Muziek / Muziekgames / Song van het Jaar 2016
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2016, 17:56 uur
Manfield schreef:
1. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky
2. Weyes Blood - Used to Be
3. Weyes Blood - Diary
4.The Japanese House - Good Side In
3. Weyes Blood - Diary
Geef je ook nog een vijfde nummer?

0
geplaatst: 25 december 2016, 20:01 uur
1. Cigarettes After Sex - K.
2. DJ Boring - Winona
en de rest is boring
3. Weyes Blood - Diary
4. Zuzu - Get Off
5. Weyes Blood - Used to Be
2. DJ Boring - Winona
en de rest is boring

3. Weyes Blood - Diary
4. Zuzu - Get Off
0
geplaatst: 25 december 2016, 20:22 uur
1. Nine Pound Shadow - Bridges
2. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky
3. Fews - Ill
4. The xx - On Hold
5. Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys
2. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky
3. Fews - Ill
4. The xx - On Hold
0
geplaatst: 25 december 2016, 21:12 uur
3. Weyes Blood - Diary
5. Cigarettes After Sex - K.
0
geplaatst: 26 december 2016, 01:31 uur
1. Fews - Ill
2. Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys
3. The XX - On Hold
4. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky
Eindelijk valt een nummer van Jan Swerts op zijn plek bij mij.
En verder had We The People natuurlijk nooit mogen ontbreken in de finale zekere #1, maar eigen schuld, dan had ik maar meer mee moeten stemmen........
2. Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys
3. The XX - On Hold
Eindelijk valt een nummer van Jan Swerts op zijn plek bij mij.
En verder had We The People natuurlijk nooit mogen ontbreken in de finale zekere #1, maar eigen schuld, dan had ik maar meer mee moeten stemmen........
0
geplaatst: 26 december 2016, 11:06 uur
1 Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys
2 Weyes Blood - Used to Be
3 Weyes Blood - Diary
4 The Japanese House - Good Side In
5 Zuzu - Get Off
2 Weyes Blood - Used to Be
3 Weyes Blood - Diary
4 The Japanese House - Good Side In
5 Zuzu - Get Off
0
geplaatst: 27 december 2016, 18:40 uur
2. Nine Pound Shadow - Bridges
3. Weyes Blood - Used to Be
4. The xx - On Hold
2. Nine Pound Shadow - Bridges
4. The xx - On Hold
0
geplaatst: 27 december 2016, 20:40 uur
1. DJ Boring - Winona
2. Cigarettes After Sex - K.
4. The xx - On Hold
5. The Japanese House - Good Side In
2. Cigarettes After Sex - K.
4. The xx - On Hold
5. The Japanese House - Good Side In
0
geplaatst: 28 december 2016, 11:32 uur
2. The xx - On Hold
3. The Japanese House - Good Side In
4. Fews - Ill
2. The xx - On Hold
3. The Japanese House - Good Side In
4. Fews - Ill
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:23 uur
De lijnen zijn gesloten! Ik heb de volgende zeventien stemmende users geteld:
123poetertjes, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Manfield, Simon77, stardust_be, Sunderland, Teunnis, WhyNotSmile en wibro.
Bedankt voor jullie stem! Het was weer ouderwets spannend deze maand!
123poetertjes, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, Co Jackso, Dance Lover, DjFrankie, dumb_helicopter, Edgar18, Manfield, Simon77, stardust_be, Sunderland, Teunnis, WhyNotSmile en wibro.
Bedankt voor jullie stem! Het was weer ouderwets spannend deze maand!
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:29 uur
Oh shit, ik was net nog aan het luisteren.
Dit zou m'n top 5 zijn geweest. Sterke finale!
1. The xx - On Hold
2. The Japanese House - Good Side In
3. Cigarettes After Sex - K.
1. The xx - On Hold
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:30 uur
12. The Japanese House - Good Side In (11 punten, 7 keer genoemd)
(genomineerd door Gretz)
Er was deze maand een hele duidelijke tweedeling, met een gat van maar liefst 9 punten (!) tussen de #6 en #7. Helemaal onderaan het rechterrijtje eindigt The Japanese House, maar het verschil met de rest van dat rijtje is klein (vijf punten). Good Side In is zelfs het meest genoemde nummer van die groep. Alleen kom je daar niet ver mee als daar maar één podiumplek tussenzit.
(genomineerd door Gretz)
Er was deze maand een hele duidelijke tweedeling, met een gat van maar liefst 9 punten (!) tussen de #6 en #7. Helemaal onderaan het rechterrijtje eindigt The Japanese House, maar het verschil met de rest van dat rijtje is klein (vijf punten). Good Side In is zelfs het meest genoemde nummer van die groep. Alleen kom je daar niet ver mee als daar maar één podiumplek tussenzit.
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:33 uur
Gretz schreef:
Ah spijtig. Ik moet helaas streng zijn nu ik de #12 al heb geplaatst.
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:38 uur
11. Zuzu - Get Off (11 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door 123poetertjes)
Ook Zuzu kon geen verpletterende indruk maken tijdens de finale. Evenveel punten als The Japanese House en ook geen #1- of #2-noteringen. Wel twee podiumplekken, waardoor deze dame uit Liverpool net aan de rode lantaarn wist te ontlopen. In de ladders werd al duidelijk dat ze niet zou meespelen om de knikkers, al wist ze in de finaleladder nog boven Charlotte Carpenter te eindigen.
(genomineerd door 123poetertjes)
Ook Zuzu kon geen verpletterende indruk maken tijdens de finale. Evenveel punten als The Japanese House en ook geen #1- of #2-noteringen. Wel twee podiumplekken, waardoor deze dame uit Liverpool net aan de rode lantaarn wist te ontlopen. In de ladders werd al duidelijk dat ze niet zou meespelen om de knikkers, al wist ze in de finaleladder nog boven Charlotte Carpenter te eindigen.
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:47 uur
10. Nine Pound Shadow - Bridges (13 punten, 3 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Co Jackso)
Waar The Japanese House en Zuzu het moesten hebben van noteringen buiten de top-2, behaalt Nine Pound Shadow louter noteringen in de top-2. Dat blijft dan, helaas voor de mannen uit California, wel bij drie top-2-noteringen. De mannen hebben nog maar twee singles uitgebracht, maar hebben getekend bij het label van Danger Mouse. Hier zullen we in de toekomst dan vast nog wel meer van gaan horen.
(genomineerd door en nummer 1 van Co Jackso)
Waar The Japanese House en Zuzu het moesten hebben van noteringen buiten de top-2, behaalt Nine Pound Shadow louter noteringen in de top-2. Dat blijft dan, helaas voor de mannen uit California, wel bij drie top-2-noteringen. De mannen hebben nog maar twee singles uitgebracht, maar hebben getekend bij het label van Danger Mouse. Hier zullen we in de toekomst dan vast nog wel meer van gaan horen.
0
geplaatst: 28 december 2016, 16:55 uur
9. Weyes Blood - Diary (15 punten, 6 keer genoemd)
(automatisch genomineerd)
Nadat Do You Need My Love een maand geleden nipt de finale mistte, halen de eerste twee nummers van het goed ontvangen Front Row Seat to Earth staan tezamen in deze finale. Beide nummers zijn ook het meest als favoriet aangevinkt op de albumpagina, net voor Do You Need My Love. Het openingsnummer Diary belandde in de achterste helft en ik ga alvast verklappen dat het andere nummer bij de bovenste zes is geëindigd. En dat is toch wel flink verrassend te noemen, want Diary haalde in beide ladderrondes het hoogste stempercentage van de twee en versloeg in de finaleladder in een rechtstreeks duel het andere nummer. In de finale is het verschil plots ten minste 10 punten (het verschil met de #6) in het voordeel van Used to Be. De fans lijken plots van mening te zijn veranderd...
(automatisch genomineerd)
Nadat Do You Need My Love een maand geleden nipt de finale mistte, halen de eerste twee nummers van het goed ontvangen Front Row Seat to Earth staan tezamen in deze finale. Beide nummers zijn ook het meest als favoriet aangevinkt op de albumpagina, net voor Do You Need My Love. Het openingsnummer Diary belandde in de achterste helft en ik ga alvast verklappen dat het andere nummer bij de bovenste zes is geëindigd. En dat is toch wel flink verrassend te noemen, want Diary haalde in beide ladderrondes het hoogste stempercentage van de twee en versloeg in de finaleladder in een rechtstreeks duel het andere nummer. In de finale is het verschil plots ten minste 10 punten (het verschil met de #6) in het voordeel van Used to Be. De fans lijken plots van mening te zijn veranderd...
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:03 uur
8. Charlotte Carpenter - Electric (15 punten, 5 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van 123poetertjes)
Charlotte Carpenter behaalde in de reguliere ladderronde nog het derde stempercentage, maar haalde ternauwernood de finale (ten koste van o.a. Kate Tempest, Smerz en Hysterics
). Scoreboordjournalisten zullen constateren dat Charlotte zich redelijk heeft herpakt met deze achtste plek. Ik lees nu dat deze dame uit Northampton al zes EP's heeft uitgebracht. Het is nog wachten op het debuut. Misschien dat we die terugzien in de 2017-editie.
Opmerkelijke: Electric krijgt een #1-, #2-, #3-, #4- en #5-notering. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb
(genomineerd door en nummer 1 van 123poetertjes)
Charlotte Carpenter behaalde in de reguliere ladderronde nog het derde stempercentage, maar haalde ternauwernood de finale (ten koste van o.a. Kate Tempest, Smerz en Hysterics
). Scoreboordjournalisten zullen constateren dat Charlotte zich redelijk heeft herpakt met deze achtste plek. Ik lees nu dat deze dame uit Northampton al zes EP's heeft uitgebracht. Het is nog wachten op het debuut. Misschien dat we die terugzien in de 2017-editie.Opmerkelijke: Electric krijgt een #1-, #2-, #3-, #4- en #5-notering. Ik kan me niet herinneren dat ik dat eerder gezien heb

0
geplaatst: 28 december 2016, 17:11 uur
7. DJ Boring - Winona (16 punten, 4 keer genoemd)
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van ArthurDZ en Teunnis)
De winnaar van het tweede groepje en zo heeft mijn #1 toch iets gewonnen. DJ Boring moest het net als Nine Pound Shadow hebben van een klein groepje liefhebbers. Ook voor DJ Boring zijn er drie podiumplekken; die ene extra #4-notering bezorgt hem alsnog de winst in het rechterrijtje! Er is nog weinig te vinden over deze producer/DJ. Dat ie uit Londen komt heb ik nog wel kunnen vinden. Verder zie ik dat DJ Boring aardig aan de weg aan het timmeren is met een Mix of the Day op Resident Advisor en een setje op rinse.fm. Hopelijk gaan we snel meer van hem horen.
(genomineerd door ArthurDZ, nummer 1 van ArthurDZ en Teunnis)
De winnaar van het tweede groepje en zo heeft mijn #1 toch iets gewonnen. DJ Boring moest het net als Nine Pound Shadow hebben van een klein groepje liefhebbers. Ook voor DJ Boring zijn er drie podiumplekken; die ene extra #4-notering bezorgt hem alsnog de winst in het rechterrijtje! Er is nog weinig te vinden over deze producer/DJ. Dat ie uit Londen komt heb ik nog wel kunnen vinden. Verder zie ik dat DJ Boring aardig aan de weg aan het timmeren is met een Mix of the Day op Resident Advisor en een setje op rinse.fm. Hopelijk gaan we snel meer van hem horen.
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:16 uur
6. Weyes Blood - Used to Be (25 punten, 11 keer genoemd)
(genomineerd door Sunderland)
De worst of the best, die twijfelachtige eer gaat naar Used to Be van Weyes Blood. Een machtig groot gat met het vorige nummer en slechts vijf punten verwijderd van een podiumplek. Weyes Blood - is het de bandnaam van een eenvrouwsband of een alias van Natalie Mering? - heeft al twee eerdere albums uitgebracht, maar lijkt nu een beetje door te breken. Op MuMe wordt het in ieder geval goed opgepikt door een aantal users en ook de muziekpers (o.a. 3voor12 en Pitchfork) is enthousiast. Twee finaleplekken in dezelfde maand is niet veel artiesten gegund.
(genomineerd door Sunderland)
De worst of the best, die twijfelachtige eer gaat naar Used to Be van Weyes Blood. Een machtig groot gat met het vorige nummer en slechts vijf punten verwijderd van een podiumplek. Weyes Blood - is het de bandnaam van een eenvrouwsband of een alias van Natalie Mering? - heeft al twee eerdere albums uitgebracht, maar lijkt nu een beetje door te breken. Op MuMe wordt het in ieder geval goed opgepikt door een aantal users en ook de muziekpers (o.a. 3voor12 en Pitchfork) is enthousiast. Twee finaleplekken in dezelfde maand is niet veel artiesten gegund.
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:18 uur
Als Diary en Used to Be hadden geruild, dan was de top-6 gelijk aan de virtuele top-6 na de finaleladder (op basis van het stempercentage in die ronde).
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:25 uur
5. Cherry Glazerr - Told You I'd Be with the Guys (27 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door en nummer 1 van Sunderland)
In mijn ogen was dit één van de twee duidelijke topfavorieten (en een tweede en eerste plaats qua stempercentages in de ladderrondes bevestigden dat). Deze vijfde plek lijkt me dan ook een kleine negatieve verrassing voor Cherry Glazerr. Told You I'd Be with the Guys is de leadsingle van het tweede album van deze band, die qua leden een behoorlijke transformatie heeft ondergaan t.o.v. het debuutalbum. Het tweede album, genaamd Apocalipstick, komt volgend jaar uit. Op basis van dit nummer ben ik daar wel nieuwsgierig naar!
(genomineerd door en nummer 1 van Sunderland)
In mijn ogen was dit één van de twee duidelijke topfavorieten (en een tweede en eerste plaats qua stempercentages in de ladderrondes bevestigden dat). Deze vijfde plek lijkt me dan ook een kleine negatieve verrassing voor Cherry Glazerr. Told You I'd Be with the Guys is de leadsingle van het tweede album van deze band, die qua leden een behoorlijke transformatie heeft ondergaan t.o.v. het debuutalbum. Het tweede album, genaamd Apocalipstick, komt volgend jaar uit. Op basis van dit nummer ben ik daar wel nieuwsgierig naar!
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:33 uur
4. Cigarettes After Sex - K. (27 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van stardust_be en wibro)
Cigarettes After Sex veroverde eind vorig jaar vele harten in dit topic met een dubbele single. Affection haalde een podiumplek in de maandfinale van december. De groep heeft alles tot nu toe zelf uitgebracht, ook deze nieuwste single K. Ik lees overigens zojuist dat de frontman én zanger van deze groep Greg Gonzalez heet. Een man dus; ik dacht altijd dat ik een vrouw hoorde.
(genomineerd door stardust_be, nummer 1 van stardust_be en wibro)
Cigarettes After Sex veroverde eind vorig jaar vele harten in dit topic met een dubbele single. Affection haalde een podiumplek in de maandfinale van december. De groep heeft alles tot nu toe zelf uitgebracht, ook deze nieuwste single K. Ik lees overigens zojuist dat de frontman én zanger van deze groep Greg Gonzalez heet. Een man dus; ik dacht altijd dat ik een vrouw hoorde.
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:40 uur
3. The xx - On Hold (30 punten, 10 keer genoemd)
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Simon77 en WhyNotSmile)
We zijn aanbeland bij de podiumplekken en, verrek, daar sneuvelt al direct de tweede topfavoriet. The xx haalde in de eerste ladderronde een indrukwekkend stempercentage (31%) en deed het ook goed in de finaleladder (gedeeld tweede stempercentage). In die finaleladder wist Jan Swerts wel op gelijke hoogte te komen en dat was blijkbaar al een teken aan de wand dat het geen één-tweetje zou gaan worden met Cherry Glazerr. De enige grote naam in de finale wordt verslagen, al is een podiumplek natuurlijk nog steeds niet verkeerd.
(automatisch genomineerd, nummer 1 van Simon77 en WhyNotSmile)
We zijn aanbeland bij de podiumplekken en, verrek, daar sneuvelt al direct de tweede topfavoriet. The xx haalde in de eerste ladderronde een indrukwekkend stempercentage (31%) en deed het ook goed in de finaleladder (gedeeld tweede stempercentage). In die finaleladder wist Jan Swerts wel op gelijke hoogte te komen en dat was blijkbaar al een teken aan de wand dat het geen één-tweetje zou gaan worden met Cherry Glazerr. De enige grote naam in de finale wordt verslagen, al is een podiumplek natuurlijk nog steeds niet verkeerd.
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:57 uur
2. Fews - Ill (31 punten, 8 keer genoemd)
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van Arno, Dance Lover, DjFrankie en dumb_helicopter)
Het is lastig kiezen wat de grote verrassing van deze maandfinale is. Je kunt zeggen dat de winnaar dat is, maar dat Fews tweede wordt is minstens zo knap. In de eerste ladderronde werd het derde achter Little Children en Austra (die nummers ben ik nu alweer vergeten) en in de finaleladder ging het al een stuk beter met een virtuele plek in de top-6, maar het podium leek niet te halen. Maar het nummer bleef kennelijk groeien en mede dankzij vier #1-noteringen haalt het nu de tweede plek. Chapeau!
(genomineerd door DjFrankie, nummer 1 van Arno, Dance Lover, DjFrankie en dumb_helicopter)
Het is lastig kiezen wat de grote verrassing van deze maandfinale is. Je kunt zeggen dat de winnaar dat is, maar dat Fews tweede wordt is minstens zo knap. In de eerste ladderronde werd het derde achter Little Children en Austra (die nummers ben ik nu alweer vergeten) en in de finaleladder ging het al een stuk beter met een virtuele plek in de top-6, maar het podium leek niet te halen. Maar het nummer bleef kennelijk groeien en mede dankzij vier #1-noteringen haalt het nu de tweede plek. Chapeau!
0
geplaatst: 28 december 2016, 17:57 uur
1. Jan Swerts - Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky (34 punten, 9 keer genoemd)
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 vanarcade monkeys, Arrie, Edgar18 en Manfield)
In een finale waar de top-6 er zo bovenuit steekt zijn er veel noteringen én #1-noteringen nodig. Jan Swerts wist blijkbaar wat er nodig was. Net als Fews begon Jan Swerts niet echt sterk in de eerste ronde. Op hetzelfde puntenaantal als DJ Boring scheelde het één punt met de vijfde plek. In de finaleladder liet Jan Swerts al stevig van zich horen door gelijk te eindigen met The xx. En in de finale deed Swerts er gewoon nog een schepje bovenop. En zo behaalt hij, drie jaar nadat hij op #1-noteringen de maandfinale verloor van Burial, nu eindelijk de maandfinalewinst! Het is hem enorm gegund en wat mij betreft één van de mooiere maandwinnaars van dit spel.
(genomineerd door Edgar18, nummer 1 vanarcade monkeys, Arrie, Edgar18 en Manfield)
In een finale waar de top-6 er zo bovenuit steekt zijn er veel noteringen én #1-noteringen nodig. Jan Swerts wist blijkbaar wat er nodig was. Net als Fews begon Jan Swerts niet echt sterk in de eerste ronde. Op hetzelfde puntenaantal als DJ Boring scheelde het één punt met de vijfde plek. In de finaleladder liet Jan Swerts al stevig van zich horen door gelijk te eindigen met The xx. En in de finale deed Swerts er gewoon nog een schepje bovenop. En zo behaalt hij, drie jaar nadat hij op #1-noteringen de maandfinale verloor van Burial, nu eindelijk de maandfinalewinst! Het is hem enorm gegund en wat mij betreft één van de mooiere maandwinnaars van dit spel.
0
geplaatst: 28 december 2016, 18:29 uur
Gretz schreef:
1. The xx - On Hold
1. The xx - On Hold
The Japanese House zou twee plekjes gestegen zijn, The xx één plekje.
0
geplaatst: 28 december 2016, 18:33 uur
De top-20 van de maand oktober:
2. Fews - Ill
3. The xx - On Hold
4. Cigarettes After Sex - K.
6. Weyes Blood - Used to Be
7. DJ Boring - Winona
8. Charlotte Carpenter - Electric
9. Weyes Blood - Diary
10. Nine Pound Shadow - Bridges
11. Zuzu - Get Off
12. The Japanese House - Good Side In
13. Donny McCaslin - A Small Plot of Land
14. Austra - Utopia
15. Smerz - Sure
16. Kate Tempest - Europe Is Lost
17. A Tribe Called Quest - We the People...
18. Little Children - Every Little Light
19. Cloves - Better Now
20. The Slow Show - This Time
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
2. Fews - Ill
3. The xx - On Hold
4. Cigarettes After Sex - K.
6. Weyes Blood - Used to Be
7. DJ Boring - Winona
8. Charlotte Carpenter - Electric
9. Weyes Blood - Diary
10. Nine Pound Shadow - Bridges
11. Zuzu - Get Off
12. The Japanese House - Good Side In
13. Donny McCaslin - A Small Plot of Land
14. Austra - Utopia
15. Smerz - Sure
16. Kate Tempest - Europe Is Lost
17. A Tribe Called Quest - We the People...
18. Little Children - Every Little Light
19. Cloves - Better Now
20. The Slow Show - This Time
Alle uitslagen:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Spotify-playlists per maand:
Januari
Februari
Maart
April
Mei
Juni
Juli
Augustus
September
Oktober
0
geplaatst: 28 december 2016, 18:54 uur
Ik mag niet mopperen met 2 nummers bij de top 6; 5 en 6 welteverstaan, maar niet onaardig. Zeker niet van Cherry Glazerr die ik als opvulling had genomineerd. In overige topics vond ik geen medeliefhebbers van dit liedje, maar hier gingen ze als een speer in ronde 1 en 2. Daardoor had ik ze dan toch weer voor de finale hoger ingeschat. Maar goed, het pleit is beslecht.
Omdat de organisator ook enthousiast is over Cherry, hier hun 2e single; Nurse Ratched.
Dank voor de organisatie!
Omdat de organisator ook enthousiast is over Cherry, hier hun 2e single; Nurse Ratched.
Dank voor de organisatie!
0
geplaatst: 28 december 2016, 19:06 uur
Ik was trouwens in eerste instantie van plan om Kijk, Jessica, Kijk Naar Al Die Lege Wegen. te nomineren. Ik ben benieuwd of die ook had kunnen winnen (want nog mooier) of dat ik door het niet nomineren de ruimte heb vrijgemaakt voor de winst van Ik Had Je Nooit Alleen Mogen Laten, Becky. (want anders hadden ze elkaar misschien in de weg gezeten).
* denotes required fields.