Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 21 oktober 2009, 17:42 uur
Bij The Beatles - The Beatles (1968):
Oke bedankt voor info.
(moet je online dan verzendkosten betalen?)
Oke bedankt voor info.
(moet je online dan verzendkosten betalen?)
0
Misterfool
geplaatst: 21 oktober 2009, 17:58 uur
bij cosmox.nl hoef je geen verzendkosten te betalen 

0
geplaatst: 21 oktober 2009, 17:59 uur
En levert die site goed
(geen vermissingen, beschadiging etc)?
(geen vermissingen, beschadiging etc)?
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 19:59 uur
Is cosmox.nl betrouwbaar?
En hebben ze geen vermissingen en beschadigingen
En hebben ze geen vermissingen en beschadigingen
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 23 oktober 2009, 20:00 uur
Cosmox is zeker betrouwbaar. Vrij snel ook, ik heb nog nooit iets kapot geleverd binnengekregen.
Het punt is alleen dat ze niet tegen buitenlandse zaken op kunnen (qua prijs).
Het punt is alleen dat ze niet tegen buitenlandse zaken op kunnen (qua prijs).
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 20:19 uur
Ik heb één keer een probleempje gehad met Cosmox ik had een cd besteld voor een lage prijs maar kreeg later een mailtje dat het produkt uitverkocht was maar toen ik op de website keek stond de cd er nog steeds op maar voor een veel hogere prijs. Toen ik mijn ongenoegen daarover kenbaar maakte heb ik hem uiteindelijk toch gekregen maar ik vond het in eerste instantie niet zo netjes.
0
geplaatst: 24 oktober 2009, 23:41 uur
L_T_B schreef:
430 euro?
Ik heb overigens nog NOOIT last van de douane gehad. Ook niet bij grote verzendingen.
430 euro?
Ik heb overigens nog NOOIT last van de douane gehad. Ook niet bij grote verzendingen.
Binnen de EU is het geen probleem, maar van buiten de EU kunnen ze invoerrechten heffen als de waarde van het pakket te hoog is.
0
geplaatst: 28 oktober 2009, 21:01 uur
Heb tot nu toe ook nog nooit invoerrechten betaald. Toch al redelijk veel bestellingen in Amerika gedaan. Ook boven de 22 euro is het nog nooit een probleem geweest. Zit zelf per bestelling meestal rond de 80 euro. Nu de Beatles Box bestelt, benieuwd of deze er doorkomt, had hem eigenlijk al verwacht, haha...
0
geplaatst: 19 november 2009, 01:52 uur
In Muziek > Algemeen > Beste site?:
Welke site is volgens jullie het beste om CD's te bestellen? (Kwaliteit,service, geen beschadigde hoesjes/boekjes etc.)
Welke site is volgens jullie het beste om CD's te bestellen? (Kwaliteit,service, geen beschadigde hoesjes/boekjes etc.)
0
geplaatst: 19 november 2009, 11:16 uur
ik2.0 schreef:
Amazon UK
0
geplaatst: 20 november 2009, 11:58 uur
Het enige nadeel wat ik vind (weet niet of dit echt klopt trouwens). Maar dat je in engeland en europa vaker van die Cd doosjes hebt met twee van die bolletjes in de rand, waardoor er van die beschadigingen aan het boekje komen. In wat ik heb meegemaakt hebben ze deze soort van hoesjes niet bij de amerikanen (die plakken helaas wel altijd zo'n sticker op de CD die er irritant af gaat).
0
geplaatst: 20 november 2009, 16:50 uur
Dat klopt, van die bolletjes. Dat is typisch Engels/Europees, hoewel je beide varianten overal ter wereld tegen kunt komen. Ik heb er doorgaans niet zo'n moeite mee, al moet je bij het gebruiken van de je CD's wel meer opletten dat de boekjes niet tussen die bolletjes komen.
Je hebt nog een derde variant, die ik maar zal omschrijven als de 'puntige' bolletjes. Je ziet ze vooral bij van die platte dubbel-CD's. Die zijn het ergst. Ik betrap me erop dat ik er bij winkelaankopen altijd een beetje op let of die dingen niet al te ver in de boekjes zijn doorgedrongen. Met online bestelde CD's heb je dat niet in de hand. Daar kan het boekje (en het doosje) soms flink heen & weer gaan tijdens het transport. Een enkele keer maak ik het mee dat zo'n 'puntig bolletje' het boekje flink heeft geraakt.
Niets aan te doen, het hoort bij het leven. Maar ook ik heb liever die Amerikaans/Japanse doosjes waar de boekjes worden tegengehouden door een wat langere, rechte rand. Minder kans op beschadigingen.
Je hebt nog een derde variant, die ik maar zal omschrijven als de 'puntige' bolletjes. Je ziet ze vooral bij van die platte dubbel-CD's. Die zijn het ergst. Ik betrap me erop dat ik er bij winkelaankopen altijd een beetje op let of die dingen niet al te ver in de boekjes zijn doorgedrongen. Met online bestelde CD's heb je dat niet in de hand. Daar kan het boekje (en het doosje) soms flink heen & weer gaan tijdens het transport. Een enkele keer maak ik het mee dat zo'n 'puntig bolletje' het boekje flink heeft geraakt.
Niets aan te doen, het hoort bij het leven. Maar ook ik heb liever die Amerikaans/Japanse doosjes waar de boekjes worden tegengehouden door een wat langere, rechte rand. Minder kans op beschadigingen.
0
geplaatst: 20 november 2009, 16:55 uur
Wat betreft je oorspronkelijke vraag: daar zijn eerder in dit topic al genoeg antwoorden op gegeven. In Nederland heb ik over het algemeen goede ervaringen met Cosmox (gemiddeld het goedkoopste in NL, en geen verzendkosten) en NLstore. Ook geen verzendkosten, al moet je daar vooraf betalen en dat vind ik altijd vervelend als na een tijd blijkt dat ze het artikel niet kunnen leveren.
Bol.com is mij te duur, maar de service en de verpakking zijn goed. Levering vind ik nogal wisselend eerlijk gezegd. Ze halen lang niet altijd de termijn die ze beloven, maar dat kom je overal tegen.
Velvet Music online is wat duurder, maar ook wat persoonlijker. Zeker bij moeilijk te krijgen items doen ze echt hun best voor je, is mijn ervaring.
Internationaal ga ik voor CD-wow, play.com en Amazon.com of een van de varianten (co.uk of de. en een enkele keer ca.) De service van Amazon is uitstekend. Die van cdwow wat mij betreft ook, maar je kunt in dit topic ook lezen dat anderen andersoortige ervaringen hebben.
Play.com is een twijfelgeval als het gaat om service. Prijstechnisch zijn ze goed, en ik heb tot dusver al mijn bestellingen probleemloos geleverd gekregen, maar het is lastig om ze per e-mail te bereiken. Dus als je echt een probleem hebt, moet je volgens mij meer moeite doen om het opgelost te krijgen.
De verpakking deugt over het algemeen bij deze firma's en het zijn altijd nagelnieuwe cd's (tenzij je via marketplace wat bestelt natuurlijk).
Ik heb online ook een paar keer wat bij Plato besteld, maar daar kreeg ik toch sterk de indruk dat ze cd's toestuurden die al in de winkel hadden gelegen. Meestal pakt dat goed uit, maar ik heb toch al twee keer een cd met een wat verfomfaaid boekje ontvangen.
Bol.com is mij te duur, maar de service en de verpakking zijn goed. Levering vind ik nogal wisselend eerlijk gezegd. Ze halen lang niet altijd de termijn die ze beloven, maar dat kom je overal tegen.
Velvet Music online is wat duurder, maar ook wat persoonlijker. Zeker bij moeilijk te krijgen items doen ze echt hun best voor je, is mijn ervaring.
Internationaal ga ik voor CD-wow, play.com en Amazon.com of een van de varianten (co.uk of de. en een enkele keer ca.) De service van Amazon is uitstekend. Die van cdwow wat mij betreft ook, maar je kunt in dit topic ook lezen dat anderen andersoortige ervaringen hebben.
Play.com is een twijfelgeval als het gaat om service. Prijstechnisch zijn ze goed, en ik heb tot dusver al mijn bestellingen probleemloos geleverd gekregen, maar het is lastig om ze per e-mail te bereiken. Dus als je echt een probleem hebt, moet je volgens mij meer moeite doen om het opgelost te krijgen.
De verpakking deugt over het algemeen bij deze firma's en het zijn altijd nagelnieuwe cd's (tenzij je via marketplace wat bestelt natuurlijk).
Ik heb online ook een paar keer wat bij Plato besteld, maar daar kreeg ik toch sterk de indruk dat ze cd's toestuurden die al in de winkel hadden gelegen. Meestal pakt dat goed uit, maar ik heb toch al twee keer een cd met een wat verfomfaaid boekje ontvangen.
0
geplaatst: 20 november 2009, 17:43 uur
gaucho schreef:
Wat betreft je oorspronkelijke vraag: daar zijn eerder in dit topic al genoeg antwoorden op gegeven. In Nederland heb ik over het algemeen goede ervaringen met Cosmox (gemiddeld het goedkoopste in NL, en geen verzendkosten) en NLstore. Ook geen verzendkosten, al moet je daar vooraf betalen en dat vind ik altijd vervelend als na een tijd blijkt dat ze het artikel niet kunnen leveren.
Bij NLstore kun je tegenwoordig ook met een eenmalige machtiging betalen, die pas wordt afgeschreven als ze de CD opsturen.
0
geplaatst: 20 november 2009, 21:19 uur
gaucho schreef:
Dat klopt, van die bolletjes. Dat is typisch Engels/Europees, hoewel je beide varianten overal ter wereld tegen kunt komen. Ik heb er doorgaans niet zo'n moeite mee, al moet je bij het gebruiken van de je CD's wel meer opletten dat de boekjes niet tussen die bolletjes komen.
... ... ...
... ... ...
Bedoelen jullie nou die bolletjes en puntjes etc. aan de binnenkant van de voorkant?
0
geplaatst: 21 november 2009, 04:42 uur
gaucho schreef:
Precies. Hehe, eindelijk iemand die me begrijpt. Ik dacht al dat ik gek aan het worden was.
0
geplaatst: 21 november 2009, 04:43 uur
Running On Empty schreef:
Bedoelen jullie nou die bolletjes en puntjes etc. aan de binnenkant van de voorkant?
(quote)
Ja
0
geplaatst: 21 november 2009, 16:51 uur
gaucho schreef:
Bij Amazon UK en zeker ook de Amazon Marketplace blijven de verzendkosten redelijk laag terwijl ze van Amazon USA echt veel te hoog zijn.
Ik ben iemand die inderdaad is afgeknapt op CD-WOW. Chaotisch en onvoorspelbaar maar ieder zijn voorkeur.
0
geplaatst: 2 januari 2010, 16:53 uur
Ik heb 1 keer een beschadiging gehad, maar de klanten service is zeer goed en vriendelijk EN geen achterlijk 0900 nummer waar je naar toe moet bellen.
Kan Bol nog een puntje aan zuigen.. Ik vind Cosmox erg goed!
0
geplaatst: 2 januari 2010, 16:57 uur
Oké dan ga ik hun een keer proberen want hun prijzen zijn zeer laag.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 13:50 uur
Ik bestel al ruim een jaar bij Cosmox en heb nooit problemen gehad. Erg top en lekker goedkoop!
0
geplaatst: 3 januari 2010, 15:32 uur
Een beetje prijzen vergelijken op verschillende websites is altijd lonend, maar ook ik ben over het algemeen zeer tevreden over Cosmox. Ook ik bestel er al enkele jaren met enige regelmaat. Vaak komen ze als goedkoopste uit de bus (in elk geval binnen Nederland) en verzending is altijd snel, als ze ze tenminste op voorraad hebben.
Ik heb één keer een CD dubbel geleverd gekregen, maar dat hebben ze snel en goed opgelost. Binnen de Benelux zijn ze in elk geval de goedkoopste. Zeker in vergelijking met bol.com scheelt het vaak euro's per CD.
Ik heb één keer een CD dubbel geleverd gekregen, maar dat hebben ze snel en goed opgelost. Binnen de Benelux zijn ze in elk geval de goedkoopste. Zeker in vergelijking met bol.com scheelt het vaak euro's per CD.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 15:35 uur
Zoals ik al eerder meldde, ben ik ook over Amazon tamelijk tevreden (net als over CDwow trouwens, nooit problemen mee gehad, en al tientallen CD's besteld), maar het valt me de laatste tijd wel op dat die prijzen soms echt als jojo's op en neer gaan. Zal overal wel zo zijn, maar bij Amazon begint het me op te vallen.
Omdat december sowieso een dure maand is, had ik een aantal CD's bij Amazon.co.uk en .com op mijn verlanglijst gezet. Het was me al eerder opgevallen dat die prijzen vaak veranderden (zowel in opwaartse als in neergaande richting), maar mijn lijstje is vandaag toch wel een stuk duurder geworden, zag ik net.
Sommige CD's gingen zelfs van 13,99 naar 17,99 pond. Daar baal ik echt een beetje van. Ik weet het, het is een nieuw jaar, dus het is eigenlijk wel voorspelbaar dat die prijzen zouden worden aangepast, maar ik hoop dat ze ook weer eens naar beneden gaan.
Omdat december sowieso een dure maand is, had ik een aantal CD's bij Amazon.co.uk en .com op mijn verlanglijst gezet. Het was me al eerder opgevallen dat die prijzen vaak veranderden (zowel in opwaartse als in neergaande richting), maar mijn lijstje is vandaag toch wel een stuk duurder geworden, zag ik net.
Sommige CD's gingen zelfs van 13,99 naar 17,99 pond. Daar baal ik echt een beetje van. Ik weet het, het is een nieuw jaar, dus het is eigenlijk wel voorspelbaar dat die prijzen zouden worden aangepast, maar ik hoop dat ze ook weer eens naar beneden gaan.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 15:59 uur
Ik bestel zelf ook vaak CD's via E-bay. Zijn er meer mensen die het doen? Het bevalt mij uitstekend. Het aanschaffen van een CD gebeurt pas nadat ik een resourch heb gedaan naar de verkoper om de kans op een miskoop zo klein mogelijk te houden. Dit in combinatie met Paypal dek ik mij redelijk goed in.
Grote voordeel is de lage prijzen die je voor de CD's betaald, wel 2e hands natuurlijk. Het scheelt mij in ieder geval veel geld, en ben ik zeer content met de CD's die hier binnenkomen uit de hele wereld.
Iemand meer?
Grote voordeel is de lage prijzen die je voor de CD's betaald, wel 2e hands natuurlijk. Het scheelt mij in ieder geval veel geld, en ben ik zeer content met de CD's die hier binnenkomen uit de hele wereld.
Iemand meer?
0
geplaatst: 3 januari 2010, 16:20 uur
Thomzic schreef:
Iemand meer?
Iemand meer?

Veelal bij handelaren met 1-cent cd's (cd's die worden aangeboden voor 1 (dollar)cent en die dan omhoog gaan qua prijs naar gelang het aantal biedingen). En als ik ze dan zonder hoesjes laat versturen levert dat meestal wel een leuk aantal cd's op tegen een zeer schappelijke prijs. Je moet echter wel actief bieden en geluk hebben dat de voor jou leuke cd's ter bieding komen.
0
geplaatst: 3 januari 2010, 18:27 uur
gaucho schreef:
Ik had hetzelfde met de Luxe versie van The Unforgettable Fire van U2, ineens 3 pond duurder terwijl hij net zo lekker aan het zakken was.
In de UK is per 1 Januari jl. helaas de VAT (= BTW) omhoog gegaan dus daar komen de hogere prijzen vandaan.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.