MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016

zoeken in:
Nog best lastig. Veel nummers die niet op Spotify én YouTube staan. Ook veel singles van 2016-albums die al tijden geleden uitgekomen zijn. Ik noem de albums van Deakin LUH, Deakin, Holy Esque en Aidan Knight.

Co Jackso schreef:
Ook veel singles van 2016-albums die al tijden geleden uitgekomen zijn. Ik noem de albums van Deakin LUH, Deakin, Holy Esque en Aidan Knight.

Zoals gezegd: dat maakt toch niet uit? Of ik begrijp je niet, want de eerste single van Deakins album is voor zover ik weet begin april uitgekomen. Maar dan nog: als het op een 2016-album staat, mag het sowieso meedoen.

Meer gevoelsmatig dan. Zo zou ik True Love Waits van Radiohead ook niet nomineren.

59. Mura Masa - What If I Go?
60. Rihanna - Needed Me

Er zijn nog vier plekjes over. Er kunnen dus nog twee users elke twee nummers nomineren. Wie o wie?

50tracks, Angelo, Aroentje, ArthurDZ, Ataloona, bart1989, charlotte2807, chevy93, Choconas, corn1holio1, curufin, De-noir, DenDimi, deric raven, Don Cappuccino, Dwejkk_, Eigenwijze 30, Gebruiker43757, Gloeilamp, GrafGantz, Grecio, Gyzzz, herman, inquestos, jassn, johan de witt, Johnny Marr, JSPR_G, Koenr, luigifort, Lukas, maaartjje, Magick1, Manfield, Masimo, musician, nelis, niels94, odi, Paap_Floyd, Poeha, ranboy, Rudi S, Salvadore, Sandokan-veld, Silent_shout, Simon77, sniezo, Snoeperd, starbright boy, stoepkrijt, Sundance, Sunderland, Svendra, The Eraser, Titmeister, Tom Traubert, tsjong, tuktak, Vince vega, Wolfmother, yeahyeahyeah en Zuurmatje.

Wil je liever geen notificaties meer ontvangen over Song van het Jaar stuur dan even een pm aan mij en dan wordt je van de lijst gehaald. Sta je er niet tussen, maar wil je liever wél notificaties ontvangen: dat kan ook met een pm'tje geregeld worden.

61. Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales
62. The Jayhawks - Quiet Corners & Empty Spaces

Het album van Beyoncé kan ik blijkbaar hier streamen. Misschien wat handiger dan die Tidal-links?

63. Beverly - Victoria
64. Amanda Bergman - Falcons

Dwejkk_ schreef:
61. Digitalism - Utopia

Deed vorige maand al mee. Maar nomineer gerust een ander nummer van hun geweldige nieuwe album

De top-20 van de maand maart:

1. Mothers - Hold Your Own Hand
2. DJ Shadow feat. Run the Jewels - Nobody Speak
3. Car Seat Headrest - Vincent
4. MMOTHS - Eva
5. The Field - Pink Sun
6. Miles Davis & Robert Glasper feat. Bilal - Ghetto Walkin'
7. Digitalism - Utopia
8. Wildes - Bare
9. Moderat - Finder
10. The Jezabels - Pleasure Drive
11. Eagulls - My Life in Rewind
12. The Lucid Dream - Bad Texan
13. Iris Penning - De Hersenkroeg
14. Mall Grab - Down
15. The Last Shadow Puppets - Aviation
16. Krankland - In the Realms of the Unreal
17. Kanye West feat. Sampha - Saint Pablo
18. Moderat - The Fool
19. dvsn - Try / Effortless
20. PJ Harvey - The Ministry of Defence

Alle uitslagen:
Januari
Februari

Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart

April

Ladder 1:
Anna Meredith - Something Helpful
Jessy Lanza - New Ogi
Leon Vynehall - Blush
MMOTHS - Deu
Pumarosa - Cecile
Radiohead - Daydreaming
Sophia - Resisting
Sorority Noise - XC

Ladder 2:
Beyoncé feat. Kendrick Lamar - Freedom
David Bowie - I Can't Give Everything Away
Different Sleep feat. Angelina Lucero - Lost Profit
Haken - The Architect
Junior Boys - Big Black Coat
Minor Victories - Scattered Ashes (Song for Richard)
Mura Masa - What If I Go?
PJ Harvey - The Orange Monkey
Mura Masa - What If I Go?
PJ Harvey - The Orange Monkey

Ladder 3:
Deftones - Doomed User
James Blake - Radio Silence
Kiiara - Gold
Pet Shop Boys - Inner Sanctum
Radiohead - Burn the Witch
Roald van Oosten - Snug
Santana - Blues Magic
The Spectors - Clyde & Bonnie

Ladder 4:
Beyoncé - All Night
Deakin - Just Am
Goose - Call Me
Kevin Morby - I Have Been to the Mountain
Klangstof - Island
Moderat - Intruder
Rihanna - Needed Me
Sales - Seven's Day

Ladder 5:
Car Seat Headrest - Drunk Drivers / Killer Whales
Iggy Pop - Sunday
Innerspace Orchestra - One Way Glass
James Blake - Modern Soul
Kanye West feat. Chance the Rapper & Kirk Franklin - Ultralight Beam
Parquet Courts - Berlin Got Blurry
Peaking Lights - Conga Blue
Weezer - Thank God for Girls

Ladder 6:
Beverly - Victoria
Car Seat Headrest - Fill in the Blank
Deftones - Phantom Bride
Dörchæ - You Drown
Poliça - Lime Habit
Rihanna feat. Drake - Work
Stillwave - What Have You
The Field - Monte Verita

Ladder 7:
Anderson .Paak - Come Down
Black Mountain - Mothers of the Sun
Grimes - California
M83 - Do It, Try It
Makeness - 14 Drops
Roman Flügel - 9 Years [DJ Koze Remix]
Suede - I Don't Know How to Reach You
The Jayhawks - Quiet Corners & Empty Spaces

Ladder 8:
Amanda Bergman - Falcons
David Bowie - Tis a Pity She Was a Whore
Explosions in the Sky - Landing Cliffs
Lukas Nystrand von Unge - It Always Rains
Marlon Williams - Dark Child [Single Edit]
Pleasure Beach - Magic Mountain
RY X - Howling
Tourist LeMC feat. Spiritually Wally - Horizon

MusicMeter: Song van het Jaar 2016 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Ladder 1:

Anna Meredith - Something Helpful
Jessy Lanza - New Ogi
Leon Vynehall - Blush
MMOTHS - Deu
Pumarosa - Cecile
Radiohead - Daydreaming
Sophia - Resisting
Sorority Noise - XC

MusicMeter: Song van het Jaar 2016 on Spotify - open.spotify.com
spotify:user:teunnis:playlist:15LrW0vxL2WOeeUhiOhUUR

Marlon Williams - I'm Lost Without You lijkt niet uit 2016 te komen. Dus die gaat vervangen worden, tenzij iemand kan aantonen dat het wel in 2016 is uitgebracht.

Teunnis schreef:
Marlon Williams - I'm Lost Without You lijkt niet uit 2016 te komen. Dus die gaat vervangen worden, tenzij iemand kan aantonen dat het wel in 2016 is uitgebracht.

Als je het album opzoekt op spotify staat er nochtans wel 2016? Misschien dan pas uitgekomen in België en Nederland?

Edit: Internationaal uitgekomen op 19 februari volgens zijn Facebookpagina. Op die dag stond er volgende post:

The album is out internationally today through Dead Oceans. A long time coming but you can now get it the world over in record stores, iTunes, streaming sites and www.deadoceans.com

Ja dat klopt. Ook in de VS pas in 2016 uitgebracht. Maar dat is niet goed genoeg. Een album als The Beatles - Revolver zal dit jaar vast ook worden uitgebracht (want 50 jaar geleden), maar dan mag hij hier niet meedoen.

1. Pumarosa - Cecile
2. Sophia - Resisting
3. Anna Meredith - Something Helpful
4. Jessy Lanza - New Ogi

dumb_helicopter schreef:
Edit: Internationaal uitgekomen op 19 februari volgens zijn Facebookpagina. Op die dag stond er volgende post:

The album is out internationally today through Dead Oceans. A long time coming but you can now get it the world over in record stores, iTunes, streaming sites and www.deadoceans.com

Hmmm... dat klinkt wel als een twijfelgeval als het tot 2016 echt alleen maar in Australische platenzaken te vinden was en niet op iTunes, Spotify e.d.

Teunnis schreef:
(quote)

Hmmm... dat klinkt wel als een twijfelgeval als het tot 2016 echt alleen maar in Australische platenzaken te vinden was en niet op iTunes, Spotify e.d.

Een geschenk uit de hemel: Dark Child is in 2016 op single uitgebracht en is ook op MuMe de populairste track van het album. Dus het wordt Dark Child [Single Edit] ipv I'm Lost Without You.

Teun, hij kan gewoon meedoen, zie mijn commentaar destijds in het maak kennis met topic. Niet gaan vervangen voor een persoonlijke favoriet ?.

Dit moet haast wel de sterkste maand van het jaar worden. Echt niet normaal hoeveel goede nummers er mee doen!

1. Radiohead - Daydreaming
2. Sophia - Resisting
3. Pumarosa - Cecile
4. Jessy Lanza - New Ogi

IJzersterke 1e ladder waar helaas voor mij geen plaats is voor Radiohead.

1. Pumarosa - Cecile
Geweldig nummer. Wilde ik nomineren, maar was al automatisch genomineerd.

2. Leon Vynehall - Blush
Geweldige ontdekking dit

3. MMOTHS - Deu
Gebeurt zelden dat ik mijn nominatie niet op de 1e plaats zet.

4. Sophia - Resisting

Edgar18 schreef:
Teun, hij kan gewoon meedoen, zie mijn commentaar destijds in het maak kennis met topic. Niet gaan vervangen voor een persoonlijke favoriet ?.

Haha, Dark Child vind jij minder leuk? Ik ken alleen Lost Without You, van dat topic. Daar staat toch niks wat hier nu ook is gezegd? Album is voor het eerst uitgebracht in 2015, dus het album mag niet meedoen. Al geef ik toe dat dit een moeilijk gevalletje is. Maar als er dan een nummer van hetzelfde album wel als single in 2016 is uitgebracht dan is dat een mooie oplossing.

1. Sophia - Resisting
2. Pumarosa - Cecile
3. Leon Vynehall - Blush
4. Anna Meredith - Something Helpful

Teunnis schreef:
(quote)

Haha, Dark Child vind jij minder leuk? Ik ken alleen Lost Without You, van dat topic. Daar staat toch niks wat hier nu ook is gezegd? Album is voor het eerst uitgebracht in 2015, dus het album mag niet meedoen. Al geef ik toe dat dit een moeilijk gevalletje is. Maar als er dan een nummer van hetzelfde album wel als single in 2016 is uitgebracht dan is dat een mooie oplossing.
Nee hoor, Dark Child is ook mooi alleen is dat niet het nummer dat hier een plekje verdiend heeft. Het album is enkel en alleen in Nieuw-Zeeland uitgebracht, stond niet op iTunes, Spotify of wat dan ook. Om het om die reden niet mee te laten doen zou erg flauw zijn. Het is ook niet voor niks dat 3voor12, de kranten enz. dit album in 2016 tot album van de week kozen, voor die tijd was de mogelijkheid er niet want het album was simpelweg niet beschikbaar. Als je de jouw regel zou hanteren mag Dark Child overigens ook niet meedoen want die is in 2014 al als single uitgebracht in NZ .

En inderdaad, wat een sterke maand!

Enorm sterk begin! Sorority Noise, Jessy Lanza en Anna Meredith hadden ook punten verdiend.

1. Leon Vynehall - Blush
2. Pumarosa - Cecile
3. MMOTHS - Deu
4. Radiohead - Daydreaming

Ik vind eigenlijk ook dat de digitale release leidend moet zijn in geval van twijfel. Als een artiest in eerste instantie geen release doet via Spotify of iTunes, hoe kan zijn muziek dan ons ter oren komen? Op YouTube staan wel een paar officieuze uploads van Lost Without You maar zo'n track moet je dan maar toevallig tegengekomen. Niet nodig om hier heel strikt in te zijn.

dumb_helicopter schreef:
Het album van Beyoncé kan ik blijkbaar hier streamen. Misschien wat handiger dan die Tidal-links?

Hee, A Mool Shaped Pool staat ook op die site. Dat is wel handig voor toekomstige nominaties.

1. Leon Vynehall - Blush
2. Sophia - Resisting
3. Pumarosa - Cecile
4. Jessy Lanza - New Ogi

Sterke ladder!

1. Radiohead - Daydreaming
2. Leon Vynehall - Blush
3. MMOTHS - Deu
4. Anna Meredith - Something Helpful

Gast
geplaatst: vandaag om 03:35 uur

geplaatst: vandaag om 03:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.