MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
buizen
De buizenversterker en de speakers heb ik in een bepaalde zaak in Duitsland gekocht, destijds, vele jaren geleden. Een hififielenzaak met enorm deskundig, bevlogen en enthousiast personeel. Vooral de eigenaar. Een zaak met ook aandacht voor de niet-topsegmentbudgetten.
Nog weer later kocht ik er ook mijn huidige langspeelplatendraaier.
En als je je installatie compleet hebt dan kom je er verder niet zo vaak.
Paar jaar geleden kwam ik er nog eens en schrok toen. De helft van de zaak was afgestoten (ruimte) en het leek of er op de planken nog wat 'overblijfselen' lagen. Heb altijd een prima contact met die man gehad en hij herkende me nog goed en we spraken uitgebreid. Een triest verhaal.
Vergelijk het met de fysieke schoenenzaken en Zalando. Er was al lange tijd een tendens gaande dat 'klanten' zich door hem uitgebreid deskundig en enthousiast lieten voorlichten en vervolgens doodleuk de winkel uitstapten om thuis achter de computer bij een of andere vage webwinkel de gekozen apparatuur / accessoires elders voor een paar tientjes goedkoper te 'scoren'.
Schandalig! Maar je doet er niets aan.
Hij kwam onmachtig over en ik was aangeslagen door het verhaal en wenste hem sterkte en hij zei dat ie zich zelf meer op webwinkelverkoop wilde richten.

Afgelopen zaterdag was ik er weer. Om 16.00 uur. Na ongeveer twee jaar sinds de laatste keer. Het leek of de zaak gesloten was maar ik probeerde toch de deur en die ging open. Hilbrand kwam vanachter aanlopen. Ik zei (na elkaar de hand te hebben geschud want zo gaat dat in Duitse winkels) in mijn steenkolenduits: "Es schein fur mich das du nicht geoffnet sind, es siet so dunkel aus vom aussen" en hij begon meteen uit te leggen dat door zo op het licht te besparen hij op jaarbasis maar liefst 1100 euro kon besparen. Ik dacht "Oh mijn god het is nog erger dan ik dacht".

Hij nam plaats op die midden in zijn zaak aanwezige zuileneiland waar je goed kan zitten en we kletsten bij. Over de zaken. Over de gezondheid. Over de musicscene. Al vrij vroeg begin ik over een discussie in Nl. en aan hem de vraag of kabels ook 'ingespeeld' moeten worden.
En toen kwam het hoge woord er uit! Dat is zijn niche!
Het gaat hem hartstikke goed, hij richt zich op handgemaakte exclusieve kabels voor de hififielen en natuurlijk moeten die ingespeeld. Maar het gaat nog veel verder: ook de stroomkabels dienen topkwaliteit te zijn. Hij verkoopt verlengkabel/stekkerdozen voor 300, of 1000,- of 3000,- euro. Ook die stroomkabels moeten 'ingespeeld'. Jazeker! Hij heeft me helemaal overtuigd.
En speakerkabels (2 a 3 meter lengte) voor 400,- tot 700, -.
Zilver. Massief hout (stekkerdozen). Gevlochten kabels.
Hij richt zich op het exclusieve (rijke klanten) marktsegment en is keihard terug gekomen.
Zo'n kabel (opgerold) komt dan ook bijv. in een luxe dieppaarsen verpakking, ingelegd in een goudstoffen iets. Zelf gezien. Fantastisch bedacht.
Ik ben helemaal op de hoogte nu en vooral superblij dat het hem zo goed gaat.
Ruim na 17.00 uur verliet ik pas de Laden. We hebben aardig wat bijgekletst, hij vertelde van alles over zijn business. Interessant.
Toen ik weg ging deed ie het licht weer uit.
En de deur op slot.

Hiermee overtuig je zelfs Kronos Zeker weten. Deutsche grundlichkeit.

Broem schreef:
Deutsche grundlichkeit.
http://i.imgur.com/14aC3Em.jpg

Broem schreef:
Hiermee overtuig je zelfs Kronos Zeker weten.
Nogmaals, leer eens lezen. Ik heb in deze discussie het belang van goede kabels beargumenteerd en over kabels inspelen heb ik me niet uitgesproken.

Plezier zit 'm in je reacties Kronos Wie doet eer nou zoveel moeite om er een geschikt plaatje bij te vinden. Erg leuk

Dan moet ik je teleurstellen want ik heb geen enkele moeite gedaan om dat plaatje te vinden.

Kronos schreef:
Dan moet ik je teleurstellen want ik heb geen enkele moeite gedaan om dat plaatje te vinden.

En toch leuk, zonder moeite. Waar vind je dat nog tegenwoordig...alleen op Mume

Ik wil gaan kijken voor een draadloze hoofdtelefoon en ben me aan het oriënteren. Nu heb ik eerst al zitten kijken naar koptelefoons met een base en dan kom ik over het algemeen uit bij de verschillende modellen van Senheiser. Echter, probleem hiervan is dat je altijd met een base zit die je ergens neer moet zetten. Daarom heb ik ook zitten kijken naar bluetooth koptelefoons. Handig vooral voor bij mijn MP3 en telefoon, maar ik zit wel met wat vragen.

Hoe staat het met het geluidskwaliteitverschil tussen bluetooth koptelefoons en draadloze koptelefoons me een base?
En mocht het een bluetooth koptelefoon worden, moet ik deze ook kunnen laten werken met de installatie thuis en met de laptop die standaard geen bluetooth hebben. Ik weet dat er transmitters zijn die je in de jack plug kan doen, maar hoe staat het hiermee? Is het makkelijk connectie te maken met je koptelefoon? Hoe is het signaal? Iemand die hier ervaring mee heeft?

Als je mooi geluid wil hebben zou ik niet aan draadloos beginnen. Ik heb in het verleden een draadloze koptelefoon gehad en was alles behalve tevreden. Bluetooth heb ik helaas geen ervaring mee maar ik kan mij voorstellen dat dat niet veel beter is.

Ik heb er al een met draad waar ik altijd op terug kan vallen. Wil er nu een draadloze bij waarmee ik relaxt vanaf de bank ook naar platen, cd's en tv kan luisteren en ook even weg kan lopen om wat te gaan pakken oid.

Ik ben benieuwd wat je voor antwoorden gaat krijgen maar verwacht er niet te veel van. Mooi geluid en draadloos gaat nu eenmaal niet samen.

Geen dus. Heb het toch maar gedaan. Een Platronics Backbeat Pro met een transmitter van Avantree besteld met beiden bluetooth 4.0 met aptx low latency mogelijkheden. Dat zou streamen op bijna cd kwaliteit mogelijk moeten maken en geen vertraging moeten geven als ik hem ook eens voor de tv gebruik. Bovendien komt het geluid van de Backbeat Pro er gewoon goed uit in alle reviews

Laat maar weten of het goed is, ben ook wel geinteresseerd in een hoofdtelefoon (eigenlijk is vooral mijn wederhelft daarin geinteresseerd maar soit)

Duurt nog even voordat ik hem kan gebruiken. Is een cadeau voor mijn verjaardag later deze maand. Zal aan het einde van de maand wel wat ervaringen hier neerzetten.

On-ear portable hoofdtelefoons icm dedicated mp3/4-speler (flac) tot 200 euro.
Wat zijn jullie ervaringen met deze headsets mbt draagcomfort en geluidsisolatie voor gebruik buitenshuis? Geen BT (heb ik al) eventueel met NC (maar dat is meer voor op kantoor, toch?)

Ik ben op zoek voor mijn mp3 speler een geschikte koptelefoon.
Graag een van 32ohm, mag ongeveer 400 a 500 euro kosten.
Had eerst een Grado RS2i op het oog, maar vind het prijsveschil tussen NL 629 euro en
VS $425 te gortig.
Wie weet iets voor mij of heeft raad. Vast bedankt.

Dan haal hem hem toch uit de VS? Zelfs met alle bijkomende kosten ben je dan nog een stuk voordeliger uit.

Ik heb geen ervaringen in dit prijssegment, maar is dat ook niet wat overkill voor de combinatie met een mp3-speler? Ik heb zelf (o.a.) een BeyerDynamic DT 770, die is er volgens mij ook in een 32ohm-uitvoering, maar die zit wel ver onder je budget. Erg prettige hoofdtelefoon, maar heb geen ervaring met gebruiken icm bewegen (wat je gezien de combi met een mp3-speler wellicht gaat doen).

De BeyerDynamic DT770 heb ik ook bekeken.
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar
Philips Fidelio X2 of BeyerDynamic T70p.

Ik ben ook naar 2e hands koptelefoons aan het kijken.

Met zo'n dubbele band vind ik die over ears op een mp3 speler alleen fijn voor thuisgebruik. Dat wilde ik niet en ben ik voor on ears gegaan. Uiteindelijk de philips fidelio m1 gekozen. En het comfort is perfect. Heb ook een Musical Fidelity on-ear en die klemt wat. Dus die philips wordt meer gebruikt dan die (beter klinkende) MF.
Verder ben ik niet kapot van het geluid van Senheiser maar daar zijn hele volkstammen helemaal wild van. Dus die voorkeuren spelen ook mee. Bij bax kun je je hoofdtelefoon terugsturen alstie niet bevalt. En het voordeel van tweede hands is dat je deze ook weer terug kunt plaatsen op diezelfde site zonder al te veel verlies (of met winst).

Rufus schreef:
De BeyerDynamic DT770 heb ik ook bekeken.
Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar
Philips Fidelio X2 of BeyerDynamic T70p.

Ik ben ook naar 2e hands koptelefoons aan het kijken.
Die Philips Fidelio x2 heb ik zelf, een fantastische koptelefoon.

Dank je gigage en Shangri-la voor jullie help.
Mijn Ipod classic is defect en ik heb nu een Sennheiser HD555 die al vele jaren oud is,
misschien wel meer dan 20 jaar.
Nu luister ik met mijn mobiel met een koptelefoon van de Action.
Ik ben bijna de hele dag met muziek thuis bezig.
Het is veel geld voor ons en hoop dat ik er nog lang van kan genieten.
Ik ben dus niet rijk en moet hiervoor wel het e.e.a. en meer voor laten.

Als je in de gelegenheid bent, dan zou ik proberen om in een goede winkel wat hoofdtelefoons te vergelijken, niet alleen op geluidskwaliteit maar ook op comfort (voor zover dat natuurlijk in een korte tijd te beoordelen valt). Ik heb dat de laatste keer zelf gedaan bij Bax in Antwerpen en dat heeft mij enorm geholpen. Tegenwoordig hebben ze al vier winkels, dus wellicht is er een bij jou in de buurt.

Als je budget toch wel een ding is, dan zou ik me verder vooral afvragen of een hoofdtelefoon van rond de 500 euro echt een meerwaarde heeft boven een model dat de helft van prijs of minder is (zeker in combinatie met een ipod).

De X2 zag ik op MP al staan voor minder dan 200. Dus nog voor minder dan de helft. Hou je geld over voor een high res (mp3) speler

O ja, en het draagcomfort van de x2 is echt geweldig, je vergeet gewoon dat je hem op hebt. Geluid is ook subliem. Ik zou zeggen ga eens Googlen dan zie je vanzelf de recensies.

Iemand al eens een verwijderbare snoer vervangen en daar iets positiefs over kan zeggen (qua sound)? Of is dat alleen om te verlengen interessant.

Heb uiteindelijk gekocht:
Hoofdtelefoon van Philips Fidelio X2
MP3 speler van Fiio X5ii

Dank je gigage, Shangri-la en Brunniepoo.
Ook dank aan Mjuman, hopenlijk kan hij dit nog lezen.

Prachtig geluid.

Goede keuze, veel plezier ermee.

Rufus schreef:
Heb uiteindelijk gekocht:
Hoofdtelefoon van Philips Fidelio X2
MP3 speler van Fiio X5ii

Dank je gigage, Shangri-la en Brunniepoo.
Ook dank aan Mjuman, hopenlijk kan hij dit nog lezen.

Prachtig geluid.

Ik inmiddels ook (de x2) Haha

De X2 zit lekker op je hoofd, heb hem menig uur per dag op.

Ik heb hem ook... Misschien komt het door mijn flaporen, maar op den duur krijg ik wel pijn..

Schiit Asgard 2 met Yamaha WXC50 voor Deezer hifi op een Sennheiser HD660s gebruik ik nu als muziek luister setje.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.