Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2010, 21:03 uur
Running On Empty schreef:
In de UK is per 1 Januari jl. helaas de VAT (= BTW) omhoog gegaan dus daar komen de hogere prijzen vandaan.
In de UK is per 1 Januari jl. helaas de VAT (= BTW) omhoog gegaan dus daar komen de hogere prijzen vandaan.
Daar zal het dan wel door komen, ja. Jammer maar helaas, want het betekent waarschijnlijk ook dat die prijzen niet meer gaan zakken.
Op eBay heb ik ook goede ervaringen. Mijn circa veertig gewonnen biedingen annex bestellingen zijn tot dusver altijd aangekomen. Slechts 1x was een CD in een duidelijk slechtere staat dan was aangegeven, maar die heb ik via Marktplaats weer voor ongeveer dezelfde prijs kunnen verkopen.
Tot dusver heb ik gelukkig altijd geluk gehad, maar het blijft uitkijken, als ik zo de reacties van kopers wel eens lees bij de feedback.
Thomzic heeft gelijk: de feedback van een verkoper bekijken is altijd aan te raden. Ook aan diens reacties op zijn feedback kun je meestal aardig inschatten wat voor vlees je in de kuip hebt. En bij twijfel stel ik gewoon vragen aan de aanbieder.
Enerzijds ga ik op eBay voor spotgoedkope CD's (waarbij het vaak lonend is om te kijken of iemand meer dan één CD aanbiedt die je interessant vindt), anderzijds voor zeldzame of bijzondere exemplaren die niet meer via de normale kanalen te vinden zijn. Die zijn over het algemeen duurder, maar je kunt ook geluk hebben. Soms moet je gewoon geduld hebben tot een item een keer wordt aangeboden voor een prijs die jou bevalt.
Als er bij een bijzondere CD al een aantal keren geboden is, probeer ik meestal in de laatste (halve) minuut toe te slaan. Soms win je, soms niet. Maar ik probeer voor mezelf wel een redelijk bedrag aan te houden. Hoger dan 30 euro (verzendkosten inbegrepen) ga ik vrijwel nooit - dan moet het echt iets héél bijzonders zijn.
0
geplaatst: 5 januari 2010, 08:24 uur
In Muziek > Algemeen > Sites die 2de hands platen verkopen:
Ik zoek een site die goedkope 2de hands LPs verkoopt die in goede staat verkeren.
Ik zoek voornamelijk hardrock en metal LP's en ik zoek geen zeldzame platen of dergelijken.
De prijs moet ongeveer van 2 tot 7 euro lopen.
Kent iemand een goede online winkel?
Ik zoek een site die goedkope 2de hands LPs verkoopt die in goede staat verkeren.
Ik zoek voornamelijk hardrock en metal LP's en ik zoek geen zeldzame platen of dergelijken.
De prijs moet ongeveer van 2 tot 7 euro lopen.
Kent iemand een goede online winkel?
0
Antonio
geplaatst: 5 januari 2010, 10:10 uur
http://www.marktplaats.nl/
http://www.mused.nl/home.asp
second life music (platenwinkel in A'dam)
tweedehands.net
http://www.mused.nl/home.asp
second life music (platenwinkel in A'dam)
tweedehands.net
0
geplaatst: 5 januari 2010, 11:08 uur
Via e-bay kun je aan heel veel platen komen voor een spotprijs. Zoek goed, kijk of de verkoper betrouwbaar is en betaal met pay-pal.
0
geplaatst: 7 januari 2010, 22:40 uur
Ik had hetzelfde met de Luxe versie van The Unforgettable Fire van U2, ineens 3 pond duurder terwijl hij net zo lekker aan het zakken was.
(quote)
Ik had hetzelfde met de Luxe versie van The Unforgettable Fire van U2, ineens 3 pond duurder terwijl hij net zo lekker aan het zakken was.
Nu weer nog eens 7 pond duurder dus te lang wachten is ook niet verstandig. Nu wacht ik maar gewoon verder af.
0
geplaatst: 17 januari 2010, 11:43 uur
In Muziek > Algemeen > Platenzaken:
On-line keuze te over:
Amazon
Blahdvd
Bol
CD wow
Cosmox
ECI
Free record shop
Sound for sure
vanLeest etc. etc. etc etc.......
On-line keuze te over:
Amazon
Blahdvd
Bol
CD wow
Cosmox
ECI
Free record shop
Sound for sure
0
geplaatst: 17 januari 2010, 18:17 uur
Melito schreef:
On-line keuze te over:
Amazon
Blahdvd
Bol
CD wow
Cosmox
ECI
Free record shop
Sound for sure
On-line keuze te over:
Amazon
Blahdvd
Bol
CD wow
Cosmox
ECI
Free record shop
Sound for sure
Maar niet allemaal even goed, sterker nog ECI, Van Leest en Free Record Shop zijn heel matig volgens mij. Iemand die daar wel eens bestelt?
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 januari 2010, 18:22 uur
Ik bekeek ECI even, wat een onzin met die niet leden-prijzen. Wie gaat nou 10 euro voor cd's betalen die overal hooguit €7,99 kosten?
0
geplaatst: 17 januari 2010, 18:38 uur
Maar niet allemaal even goed, sterker nog ECI, Van Leest en Free Record Shop zijn heel matig volgens mij. Iemand die daar wel eens bestelt?
(quote)
Het zijn er een aantal shops die me zo te binnen schieten, ik koop verreweg de meeste cd's bij www.blahdvd.com / amazon.uk waar ik prima ervaringen mee heb, niet duur, snelle levering en hebben vaak aanbiedingen, wel vooraf betalen.
Soundsforsure ken ik pas en ga er vast vaker bestellen, is me uitstekend bevallen en bieden een bijzonder Sounds for Sure - Online Music Store - Informatie - soundsforsure.eu assortiment aan.
Bol.com is vaak prijzig, heeft wel het grootste assortiment, maar alleen van de populaire gangbare albums, handig is wel betaling na ontvangst van de bestelde cd's.
ECI, van Leest en FRS heb ik geen ervaringen mee.
0
geplaatst: 7 februari 2010, 11:14 uur
Via deric raven (Leon) werd ik getipt naar een online winkel uit Venlo, die het album "Hommage aan Bram" aanbiedt terwijl die naar zeggen overal was uitverkocht.
Deze site kwam ik niet via simpelweg Googlen tegen, dus ben ik eens iets slimmer op internet gaan zoeken naar online cd/dvd-winkels.
Het resultaat: CD-winkels startpagina. Misschien staan niet alle Nederlandse onlinewinkels erop, maar in ieder geval wel erg veel
Voor mij in ieder geval een aanwinst
, maar mogelijk al bij sommige van jullie bekend. Ik vond daar ook de winkel in Venlo en daar kon Google niet tegenop als je alleen naar het album i.c.m. met online winkel zoekt.
Deze site kwam ik niet via simpelweg Googlen tegen, dus ben ik eens iets slimmer op internet gaan zoeken naar online cd/dvd-winkels.
Het resultaat: CD-winkels startpagina. Misschien staan niet alle Nederlandse onlinewinkels erop, maar in ieder geval wel erg veel

Voor mij in ieder geval een aanwinst
, maar mogelijk al bij sommige van jullie bekend. Ik vond daar ook de winkel in Venlo en daar kon Google niet tegenop als je alleen naar het album i.c.m. met online winkel zoekt.
0
geplaatst: 13 februari 2010, 12:38 uur
Hoi, weten jullie misschien een bedrijf met een grote collectie buitenlandse LP's die ze voor je op een schijfje zet in de vorm van WAV-bestanden? Natuurlijk heb je Fonos, maar die is alleen voor Nederlandse muziek. Ik ben op zoek naar het album "Another story" van "Fiction factory" en wil deze in WAV-vorm hebben, geen MP3. Hebben jullie misschien tips? Bedankt!
0
geplaatst: 14 maart 2010, 03:44 uur
Na zeker 1000 cd's online besteld te hebben leek het met mijn bestelling bij het Zuid-Afrikaanse Afrimusik voor de eerste maal fout te gaan. Bijna 2 maanden geleden bestelde ik daar een viertal cd's (2 maal Ladysmith Black Mambazo en 2 maal Margaret Singana). Direct na mijn bestelling ontving ik al een mailtje dat drie van de cd's "out of stock" waren, maar dat na verwachting eind januari alles verstuurd zou worden. Nadat ik half februari nog steeds niks had ontvangen, nog cd's, nog een email, heb ik diverse malen een email gestuurd, maar tot op vandaag zonder reactie. Vandaag ontving ik eindelijk een email. Drie van de vier cd's zijn klaar voor verzending. Enkel de cd die ik juist het liefst wilde hebben (Ipi Ntombi) staat nog steeds in backorder. De cd is wel "qued for a re-print" dus we wachten maar weer rustig af. Misschien ontvang ik de cd's wel dit jaar. 

0
Rene1979
geplaatst: 15 maart 2010, 22:32 uur
Bij Dessa - A Badly Broken Code (2010):
Heb je daar al eens vaker iets besteld? Want ik wil alles daar gaan bestellen wat ik nog mis van hun...
P.O.W. schreef:
Beste van 2010 tot nu toe. Heerlijk album, direct besteld op de Doomtree site na 2 keer luisteren.
Beste van 2010 tot nu toe. Heerlijk album, direct besteld op de Doomtree site na 2 keer luisteren.
Heb je daar al eens vaker iets besteld? Want ik wil alles daar gaan bestellen wat ik nog mis van hun...
0
geplaatst: 16 maart 2010, 13:45 uur
Nee, is de eerste keer. Ken wel mensen die daar muziek hebben besteld en ontvangen maar die wonen in de US dus...
Moet ik het laten weten als ik het binnen heb?
Moet ik het laten weten als ik het binnen heb?
0
geplaatst: 25 maart 2010, 14:20 uur
Bij Bol.com kun je nu ook vinyl kopen, mischien wel interessant voor sommigen.
0
Rene1979
geplaatst: 27 maart 2010, 21:36 uur
Ik had ook twee cd's daar besteld en ook vandaag goed binnen gehad.
0
geplaatst: 28 maart 2010, 10:17 uur
Ik heb een paar keer bij cosmox op de site gekeken naar cd`s. Nu word ik constant achtervolgt met reclames via google van cosmox met de cd`s waar ik naar gekeken heb. Ik vind dit enorm irritant en een reden om niet meer bij cosmox te kijken en er zeker niets te kopen.
0
geplaatst: 29 maart 2010, 08:54 uur
platedraaier schreef:
Ik heb een paar keer bij cosmox op de site gekeken naar cd`s. Nu word ik constant achtervolgt met reclames via google van cosmox met de cd`s waar ik naar gekeken heb. Ik vind dit enorm irritant en een reden om niet meer bij cosmox te kijken en er zeker niets te kopen.
Is mij ook opgevallen. Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer wat bij Cosmox zal aanschaffen (het is een aanzienlijk beter alternatief voor bol.com - goedkoper en géén verzendkosten), maar ik vind het ook wel irritant.
Het is een knap stukje techniek natuurlijk, maar het feit dat je op zo'n manier al achtervolgd kunt worden op de digitale snelweg vind ik ook een beetje verontrustend. Dit is natuurlijk nog tamelijk onschuldig, maar zulke technische mogelijkheden kunnen ook op andere manieren worden ingezet, denk ik dan maar.
0
geplaatst: 29 maart 2010, 21:45 uur
Tsja, misschien een beetje overdreven reactie van me, maar ik irriteerde me er echt heel erg aan. Ik heb zojuist toch maar iets bij cosmox besteld.
Ik vind het idee van deze manier van reclame maken erg opdringerig en ik kom het helaas steeds vaker tegen. Die personifisering van reclame. Ik voel me lichtjes gestalkt.
Ik vind het idee van deze manier van reclame maken erg opdringerig en ik kom het helaas steeds vaker tegen. Die personifisering van reclame. Ik voel me lichtjes gestalkt.
0
geplaatst: 31 maart 2010, 16:00 uur
Even een voorbeeld van de uitmuntende service van Amazon UK.
Ik had een week of 2 geleden een kleine wenslijst waarvan ik dacht laat ik die maar eens in één keer bestellen bij Amazon UK, ong 110 UK ponden bij elkaar. Pakket na 2 dagen verstuurd bij Amazon UK en je raadt het al. Duurt meestal 2 werkdagen maar na een week nog niets. Even gemaild met Amazon die mij vroegen nog 3 dagen te wachten (tot dinsdag=gisteren). Pakketje was via geen enkele Tracking code te traceren. Gisteren rond het middaguur even naar Amazon gemaild dat pakje nog steeds niet was gearriveerd. Vervolgens heeft men de hele zwik gisteren nóg een keer gestuurd (per UPS koerier op hun kosten) en de zaak werd vanmorgen bezorgd.
Netjes wat mij betreft.
Ik had een week of 2 geleden een kleine wenslijst waarvan ik dacht laat ik die maar eens in één keer bestellen bij Amazon UK, ong 110 UK ponden bij elkaar. Pakket na 2 dagen verstuurd bij Amazon UK en je raadt het al. Duurt meestal 2 werkdagen maar na een week nog niets. Even gemaild met Amazon die mij vroegen nog 3 dagen te wachten (tot dinsdag=gisteren). Pakketje was via geen enkele Tracking code te traceren. Gisteren rond het middaguur even naar Amazon gemaild dat pakje nog steeds niet was gearriveerd. Vervolgens heeft men de hele zwik gisteren nóg een keer gestuurd (per UPS koerier op hun kosten) en de zaak werd vanmorgen bezorgd.
Netjes wat mij betreft.
0
geplaatst: 31 maart 2010, 18:44 uur
Op 11 februari (Amazon) en 20 februari (CDBaby) een aantal cd's besteld, maar tot op heden nog niks ontvangen.
Weet iemand of dat er een manier is om contact op te nemen met de post/douane om na te gaan of daar nog iets ligt?
Weet iemand of dat er een manier is om contact op te nemen met de post/douane om na te gaan of daar nog iets ligt?
0
geplaatst: 31 maart 2010, 19:49 uur
L_T_B schreef:
Hoewel al lang geleden héb ik de douane wel eens gebeld. Niet om te vragen waar het blijft maar omdat ik uitleg wilde over de kosten. Ik meen dat ik toen gewoon het telefoonnummer ´contact´ van www.douane.nl heb gebeld en dat werkte toen in elk geval. Geen grote wachttijd ook.
Ik heb éénmaal mijn bestelling van Amazon niet gehad en toen ik dat liet blijken stuurde ze meteen een nieuw pakket. Je moet wel eerst wachten tot na de uiterste voorspelde bezorgdatum: vaak iets van 6 weken, twee maanden na de bestelling. Als je pakketje bij de douane ligt en ze gaan het behandelen (tweemaal meegemaakt bij de grotere bestellingen, 10 CDs of zo) kost dat wel een week of 4, 5 extra bezorgtijd.
Beide ervaringen zijn wel al van wat langer geleden.
Met CD baby geen ervaringen.
0
geplaatst: 13 april 2010, 01:28 uur

Blijkbaar zijn ze bij TNT met de grote inhaalslag bezig. Ik ontving vandaag 12 pakketjes (er schuilt een Sietse in ons allen...) met een groot deel van mijn bestellingen van de afgelopen maand(en). Er zat zelfs een pakketje bij dat afgestempeld was op 1 maart! De rest verwacht ik dan ook over niet al te lange tijd.
0
geplaatst: 13 april 2010, 02:01 uur
Hoe kan zoiets in godsnaam!? Misschien sparen ze ze tegenwoordig op op naam.
0
geplaatst: 13 april 2010, 08:06 uur
Heb ik ook één keer gehad, kort na de laatste jaarwisseling. Ik begon me toen ook al zorgen te maken over bepaalde bestellingen. Ik kreeg toen ook de indruk dat ze ze bij de douane als het ware opgespaard hadden. Het leek wel pakjesavond...
0
geplaatst: 13 april 2010, 08:16 uur
Na een vijftigtal geslaagde transacties zit ik nu voor het eerst met een eBay-kwestie waarvan ik niet goed weet wat ik ermee aan moet. Ik heb een kleine twee weken geleden een bod gedaan op een vrij lastig te verkrijgen CD, die door iemand werd aangeboden voor een startbod van $ 1,99. Probleem was dat de aanbieder volgens zijn advertentie alleen binnen Amerika verzond. Ik heb gevraagd of hij deze CD ook naar Europa kon versturen tegen meerkosten en het antwoord was 'Yes'.
En dat korte, eenlettergrepige antwoord is ook het enige dat ik sindsdien van de aanbieder vernomen heb. Want nadat ik mijn bod geplaatst had en de enige bieder bleek te zijn, heb ik gevraagd naar de verzendkosten (dat was wel wat onhandig, bedenk ik me achteraf, maar goed...) en of hij een nieuwe 'invoice' (een rekening dus) wilde aanmaken. Ik hem nu al drie mailtjes gestuurd van die strekking en zelfs een keer aangeboden om 10 dollar in rekening te brengen voor de 'shipping costs', maar ik heb geen enkel antwoord gekregen.
Kortom, wat nu? Ik kan de zaak laten rusten en hem een negatieve beoordeling geven, maar verdorie, ik wil die CD eigenlijk wel graag hebben. Ik kan ook een Amerikaans verzendadres proberen te regelen, maar dat is wat problematisch: ik heb ergens nog wel een ver familielid, maar die heb ik al jaren niet gesproken en wil ik eigenlijk niet voor mijn karretje spannen.
En eigenlijk is mijn vertrouwen in een goede afloop er ook niet groter op geworden. De aanbieder had een prima feedbacklijst en ook van items die rond dezelfde tijd afliepen als de mijne (en die natuurlijk binnen Amerika zijn verstuurd) zag ik al positieve reacties. Achteraf zie ik één neutrale beoordeling waarin wordt gesteld dat 'the seller takes forever to respond to e-mails'. Nou, dat klopt dus wel...
Wat zouden jullie doen? En heeft iemand toevallig nog een absoluut goudeerlijk omaatje in de VS wonen die wel als tussenpersoon wil optreden?
En wat ik me achteraf ook afvraag: heb ik door mijn handelwijze eBay-regels overtreden?
En dat korte, eenlettergrepige antwoord is ook het enige dat ik sindsdien van de aanbieder vernomen heb. Want nadat ik mijn bod geplaatst had en de enige bieder bleek te zijn, heb ik gevraagd naar de verzendkosten (dat was wel wat onhandig, bedenk ik me achteraf, maar goed...) en of hij een nieuwe 'invoice' (een rekening dus) wilde aanmaken. Ik hem nu al drie mailtjes gestuurd van die strekking en zelfs een keer aangeboden om 10 dollar in rekening te brengen voor de 'shipping costs', maar ik heb geen enkel antwoord gekregen.
Kortom, wat nu? Ik kan de zaak laten rusten en hem een negatieve beoordeling geven, maar verdorie, ik wil die CD eigenlijk wel graag hebben. Ik kan ook een Amerikaans verzendadres proberen te regelen, maar dat is wat problematisch: ik heb ergens nog wel een ver familielid, maar die heb ik al jaren niet gesproken en wil ik eigenlijk niet voor mijn karretje spannen.
En eigenlijk is mijn vertrouwen in een goede afloop er ook niet groter op geworden. De aanbieder had een prima feedbacklijst en ook van items die rond dezelfde tijd afliepen als de mijne (en die natuurlijk binnen Amerika zijn verstuurd) zag ik al positieve reacties. Achteraf zie ik één neutrale beoordeling waarin wordt gesteld dat 'the seller takes forever to respond to e-mails'. Nou, dat klopt dus wel...
Wat zouden jullie doen? En heeft iemand toevallig nog een absoluut goudeerlijk omaatje in de VS wonen die wel als tussenpersoon wil optreden?

En wat ik me achteraf ook afvraag: heb ik door mijn handelwijze eBay-regels overtreden?
0
geplaatst: 13 april 2010, 12:08 uur
Heel frustrerend als een verkoper zo is. Goede communicatie blijft één van de belangrijkste dingen, op elk gebied.
Aangezien je geen contact hebt met de verkoper zou ik hem ook niet vragen het naar een adres in de VS te sturen als je dat zou hebben. Hij hoort gewoon je mail te beantwoorden of hij nou wel of niet naar Europa wil versturen.
Ik begrijp dat je de cd graag wil en aangezien er geen biedingen meer na jou kwamen heb je hem nu voor $ 1,99 plus verzendkosten. Is de cd nog elders te vinden? Als hij nog voor een beetje schappelijke prijs ergens anders is te vinden zou ik het hier bij laten. Zo niet nog even doorproberen. Probeer eens te kijken of je nog activiteit ziet bij de verkoper. Wie weet is hij wel de pijp uit. Hoeveel pech kun je hebben?
Kijk ook eens of hij via een andere weg is te bereiken, ander e-mailadres of wat dan ook.
Aangezien je geen contact hebt met de verkoper zou ik hem ook niet vragen het naar een adres in de VS te sturen als je dat zou hebben. Hij hoort gewoon je mail te beantwoorden of hij nou wel of niet naar Europa wil versturen.
Ik begrijp dat je de cd graag wil en aangezien er geen biedingen meer na jou kwamen heb je hem nu voor $ 1,99 plus verzendkosten. Is de cd nog elders te vinden? Als hij nog voor een beetje schappelijke prijs ergens anders is te vinden zou ik het hier bij laten. Zo niet nog even doorproberen. Probeer eens te kijken of je nog activiteit ziet bij de verkoper. Wie weet is hij wel de pijp uit. Hoeveel pech kun je hebben?

Kijk ook eens of hij via een andere weg is te bereiken, ander e-mailadres of wat dan ook.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.