menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (MRDammann)

zoeken in:
Ik verbaas me er altijd over dat mensen het zo eng vinden om een lijstje te maken. Seppuku plegen als je een nummer vergeet of te laag zet is echt niet nodig hoor.

Aan het einde van deze lijst moet ik toch wel een top 100 gemaakt kunnen hebben (gaarne mij achteraan zetten als onderstaande lijst nog gerandom.orgd wordt).

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan

Cured
vigil schreef:
Niet zo moeilijk doen Cured gewoon kleurbekennen
Ja, wat de meeste mensen vaak de beste nummers vinden zijn dus ook het bekendst.

In reactie op Lukas; ik vind het niet eng, maar ik kan mijn peroonlijk lijstje hier wel neerzetten, maar heel boeiend wordt dat qua onbekende nummers gemiddeld niet. Ik kan het boeinder maken, maar dat kost me dan weer te veel tijd. Het zal meer een mix worden van nummers uit de gemiddelde top 100 op de radio, Mume jaarlijsten en persoonlijke favorieten.

Ik volg het meeste wel qua genres, maar als ik iets niet interessant vind pluis ik daar niet tijden in door. Ik weet van heel veel op zjn minst wel iets, maar van iets niet altijd heel veel. Het enige wat het toevoegt of niet is de bevestiging van een bepaald beeld van een user of juist een vertekend beeld .

Dan mag ik ook niet ontbreken. Ben waarschijnlijk over 2 jaar aan de beurt hihi.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.

Cured
Ok, knoop doorgehakt. Er zijn heel veel nummers die ik goed vind, dus áls ik het doe wordt het een lijst waarbij in mijn hersenen endorfine/dopamine vrijkomt , maar bij een ander een tekort daaraan ontstaat (even kort door de bocht)*. Dat betekent geen nummers van The Cure, tegenstrijdig genoeg/ oppervlakkig bekeken Nou ja , vooruit: ééntje.

* ik heet niet voor nietsThe Doctor

Inderdaad allemaal: niet zo moeilijk doen, het komt goed! Ga anders eens kijken hoe het er bij de hiphopvariant hiervan aan toe gaat, daar kan ook iedereen meedoen. En zo lang en bont als ik het nu maak hoeft het ook beslist niet. Wees creatief, of niet en schrijf er gewoon iets bij: het is aan jou Je hoeft mijn stijl ook niet als richtlijn aan te nemen. Het is al heel snel leuk om te volgen zonder dat je moeilijk gaat doen, maak je geen zorgen. Ook hoeft het allemaal niet zo uitgebreid, dat het van mij gisteren zo lang was kwam deels ook omdat ik er tijd voor had. Ook is de afwisseling tussen lijstjes met meer obscure dingen en juist veel bekend spul en lijstjes met veel genres of vooral toegespitst op één ook best leuk! Zo leer je misschien nog wat ook, in dit topic

In elk geval tof dat hier zoveel mensen zich gemeld hebben.

Enniewees, we gaan doorrrrrrrrr:

95. Snoop Doggy Dogg - Who Am I (What's My Name)?
Album: Doggystyle (1993)
Genre: Chillende gangster-funk (hiphop)

Het grootste deel van deze top 100 zal toch voornamelijk bestaan uit nogal serieuze muziek. Dat betekent natuurlijk niet dat ik nooit eens vrolijk meeswing. En voor wie dat wil is dit het nummer bij uitstek. Toen ik twee jaar geleden bezig was met mijn examens van de middelbare school was het gruwelijk mooi weer. Zowel op de heen- als de terugweg draaide ik steevast dit nummer. Héérlijk met de zon op je gezicht. Hoe dit nummer erin knalt is natuurlijk al legendarisch. En ga allemaal eens letten op hoe afgrijselijk strak dit nummer in elkaar zit: ongekend, de opeenstapeling van melodieën, ritmes, accentjes (dat fluitje ) en die heerlijke baslijn. Dan hebben we het nog niet eens over de flow van Snoop zelf gehad, die door de soepelheid van zijn stem en de afwisseling binnen zijn flow natuurlijk fenomenaal en ultiem meeblèrbaar is. Ook zonder zon is dit daarom genieten. Dit nummer bevat dan ook zoveel heerlijkheid, tekstuele inhoud is net als bij een Sigur Rós volledig overbodig (denk daar maar over na).

94. Frank Zappa - The Gumbo Variations
Album: Hot Rats (1996)
Genre: Zappiaanse jazzfusion

Een lange jazzfusionjam waarbij simpelweg het ene heerlijke moment het andere opvolgt. Dit laat zich dan ook beschrijven als één groot muzikaal feest dat zeventien minuten duurt, gebracht door een stel virtuozen dat geleid wordt door iemand die duidelijk goed weet wat hij doet. Natuurlijk is daar een heerlijke saxofoonsolo en ziedend gitaarspel van de meester zelf, maar het allergaafste moment is toch wel de vioolsolo. En dan dat basspel... Alles gaat helemaal los, en ik in mijn hoofd ook.

93. Marduk - Materialized in Stone
Album: Opus Nocturne (1994)
Genre: Nineties black metal

Hier komen een partij toffe riffs voorbij... Echt muziek om je hoofd flink bij op en neer te laten gaan: wat gaat hier een kracht vanuit. Maar het mooie van goede black metal vind ik dat het dit weet te combineren met een heerlijke (uiteraard pikzwarte) sfeer, waarbij de getergde vocalen goed van pas komen. Een energieboost die je tevens af laat dalen in de donkerste krochten van je brein.

92. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
Album: The Infamous (1995)
Genre: Donkere achterafsteegjes hiphop

Dit nummer speelt weg als een film. Je krijgt echt het gevoel dat je in een eng achterafsteegje verzeild bent en constant gevaar loopt. Pure straathorror, met name de eerste verse, van Prodigy, is fantastisch ("Rock you in your face stab your brain with your nosebone"). Die ijskoude beat, met dat kille en hypnotiserend pianoloopje, zet de perfecte sfeer neer. Dit verkilt tot het bot. Heerlijk ook die outro, waarin de beat gewoon nog even zijn gang kan gaan zodat je laatste stukje binnenste versteend achterblijft. Mijn straatheid is in elk geval ook verzekerd nu. Shout aan naar mijn moeder.

91. Miles Davis - Spanish Key
Album: Bitches Brew (1970)
Genre: Oerfusion

Bitches Brew, één van de eerste en in elk geval belangrijkste fusionalbums, was voor mij een lastige kluif, maar uiteindelijk is dit album helemaal binnengekomen bij mij. Het hoogtepunt is wat mij betreft het enigszins bevreemdende Spanish Key. Miles Davis en zijn 'crew' smijten hier met muzikale kleuren en toveren zo een levendig en kleurrijk doek tevoorschijn dat, in tegenstelling tot een echt schilderij, constant blijft bewegen en zich ontwikkelen. Het spel zit vol gevoel en subtiliteit, bovendien bevat het een enigszins mysterieuze sfeer. Heel spannende en bijzonder 'volle' muziek waarbij de term 'een muzikaal feest' wederom goed van pas komt.

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead

The Gumbo Variations!

Cured
Ik zal Niels eerste 10 eens doorpluizen na de soep, maar een blik op de nummers leert me dat ik er ....precies twee ken.

Sammael
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargon

Lekker gevarieerd lijstje tot nu toe Niels ! De nummers zelf doen me niet allemaal even veel, maar de hiphop- en jazznummers zijn tof en dat nummer van Exuma klinkt ook erg nice.

niels94 schreef:
Album: Hot Rats (1996)
Genre: Zappiaanse jazzfusion

Een lange jazzfusionjam waarbij simpelweg het ene heerlijke moment het andere opvolgt. Dit laat zich dan ook beschrijven als één groot muzikaal feest dat zeventien minuten duurt, gebracht door een stel virtuozen dat geleid wordt door iemand die duidelijk goed weet wat hij doet. Natuurlijk is daar een heerlijke saxofoonsolo en ziedend gitaarspel van de meester zelf, maar het allergaafste moment is toch wel de vioolsolo. En dan dat basspel... Alles gaat helemaal los, en ik in mijn hoofd ook.

Kanshebber voor mijn #1.

Hier trouwens de link naar de volledige versie: YouTube - The Gumbo Variations (Ryko Version)

Mooi lijstje tot nu toe. Gaat alle kanten op. Ga binnenkort de nummers die ik niet ken maar eens luisteren.

Bij The Gumbo Variations moet voor mij nog altijd het kwartje vallen. De rest van Hot Rats vind ik wel geniaal. Al heb ik er vertrouwen in dat kwartje nog een keer valt.

Verder staat Snoop Dogg hier ook heel vaak op. Echt zo'n nummer dat altijd lekker is om te luisteren. Samen met Nuthin But a G Thang voor mij het hoogtepunt van de G-Funk.

Ik ken helemaal niks van jouw lijst tot nu toe, niels! Straks thuis ga ik eens rustig een paar nummers beluisteren!

Mooi begin, Niels. Het meeste bevalt ook mij goed; de drie hiphopnummers bijvoorbeeld, maar ook Dead Kennedys en Neil Young staan toch in elk geval wel in mijn Top... eh... 1254 ofzo. Exuma is een prachtige ontdekking; stond al wel op de moet-ik-ooit-nog-eens-achteraan-lijst, maar neemt daar nu plotsklaps een zeer prominente plaats in. Marduk is te pruimen, maar meer ook niet. De jazznummers waag ik me niet aan.

100. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
Geweldig punknummer inderdaad. Dat ik het via Guitar Hero leerde kennen zorgde ervoor dat het even duurde voordat ik doorkreeg dat dit een van de interessantste punkbands is.

99. Neil Young - Like a Hurricane
Deze man kan complete ruknummers maken, maar ook geweldige nummers. Dit is eentje van de laatste categorie, heerlijke stijl dat gitaarspel van Nelis.

98. Joni Mitchell - Shades of Scarlett Conquering
Bevalt me al een stuk beter dan wat ik eerder van Joni Mitchell gehoord heb. Maar nog niet helemaal overtuigd.

97. Sage Francis - Runaways
Van Sage Francis ken ik nog geen handvol nummers. Deze kende ik nog niet. Wat ik wel van hem ken is sterk, ik hou wel van moeilijkkijkende blanke hiphop. Ook dit is

96. Exuma - Dambala
Op miraculeuze wijze nog nooit beluisterd - staat al jaren heel hoog op mijn lijstje "Nog te beluisteren". Dit bevestigd waarom ik dit zo nodig moet gaan luisteren.

95. Snoop Doggy Dogg - Who Am I (What's My Name)?
Lekker nummertje van Snoop Dogg hoor, maar waarom dit in een toplijst thuis hoort hoor ik niet. Behalve dat het lekker G-funkt doet het me weinig.

"Alles gaat helemaal los, en ik in mijn hoofd ook." Kan me hier helemaal in verliezen. Zappa had hier een aantal klasse muzikanten bij elkaar verzameld en weet ze op zijn manier tot ongekende hoogte te laten stijgen. Sowieso is de combi Frank Zappa - Ian Underwood een van de beste in de muziekgeschiedenis en dan laat hij Don "Sugarcane" Harris ook nog eens zo'n elektrische vioolsolo afleveren

93. Marduk - Materialized in Stone
Blergh... verschrikkelijk. Ik kan zo op z'n tijd wel wat black metal waarderen, maar dit is drie keer niks.

92. Mobb Deep - Shook Ones Pt. II
Een van de beste hiphopnummers. Dat pianoloopje is zo eng en kil. De eerste verse van Prodigy heeft een heerlijke flow. Heerlijk ook dat het nummer nog even een doorgaat in de vorm van een outro.

91. Miles Davis - Spanish Key
In één update de twee sleutelplaten (oké, voorganger In a Silent Way kan je misschien ook noemen) voor de fusie van jazz en rock. Miles Davis is natuurlijk een legende en dit was zijn beste tijd. Het album In a Silent Way vind ik persoonlijk nog net een tikkeltje beter dan Bitches Brew, maar misschien komt dat ook wel omdat ik die wat beter ken. Anyway, dit is toch wel zo ongeveer het hoogste niveau jazz.

Oh ja, tot slot nog dit:

chevy93 schreef:
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop op Spotify-lijsten!

Cured
Ja, ieder zijn ding, maar van die Gumbo Variations word ik zelfs als psycholoog gestoord van:P. Gekte !
Dan heb ik wel liever het nummer daarvoor van Hot Rats (ben even de titel kwijt), maar het is Niles keus en favoriet. Goed zo, Niels.

De eerste 10 van niels beluisterd. Erg originele genre-bepalingen en uitgebreide uitleg. Van de 10 nummers konden me die van Joni Mitchell(mooie stem), Sage Francis enMobb Deep het meest boeien.

Kijk eens aan, wat een fantastisch tiental

Twee grote favorieten van mij (Like a Hurricane en Shook Ones Pt. 2), 2 magistrale ontdekkingen (Sage Francis, Exuma) en een viertal artiesten die al hoog op mijn 'nog te luisteren lijstje' stonden (Dead Kennedys, Frank Zappa, Joni Mitchell en Miles Davis).
Dat nummer van Snoop Dog vind ik ook verdomd lekker. Enkel dat black metal nummer is niet helemaal mijn ding, al vind ik het absoluut niet slecht.

Spanish Key vind ik trouwens veel beter dan het oudere werk van Miles Davis, zoals Kind Of Blue.
Echt helemaal mijn ding! Bitches Brew zal ik binnenkort zeker eens aan wat luisterbeurten onderwerpen.

titan (crew)
Ik heb al jaren een allertijdenlijstje (thans een top 1000 en momenteel te volgen op mijn facebook), dus daar hoef ik alleen maar de eerste 100 van te nemen

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan

Lekker afwisselend, nummertje van Neil Young vind ik wel mooi. Met dat van Zappa heb ik het wat minder, tot mijn vaders spijt. Joni Mitchell vind ik ook op zijn tijd mooi, tot mijn moeders vreugde, hoewel dit nummer me niet direct iets zegt.

Ik heb nu sneller dan verwacht 150 nummers (moet nog schrappen) weten te verzamelen, derhalve;

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991

Dank voor de reacties, heel leuk om te lezen! Toffe besprekingen ook, Teunnis

We gaan verder...

90. Captain Beefheart & His Magic Band - Yellow Brick Road
Album: Safe as Milk (1967)
Genre: Bluesrock met een loslatend steekje

Voordat Beefheart artistiek gezien totaal lossloeg op Trout Mask Replica nam hij met Safe As Milk een album op dat een stuk 'normaler' klinkt. Rauwe bluesrocksongs, gebracht met originele arrangementen en natuurlijk de fantastische typerende stem van Don van Vliet zelf, waardoor het ondanks dat het minder vreemd klinkt nog steeds allesbehalve alledaags is. Yellow Brick Road is mijn favoriet van het album: een fenomenaal staaltje songschrijversschap dat mede dankzij het hoekige gitaarriffje en die vibrafoon (ofzo) de term 'catchy' naar een nieuwe dimensie helpt. Stilzitten is geen optie.

89. Jedi Mind Tricks ft. R.A. the Rugged Man - Uncommon Valor: A Vietnam Story
Album: Servants in Heaven Kings in Hell (2006)
Genre: Underground hiphop

Er zijn meer nummers over de Vietnamoorlog geschreven, maar ik heb er nooit één gehoord die zo ontzettend sterk is als deze. Stoupe is een held van een producer en dat komt duidelijk naar voren in dit duistere kwaliteitsstukje met die raadselachtige vocale sample, maar het zijn de rappers die dit naar een in hiphop zelden bereikt niveau tillen. Vinnie Paz (de eerste verse) vind ik gezien zijn rauwe delivery geweldig, waardoor de tekst ook een stuk indrukwekkender wordt ("And I just wanna see my son and moms, but over here they dropping seven million tons of bombs"). The tweede verse, van R.A. the Rugged Man, is echter algemeen geaccepteerd als ronduit legendarisch: zijn vader vocht in Vietnam, wat de toewijding verklaart. Dit is wellicht nooit geëvenaard als het gaat om combinatie van techniek (luister eens naar die rijmschema's) en inhoud - wat zit daar een emotie in. Zelfs een hiphophater moet dit haast onderkennen. Mijn Engels docent vond het in elk geval ook geweldig toen ik het in de klas liet horen toen we het over Vietnamnummers hadden

88. Bon Iver - Flume
Album: For Emma, Forever Ago (2007)
Genre: Sneeuwhutjesfolk

Bon Iver - aangezien dat van het Franse Bon Hiver afkomt zou je kennelijk toch echt Bon 'ievèr' moeten zeggen - is hot and happening in het indiewereldje, wat hij vooral te danken heeft aan de schoonheid van de kleine liedjes die op zijn debuut staan. Ook ik laat mij gewillig meeslepen door de net niet helemaal zuivere kopstem van Justin Vernon en de minimale en juist daardoor zo sfeervolle instrumentatie. Daar waar het niet de gebruikelijke favoriet is, raakt Flume mij het meest, wat hem toch vooral in het refrein zit. Prachtig overigens hoe het even nummer stilvalt, waarna de akoetische gitaar weer zo heerlijk invalt. Het is melancholisch zonder direct deprimerend te worden.

87. Reach Out - Message To...
Album: Honeywell / Reach Out Split (1993)
Genre: Hardcore emo(ties in noten overgieten)

Want als we deprimerend willen horen, dan gooien we gewoon emo op! Nou, alsjeblieft ArthurDZ, hier is je eerste emonummer - tevens is dit het genre dat er voor het grootste deel voor zorgt dat een complete Spotify lijst helaas onmogelijk is, maar misschien maak ik er toch één. Ik heb op KindaMuzik al een dossier over emo en screamo geschreven waarin ik redelijk uitleg wat het genre voor mij de moeite waard maakt, maar het komt hier op neer: dit is misschien wel muziek in zijn meest zuivere en intense vorm. Het raakt mij hoe een vocalist zich compleet kan overgeven, niet gehinderd door het concept 'zang', begeleidt door geheel toepasselijke chaos en herrie, waarin de melodie overigens niet uit het oog wordt verloren. Luister maar eens naar de simpelweg bloedmooie melodie die vanaf 1:22 te horen is: ik kan niets anders doen dan er diep geroerd in meegaan.

86. Jacques Brel - Amsterdam
Album: Enregistrement Public à l'Olympia 1964 (1964)
Genre: Chanson uit Belgenland

Het contrast met het vorige nummer kon vermoedelijk niet veel groter. Jacques Brel is zo iemand waarvan je kunt zeggen dat zijn stem recht met zijn hart lijkt te zijn verbonden en dat komt wat mij betreft nauwelijks beter tot zijn recht dan op dit nummer. Ik ben namelijk helemaal geen groot Brelfanaat, ik ken ook maar een paar nummers, maar deze vind ik gewoonweg fenomenaal. Dat zit hem in de opbouw van zowel de zang als de instrumentatie (sowieso: dat pianoriedeltje!) die het kippenvel immer verder laat oprukken, tot je bij wat je een climax kan noemen helemaal vastgenageld zit te luisteren naar deze beroemde Belg.

Ah, Amsterdam van Jacques Brel. Ook een zekerheidje voor mijn top 100

Hoorde ik daar iemand 'lijstjes' roepen? December is duidelijk in aantocht!

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- sandokan
- Ralph.
- jspr_g
- Fathead
- Sammael
- Gajargo
- titan
- jasper1991
- Arno

Mooi nummer van Reach Out trouwens. De zanger verpest het wel een beetje voor mij, maar muzikaal kan ik het wel smaken

Snij jij in jezelf ofzo? Emo dat je erbij loopt

Laten we samen een emoband beginnen, Arthur. Ik doe de vocalen, Masimo wil vast wel gitaar spelen

Mag ukelele ook?

Ik ga zo je lijstje in een playlist beluisteren. Ook ik pleit voor Spotify-links.

niels94 schreef:
Snij jij in jezelf ofzo? Emo dat je erbij loopt

Ik heb me gisteren in de vinger gesneden tijdens het koken. Telt dat ook?

niels94 schreef:
Laten we samen een emoband beginnen, Arthur. Ik doe de vocalen, Masimo wil vast wel gitaar spelen

Goed, want ik wilde al sowieso de bassist annex bandleider zijn, zoals Murdoc. Krijgen bassisten normaal gezien ook niet de meeste groupies? Enfin, nu nog een bandnaam. Wat dacht je van Vulnerable Depressed End Of December?

Gast
geplaatst: vandaag om 05:57 uur

geplaatst: vandaag om 05:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.