De Site / Gebruikers / Het interview van de week
zoeken in:
0
geplaatst: 16 juni 2015, 22:49 uur
jassn schreef:
3. Graag je mening over: vinyl - cd - mp3 - single - album - verzamelaar.
Ik heb hier geen mening over. Mijn favoriete zin als er een hele groep bezig is aan het discussiëren over iets en als ze mijn mening vragen. Sommigen kijken u heel raar aan dan, maar ik zit nu éénmaal zo in elkaar wat kan het mij schelen het heeft allemaal zijn charmes, voordelen en nadelen.
Ik heb hier geen mening over. Mijn favoriete zin als er een hele groep bezig is aan het discussiëren over iets en als ze mijn mening vragen. Sommigen kijken u heel raar aan dan, maar ik zit nu éénmaal zo in elkaar wat kan het mij schelen het heeft allemaal zijn charmes, voordelen en nadelen.
Mooi gezegd.
Ik heb zelf regelmatig een scherpe mening, maar het is ook mooi om af en toe ergens volledig neutral in te kunnen staan.
0
geplaatst: 17 juni 2015, 12:38 uur
Niet dat ik op de lijst sta, maar had ik dat gedaan, dan had ik zowat zijn hele interview kunnen kopiëren. Ik zou ook niet weten wanneer ik mijn eerste singletje kocht (misschien was het wel iets van K3 dat ik kreeg bij wat blikjes 3ES; dat is cola) en waarom ik me ingeschreven heb hier (behalve dat ik via MovieMeter kwam).
Verder ook eens over vinyl, behalve dan dat ik het "mooi om naar de grote hoezen te kijken" het enige leuke vind aan vinyl. Cd's inderdaad leuk voor de auto, maar sinds onze auto een aux-aansluiting heeft, gebruik ik die amper nog. Af en toe als mijn iPod beneden ligt en ik geen zin heb om naar beneden te lopen, wil ik nog wel eens een cd pakken.
Afijn, terug naar België, waar ze zo fijn u tegen je zeggen.
Verder ook eens over vinyl, behalve dan dat ik het "mooi om naar de grote hoezen te kijken" het enige leuke vind aan vinyl. Cd's inderdaad leuk voor de auto, maar sinds onze auto een aux-aansluiting heeft, gebruik ik die amper nog. Af en toe als mijn iPod beneden ligt en ik geen zin heb om naar beneden te lopen, wil ik nog wel eens een cd pakken.
Afijn, terug naar België, waar ze zo fijn u tegen je zeggen.

0
Misterfool
geplaatst: 27 juni 2015, 21:33 uur
Ik hoop dat jassn de rest hier snel post. Ik zit me al een week schrap te zetten voor mijn interview. Als dit maar geen voorbode is voor de sollicitatie-fase van mijn leven 

0
geplaatst: 28 juni 2015, 08:25 uur
oeps helemaal vergeten na best kept secret
ik probeer deze ochtend nog iets te doen, anders moet iemand mij nog maar eens taggen rond morgenmiddag
ik probeer deze ochtend nog iets te doen, anders moet iemand mij nog maar eens taggen rond morgenmiddag
0
geplaatst: 1 juli 2015, 22:11 uur
Misschien een idee om mensen die bijna aan de beurt zijn al eerder te taggen dan nadat iemand is afgelopen? Dat je bij vraag 4/5 degene na jou tagt.
0
geplaatst: 2 juli 2015, 14:57 uur
jassn schreef:
jassn jij bent 'm.
dazzler schreef:
HET INTERVIEW VAN DE WEEK
Ik dacht aan een formule waarbij we automatisch geïnterviewd worden.
Dit topic bevat 7 vragen en elke week is een andere gebruiker aan de beurt
om op deze 7 vragen een antwoord te geven: elke dag één antwoord.
7 dagen later zijn alle 7 de vragen beantwoord
en kan de volgende gebruiker in de rij aantreden.
HET INTERVIEW VAN DE WEEK
Ik dacht aan een formule waarbij we automatisch geïnterviewd worden.
Dit topic bevat 7 vragen en elke week is een andere gebruiker aan de beurt
om op deze 7 vragen een antwoord te geven: elke dag één antwoord.
7 dagen later zijn alle 7 de vragen beantwoord
en kan de volgende gebruiker in de rij aantreden.
0
geplaatst: 2 juli 2015, 15:09 uur
VladTheImpaler schreef:
Misschien een idee om mensen die bijna aan de beurt zijn al eerder te taggen dan nadat iemand is afgelopen? Dat je bij vraag 4/5 degene na jou tagt.
Alles is al een keer gedaan maar blijkbaar is het voor veel mensen erg makkelijk om zich op te geven maar een paar vragen (die al lang bekend zijn dus je kan ze ook eerder alvast neertikken) beantwoorden schijnt er lastig te zijn. zo staan we nu al weer stil sinds 16 juni...
0
geplaatst: 2 juli 2015, 15:33 uur
Ik heb mijn voorbereidingen in ieder geval al klaar, begint voor mij ook al op te schieten.
0
geplaatst: 2 juli 2015, 21:21 uur
de volgende mag van mij gerust voor kruipen, ik doe dan wel eens door als ik meer tijd heb want nu heb ik echt niet veel tijd en goesting.
0
Misterfool
geplaatst: 2 juli 2015, 21:44 uur
Dan begin ik morgenmiddag
. Kan ik vanavond het e.e.a afschrijven.(meeste staat al in een doc-bestandje dus wss is het aan het eind van het weekend het allemaal gepost).
. Kan ik vanavond het e.e.a afschrijven.(meeste staat al in een doc-bestandje dus wss is het aan het eind van het weekend het allemaal gepost).
0
Misterfool
geplaatst: 3 juli 2015, 12:04 uur
1. Hoe en wanneer kwam je op Musicmeter gekomen.
-
Vele jaren later, zittend achter mijn computer, moet ik weer denken aan die lang vervlogen middag, toen ik kennis maakte met deze site. Het was een warme zomerdag in de laatste dagen van het vierde middelbaar school jaar(juli 2008). Verkoeling zoekend in de schuur startte ik de computer op. Ik was op zoek naar informatie over het album wat ik zojuist beluisterd had: Radiohead's Kid A
-
Het was nog de goede oude tijd dat mijn platenkast uit een handjevol albums bestond. Ik besloot een bericht te schrijven over deze, voor mij toen nog, heel experimentele muziek. Ik ben daarna hier blijven plakken. Het gevolg is een goed gevulde platenkast. Niet de slechtste keuze die ik in mijn leven gemaakt heb.
-
Edit: link toegevoegd.
-
Vele jaren later, zittend achter mijn computer, moet ik weer denken aan die lang vervlogen middag, toen ik kennis maakte met deze site. Het was een warme zomerdag in de laatste dagen van het vierde middelbaar school jaar(juli 2008). Verkoeling zoekend in de schuur startte ik de computer op. Ik was op zoek naar informatie over het album wat ik zojuist beluisterd had: Radiohead's Kid A
-
Het was nog de goede oude tijd dat mijn platenkast uit een handjevol albums bestond. Ik besloot een bericht te schrijven over deze, voor mij toen nog, heel experimentele muziek. Ik ben daarna hier blijven plakken. Het gevolg is een goed gevulde platenkast. Niet de slechtste keuze die ik in mijn leven gemaakt heb.
-
Edit: link toegevoegd.
0
Misterfool
geplaatst: 3 juli 2015, 14:57 uur
2. Wat was de eerste plaat die je ooit kocht.
De eerste plaat die ik ooit kocht.... euh. Dat was Keane - Hopes and Fears (2004) *kuch*. Een mooie piano-pop plaat * kuch*. Met een getormenteerde zanger en mooie teksten * kuch*. Geen verkeerd album als beginnend muziekliefhebber zeg ik zo. *kuch*.
-ZEG WIE ZIT DAAR ZO TE KUCHEN.
-Geweten: Dat is uw geweten, beste.-
- Amai, das niet handig dat je geweten zo maar binnen kan lopen. Alwel, spreek op! Waarom kucht u zo?
-Geweten: Omdat u liegt mijnheer, er was nog een eerdere aankoop!-
Ja, ik geef het toe. Keane was niet mijn eerste aankoop. Dat was Jamai - Jamai (2003) Ik was nog een arme basisscholier, ziet u. Idols was op TV. Het was mijn eerste aankoop. Ik was nog jong en naïef en het was mijn eerste vrijgeleide in de wondere wereld der muziek.
-Geweten: hé, maar de term “plaat “,. Dat lijkt toch eigenlijk wel op vinyl te doelen. Dan heeft u toch een veel mooiere eerste aankoop-
O ja, mijn eerste aankoop was dan The Cure - Seventeen Seconds (1980). Een aankoop nota bene ingegeven door de hoge score op Musicmeter. Ik had toen niet eens een platenspeler. Tegenwoordig kan ik al weer een halve lade vullen met vinyl .
De eerste plaat die ik ooit kocht.... euh. Dat was Keane - Hopes and Fears (2004) *kuch*. Een mooie piano-pop plaat * kuch*. Met een getormenteerde zanger en mooie teksten * kuch*. Geen verkeerd album als beginnend muziekliefhebber zeg ik zo. *kuch*.
-ZEG WIE ZIT DAAR ZO TE KUCHEN.
-Geweten: Dat is uw geweten, beste.-
- Amai, das niet handig dat je geweten zo maar binnen kan lopen. Alwel, spreek op! Waarom kucht u zo?
-Geweten: Omdat u liegt mijnheer, er was nog een eerdere aankoop!-
Ja, ik geef het toe. Keane was niet mijn eerste aankoop. Dat was Jamai - Jamai (2003) Ik was nog een arme basisscholier, ziet u. Idols was op TV. Het was mijn eerste aankoop. Ik was nog jong en naïef en het was mijn eerste vrijgeleide in de wondere wereld der muziek.
-Geweten: hé, maar de term “plaat “,. Dat lijkt toch eigenlijk wel op vinyl te doelen. Dan heeft u toch een veel mooiere eerste aankoop-
O ja, mijn eerste aankoop was dan The Cure - Seventeen Seconds (1980). Een aankoop nota bene ingegeven door de hoge score op Musicmeter. Ik had toen niet eens een platenspeler. Tegenwoordig kan ik al weer een halve lade vullen met vinyl .
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 3 juli 2015, 15:04 uur

Overigens hoef je wat mij betreft het tempo ook weer niet veel hoger te leggen dan één vraag per dag. 't Is niet zo dat we iets in te halen hebben of zo.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:01 uur
Misterfool schreef:
Ja, ik geef het toe. Keane was niet mijn eerste aankoop. Dat was Jamai - Jamai (2003).
Ja, ik geef het toe. Keane was niet mijn eerste aankoop. Dat was Jamai - Jamai (2003).
Nog nooit (van) gehoord. Is het werkelijk zó slecht als het stemgemiddelde doet vermoeden?
0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:04 uur
De plaat nooit gehoord kan ik me erg goed voorstellen maar nog nooit van gehoord lijkt me toch sterk. Best verkochte single van de laatste 20 jaar ofzo. 320000 singles verkocht in 2003 van Step Right Up die 7 weken op 1 stond.
0
Misterfool
geplaatst: 3 juli 2015, 17:06 uur
Kronos schreef:
Nog nooit (van) gehoord. Is het werkelijk zó slecht als het stemgemiddelde doet vermoeden?
(quote)
Het is fabrieksmatige bubble-gumpop. Ik denk dat als het opnieuw zou beluisteren(de laatste keer moet echt al een goede 8 à 9 jaar geleden zijn) dat ik het album een 0.5* zou geven. Alleen al om die reden laat ik het liever links liggen.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:09 uur
vigil schreef:
De plaat nooit gehoord kan ik me erg goed voorstellen maar nog nooit van gehoord lijkt me toch sterk.
De plaat nooit gehoord kan ik me erg goed voorstellen maar nog nooit van gehoord lijkt me toch sterk.
Intussen het nummer beluisterd. Hitje in Nederland dus maar ik kende het niet. En de naam Jamai zegt me echt gewoon niks. Van Jamal heb wel al eens gehoord.
0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:12 uur
Misterfool schreef:
Alleen om die reden al laat ik het liever links liggen.
Alleen om die reden al laat ik het liever links liggen.
Tot halfweg het eerste refrein van Step Right Up heb ik het volgehouden.
Erg is het niet om dit als tienjarige gekocht te hebben maar leuk is anders.

0
geplaatst: 3 juli 2015, 17:16 uur
Kronos schreef:
(quote)
Intussen het nummer beluisterd. Hitje in Nederland dus maar ik kende het niet. nou ja hitje

0
Misterfool
geplaatst: 4 juli 2015, 12:11 uur
Downloads hebben tegenwoordig (ongeveer) dezelfde geluidskwaliteit als Vinyl en CD’s. Voor mij is de keuze om Vinyl en CD”s te verzamelen ingegeven door een lichte verzamelingdrang. (*kuch Licht * kuch*) Daarnaast vind ik het ook erg fijn om bij het lezen, geen computer met internet dichtbij te hebben. Dat voorkomt uitstelgedrag. Met een goede CD/LP-speler kan een mens dan toch muziek draaien. Zo! Toch nog een praktische reden voor mijn H3-virus genoemd.
Legale downloads vind ik persoonlijk wat suf; geef mij maar een mooie vinylhoes in handen als ik er dan toch voor betaal.
-
(vinyl)-Singles vind ik echt geweldige verzamelobjecten. Ik heb er zelf nu een stuk of 8. Is het daarnaast nog nuttig om singles te verzamelen? Niet echt! Desondanks is het soms fijn als je van een artiest maar één, of enkele nummers, kan waarderen. Zoals bij Shocking Blue bijvoorbeeld. Te weten: Never Marry a Railroad Man
-
Ik heb niet veel met verzamelaars. Veel muziek die ik goed vind komt van albumartiesten(lange nummers, conceptalbums etc). Nummers verliezen vaak wat als je ze buiten de albumcontext plaatst. Daarnaast is een complete verzamelaar vinden ongeveer even lastig als het vinden van de heilige graal.
Downloads hebben tegenwoordig (ongeveer) dezelfde geluidskwaliteit als Vinyl en CD’s. Voor mij is de keuze om Vinyl en CD”s te verzamelen ingegeven door een lichte verzamelingdrang. (*kuch Licht * kuch*) Daarnaast vind ik het ook erg fijn om bij het lezen, geen computer met internet dichtbij te hebben. Dat voorkomt uitstelgedrag. Met een goede CD/LP-speler kan een mens dan toch muziek draaien. Zo! Toch nog een praktische reden voor mijn H3-virus genoemd.
Legale downloads vind ik persoonlijk wat suf; geef mij maar een mooie vinylhoes in handen als ik er dan toch voor betaal. -
(vinyl)-Singles vind ik echt geweldige verzamelobjecten. Ik heb er zelf nu een stuk of 8. Is het daarnaast nog nuttig om singles te verzamelen? Niet echt! Desondanks is het soms fijn als je van een artiest maar één, of enkele nummers, kan waarderen. Zoals bij Shocking Blue bijvoorbeeld. Te weten: Never Marry a Railroad Man
-
Ik heb niet veel met verzamelaars. Veel muziek die ik goed vind komt van albumartiesten(lange nummers, conceptalbums etc). Nummers verliezen vaak wat als je ze buiten de albumcontext plaatst. Daarnaast is een complete verzamelaar vinden ongeveer even lastig als het vinden van de heilige graal.
0
Misterfool
geplaatst: 5 juli 2015, 21:24 uur
4. Noem je top 3 concerten.
En hier wordt duidelijk dat er een groot hiaat is in mijn muziekliefhebberij. Ik ben niet zo’n concertganger. Pas vorig jaar heb ik pas voor het eerst een echt concert bezocht. Dus hierbij mijn grote 1(Harry Mullish zou trots op mij geweest zijn: )
-
Solstafi in doornroosje(2014).
-
De sfeervolle metal, van Solstafir is zeer geschikt voor de, toch nog redelijk intieme, sfeer van het nieuwe doornroosjes. De muziek heeft vaak een lange opbouw naar een metalen conclusie. Mooi dat je live de anticipatie kunt voelen. Grappig dat metal zo bekend staat als een agressief genre, terwijl ik zelden een gemoedelijkere sfeer meegemaakt heb dan bij dat concert.
En hier wordt duidelijk dat er een groot hiaat is in mijn muziekliefhebberij. Ik ben niet zo’n concertganger. Pas vorig jaar heb ik pas voor het eerst een echt concert bezocht. Dus hierbij mijn grote 1(Harry Mullish zou trots op mij geweest zijn: )
-
Solstafi in doornroosje(2014).
-
De sfeervolle metal, van Solstafir is zeer geschikt voor de, toch nog redelijk intieme, sfeer van het nieuwe doornroosjes. De muziek heeft vaak een lange opbouw naar een metalen conclusie. Mooi dat je live de anticipatie kunt voelen. Grappig dat metal zo bekend staat als een agressief genre, terwijl ik zelden een gemoedelijkere sfeer meegemaakt heb dan bij dat concert.
* denotes required fields.