Muziek / Toplijsten en favorieten / De top 100 van... (Shaky)
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2013, 21:47 uur
Dat tweede. Anders wordt het een oninteressante rommel. Het is dan ook wel de bedoeling dat het tempo er enigszins ingehouden wordt (wederom zou ik zeggen: twee weken p.p. MAX).
0
geplaatst: 10 november 2013, 21:48 uur
Duidelijk en dat heeft ook mijn voorkeur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- vigil
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- vigil
0
geplaatst: 10 november 2013, 21:48 uur
niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
klotespamberichten in mijn inbox
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
klotespamberichten in mijn inbox

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 10 november 2013, 21:55 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
0
geplaatst: 10 november 2013, 21:57 uur
niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:01 uur
Heb wel zin om mee te doen.. Wordt een uitdaging, maar oké
niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:06 uur
Ik heb begin dit jaar al mijn t100 besproken. Niet dat die niet gewijzigd is, integendeel, maar het overgrote deel is nog wel hetzelfde vermoed ik.
Vandaar dat ik een volger wordt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop op Spotify-lijsten!
Vandaar dat ik een volger wordt.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop op Spotify-lijsten!

1
geplaatst: 10 november 2013, 22:07 uur
We gaan van start, jongens! Ik zal vermoedelijk wel iets korter van stof zijn in het vervolg
Ik heb niet al teveel superlatieven gebruikt, jullie beseffen wel dat ik dit allemaal behoorlijk geniaal vind.
100. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
Album: Fresh Fruit for Rotting Vegetables (1980)
Genre: Hardcore 'spuug-op-de-wereld' Punk
Is er ooit venijnigere muziek gemaakt? Jello Biafra, misschien wel de meest charismatische punkzanger ooit, spuwt zijn heerlijk cynische en sarcastische teksten uit op een ontzettend gepassioneerde manier . En een beetje sarcasme, daar houd ik soms wel van, zeker als het begeleid wordt door muziek die enerzijds zo energiek en typisch punk is en de andere kant zo strak, met die stuiterende bas en dat loeivette gitaargeluid - dat ook nog eens een flinke lading sfeer aan het geheel meegeeft. Dit is dan ook één brok passie, maar deze groep weet zo goed wat ze doet dat het tegelijkertijd perfect uitgebalanceerd is.
99. Neil Young - Like a Hurricane
Album: American Stars 'n Bars (1977)
Genre: Singer/Songwriter met een rocktwist
Een vette gitaarsound is ook op dit nummer dubbel en dwars aanwezig. Ik ken verder niets van het ook niet bijster hoog aangeschreven album waar dit vanaf komt, maar deze track is in elk geval een hoogtepunt in de carrière van Neil Young. Eigenlijk een typisch Neil Young-nummer zoals we die van zijn eerste albums gewend waren, maar dan aangevuld met een extra dosis rock. De balans tussen de twee is nagenoeg perfect: van de tekst ("I am just a dreamer, but you are just a dream..." - wellicht simpel, maar toch ook effectief) tot de zang(lijnen), maar vooral ook het heerlijke gitaarspel, dat weliswaar een absolute hoofdrol speelt maar toch in dienst blijft staan van het geheel.
98. Joni Mitchell - Shades of Scarlett Conquering
Album: The Hissing of Summer Lawns (1975)
Genre: Jazzy popfolk
Het zijn soms van die kleine dingen die een nummer tot grote hoogte tillen. Dit hele nummer is natuurlijk mooi, de rust en de sfeer, die simpele maar doeltreffende pianoaccenten, de altijd fijne stem van Joni, de kalme opbouw... Maar wat dit nummer zo speciaal kippenvelopwekkend maakt is simpelweg de wijze waarop ze enkele zinnen zingt (om maar gewoon twee voorbeelden te geven: " Plantations and sweeping ballroom gowns" en "With her impossibly gentle hands") en hoe die in het geheel passen. Sowieso is Mitchell natuurlijk een absolute koningin als het gaat om zangljnen. Ik ga er gewoonweg van zweven - dat gevoel in je buik... we kennen het allemaal wel. Een hoogvlieger in het oeuvre van Joni Mitchell, en dat moet eigenlijk genoeg zeggen.
97. Sage Francis - Runaways
Album: Personal Journals (2002)
Genre: 'Moeilijkkijkende blanke mannen met baarden'-hop
Hè hè, eindelijk zijn we van die blankemensenmuziek af en gaan we naar de hiphop. Toch? Nou ja, deels, want dit is dan wel hipperdiehop, het heeft vrij weinig met ghetto's en lowriders te maken (ga maar eens kijken hoe Sage Francis eruit ziet). Wel is het een prachtig nummer. De beat, gedreven door een piano en wat subtiele strijkers- en gitaaraccenten, straalt pure kalmte uit en zet de neerslachtige sfeer van dit nummer neer. Dan is daar Sage Francis om zo'n beetje elk cliché over hiphop vakkundig uit de weg te ruimen. Weinig mensen leggen meer emotie in hun stem, want juist de rauwe rand in zijn stem maakt hem zo'n speciale rapper. Het bevat dan ook een uitzonderlijk mooie refreintje ("And I know... State is not an ocean, not an island, not a road. If I don't know where I come from, how do I know where to go?") die de teksten, gevuld met wezen, eenzaamheid, verwarring en enigszins bizarre beeldspraak perfect kracht bijzet. Melancholischer wordt hiphop eigenlijk niet, maar ja: ook dat is een kant van dit veelzijdige genre.
96. Exuma - Dambala
Album: Exuma (1970)
Genre: Bahamaanse bosfolkrock
Exuma is een singer/songwriter van de Bahama's die voor ons bekende folkachtige muziek maakt en dat combineert met (neem ik aan) muziek van zijn eigen land, waardoor zijn muziek een bijzondere sfeer heeft, die enigszins te vergelijken valt met Dr. John. Ook hij heeft een rauwe rand in zijn stem en ik kan je vast verklappen: daar ben ik dol op. Begeleidt door enigszins mysterieuze muziek bezingt hij de Apocalyps van de God Dambala, waarbij slavendrijvers uiteraard niet gespaard worden. Een tekst vol woede dus ("You won't go to heaven, you won't go to hell, you'll remain in your graves, in the stench and the smell"), waardoor dit nummer iets beangstigends heeft. Mooi contrast vormen de zagende koortjes met de gepassioneerde Exuma, die op gegeven moment zelfs wel lijkt te snikken. Zeer krachtige muziek.
Ik heb niet al teveel superlatieven gebruikt, jullie beseffen wel dat ik dit allemaal behoorlijk geniaal vind.100. Dead Kennedys - Holiday in Cambodia
Album: Fresh Fruit for Rotting Vegetables (1980)
Genre: Hardcore 'spuug-op-de-wereld' Punk
Is er ooit venijnigere muziek gemaakt? Jello Biafra, misschien wel de meest charismatische punkzanger ooit, spuwt zijn heerlijk cynische en sarcastische teksten uit op een ontzettend gepassioneerde manier . En een beetje sarcasme, daar houd ik soms wel van, zeker als het begeleid wordt door muziek die enerzijds zo energiek en typisch punk is en de andere kant zo strak, met die stuiterende bas en dat loeivette gitaargeluid - dat ook nog eens een flinke lading sfeer aan het geheel meegeeft. Dit is dan ook één brok passie, maar deze groep weet zo goed wat ze doet dat het tegelijkertijd perfect uitgebalanceerd is.
99. Neil Young - Like a Hurricane
Album: American Stars 'n Bars (1977)
Genre: Singer/Songwriter met een rocktwist
Een vette gitaarsound is ook op dit nummer dubbel en dwars aanwezig. Ik ken verder niets van het ook niet bijster hoog aangeschreven album waar dit vanaf komt, maar deze track is in elk geval een hoogtepunt in de carrière van Neil Young. Eigenlijk een typisch Neil Young-nummer zoals we die van zijn eerste albums gewend waren, maar dan aangevuld met een extra dosis rock. De balans tussen de twee is nagenoeg perfect: van de tekst ("I am just a dreamer, but you are just a dream..." - wellicht simpel, maar toch ook effectief) tot de zang(lijnen), maar vooral ook het heerlijke gitaarspel, dat weliswaar een absolute hoofdrol speelt maar toch in dienst blijft staan van het geheel.
98. Joni Mitchell - Shades of Scarlett Conquering
Album: The Hissing of Summer Lawns (1975)
Genre: Jazzy popfolk
Het zijn soms van die kleine dingen die een nummer tot grote hoogte tillen. Dit hele nummer is natuurlijk mooi, de rust en de sfeer, die simpele maar doeltreffende pianoaccenten, de altijd fijne stem van Joni, de kalme opbouw... Maar wat dit nummer zo speciaal kippenvelopwekkend maakt is simpelweg de wijze waarop ze enkele zinnen zingt (om maar gewoon twee voorbeelden te geven: " Plantations and sweeping ballroom gowns" en "With her impossibly gentle hands") en hoe die in het geheel passen. Sowieso is Mitchell natuurlijk een absolute koningin als het gaat om zangljnen. Ik ga er gewoonweg van zweven - dat gevoel in je buik... we kennen het allemaal wel. Een hoogvlieger in het oeuvre van Joni Mitchell, en dat moet eigenlijk genoeg zeggen.
97. Sage Francis - Runaways
Album: Personal Journals (2002)
Genre: 'Moeilijkkijkende blanke mannen met baarden'-hop
Hè hè, eindelijk zijn we van die blankemensenmuziek af en gaan we naar de hiphop. Toch? Nou ja, deels, want dit is dan wel hipperdiehop, het heeft vrij weinig met ghetto's en lowriders te maken (ga maar eens kijken hoe Sage Francis eruit ziet). Wel is het een prachtig nummer. De beat, gedreven door een piano en wat subtiele strijkers- en gitaaraccenten, straalt pure kalmte uit en zet de neerslachtige sfeer van dit nummer neer. Dan is daar Sage Francis om zo'n beetje elk cliché over hiphop vakkundig uit de weg te ruimen. Weinig mensen leggen meer emotie in hun stem, want juist de rauwe rand in zijn stem maakt hem zo'n speciale rapper. Het bevat dan ook een uitzonderlijk mooie refreintje ("And I know... State is not an ocean, not an island, not a road. If I don't know where I come from, how do I know where to go?") die de teksten, gevuld met wezen, eenzaamheid, verwarring en enigszins bizarre beeldspraak perfect kracht bijzet. Melancholischer wordt hiphop eigenlijk niet, maar ja: ook dat is een kant van dit veelzijdige genre.
96. Exuma - Dambala
Album: Exuma (1970)
Exuma is een singer/songwriter van de Bahama's die voor ons bekende folkachtige muziek maakt en dat combineert met (neem ik aan) muziek van zijn eigen land, waardoor zijn muziek een bijzondere sfeer heeft, die enigszins te vergelijken valt met Dr. John. Ook hij heeft een rauwe rand in zijn stem en ik kan je vast verklappen: daar ben ik dol op. Begeleidt door enigszins mysterieuze muziek bezingt hij de Apocalyps van de God Dambala, waarbij slavendrijvers uiteraard niet gespaard worden. Een tekst vol woede dus ("You won't go to heaven, you won't go to hell, you'll remain in your graves, in the stench and the smell"), waardoor dit nummer iets beangstigends heeft. Mooi contrast vormen de zagende koortjes met de gepassioneerde Exuma, die op gegeven moment zelfs wel lijkt te snikken. Zeer krachtige muziek.
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:11 uur
Staan al meteen een paar mooie songs tussen, Niels! En ook opvallend weinig screamo, al is dat genre waarschijnlijk vooral te vinden in de hogere regionen van je lijst 
En kunnen luisteren naar Bahamaanse folkrock uit 1970, waar zouden we zijn zonder internet

En kunnen luisteren naar Bahamaanse folkrock uit 1970, waar zouden we zijn zonder internet

0
geplaatst: 10 november 2013, 22:17 uur
Pfff... top 20, oké, maar top 100 gaat me niet lukken denk ik. Ik denk er nog even over na, want op zich is dit soort lijstjes wel mijn ding. Leuke opzet sowieso.
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:20 uur
Ik wou net zeggen:
Naast de 100 nummers van Niels ook 100 nieuwe genres. Dat lijkt me nog eens een zinvolle uitbreiding en een mooie kennismaking!
niels94 schreef:
Naast de 100 nummers van Niels ook 100 nieuwe genres. Dat lijkt me nog eens een zinvolle uitbreiding en een mooie kennismaking!

0
geplaatst: 10 november 2013, 22:35 uur
Laatst weer voorzichtig begonnen met het samenstellen van een allertijden lijst (2000 nummers is het streven), hopelijk kan ik de ambities waarmaken
.
niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
.niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 november 2013, 22:37 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:38 uur
Prachtige nummers meteen van Joni Mitchell en Exuma. Al had ik andere nummers gekozen, dat zegt vooral veel over de kwaliteit van beide albums! 
Ik ga me er ook eens aan wagen:
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm

Ik ga me er ook eens aan wagen:
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:38 uur
Dambala in je lijst is uiteraard een goede zaak. Alhoewel: Exuma, the Obeah Man komt er dan niet meer in zeker? 

0
nedbed
geplaatst: 10 november 2013, 22:54 uur
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
0
geplaatst: 10 november 2013, 22:56 uur
Casartelli is ergens vergeten!
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
0
geplaatst: 10 november 2013, 23:36 uur
Hier heb ik geen tijd voor, maar ga het zeker wel allemaal lezen.
0
geplaatst: 11 november 2013, 00:55 uur
Een goede reden om weer wat actiever te worden op het forum. Over 6 maand heb ik vast wel een lijst opgesteld.
En dit
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
En dit
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- heicro
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
0
geplaatst: 11 november 2013, 00:58 uur
Bij nader inzien zie ik af van mijn deelname. Ik had verwacht dat de deelnemers om de beurt steeds een paar nummers konden laten horen. Voor honderd nummers inclusief motivatie in één keer heb ik simpelweg geen tijd.
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
0
geplaatst: 11 november 2013, 03:02 uur
heicro schreef:
Bij nader inzien zie ik af van mijn deelname. Ik had verwacht dat de deelnemers om de beurt steeds een paar nummers konden laten horen. Voor honderd nummers inclusief motivatie in één keer heb ik simpelweg geen tijd.
Een mogelijkheid is natuurlijk om u achteraan het rijtje te zetten, dan moet je maar binnen een half jaar en heb je een half jaar tijd om een lijstje op te stellen en hier en daar wat te motiveren.

Ik zou ook eventueel wel willen meedoen, maar mijn muzieksmaak is zodanig beperkt tot de hardere metalen, dat het lijstje voor 80% uit metal / hardcore zou bestaan. Dat lijkt me niet echt boeiend voor de rest.

Dus ik volg gewoon met interesse jullie lijstjes!
0
geplaatst: 11 november 2013, 08:48 uur
JSPR_G schreef:
Ik zou ook eventueel wel willen meedoen, maar mijn muzieksmaak is zodanig beperkt tot de hardere metalen, dat het lijstje voor 80% uit metal / hardcore zou bestaan. Dat lijkt me niet echt boeiend voor de rest.
(quote)

Ik zou zeggen, doe gewoon mee! Want elk lijstje is niet voor iedereen qua inhoud even interessant maar wellicht voor een paar andere weer juist heel erg.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 11 november 2013, 09:45 uur
JSPR_G schreef:
Wat mijn bovenbuurman zegt!
Niels legt besprekingstechnisch de lat wel meteen hoog. Maar ook daar moet iedereen maar vooral doen wat hem zelf goeddunkt, lijkt me.
0
Cured
geplaatst: 11 november 2013, 10:12 uur
Ik vind het op zich ook wel leuk om te doen, al is het geen doen om mijn nummers zo te onderscheiden wat nu op nr. 77 of 59 moet staan. Ik zou op zijn hoogst 100 nummers kunnen noemen waar ik veel mee heb/erg goed vind waarbij ik vast nog de helft vergeet die ik ook had kunnen noemen. Bovendien ken je de meeste muziek niet , maar zou ik hetzelf zien als een globaal beeld wat voor 75/80% of zo wel klopt. Een lijst dus met een zeker voorbehoud van dit moment.
Ik zal eens als proef zelf zien als ik bijv. begin met mijn eigen CD voorraad en daar albumtracks van neem en wat top 100 lijstjes o.i.d. doorploeg Aan 100 kom ik ook wel, maar om daarin een scherpe classifisering in te maken vind ik erg moeilijk en bovendien te tijdrovend. De lijst zal noot helemaal juist zijn, daar er ook nummers zijn die ik vast goed vind, maar (nog) niet ken. Sowieso wordt een bespreking al geen doen of kost me teveel tijd; op zijn hoogst een summiere toevoeging misschien. Kortom, zoals Niels het voorstelt kan en wil ik sowieso niet aan voldoen, maar als de proef lukt en de lat gewoon lager wordt gelegd, misschien wel.
Een winstpunt alleen al is het noemen van een nummer dat ik niet ken en zo misschien een aanwinst kan worden voor mij. Volgen doe ik sowieso wel.
Ik zal eens als proef zelf zien als ik bijv. begin met mijn eigen CD voorraad en daar albumtracks van neem en wat top 100 lijstjes o.i.d. doorploeg Aan 100 kom ik ook wel, maar om daarin een scherpe classifisering in te maken vind ik erg moeilijk en bovendien te tijdrovend. De lijst zal noot helemaal juist zijn, daar er ook nummers zijn die ik vast goed vind, maar (nog) niet ken. Sowieso wordt een bespreking al geen doen of kost me teveel tijd; op zijn hoogst een summiere toevoeging misschien. Kortom, zoals Niels het voorstelt kan en wil ik sowieso niet aan voldoen, maar als de proef lukt en de lat gewoon lager wordt gelegd, misschien wel.
Een winstpunt alleen al is het noemen van een nummer dat ik niet ken en zo misschien een aanwinst kan worden voor mij. Volgen doe ik sowieso wel.
0
geplaatst: 11 november 2013, 10:21 uur
Zeker de weten dat ik meedoe! Ik heb ooit al een beginnetje gemaakt aan een ambitieuze Top 2000.
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
0
geplaatst: 11 november 2013, 10:28 uur
Fuck it, lijstjes maken zijn cool, de volgorde zal dan wel totaal niet kloppen, ik ga toch een poging wagen. 
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan

- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
0
Cured
geplaatst: 11 november 2013, 10:29 uur
Misschien wordt het interessanter, althans in mijn geval, om puur te gaan voor de in verhouding wat minder bekende klassiekers, al is dat met Mume'ers lastig genoeg want veel wordt wel herkend en is dan niet zo boeiend. Bovendien zit ik vooral in de pop/rock en minder in de wat speciefiekere genres/stromingen. Ik denk dus dat ik zelf maar van af zie.
0
geplaatst: 11 november 2013, 10:35 uur
Ik doe ook mee, puur voor de gein! Hiep-hoi!
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
- niels94
- sxesven
- tuktak
- hoi123
- Arrie
- The_CrY
- Vleertje
- ArthurDZ
- deric raven
- Dance Lover
- Dungeon
- dazzler
- Scientist
- Lukas
- Snoeperd
- Don Cappuccino
- Vigil
- Paap
- Casartelli
- hond racisme
- Dwejkk
- panjoe
- kemm
- nedbed
- tsjong
- Teunnis
- kobe bryant fan
- AOVV
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.