. Die synth variatie afgewisseld met de diepe, stompende kick is echt een bom.
#91: James Hoff - Scratch
Over glitch muziek gesproken... James Hoff is eigenlijk een beeldende kunstenaar en schrijver, maar een paar maand geleden bracht hij een album uit op PAN. Zit heel wiskundig in elkaar, met uitgerekende glitches, baskicks. Moeilijk om in te komen, maar de patterns worden na een tijd hypnotiserend en leuk om naar te luisteren.
#90: Laurel Halo - Chance of Rain
Dit nummer zit technisch prachtig in elkaar. Ik ben een ontzettende fan van Laurel Halo haar muziek en vanop Chance of Rain is dit het hoogtepunt. De opbouw van het nummer, de snare en de EQ van de bassen zijn ideaal gearrangeerd.
0
geplaatst: 10 november 2014, 13:47 uur
Volgens mij is dit het eerste tiental waarvan niets me ook maar enigszins bekend voorkomt.
Het dichtstbij kwam nog DJ Richard, waarvan ik dacht dat het weer een ander pseudoniem was van Aphex Twin.
Het dichtstbij kwam nog DJ Richard, waarvan ik dacht dat het weer een ander pseudoniem was van Aphex Twin.
0
geplaatst: 10 november 2014, 13:47 uur
Niet helemaal mijn genre zo te zien maar het ziet er goed uit 

0
geplaatst: 10 november 2014, 13:51 uur
chevy93 schreef:
Volgens mij is dit het eerste tiental waarvan niets me ook maar enigszins bekend voorkomt.
Björk?

0
geplaatst: 10 november 2014, 13:59 uur
chevy93 schreef:
Ken je Björk niet?
Toch de bekendste artieste van IJsland, staat zelfs in de top 2000!
0
geplaatst: 10 november 2014, 14:01 uur
Chevy had het over een tiental, de geplaatste liedjes zijn er 11, dus het kan best zijn dat hij er 10 niet kent 

0
geplaatst: 10 november 2014, 14:02 uur
Mutual Core
Ben even kwijt of ik die nou ook in mijn eigen top 100 had gezet, geweldig nummer. Verder ken ik ook alleen Laurel Halo eigenlijk. Delroy Edwards heb ik net beluisterd. Droge technoplaat die idd. over een goed soundsystem ongetwijfeld onweerstaanbaar is. Ben benieuwd naar de rest, gaan nog leuke ontdekkingen tussen zitten vermoed ik!
Ben even kwijt of ik die nou ook in mijn eigen top 100 had gezet, geweldig nummer. Verder ken ik ook alleen Laurel Halo eigenlijk. Delroy Edwards heb ik net beluisterd. Droge technoplaat die idd. over een goed soundsystem ongetwijfeld onweerstaanbaar is. Ben benieuwd naar de rest, gaan nog leuke ontdekkingen tussen zitten vermoed ik!
0
geplaatst: 10 november 2014, 14:34 uur
Dit is weer iets meer mijn ding. Kowton, Delroy Edwards (White Owl van diezelfde release vind ik nog net iets lekkerder), Truss en inderdaad Mutual Core! 
Goed begin. En dat voor een racistische hond.

Goed begin. En dat voor een racistische hond.
0
geplaatst: 10 november 2014, 14:37 uur
Rudi S schreef:
Chevy had het over een tiental, de geplaatste liedjes zijn er 11, dus het kan best zijn dat hij er 10 niet kent
Scherp 
0
geplaatst: 10 november 2014, 14:41 uur
Leuk al die feedback
en White Owl is inderdaad ook een supergoede track, Ploppesteksel!
en White Owl is inderdaad ook een supergoede track, Ploppesteksel!
0
geplaatst: 10 november 2014, 15:50 uur
TX Connect !! Ik wist niet dat ik van techno hield !! 
Edit: Net Truss beluisterd. ook errug lekkâh !!

Edit: Net Truss beluisterd. ook errug lekkâh !!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.