Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 10:32 uur
Geen flauw idee. Maar zal vast wel eens een concert hebben bijgewoond. Smakeloze grap overigens maar dat terzijde. 

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 11:03 uur
Bluebird schreef:
Geen flauw idee. Maar zal vast wel eens een concert hebben bijgewoond. Smakeloze grap overigens maar dat terzijde.
De toon was scherp - Dix heeft een reputatie - maar de bronpost was sensatiebelust of onnozel (want gebaseerd een onbevestigd gerucht) én inderdaad volkomen irrelevant - we hebben het hier over een topic voor musici of mensen die in bredere zin cultureel wat hebben betekent. De prins kwalificeert zich niet als zodanig, vandaar de tekst waarnaar je verwijst.

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 11:36 uur
Zal hij niet af en toe wat hebben gehumt? 
Bovendien zou ik oprecht geïnteresseerd zijn in een kijkje in zijn selectie cd's. Wat zou zo'n prins nu hebben staan, wat zal hij hebben gekocht, wat was zijn smaak?
Zijn situatie is natuurlijk zeer betreurenswaardig en niemand toe te wensen.

Bovendien zou ik oprecht geïnteresseerd zijn in een kijkje in zijn selectie cd's. Wat zou zo'n prins nu hebben staan, wat zal hij hebben gekocht, wat was zijn smaak?
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 11:38 uur
Vond het wel ff vermeldenswaard na het eerste bericht en het wereldnieuws wat er aan voorafging. Verder idd niets met muziek of cultuur maar toch iets wat iedereen van muzikant tot haringkaker niet onberoerd zou laten. Thema hierbij afgesloten. 

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 11:38 uur
musician schreef:

Mee eens, maar ... en verder: maybe it runs in the family; Lex en Max waren iig bij Antony in Carré. Die hebben dus wel smaak - al vrees ik dat het eerder vanuit Max was.
0
geplaatst: 28 oktober 2012, 11:41 uur
Lex en Max waren zelfs in het Gelredome voor The Wall van Roger Waters........... smaak hebben ze zeker. 

0
geplaatst: 28 oktober 2012, 12:20 uur
Bluebird schreef:
... maar toch iets wat iedereen van muzikant tot haringkaker niet onberoerd zou laten.
... maar toch iets wat iedereen van muzikant tot haringkaker niet onberoerd zou laten.
Tot die laatste catagorie heb ik mezelf een aantal jaren mogen rekenen, en je hebt natuurlijk gelijk.
Nu dat skivriendje / huisvriendje voor de Oostenrijkse wet is vrijgepleit kan de stekker er wel veilig uit. Maar ik denk dat Trix nog een rekeningetje met die Haagse corpsballenclub gaat vereffenen. Was het niet Zalm die de bijzetting van Claus tien jaar geleden zo verpest heeft? You do the maths

0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:10 uur
Berichten verwijderd over iemand die toch nog bleek te leven. Vervelend, zulke "grappen".
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:22 uur
Maar Terry Callier is wel overleden toch ? En dat is weggehaald.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:24 uur
Toch wel? Heb je een bron? Ik begreep dat dat toch niet waar was.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:25 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:26 uur
Tja, alleen Wikipedia vind ik niet een hele sterke bron, moet ik zeggen.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:28 uur
Arrie schreef:
Tja, alleen Wikipedia vind ik niet een hele sterke bron, moet ik zeggen.
Ik ook niet.Tja, alleen Wikipedia vind ik niet een hele sterke bron, moet ik zeggen.
http://www.bandmine.com/news/97/rip_terry_callier_soul_legend/121791
Nog wel een en ander te vinden, maar het blijft wat vaag inderdaad. Geen officiële nieuwssites die het melden.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:32 uur
Ah, ik zie het nu. Het is allemaal ontstaan door één berichtje op Facebook van een vrouw die zegt zijn nicht te zijn: "This page is so heart-warming. I'm Terry Callier's great niece. I regret to inform you all who really seemed to love him and his music that after a lengthy illness, my Uncle T has passed away."
Dat zal ook wel zo zijn. Maar in principe kan een of andere gek zich ook zo voordoen en iedereen tuint erin.
Dat zal ook wel zo zijn. Maar in principe kan een of andere gek zich ook zo voordoen en iedereen tuint erin.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:35 uur
Nadeel van internet is toch wel dat er nogal eens fake-berichten worden uitgezonden en dat die zo snel verspreid worden. 100% zeker is het in elk geval nog niet.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:43 uur
Wat dat betreft zou er eigenlijk een soort werreld wijde electonische variant van de burgelijke stand in het leven moeten worden geroepen die dergelijke zaken grondig uitzoekt en eventueel een lijst publiceert van onbetrouwbare nieuwsbronnen.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 00:45 uur
Dat is niet te doen. Het komt altijd wel op zijn pootjes terecht tot nu toe, nou ja, in geval van overlijden meestal op de rug.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 10:44 uur
Gisteren na de eerste berichten ben ik gaan zoeken en tgoen leek het om een 'grap' te gaan van een of andere 'comedian' - wel vond ik een overlijdensbericht op de website van een krant uit Minnesota van een naamgenoot, een blanke Terry Callier. Dat bericht is nu niet meer terug te vinden, omdat iedereen nu zoekt naar de musicus Terry Callier (o.m. bekend via Beth Orton - Central Reservation).
Helaas kunnen geruchten snel worden verspreid en dan hun uitwerking hebben. Overigens is het bericht wel heel erg vaak overgenomen.
Helaas kunnen geruchten snel worden verspreid en dan hun uitwerking hebben. Overigens is het bericht wel heel erg vaak overgenomen.
0
BobbieMarley
geplaatst: 29 oktober 2012, 11:15 uur
Het staat ook op Pitchfork. Ik hoop in ieder geval dat het niet waar is.
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 13:13 uur
Hier wat meer detail. Het lijkt toch wel echt waar te zijn.
?Largely overlooked? Chicago singer-songwriter Terry Callier dies at 67 - Chicago Sun-Times - suntimes.com
?Largely overlooked? Chicago singer-songwriter Terry Callier dies at 67 - Chicago Sun-Times - suntimes.com
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 13:49 uur
0
geplaatst: 29 oktober 2012, 14:08 uur
Tja, het staat nu al op zoveel sites dat ik geneigd ben het te geloven
.
R.I.P.
.R.I.P.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.