Meshuggah - obZen (2008)

2. Electric Red (5:53)
  3. Bleed (7:24)
  4. Lethargica (5:49)
  5. ObZen (4:26)
  6. This Spiteful Snake (4:54)
  7. Pineal Gland Optics (5:14)
  8. Pravus (5:12)
  9. Dancers to a Discordant System (9:36)
avatar van Maximusic
Klinkt goed, ik wou m zojuist kopen maar helaas nog niet binnen, maar wel besteld.

avatar van Nakur
De eerste luisterbeurt, beukend vanaf de cd speler, zit er op. Ik wil bijna gaan schelden met ziektes, wat een gave plaat

avatar van kaztor
Hahaha, ik heb net op NLStore een hele zwik Meshuggah besteld (behalve Nothing en I, had ik al. Ik had de bestelde cd's gebrand).
Heb net via Ebay de lage dollarkoers misbruikt om deze uit Amerika te bestellen voor pakweg €10,- inclusief verzendkosten.
Daar wordt een metalfan blij van!

avatar van Maximusic
Zo, de bestelling is binnen! Ik heb er nu twee luisterbeurten opzitten en het klinkt wel weer geweldig hoor! Wat een gitaarriffs en wat een drums! en ook de vocalen van Jens Kidman zijn minstens zo bruut als op de voorgangers! Het album bevat een stuk meer variatie als op de voorgaande albums waardoor ik het gevoel heb dat deze wat makkelijker wegluisterd.

voltazy
niks beters voor het slapen gaan om bleed en dancers nog even door de koptelefoon te laten gaan

avatar van Maximusic
Haha grappig, ik heb m sinds ik m heb ook steeds voor ik in slaap val in bed geluisterd. Dat komt doordat ik dan die cd op nr1 opzet en dan nergens meer zin heb om m af te zetten!
Nouja 4,5 kan ik er alvast wel aan kwijt. mn favorite tracks zijn Dancers en Obzen. Maar eigelijk zijn ze allemaal geweldig.

avatar van kaztor
Meshuggah voor het slapen gaan?

Die machinale riff die telkens een maat later begint in het titelnummer: Pure klasse!

avatar van Dudeness
Het laatste wat ik me herinner is dat ik een drietal dagen geleden dit schijfje oplegde...

3 dagen later kwam ik weer bij bewustzijn.

Tijdloos mokerslagje...

Baltasound
Er is een grens tussen geniale herrie en gewoon takken herrie. Dit is gewoon takkeherrie. Maar toch blijf ik luisteren. Wat een geweld. Ik vind dit NIET mooi, maar toch blijf ik luisteren...Ik ben heus wat gewend, maar zoiets heb ik nog nooit gehoord. Is er iets dat dit qua agressie kan overtreffen? Ik word hier bang van! Zo, en nu weer Bleed opzetten, wat een herrie...

avatar van aslan
aslan (crew)
alwéér een geniaal album van meshuggah

Baltasound schreef:

avatar van Bill
Holy cow wat een vlammend goed album! Heerlijk om je agressie bij kwijt te kunnen. Woohoo!

avatar van Ploppesteksel
Combustion momenteel bij de beste songs van het jaar.
Maar dan ben ik al bijna genoodzaakt het af te zetten.
Hetzelfde heb ik met Slayer & Slipknot (als niet grunt-liefhebber).
Angel of Death & Left Behind kunnen erin maar dan heb ik plots behoefte om iets anders op te zetten.
Maar dus; Combustion = geweldige song .

voltazy
jij wil beweren dat tom arraya bij slayer grunt?

avatar van kaztor
@Ploppesteksel: dus dan geef je het maar snel 1,5?

Joy
bleed klinkt wel lekker maar ik stoor me aan het monotone gezang

avatar van andnino
Vind die monotone zang inderdaad (af en toe) een storende factor, al is dit wel het enige wat hier op aan te merken valt.
verder kan ik ook best begrijpen dat je die zang als een pluspunt ziet.

kaztor schreef:
@Ploppesteksel: dus dan geef je het maar snel 1,5?

Snel ? Ik heb het wel beluisterd hoor, maar het is zo moeilijk om het uit te kunnen staan... daarom 1,5.

voltazy schreef:
jij wil beweren dat tom arraya bij slayer grunt?

Neen, maar ik heb het dan ook niet persee over grunten alleen, ook gewoon té ruige metal kan er bij mij niet in. Wist niet goed hoe ik dat allemaal moest zeggen, ben niet echt een metalkenner.

te ruig? dit is misschien hard, maar ik heb toch al veel hardere snellere en minder verstaanbaar gebrul gehoord dan dit hoor. dit luistert vrij makkelijk weg vind ik. ^^

avatar van andnino
Nou duidelijk herkenbare ritmes zijn ver te zoeken..

bennerd
En voor de minder metalfan is dit ook niet zo gemakkelijk weg te luisteren, denk ik.

Exactly, dat bedoel ik.

Zeker niet zo lang. Combustion vind ik echt knap & daar irriteer ik me niet aan de "zang" maar vanaf de 2de track krijg ik het al moeilijk..

avatar van kaztor
Vind de zang wel goed zo.
Kan me hier toch geen melodieuze zanger bij voorstellen.
Dat zou nergens naar klinken.

Joy
er is meer tussen grunten en melodieuze zang alleen lijkt me

avatar van HammerHead
Erg leuk dat het nu over grunten gaat, maar dat heeft alleen niets met deze plaat te maken. Jens Kidman grunt niet, die brult gewoon.

like i care...

ik irriteer me aan de zang, of nu grunten heet of boeren boeit niet

max en joep
jouw mening is jouw mening en dat iseen zeer degelijk argument.

objectief gezien heeft Hammerhead wel gelijk:

Dit is geen grunten.

avatar van kaztor
Ik hoor hier ook nergens een grunt.
Dat gerochel doet mij ook niks, maar dit heeft toch niks met grunten te maken?
Dit vind ik gewoon heerlijk effectief brullen op brute muziek!

avatar van Suicidopolis
Sta me toe me daar bij aan te sluiten...

Joy
foei kaztor, je bericht aanpassen, jij had het wel degelijk over grunten en ik reageerde daarop

maakt verder geen reet uit, ik blijf het irri vinden