Michael Jackson - HIStory (1995)

Alternatieve titel: Past, Present and Future Book I

Pop / Soul
Label: Epic

1. Billie Jean (4:56)
  2. The Way You Make Me Feel (4:59)
  3. Black Or White (4:18)

met L.T.B.

4. Rock with You (3:43)
  5. She's Out of My Life (3:40)
  6. Bad (4:09)
  7. I Just Can't Stop Loving You (4:14)

met Siedah Garrett

8. Man in the Mirror (5:22)
  9. Thriller (6:00)

met Vincent Price

10. Beat It (4:21)
  11. The Girl Is Mine (3:44)

met Paul McCartney

12. Remember the Time (4:02)
  13. Don't Stop 'Til You Get Enough (6:07)
  14. Wanna Be Startin' Somethin' (6:06)
  15. Heal the World (6:24)
  16. Scream (4:38)

met Janet Jackson

17. They Don't Care About Us (4:44)
  18. Stranger in Moscow (5:44)
  19. This Time Around (4:21)

met The Notorious B.I.G.

20. Earth Song (6:46)
  21. D.S. (4:50)
  22. Money (4:42)
  23. Come Together (4:03)
  24. You Are Not Alone (5:45)
  25. Childhood (4:28)
  26. Tabloid Junkie (4:33)
  27. 2 Bad (4:50)

met Shaquille O'Neal

28. History (6:34)
  29. Little Susie (6:14)
  30. Smile (4:55)
avatar van musicfriek
Davez schreef:
Ik geef dit een welverdiende 4.5 sterren. De nummers die de score van de 5 sterren afhouden zijn this time around en you are not alone.

You Are Not Alone vind ik nou juist een van de weinige ballads van Michael die ik prachtig vind.... (wel afschuwelijke video trouwens )

avatar van Reijersen

Geproduceerd en geschreven door R. Kelly

Davez
Ik heb you are not alone ook goed gevonden maar ik vind het toch net iets te melig vinden. Het is waarschijnlijk ook te veel gedraaid geweest op de radio om het nog te kunnen waarderen.

Het feit dat het door R Kelly geschreven is maakt niets uit want die man heeft ook goede nummers gemaakt.

avatar van Reijersen
Davez schreef:

Daarom zeg ik het juist. Ik ben een liefhebber van R. Kelly's muziek.

Ronnuz
Ik ben dit album pas later eigenlijk gaan waarderen.. de CD met nieuw materiaal vond ik in eerste instantie niet heel boeiend, op een paar nummers na. Nu zijn het stuk voor stuk lekkere nummers, die je eigenlijk alleen kan waarderen als je de man zelf kan waarderen.

4.5 *

Na deze cd kwam tijd later Blood On The Dancefloor Uit
Naar mijn mening was het beter als het andersom was geweest want ik zie HIStory meer als soort boek om het beetje af te sluiten, want daarna is het helaas alleen maar bergafwaards gegaan. Denk ook dat rond de tijd dat HIStory uitkwam zijn carriere beetje op het hoogtepunt was en op elk moment in elkaar kon zakken wat op een gegeven ook gebeurd is. Het was gewoon een kwestie van tijd.
Invincible vond maar matigjes op 3 tracks na. Deze cd bevat veel MJ-classics alleen vind ik ook jammer dat Smooth Criminal ontbreekt zoals hier eerder is gezegd.
Ik heb gehoord dat hij weer bezig is om een album te maken en ik hoop voor hem dat het gaat lukken.
Michael Jackson stond ooit eenzaam aan de top en is ironisch genoeg nu een gevallen ster...

Mojo Pin
Geweldige verzamelaar, ik kan niet anders zeggen.

avatar van musicfriek
Mojo Pin schreef:
Geweldige verzamelaar, ik kan niet anders zeggen.

avatar van Hans Brouwer

Ik weet nu niet of ik je wel of niet moet geloven...
Mojo Pin is een geloofwaardige man. Of jij dat ook bent Musicfreak durf ik te betwijfelen .
Als Mojo Pin zegt dat "History" een geweldige verzamelaar is, dan geloof ik Mojo Pin op z'n blauwe ogen

Ik weet nu niet of ik je wel of niet moet geloven...

Ik heb er best vaak naar geluisterd dus geloof het maar friek

klasse....vooral dat nummer met Paul McCartney

fredpit schreef:
klasse....vooral dat nummer met Paul McCartney

rayman schreef:

Ironie.......

Nee, The Girl Is Mine.

fredpit schreef:

Ironie.......

Dat begreep ik, maar toch kwam de maaginhoud omhoog. (kreeg even een brainwave)

van wie is ironie dan?/

Van Alanis toch.

O nee, dat is Ironic.

sorry....is een nummer van Don Ellis

ze lijken ook zoveel op elkaar.

avatar van dynamo d
Earth Song herontdekt. Wat een geweldig nummer is dat!

avatar van nelis
dynamo d schreef:
Earth Song herontdekt. Wat een geweldig nummer is dat!

Ik vind dat het enige goede nummer van Michael Jackson.

[quote="nelis"
Ik vind dat het enige goede nummer van Michael Jackson.[/quote]

heel goede plaat(en) . Muziek waar ik altijd wel voor in de stemming ben ! voor alle mensen dat dit niet goed vinden luister de plaat nog eens 2 keer dan denk je er wel anders oiver ok niet alle liedjes zijn fantastisch maar als je de beste liedjes op een rij zet kom je aan een prachtig album.

Heb wel eens gehoord dat de nummers van Justin Timberlake (Justified) voor Michael Jackson geschreven waren, maar dat hij weigerde. Oei! Had een aardige comeback kunnen zijn.....

Davez
Hij kan beter zelf zijn nummers schrijven dat heeft hij al tientallen keren bewezen. Ik snap uberhaupt niet waarom hij altijd met hippe producers werkt als hij zelf pareltjes schrijft en componeert als stranger in moskou, little susie, don't stop till you get enough of earth song

CaliLove
Heb dit album al lang liggen en ben dit weer effe gaan checken toen ik zag dat hierop een track tesamen met Biggie staat. Is wel zeer mooi album alleen spijtig dat Liberian Girl hierop niet staat is 1 van m'n favoriete Michael Jackson tracks.

Social_Mask
Heb een video hier liggen met de naam History en met dezelfde cover als van dit album. Kan me vaag herinneren hoe ik het vroeger samen met mn broer keek. Zal dat video maar een keer gaan beluisteren.

avatar van rudiger
een zeer goede verzamelaar van jackson , ik ben benieuwd of hij ooit nog eens een come-back kan maken , wat denk ik zeer moeilijk voor hem is in deze hip hop en r& b tijd , of hij zal ook moeten gaan rappen , zijn uiterlijk heeft hij natuurlijk al lang niet mee door de vele operaties , het is te hopen dat hij onder de gordel niets heeft laten doen , maar ja een kinderhand is gauw gevuld
mijn favo nummers zijn ; earth song , you are not alone , stranger in moscow , rock with you.

avatar van Shangri-la
rudiger schreef:

Deze opmerking.

Michael Jackson is een heel goed voorbeeld van hoe je als artiest groter dan groot kan worden, in termen van platenverkoop ( thriller ) zelfs extreem groot, maar ook als entertainer, maar ook hoe vreselijk hard je weer kan vallen als je zo groot bent en even je verstand niet gebruikt.
Dan kun je volgens mij als artiest toch maar beter iets minder groot zijn maar wel langer door gaan, dat lijkt mij toch wel het meest ideale, inplaats je zo enorm op te blazen.
Hoge bomen vangen veel wind.
Maar ondanks dat, buitenom dat ik geen Michael Jackson fan ben, ik heb deze man in mijn tienerjaren heel groot zien worden en opzich waren destijds zijn nummers best spraakmakend, maar blijkbaar hoe goed je vroeger ook geweest bent, je moet je vandaag de dag ook nog bewijzen en ik denk dat het daarvoor iets te laat is voor meneer Jackson, en zullen de fans het nog met dit soort verzamelaars moeten doen om vergane tijden te doen herleven.

avatar van rudiger
Shangri-la schreef:

Deze opmerking.

het is niet te hopen dat het daar beneden zo uitziet als z`n neus, dat bedoelde ik