MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Verdomme, Toxic!

Teunnis schreef:
(quote)

Ik zie wel dat ik die Canadese kornuiten bij naam heb genoemd. Dat was misschien wel wat te dik er bovenop

Nou, eigenlijk was dat juist helemaal niet erg...
Zo hypocriet ben ik nou ook wel weer.

Is het nog de moeite om eigen nummers te kiezen of moeten we kiezen uit de lijst die hier al getipt is?

zaaf
Het is een geheime ballotageklus vanuit de spelleiding, dus pas maar op....

Ik zal meteen voor afleiding (sommigen zien dit als tips) zorgen met de foute nummers.

Fout in 2003: 10. The Underdog Project vs The Sunclub met Summer Jam

Een Duits-Belgische-Nederlandse-Canadese act. Of eerder een mash-up. Summer Jam was een nummer van The Underdog Project, een dance-act met 4 leden: Canadezen Vic Krishna & Craig Smart, Belgen DJ Frank en AJ Duncan. In 2003 maakten ze een mash-up van dit nummer met Fiësta van de Nederlandse groep The Sunclub, die er al in 1997 een hit mee hadden. Het nummer kreeg een wat gelijkaardige opvolger Saturday Night en een aangepaste winterversie Winter Jam.

Resultaat: 9 weken nr 1 in Vlaanderen, 9 weken nr 1 in Nederland. Daarmee is het in beide landen de best verkochte single van 2003.

Kijk, dit zijn de perfecte foute hits. Mijlen verwijderd van mijn longlist, maar met een drankje (of twee) op kan ik hier toch wel van genieten.

Hoe doen we het trouwens met DJ-mixen waar nummers opstaan die later pas op single gekomen zijn? Zo is de openingstrack van het mixalbum van JH één van de hoogtepunten op die mix, maar dat nummer is pas in 2004 door de artiest zelf uitgebracht. EDIT: En nog een topper van een Zweedse producer die we in 2006 sowieso in mijn top-10 terug gaan zien.

EDIT: Niet dat ik hem wil nomineren, maar meer hypothetisch: er staat op die mix ook een nummer dat verder nooit uitgebracht is. En dat zal wel vaker het geval zijn met mixalbums. Dan sowieso het jaar van de mix doen lijkt me?

Teunnis schreef:
En dan hebben we ook nog dat giftige nummer, maar dat wordt net top-50 gok ik.

Ik moet hier even corrigeren. Wat blijft dat toch een knaller van een hit! Wordt misschien wel top-20. En dan staan er nog twee nummers van die popster er boven . EDIT: #2, #13 en #18 is het geworden.

Sowieso is het een topjaar voor de nummers uit de hitlijsten. Nja, een daarvan beweert het geluid van de underground te representeren. Die denken dat ze mij kunnen misleiden. Crazy...

Teunnis schreef:
Nja, een daarvan beweert het geluid van de underground te representeren.
Helaas, dat is 2002 .

Teunnis schreef:
Nja, een daarvan beweert het geluid van de underground te representeren.

Edgar18 schreef:
(quote)
Helaas, dat is 2002 .

Dat laatste is correct, die is van eind december 2002

Fout in 2003: 9. Peter Evrard met For you

Het zou me niet verwonderen als niemand de man nog kent. En dat is net het foute aan dit nummer. In 2003 bracht Vlaanderen voor het eerst Idool op televisie. Een zangwedstrijd dat overgewaaid was uit Engeland. Niet de eerste zangwedstrijd en ook niet de laatste. Rocker Peter Evrard was de vreemde eend in de bijt en bouwde een mooi publiek op. Hij won de wedstrijd en stond met For you dik 3 weken op nr 1 in de Vlaamse hitlijsten.

In datzelfde jaar 2003 kon ik de belichting verzorgen in het Sportpaleis tijdens een optreden van de M-Kids. Jaren voor K3 de zaal meerdere keren zou vullen, stonden de M-Kids in de grote muziekhal in Antwerpen. In het voorprogramma: Peter Evrard en de nummer 2 van Idool, waar we meer van zouden horen: Natalia. In die tijd werkt ik ook mee aan een reeks tapijtconcerten (kleinere gezellige optredens met het publiek dicht bij de artiest) kwam ik Peter Evrard een tijd erna nog eens tegen. Natalia had ondertussen ook al succes. Peter Evrard zelf trok nog wel wat volk bij dat kleine concert. Maar van het 'idool-gehalte' was al minder sprake. Gitaar in de hand, bak bier naast hem. Het begin van de verdwijntruk uit de schijnwerpers.

Hij zou nadien nog hier en daar meewerken met muziek voor Flikken en Thuis. Maar hits zagen we van hem niet meer. Hij zingt nog altijd, sinds kort in de groep 10Rogue. Om maar aan te tonen dat je dankzij een tv-programma bekend kan worden, maar als je daarna moet terugvallen op de muziek zelf, het niet zo evident is.

Mooi verhaal Film Pegasus!

zaaf
Grappig die persoonlijke insteek. Arme Peter

Als wij Peter nu eens een hart onder de riem steken en masaal nomineren.
helaas is mijn top 10 al te goed gevuld

zaaf
ik heb op nr 2437 een plekje voor hem vrijgemaakt!

zaaf schreef:
ik heb op nr 2437 een plekje voor hem vrijgemaakt!

Ha,ha, fanboy

Fout in 2003: Kim-Lian met Teenage Superstar

Eén van de vele hits gericht op kinderen dat een kort leven bestemd is. De hit, niet de kinderen natuurlijk. De Nederlandse Kim-Lian van der Meij kwam van de jongerenzender Jetix waar ze de Kids Top 20 presenteerde. In 2003 bracht ze een eerste single uit: Teenage Superstar met een jaar later haar debuutalbum. Opvolger Hey Boy deed het ook goed, daarna werd het wat minder.

Kim-Lian is nog steeds actief en vooral met kindermuziek. In 2012 zong ze de titelsong van 'Achtste groepers huilen niet' en presenteert ze junior dance. Hitsucces had ze even rond 2003-2004 om nu nog enkel wat bekendheid in Nederland te hebben.

Zowel Teenage Superstart als Hey Boy stonden in Nederland mooi op nr 6, in Vlaanderen geraakte Kim-Lian met haar eerste hit tot op nr 24.

Ja die Kim Lian was wel goed

FF had ook een EP'tje.

Het prijsnummer daarvan is best wel superphantastisch.

Na het invoeren van de lijstjes van Telamon DjFrankie dynamo d Arno HugovdBos ArthurDZ Johnny Marr yeahyeahyeah hoi123Teunnis Film Pegasus.

Is er grote verdeeldheid, de koploper heeft al 18 punten en er zijn 94!! verschillende nominaties door 11 deelnemers

Kim Lian, had die ook geen cover van Kids In America in de Digimon-movie zitten? Heerlijke nostalgie, dit lijstje tot nu toe. Naar Idool keek dat jaar ook heel de speelplaats, toen was de televisietalentenjacht-formule immers nog fris (en werd iedereen kwaad toen Natalia niet won). Hopelijk komt er ook nog een nummer van het Junior Eurovisiesongfestival, was ook helemaal in dat jaar

Het nummer van Junior Eurosivisiesongfestival wou ik eerst nog opnemen, maar kindermuziek gemaakt door kinderen voor kinderen lijkt me minder fout dan volwassenen die dezelfde stijl als muzikale carrière nemen.

Nou Click Clack is toch in 2009 een kandidaat.

Film Pegasus schreef:
Het nummer van Junior Eurosivisiesongfestival wou ik eerst nog opnemen, maar kindermuziek gemaakt door kinderen voor kinderen lijkt me minder fout dan volwassenen die dezelfde stijl als muzikale carrière nemen.

Goede redenatie. Ik vroeg het me vooral af uit nostalgische overwegingen, zat er niet per se op te wachten

Hmm, die verdeeldheid is verdacht. Iedereen weet bijvoorbeeld neem ik aan dat die oud-burgemeester van New York op het schoolplein uit 2003 komt?

zaaf
Die burgemeester op het schoolplein is juist verdacht...

Waar gebeurt verhaal

yeahyeahyeah schreef:
Hmm, die verdeeldheid is verdacht. Iedereen weet bijvoorbeeld neem ik aan dat die oud-burgemeester van New York op het schoolplein uit 2003 komt?

Dat is mij bekend!!!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:14 uur

geplaatst: vandaag om 17:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.