MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Jammer, R.I.P. Terry Callier.

Misterfool
R.I.P Terry Callier. 67 jaar is echt te jong.

dix
Mijn favoriete schrijver is niet meer

Godverdomme, dan toch...

R.I.P. Terry Callier

Wat een parchtig oeuvre laat hij achter!

Toch ook nog even een R.I.P. voor Natina Reed, die met haar groepje Blaque een aantal leuke hits scoorde als 808 en Bring It All to Me. Steekt een beetje bleekjes af tegen een geniaal songschrijver als Callier, maar toch... Een trieste dag.

Casartelli (moderator)
dix schreef:
Mijn favoriete schrijver is niet meer

Ai...

Tja, ik had altijd al een beetje het beeld "oude man", maar dit komt toch wel vrij onverwacht. Heb pas 1 á 2 jaar terug voor het eerst wat van de goede man gelezen, maar toch...

R.I.P.

R.I.P. Terry Callier en zeker ook R.I.P. Bernlef. Vooral van die laatste was schrikken; heb vandaag nog in De Slegte een bundel van hem doorgebladerd en ik wist verder ook helemaal niet dat hij ziek was. Dit is nu wel heel onverwacht.

R.I.P. Bernlef. Uistekende schrijver.

R.I.P. Terry Callier en R.I.P. Bernlef. Ik heb van laatstgenoemde het boek Hersenschimmen gelezen voor mijn literatuurlijst en die vond ik erg goed.

RIP Bernlef

Heeft de goede man wel eens een carnavalshit gedaan? Of is dit meer iets voor http://www.boekmeter.nl/?

Desalniettemin: R.I.P. meneer Bernlef

Terry Callier R.I.P.

Bernlef heeft geregeld over jazz geschreven, zowel proza als gedichten. Hij publiceerde o.a. Hoe van de trap te vallen, een bundel met stukken over jazz. MusicMeter-fähig genoeg zo?

Slowgaze schreef:
Bernlef heeft geregeld over jazz geschreven, zowel proza als gedichten. Hij publiceerde o.a. Hoe van de trap te vallen, een bundel met stukken over jazz. MusicMeter-fähig genoeg zo?

Bluebird heeft geel gekregen vanwege een Friso-hoax - niet alleen dat, maar ook nog irrelevant - zie opm. Dix!

Ah, ik heb niks met jazz, dat zal het dan wel zijn. Ik had het me net zo makkelijk afgevraagd in een geval Jules Deelder maar ook dat terzijde. Pardon reeds.

En Bernlef zat ooit naast me in de bioscoop toen ik "Let's get lost" een film over Chet Baker ging kijken in the Movies.

Geen doorslaggevend argument,maar toch...

Doorslaggevend genoeg.

Dus wij kunnen op boekmeter.nl dan ook gewoon muzikanten herdenken die beroemd literair werk op plaat hebben gezet?

De gedachte is wel geruststellend dat wij, over-muziek-schrijvers, na vertrek naar gene zijde, in ieder geval nog een keer terug zullen keren in het RIP topic.

Dus wij kunnen op boekmeter.nl dan ook gewoon muzikanten herdenken die beroemd literair werk op plaat hebben gezet?
...djeez: doe eens normaal man: koop een kleurboek, dan kun daar je lekker veilig binnen de lijntjes blijven

Op dit forum vergeven van drank &drugsdoden hebben we deze nog niet bijgezet!
Ze staan al een hele tijd te wachten in de aula voor de ultieme eindsprint...

(afbeelding)

Oldfart schreef:
(quote)
...djeez: doe eens normaal man: koop een kleurboek, dan kun daar je lekker veilig binnen de lijntjes blijven

Ff de vorige pagina lezen en dan pas kleurboeken uitdelen zou ik zeggen.

Kom er nu pas achter dat Terry Callier is overleden. Heb zijn muziek pas 1,5 geleden ontdekt, maar het is in korte tijd uitgegroeid tot een van mijn favorieten. Wat een geweldige stem had deze man. R.I.P.

Alweer een drugsdode !

(afbeelding)

Bluebird schreef:

Het valt me tegen hoe weinig MusicMeter-gebruikers alleen muziek, of nog erger, alleen rockmuziek, als referentiekader hebben. Maar ja, doe je wat aan de geletterheid van de gemiddelde gebruiker, krijg je weer commentaar. 'Bernlef, kun je dat eten dan?'

Onweerwolf
Slowgaze schreef:
(quote)

Het valt me tegen hoe weinig MusicMeter-gebruikers alleen muziek, of nog erger, alleen rockmuziek, als referentiekader hebben. Maar ja, doe je wat aan de geletterheid van de gemiddelde gebruiker, krijg je weer commentaar. 'Bernlef, kun je dat eten dan?'

Als het je tegenvalt dat het er maar zo weinig zijn waarom probeer je er dan wat aan te doen? Zo worden het er nog minder en zal het je alleen maar meer tegenvallen.

Nederlandse schrijvers zijn trouwens lachwekkend matig als collectief, Bernlef was daarop geen uitzondering en geletterd word je, klaarblijkelijk, niet van het lezen van zijn werk.

Maar goed, volgens mij heb ik in dit topic al eens gelezen dat mods hadden besloten dat hier alleen maar muzikanten nagedacht mogen worden, dus wat die Bernlef hier doet is mij een raadsel.

Onweerwolf schreef:
Als het je tegenvalt dat het er maar zo weinig zijn waarom probeer je er dan wat aan te doen? Zo worden het er nog minder en zal het je alleen maar meer tegenvallen.

Ligt het aan mij of is dit wel een heel vreemde redenatie? Waarom zouden het er minder worden als je er wat aan doet?

Maar goed, volgens mij heb ik in dit topic al eens gelezen dat mods hadden besloten dat hier alleen maar muzikanten nagedacht mogen worden, dus wat die Bernlef hier doet is mij een raadsel.

Het precieze besluit herinner ik me niet meer, maar ik weet nog wel dat Simon Vinkenoog hier langskwam en daar ook commentaar op kwam, terwijl die nota bene een plaat met Spinvis heeft gemaakt. Bernlef heeft heel veel over jazz geschreven en werd ook direct geëerd met muziek in De Wereld Draait Door. Het lijkt me dat we hem dan toch moeten kunnen noemen hier, net zoals we bv. muziekjournalisten kunnen noemen hier.

dix
Onweerwolf schreef:
Nederlandse schrijvers zijn trouwens lachwekkend matig als collectief, Bernlef was daarop geen uitzondering en geletterd word je, klaarblijkelijk, niet van het lezen van zijn werk.

Stijn_Slayer
Onweerwolf schreef:

Ik heb ook bar weinig met NL literatuur. Vlaamse literatuur is daarentegen best wel behoorlijk.

dix
Stijn_Slayer schreef:
...best wel ...

Misschien heeft Onweerwolf toch een punt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:32 uur

geplaatst: vandaag om 19:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.