Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 16 september 2016, 19:44 uur
1. Michael Kiwanuka - Love & Hate (9)
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (9)
3. Radiohead - Present Tense (8)
4. Beau - C'mon Please (7,5)
5. Aafke Romeijn - XOXO (7,5)
Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄ (7+)
Alexandra Savior - Shades (7+)
U.S. Girls - New Age Thriller (7)
Jambinai - They Keep Silence (7-)
Whitney - No Woman (7-)
Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils (6,5)
Woodkid - Land of All (6)
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (9)
3. Radiohead - Present Tense (8)
4. Beau - C'mon Please (7,5)
5. Aafke Romeijn - XOXO (7,5)
Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄ (7+)
Alexandra Savior - Shades (7+)
U.S. Girls - New Age Thriller (7)
Jambinai - They Keep Silence (7-)
Whitney - No Woman (7-)
Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils (6,5)
Woodkid - Land of All (6)
0
geplaatst: 17 september 2016, 14:00 uur
1. Radiohead - Present Tense
2. Jambinai - They Keep Silence
3. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
4. Whitney - No Woman
5. Woodkid - Land of All
3. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
4. Whitney - No Woman
5. Woodkid - Land of All
0
geplaatst: 17 september 2016, 15:44 uur
Na enige twijfel toch maar een lijstje, maar wat een slechte finale
.
1. Michael Kiwanuka - Love & Hate
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
3. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils
4. Woodkid - Land of All
5. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
.1. Michael Kiwanuka - Love & Hate
2. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
3. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils
4. Woodkid - Land of All
0
geplaatst: 18 september 2016, 14:56 uur
1. Radiohead - Present Tense
2. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils
3. U.S. Girls - New Age Thriller
4. Alexandra Savior - Shades
5. Aafke Romeijn - XOXO
6. Whitney - No Woman
7. Beau - C'mon Please
8. Woodkid - Land of All
9. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
Sterke finale!
2. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils
3. U.S. Girls - New Age Thriller
4. Alexandra Savior - Shades
5. Aafke Romeijn - XOXO
6. Whitney - No Woman
7. Beau - C'mon Please
8. Woodkid - Land of All
9. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
Sterke finale!
0
geplaatst: 18 september 2016, 16:42 uur
Teunnis schreef:
DE DEADLINE IS ZONDAG 18 SEPTEMBER, 13:00 uur
DE DEADLINE IS ZONDAG 18 SEPTEMBER, 13:00 uur
Rond 18.00 uur zal het worden.
0
geplaatst: 18 september 2016, 17:23 uur
Niet de beste finale die ik ooit heb gezien.
1. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils
3. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
4. U.S. Girls - New Age Thriller
3. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
4. U.S. Girls - New Age Thriller
0
geplaatst: 18 september 2016, 17:28 uur
inquestos schreef:
Waarom mag New Age Thriller van U.S. Girls eigenlijk meedoen? Een single?? Ik vind 'Window Shades' vele malen beter (een van de beste ontdekkingen dit jaar), helaas al in 2015 uitgekomen. Net als New Age Thriller??
Waarom mag New Age Thriller van U.S. Girls eigenlijk meedoen? Een single?? Ik vind 'Window Shades' vele malen beter (een van de beste ontdekkingen dit jaar), helaas al in 2015 uitgekomen. Net als New Age Thriller??
Ik heb deze maand niks gecontroleerd, maar ik zie dat er in mei dit jaar een videoclip uit is gekomen. Dat tellen we hier ook als singlerelease.
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:13 uur
De lijnen zijn gesloten!
123poetertjes, 7744leon, Arno, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, herman, inquestos, nelis, stardust_be, Teunnis, WhyNotSmile en wibro,
Bedankt voor het stemmen! De strijd om plek 1 was razend spannend.
123poetertjes, 7744leon, Arno, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Gretz, herman, inquestos, nelis, stardust_be, Teunnis, WhyNotSmile en wibro,
Bedankt voor het stemmen! De strijd om plek 1 was razend spannend.
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:16 uur
12. Alexandra Savior - Shades (11 punten, 4 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
De strijd om niet laatste te worden was ook spannend. Uiteindelijk eindigen de nummer 11 en 12 op gelijk puntenaantal, maar delft deze 21-jarige Amerikaanse het onderspit. Alexandra Savior was - zo bleek later - al te horen in de serie True Detective in een samenwerking met niemand minder dan Alex Turner. Dat werd pas bekend toen de kleine lettertje van de soundtrack-cd goed gelezen werden. Ook heeft ze al meegeschreven aan een nummer van The Last Shadow Puppets. Zonder dat we (lees: ik) het doorhadden, was deze dame al vanaf zeer jonge leeftijd behoorlijk serieus te nemen.
De strijd om niet laatste te worden was ook spannend. Uiteindelijk eindigen de nummer 11 en 12 op gelijk puntenaantal, maar delft deze 21-jarige Amerikaanse het onderspit. Alexandra Savior was - zo bleek later - al te horen in de serie True Detective in een samenwerking met niemand minder dan Alex Turner. Dat werd pas bekend toen de kleine lettertje van de soundtrack-cd goed gelezen werden. Ook heeft ze al meegeschreven aan een nummer van The Last Shadow Puppets. Zonder dat we (lees: ik) het doorhadden, was deze dame al vanaf zeer jonge leeftijd behoorlijk serieus te nemen.
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:31 uur
11. Aafke Romeijn - XOXO (11 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Ze is nog niet zo succesvol als Eefje, maar ook Aafke heeft ondertussen al aardig wat finalepaatsen op haar naam staan - zo uit mijn hoofd gok ik op vier stuks. Blokken en Karakter deden het met respectievelijk een 5e en 7e plaats in ieder geval beter dan XOXO, dat beide ladders ternauwernood overleefde. Eigenlijk is het al een verrassing dat ze geen laatste is geworden.
(genomineerd door en nummer 1 van Arno)
Ze is nog niet zo succesvol als Eefje, maar ook Aafke heeft ondertussen al aardig wat finalepaatsen op haar naam staan - zo uit mijn hoofd gok ik op vier stuks. Blokken en Karakter deden het met respectievelijk een 5e en 7e plaats in ieder geval beter dan XOXO, dat beide ladders ternauwernood overleefde. Eigenlijk is het al een verrassing dat ze geen laatste is geworden.
0
geplaatst: 18 september 2016, 18:51 uur
10. Jambinai - They Keep Silence (14 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door Arrie, nummer 1 van DjFrankie)
Jambinai - ik had er nog nooit van gehoord - is een band uit Seoul met drie kunststudenten van de meest prestigieuze universiteit van Zuid-Korea. Zoals op They Keep Silence te horen is, is de harde post-rock doordrenkt met traditionele instrumenten. Erg experimentele post-rock dus (ik las ergens een vergelijking met John Zorn), maar blijkbaar kunnen we het wel hebben. Ik zie dat het album 4* krijgt van een aantal users die hier meedoen, dus ik zal het eens opzetten na deze presentatie. Voor mij dé ontdekking van deze maand.
(genomineerd door Arrie, nummer 1 van DjFrankie)
Jambinai - ik had er nog nooit van gehoord - is een band uit Seoul met drie kunststudenten van de meest prestigieuze universiteit van Zuid-Korea. Zoals op They Keep Silence te horen is, is de harde post-rock doordrenkt met traditionele instrumenten. Erg experimentele post-rock dus (ik las ergens een vergelijking met John Zorn), maar blijkbaar kunnen we het wel hebben. Ik zie dat het album 4* krijgt van een aantal users die hier meedoen, dus ik zal het eens opzetten na deze presentatie. Voor mij dé ontdekking van deze maand.
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:00 uur
9. Whitney - No Woman (16 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van stardust_be)
Whitney, ontstaan uit de break-up van de Smith Westerns, zijn volgens mij al aardig populair, en dat terwijl hun debuutsingle, deze No Woman, van begin 2016 is. Ze stonden meteen op alle festival en het lijkt me ook uitermate geschikt voor zomerfestivals. Dit was dus hun debuutsingle, maar ondertussen is er ook (al een tijdje) een heel album. No Woman is in de loop van de maand wel minder gaan presteren, wat uiteindelijk resulteert in een 9e plaats.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van stardust_be)
Whitney, ontstaan uit de break-up van de Smith Westerns, zijn volgens mij al aardig populair, en dat terwijl hun debuutsingle, deze No Woman, van begin 2016 is. Ze stonden meteen op alle festival en het lijkt me ook uitermate geschikt voor zomerfestivals. Dit was dus hun debuutsingle, maar ondertussen is er ook (al een tijdje) een heel album. No Woman is in de loop van de maand wel minder gaan presteren, wat uiteindelijk resulteert in een 9e plaats.
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:08 uur
8. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄ (16 punten, 6 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van dumb_helicopter)
Tot mijn grote verbazing las ik laatst dat een groot deel van de forumbezoekers weinig waardering voor Bon Iver heeft. Ik ben ook niet altijd gecharmeerd van wat hij doet, maar ik dacht dat hij zijn sporen ondertussen wel verdiend had. Ook in deze finale had ik hem nog wel een paar plekjes hoger verwacht, maar het is fijn om te horen dat Bon Iver zijn geluid keer op keer vernieuwd. En met een achtste plek in de maandfinale krijgt hij dan toch de waardering die hem toekomt.
(genomineerd door en nummer 1 van dumb_helicopter)
Tot mijn grote verbazing las ik laatst dat een groot deel van de forumbezoekers weinig waardering voor Bon Iver heeft. Ik ben ook niet altijd gecharmeerd van wat hij doet, maar ik dacht dat hij zijn sporen ondertussen wel verdiend had. Ook in deze finale had ik hem nog wel een paar plekjes hoger verwacht, maar het is fijn om te horen dat Bon Iver zijn geluid keer op keer vernieuwd. En met een achtste plek in de maandfinale krijgt hij dan toch de waardering die hem toekomt.
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:15 uur
7. Woodkid - Land of All (20 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Dance Lover)
Iemand die wat minder drang voor vernieuwing blijkt te hebben is Woodkid. Ik denk dat zelfs de grootste fans het daarmee eens zullen zijn. Ten tijden van zijn debuut-EP was ik er ook helemaal weg van en als ik dat nog steeds was, dan had ik Land of All waarschijnlijk ook geweldig gevonden. Dit nummer is van een filmscore (volledig gecomponeerd door Woodkid), die buiten dit nummer weinig bijzonders schijnt te zijn. Overigens is dit, samen met de winnaar, het meest genoemde nummer.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van Dance Lover)
Iemand die wat minder drang voor vernieuwing blijkt te hebben is Woodkid. Ik denk dat zelfs de grootste fans het daarmee eens zullen zijn. Ten tijden van zijn debuut-EP was ik er ook helemaal weg van en als ik dat nog steeds was, dan had ik Land of All waarschijnlijk ook geweldig gevonden. Dit nummer is van een filmscore (volledig gecomponeerd door Woodkid), die buiten dit nummer weinig bijzonders schijnt te zijn. Overigens is dit, samen met de winnaar, het meest genoemde nummer.
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:34 uur
6. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart (21 punten, 8 keer genoemd)
In 2012 brak Michael Kiwanuka door met zijn album Home Again. Drie nummers eindigden in de top-200 van de eindejaarslijst van deze competitie. Zijn nieuwe album begint nog een heel stuk beter. Meteen twee nummers in de finale en beiden halen ze de bovenste helft! Het zal ook niet voor niks zijn dat zijn album op dit moment op een gemiddelde van 4,02 staat. Cold Little Heart was duidelijk mijn favoriet van de twee, maar Love & Hate had wat fanatiekere fans. Al de hele maand scoort dat nummer net iets beter, maar hoe groot is het verschil in de finale?
In 2012 brak Michael Kiwanuka door met zijn album Home Again. Drie nummers eindigden in de top-200 van de eindejaarslijst van deze competitie. Zijn nieuwe album begint nog een heel stuk beter. Meteen twee nummers in de finale en beiden halen ze de bovenste helft! Het zal ook niet voor niks zijn dat zijn album op dit moment op een gemiddelde van 4,02 staat. Cold Little Heart was duidelijk mijn favoriet van de twee, maar Love & Hate had wat fanatiekere fans. Al de hele maand scoort dat nummer net iets beter, maar hoe groot is het verschil in de finale?
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:46 uur
5. U.S. Girls - New Age Thriller (23 punten, 9 keer genoemd)
Meghan Remy is de echte naam van deze bijzondere dame. Sinds vorig jaar staat ze onder contract bij 4AD en dat label staat al decennia gegarandeerd voor imposante muziek. En dat vinden wij dus ook. In de finaleladder haalde ze nog het hoogste stempercentage. Zoals inquestos al opmerkte is het album uit 2015, maar lijkt het erop dat de videoclip van New Age Thriller haar een stuk bekender heeft gemaakt - op zijn minst op deze site. Of is het toch de Juno Award (Canadese Grammy)? O ja, ze is dus niet Amerikaans, maar Canadees...
Meghan Remy is de echte naam van deze bijzondere dame. Sinds vorig jaar staat ze onder contract bij 4AD en dat label staat al decennia gegarandeerd voor imposante muziek. En dat vinden wij dus ook. In de finaleladder haalde ze nog het hoogste stempercentage. Zoals inquestos al opmerkte is het album uit 2015, maar lijkt het erop dat de videoclip van New Age Thriller haar een stuk bekender heeft gemaakt - op zijn minst op deze site. Of is het toch de Juno Award (Canadese Grammy)? O ja, ze is dus niet Amerikaans, maar Canadees...
0
geplaatst: 18 september 2016, 19:51 uur
4. Michael Kiwanuka - Love & Hate (24 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Edgar18 en inquestos)
Weer net iets beter dan Cold Little Heart. En met slechts zes noteringen is dat wel merkwaardig. Love & Hate had blijkbaar veel fanatieke liefhebbers. Het is ook wat meer een nummer dat je van Michael Kiwanuka zou verwachten. Ik was op een gegeven moment bang dat Kiwanuka een eendagsvlieg zou zijn, want er kwam maar niks nieuw. Nu is hij er dan weer en op basis van deze twee nummers denk ik dat hij alleen maar beter is geworden.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Edgar18 en inquestos)
Weer net iets beter dan Cold Little Heart. En met slechts zes noteringen is dat wel merkwaardig. Love & Hate had blijkbaar veel fanatieke liefhebbers. Het is ook wat meer een nummer dat je van Michael Kiwanuka zou verwachten. Ik was op een gegeven moment bang dat Kiwanuka een eendagsvlieg zou zijn, want er kwam maar niks nieuw. Nu is hij er dan weer en op basis van deze twee nummers denk ik dat hij alleen maar beter is geworden.
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:01 uur
3. Radiohead - Present Tense (26 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van 7744leon, Gretz, nelis en WhyNotSmile)
Over fanatieke liefhebbers gesproken. Maar liefst vier keer op #1 en dat is dus in een kwart (!) van de lijstjes. Het album staat dan ook, na meer dan vier maanden en 707 stemmen, op een heel erg deftig gemiddelde van 4,17. Nog net geen In Rainbows, maar het verklaart wel waarom al die nieuwe Radioheadnummers zo ongelooflijk goed scoren in deze competitie: dit is de vijfde top-4-plek in vier maanden.
(genomineerd door Gretz, nummer 1 van 7744leon, Gretz, nelis en WhyNotSmile)
Over fanatieke liefhebbers gesproken. Maar liefst vier keer op #1 en dat is dus in een kwart (!) van de lijstjes. Het album staat dan ook, na meer dan vier maanden en 707 stemmen, op een heel erg deftig gemiddelde van 4,17. Nog net geen In Rainbows, maar het verklaart wel waarom al die nieuwe Radioheadnummers zo ongelooflijk goed scoren in deze competitie: dit is de vijfde top-4-plek in vier maanden.
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:09 uur
2. Beau - C'mon Please (29 punten, 8 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 123poetertjes en wibro)
Vooraf was Beau absoluut niet de topfavoriet voor de maandwinst, maar het begon de finale vrij aardig. Sterker nog, na drie lijstjes stond het gedeeld eerste en na tien lijstjes had het een welhaast onoverbrugbare voorsprong. Maar op het einde ging het enorm haperen. De laatste zes lijstjes leverden nog maar twee puntjes op. De twee grote namen denderden dichter en dichter. Het allerlaatste lijstje bracht Massive Attack op gelijke hoogte en dan geeft het aantal #1-noteringen de doorslag. En dan blijken twee #1-noteringen niet genoeg.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van 123poetertjes en wibro)
Vooraf was Beau absoluut niet de topfavoriet voor de maandwinst, maar het begon de finale vrij aardig. Sterker nog, na drie lijstjes stond het gedeeld eerste en na tien lijstjes had het een welhaast onoverbrugbare voorsprong. Maar op het einde ging het enorm haperen. De laatste zes lijstjes leverden nog maar twee puntjes op. De twee grote namen denderden dichter en dichter. Het allerlaatste lijstje bracht Massive Attack op gelijke hoogte en dan geeft het aantal #1-noteringen de doorslag. En dan blijken twee #1-noteringen niet genoeg.
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:09 uur
1. Massive Attack feat. Hope Sandoval - The Spoils (29 punten, 9 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso, herman en Teunnis)
In de finaleladder stonden Beau en Massive Attack ook al tegenover elkaar en ook toen eindigden ze op een gelijk puntenaantal. Frappant is dat Beau toen vier #1-noteringen pakte en Massive Attack geen enkele. En ze werden allebei verslagen door Whitney. In de reguliere ladder liet Massive Attack al duidelijk weten dat ze voor goud gingen. En het is ze dan ook op het nippertje gelukt. De mannen van Massive Attack zijn de laatste tijd behoorlijk productief met een EP en deze single, maar de waardering in deze competitie was wat mager met één tiende plek uit drie nominaties. Ze baalden er zelf waarschijnlijk ook van en haalde daarom maar alvast meteen de beoogde leadsingle van de planken - nog steeds niks bekend over een album - want met Hope Sandoval is het altijd raak. Dat doet ze toch wel knap: twee gastoptredens, twee MA-klassiekers. Want ik denk dat je The Spoils gerust al een klassieker kan noemen. Prachtige winnaar, al voel ik me als laatste stemmer ook een beetje schuldig tegenover de Beau-fans. Ik zie de uitslag nooit voordat ik zelf stem en had dit niet zien aankomen. Nou ja, wel een overwinning voor MA, maar niet dat Beau het zo goed zou doen. En een tweede plek is ook niet slecht
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Co Jackso, herman en Teunnis)
In de finaleladder stonden Beau en Massive Attack ook al tegenover elkaar en ook toen eindigden ze op een gelijk puntenaantal. Frappant is dat Beau toen vier #1-noteringen pakte en Massive Attack geen enkele. En ze werden allebei verslagen door Whitney. In de reguliere ladder liet Massive Attack al duidelijk weten dat ze voor goud gingen. En het is ze dan ook op het nippertje gelukt. De mannen van Massive Attack zijn de laatste tijd behoorlijk productief met een EP en deze single, maar de waardering in deze competitie was wat mager met één tiende plek uit drie nominaties. Ze baalden er zelf waarschijnlijk ook van en haalde daarom maar alvast meteen de beoogde leadsingle van de planken - nog steeds niks bekend over een album - want met Hope Sandoval is het altijd raak. Dat doet ze toch wel knap: twee gastoptredens, twee MA-klassiekers. Want ik denk dat je The Spoils gerust al een klassieker kan noemen. Prachtige winnaar, al voel ik me als laatste stemmer ook een beetje schuldig tegenover de Beau-fans. Ik zie de uitslag nooit voordat ik zelf stem en had dit niet zien aankomen. Nou ja, wel een overwinning voor MA, maar niet dat Beau het zo goed zou doen. En een tweede plek is ook niet slecht

0
geplaatst: 18 september 2016, 20:13 uur
Mooie presentatie Teunnis. Voor mij toch wel een verrassende uitslag, en het valt me ook op hoeveel nummers er in de finale automatisch genomineerd zijn. Zal ik nu de nieuwe maand opzetten? (We lopen geloof ik best achter op schema.)
1
geplaatst: 18 september 2016, 20:14 uur
Zou erg fijn zijn! Deze maand deden de nominaties uit de MuMeAfrekening het wel extreem goed (1e, 3e en 4e). Maar de vorige maand stonden er slechts twee automatische nominaties in de finale (eentje vanuit RYM, de ander vanuit "Maak kennis met... 2016"). Er valt eigenlijk geen peil op te trekken. Ik wilde haast zeggen dat de nominaties van Edgar18 als enige standaard de finale halen, maar dat is hem deze maand niet gelukt.
Aan het einde van dit jaar kunnen we een balans opmaken van hoe goed de MuMeAfrekening-nummers het hebben gedaan (vooral t.o.v. RYM en Maak kennis met..). En of het verminderde aantal nominaties vanuit albumreleases de relatieve prestaties van deze nominaties goed hebben gedaan.
Aan het einde van dit jaar kunnen we een balans opmaken van hoe goed de MuMeAfrekening-nummers het hebben gedaan (vooral t.o.v. RYM en Maak kennis met..). En of het verminderde aantal nominaties vanuit albumreleases de relatieve prestaties van deze nominaties goed hebben gedaan.
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:32 uur
Heel mooie nummer 1. Een overwinning voor Beau was misschien ook wel een beetje teveel van het goede geweest dus ik vergeef het je Teunnis. Zilver is ook prachtig. 
En wat een maand voor de Afrekening (en dan zit 1e reserve Woodkid ook nog in de finale)!

En wat een maand voor de Afrekening (en dan zit 1e reserve Woodkid ook nog in de finale)!
0
geplaatst: 18 september 2016, 20:33 uur
De top-20 van de maand juli:
2. Beau - C'mon Please
3. Radiohead - Present Tense
4. Michael Kiwanuka - Love & Hate
5. U.S. Girls - New Age Thriller
6. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
7. Woodkid - Land of All
8. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
9. Whitney - No Woman
10. Jambinai - They Keep Silence
11. Aafke Romeijn - XOXO
12. Alexandra Savior - Shades
13. Jóhann Jóhannsson - Flight from the City
14. Francis and the Lights feat. Bon Iver - Friends
15. RY X - Deliverance
16. Mac Miller feat. Anderson .Paak - Dang!
17. Roosevelt - Colours
18. NAO - In the Morning
19. Keaton Henson - Alright
20. Warhaus - The Good Lie
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
2. Beau - C'mon Please
3. Radiohead - Present Tense
4. Michael Kiwanuka - Love & Hate
5. U.S. Girls - New Age Thriller
6. Michael Kiwanuka - Cold Little Heart
7. Woodkid - Land of All
8. Bon Iver - 10 d E A T h b R E a s T ⚄ ⚄
9. Whitney - No Woman
10. Jambinai - They Keep Silence
11. Aafke Romeijn - XOXO
12. Alexandra Savior - Shades
13. Jóhann Jóhannsson - Flight from the City
14. Francis and the Lights feat. Bon Iver - Friends
15. RY X - Deliverance
16. Mac Miller feat. Anderson .Paak - Dang!
17. Roosevelt - Colours
18. NAO - In the Morning
19. Keaton Henson - Alright
20. Warhaus - The Good Lie
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:33 uur
Augustus is aan de beurt!
Er zijn 28 nummers die automatisch genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 augustus zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het "Maak kennis met... 2016"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MuMe die in augustus zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 augustus:
Bon Iver - 33 "GOD"
Frank Ocean - Nikes
Death Grips - Eh
Danny L Harle - Super Natural
Angel Olsen - Sister
De acht best beoordeelde nummers van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2016:
Nas & Erykah Badu - This Bitter Land
The Slow Show - Ordinary Lives
Regina Spektor - Small Bill$
Woodkid & Nils Frahm - Winter Morning I
Bachar Mar-Khalifé ft. Yolla Khalifé - Lemon
serpentwithfeet - flickering
Sofi Tukker - Drinkee
Ryley Walker - The Roundabout
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
Nick Cave and the Bad Seeds - Jesus Alone
Låpsley - Operator [DJ Koze's Extended Disco Version]
Alcest - Oiseaux de Proie
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit juni. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Ryley Walker - Sullen Mind
Frank Ocean - Nights
The Veils - Iodine & Iron
Ólafur Arnalds - Árbakkinn
New Model Army - Born Feral
Lisa Hannigan - Undertow
The Pineapple Thief - No Man's Land
Atmosphere - Won’t Look Back
Dinosaur Jr. - I Walk for Miles
Delain - Fire with Fire
De La Soul - Pain
Roosevelt - Fever
Alfabetische lijst:
Angel Olsen - Sister
Bon Iver - 33 "GOD"
De La Soul - Pain
Death Grips - Eh
Delain - Fire with Fire
Frank Ocean - Nights
Frank Ocean - Nikes
Lisa Hannigan - Undertow
Roosevelt - Fever
Sofi Tukker - Drinkee
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016
Er zijn 28 nummers die automatisch genomineerd zijn. Dit zijn de vijf hoogst gewaardeerde singles op RYM die op zijn laatst op 31 augustus zijn uitgekomen. Daarnaast de acht best beoordeelde nummers in de maand augustus uit het "Maak kennis met... 2016"-topic. Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening. Dit wordt aangevuld met de populairste nummers van de populairste twaalf albums op MuMe die in augustus zijn uitgekomen.
De top vijf singles op RYM t/m 31 augustus:
Bon Iver - 33 "GOD"
Frank Ocean - Nikes
Death Grips - Eh
Angel Olsen - Sister
De acht best beoordeelde nummers van de maand augustus uit het topic Maak kennis met... 2016:
Sofi Tukker - Drinkee
Vervolgens de drie hoogst genoteerde nummers uit de meest recente weeklijst van de MuMeAfrekening 2016:
En tot slot de meest als favoriet aangevinkte tracks van de twaalf populairste albums op MusicMeter uit juni. Waarbij albums met dertig stemmen of meer én een gemiddelde van minstens 3,00 automatisch meedoen. Voor de albums die minder dan dertig, maar wel minstens tien stemmen hebben wordt de IMDb-formule gebruikt:
Frank Ocean - Nights
Lisa Hannigan - Undertow
Delain - Fire with Fire
De La Soul - Pain
Roosevelt - Fever
Alfabetische lijst:
Angel Olsen - Sister
Bon Iver - 33 "GOD"
De La Soul - Pain
Death Grips - Eh
Delain - Fire with Fire
Frank Ocean - Nights
Frank Ocean - Nikes
Lisa Hannigan - Undertow
Roosevelt - Fever
Sofi Tukker - Drinkee
Nu mogen er nog 36 nummers genomineerd worden. Elke user mag maximaal twee nummers per maand nomineren. De enige voorwaarden zijn dat 1) een nummer in 2016 is/wordt uitgebracht en 2) (dezelfde versie van) het nummer nog niet eerder heeft meegedaan - in welke editie dan ook.
Hier een lijst me alle nummers die al in 2015 hebben meegedaan:
Overzicht 2015
En de lijst van nummers die al in 2016 hebben meegedaan:
Overzicht 2016
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:36 uur
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:37 uur
31. Nick Cave and The Bad Seeds - I Need You
32. Angel Olsen - Sister
Linkjes volgen later nog
32. Angel Olsen - Sister
Linkjes volgen later nog
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:44 uur
stardust_be schreef:
32. Angel Olsen - Sister
32. Angel Olsen - Sister
Ik was in de volledige overtuiging dat Sister van Angel Olsen al mee had gedaan dit jaar, maar alleen Intern en Shut Up Kiss Me zijn tot nu toe genomineerd zie ik. Hierdoor wordt Sister automatisch genomineerd door RYM. Dit betekent dat Stardust op zoek mag gaan naar een nieuwe nominatie en Falling van Xiu Xiu niet meer genomineerd is. Zal het meteen aanpassen.
1
geplaatst: 18 september 2016, 21:45 uur
Ik ben het hier even uit het oog verloren. Ga proberen weer aan te haken deze maand!
33. Chromatics - Dear Tommy
34. Gaika feat. Bipolar Sunshine – Bhody Knows At 90
33. Chromatics - Dear Tommy
34. Gaika feat. Bipolar Sunshine – Bhody Knows At 90
0
geplaatst: 18 september 2016, 21:55 uur
35. Sofi Tukker - Déjà Vu Affair spotify:track:6NGEhVBJShEQJcZ7TkAMnp
36. Jamie T - Drone Strike spotify:track:4yMJFIi9py3rlDgDUc4gsW
36. Jamie T - Drone Strike spotify:track:4yMJFIi9py3rlDgDUc4gsW
* denotes required fields.