menu

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. Qua prijs de middencategorie. Wie heeft tips en/of goede ervaringen? Zelf heb ik de volgende al gespot:
- Sennheiser-pxc-550-wireless
- Bose Soundlink
- Teufel mute Bt

Guessmaker Zoek een fatsoenlijke winkel uit waar je kan vergelijken tussen een aantal merken en types, neem eigen muziek mee. De sound klankkleur draagcomfort moet je bevallen en dat is zeer persoonlijk. Als je hifi geluid wilt neem een bedrade, ben je vaker onderweg neem een noisecancel type.

Dank voor de tip ohmusica

Je kunt er ook een kopen van een online winkel en thuis testen, bevalt 'ie niet dan stuur je hem binnen 2 weken zonder reden terug want dat is je wettelijk recht bij aankoop op afstand. Check wel even de winkelvoorwaarden of verzendkosten worden vergoed want dat hoeft niet per se zo te zijn. Bij Coolblue bijvoorbeeld is het verzenden gratis dus kun je het daar probleemloos doen.

Ik zit ook over die Sennheiser PXC 550 te twijfelen. Maar ook over de Sony WH-1000XM2.

Ik vond dit wel een geslaagde en humoristische vergelijkingssessie:

Sennheiser PXC550 vs Sony WH-1000XM2 Comparison - Similar but very different | DHRME #51 - YouTube

Verder twijfel ik ook nog over de Sennheiser HD 4.50 BTNC wegens de helft goedkoper.

Zou wel oppassen met de Wet koop op afstand. Die geldt vaak niet voor hygiëneproducten, en voor zover ik weet is een hoofdtelefoon dat.

Meest uitgebreide test site is het Canadese Rtings. Die kopen de producten zelf, zeggen ze.(dus geen vooraf door de fabrikant geselecteerde headset). Ook uitleg wanneer je een closed of open back kunt gebruiken. Warmte beelden, comfort , app feautures, grootte, connectiviteit, noem maar op. Oh ja, het geluid ook, met allerlei metingen (soundstage, dynamics etc)
De Sony WH-1000XM2 en de Senheiser PXC 550 worden daar ook besproken (of Bose QuietComfort 35 II). Maar je oor is naast de portemonnee het meest kritisch, wat ze ook schrijven.

Bij aankoop van audio moet je volgens mij altijd een compromis zoeken en als je in deze prijsklasse (€300) iets koopt, krijg je dat ook. Het beste bestaat op papier of loopt in de papieren. Wat niet wil zeggen dat je best een goede koptelefoon koopt. De Sony heeft een opvolger de ....XM3. De techniek schrijdt altijd voort.

JalkePeters schreef:
Schiit Asgard 2 met Yamaha WXC50 voor Deezer hifi op een Sennheiser HD660s gebruik ik nu als muziek luister setje.

Heb je veel last van omgevingsgeluid bij de Sennheiser HD660s en luisteren je huisgenoten
mee met jouw muziek.?
Dit omdat ik hier vaak over lees dat het een erg open systeem is.

Brunniepoo schreef:
Zou wel oppassen met de Wet koop op afstand. Die geldt vaak niet voor hygiëneproducten, en voor zover ik weet is een hoofdtelefoon dat.

Kan gelden voor oordopjes inderdaad maar dan moet daar wel expliciet vermelding van zijn gedaan. Coolblue deed bij mijn oordopjes geheel niet moeilijk in ieder geval.

Voor gewone koptelefoons lijkt het me niet haalbaar om dat specifiek te mogen uitzonderen.

Rufus schreef:
(quote)

Heb je veel last van omgevingsgeluid bij de Sennheiser HD660s en luisteren je huisgenoten
mee met jouw muziek.?
Dit omdat ik hier vaak over lees dat het een erg open systeem is.

Ja ik heb deze headset en ervaar dat "probleem". Jan en alleman kan makkelijk meeluisteren met mijn muziek.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Kan gelden voor oordopjes inderdaad maar dan moet daar wel expliciet vermelding van zijn gedaan. Coolblue deed bij mijn oordopjes geheel niet moeilijk in ieder geval.

Voor gewone koptelefoons lijkt het me niet haalbaar om dat specifiek te mogen uitzonderen.

Ik deel die stelligheid niet en een rondje zoeken op Internet laat ook redelijk wat problemen met retourneren zien. Misschien gaat het vaak goed, maar ik zou er wel op bedacht zijn dat het geweigerd kan worden.

Brunniepoo schreef:
(quote)

Ik deel die stelligheid niet en een rondje zoeken op Internet laat ook redelijk wat problemen met retourneren zien. Misschien gaat het vaak goed, maar ik zou er wel op bedacht zijn dat het geweigerd kan worden.

Ik ben wel benieuwd welke winkels dat weigeren dan.

Als je een product wilt uitzonderen van de Wet Koop op Afstand wegens hygiënische redenen dan moet het gaan om een product dat na gebruik niet meer te reinigen is en bovendien moet het verzegeld zijn. Lijkt me bij koptelefoons totaal niet aan de orde, bij oordopjes is het al twijfelachtig of dat zou moeten kunnen. Een Duitse rechter oordeelde dat zelfs een toiletbril gewoon geretourneerd moet kunnen worden.

Natuurlijk is het zo dat er webshops zijn die zich daar toch niet aan willen houden en dan heb je een probleem ondanks dat je misschien wel juridisch gelijk hebt. Derhalve is het zinvol om te weten voor welke webshops dit het geval is.

Of ze het uiteindelijk weigeren weet ik niet, maar zie bijvoorbeeld: 1.

Mediamarkt vermeldt het bij aankopen in de winkel wel, bij online niet (wat ik vreemd vind, maar goed), maar gezien de 'voorwaarden' zou ik de gok niet nemen.

Ik heb ooit een koptelefoon gekocht en die stonk. Toen ik dat als reden aangaf heeft het heel wat voeten in de aarde gehad om alsnog mijn geld terug te krijgen.

Brunniepoo schreef:
Of ze het uiteindelijk weigeren weet ik niet, maar zie bijvoorbeeld: 1.

Mediamarkt vermeldt het bij aankopen in de winkel wel, bij online niet (wat ik vreemd vind, maar goed), maar gezien de 'voorwaarden' zou ik de gok niet nemen.

Dat komt simpelweg omdat ze bij de gewone koop niet wettelijk verplicht zijn om iets terug te nemen. Ze willen dan toch die service bieden maar kunnen hun eigen uitzonderingen daar bij maken. Bij koop op afstand zijn ze wel wettelijk verplicht om terug te nemen en mogen de uitzonderingen ook alleen maar wettelijk omschreven zijn.

Ik ben op zoek naar een apparaat waarmee ik CDs kan afspelen en mijn mobiel draadloos op kan aansluiten (bluetooth/wifi). Iemand een suggestie, ik kan vrij weinig vinden. Budget is rond de 200eu

Yamaha cd-n301. Is een netwerk en cd-speler. Werkt met Wi-Fi. En bedraad netwerk. Zit Spotify, Airplay, internetradio op. Speelt muziek af van je pc, telefoon, tablet. En speelt voortreffelijk cd's af. Heeft ook cd-text. Prijs rond de €300,-.

In > > :

In Overig > Apparatuur > Welke hoofdtelefoon heb jij?:

Ben benieuwd welke koptelefoons jullie hebben!

Larzz schreef:
Yamaha cd-n301. Is een netwerk en cd-speler. Werkt met Wi-Fi. En bedraad netwerk. Zit Spotify, Airplay, internetradio op. Speelt muziek af van je pc, telefoon, tablet. En speelt voortreffelijk cd's af. Heeft ook cd-text. Prijs rond de €300,-.

Heeft iemand ook nog ervaringen met bovenstaande maar dan van een ander merk dan Yamaha ?

Lontanovicolo schreef:
(quote)

Heeft iemand ook nog ervaringen met bovenstaande maar dan van een ander merk dan Yamaha ?

Misschien moet je even google'n op "netwerkspeler" bijv i.c.m. "coolblue". Netwerkspeler kopen? - Coolblue - Voor 23.59u, morgen in huis
Er zijn veel mogelijkheden, afhankelijk van het feit of je draadloos (m.b.v. wifi) of bedraad (ethernetkabels) wil streamen. Er is ook nog dit topic Streaming - hoe doe je het en wat heb je nodig

De cheapskate optie is om een kabel mini-jack (3,5 mm ene kant: aansluiten op geluidskaart) en dubbele kinch (andere kant: aansluiten op een ingang op je versterker) tussen versterker en pc te leggen; kost ca 5 euro.

Mjuman, mijn dank is groot

Gast
geplaatst: vandaag om 19:49 uur

geplaatst: vandaag om 19:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.