Portishead - Third (2008)

Rock / Electronic

8. Machine Gun (4:52)
  9. Small (6:53)
  10. Magic Doors (3:38)
  11. Threads (5:47)
  12. Magic Doors [Live on Current TV] * (2:44)
  13. We Carry On [Live on Current TV] * (6:15)
  14. Threads [Live on Current TV] * (6:29)
Ik vind deze plaat eigenlijk te nerveus. Kan er niet makkelijk naar luisteren. Maar alleen The Rip is al 4* waard.

avatar van Noere
The Rip is fantastisch maar ook de rest is natuurlijk een geweldige trip.
Heb ook een stuk meer met het ongrijpbare kille geluid van deze plaat dan met Dummy. Ook een prima plaat maar iets teveel gezellig gescratch enzo. Ben wel blij dat ik dit nog live heb mogen meemaken.

Verreweg hun beste plaat, op bv Dummy staan een paar mooie nummers maar lang niet alles, deze plaat is op een of andere manier organisch.
Dat machine gun, tjeezus wat een nummer is dat.
Ook ik heb ze live gezien op All Tomorrow's Parties in Londen, op de dag dat Amy zelfmoord pleegde, toen ze curator waren en de dag mochten afsluiten, sjonge wat is dat live goed en dat na PJ Harvey die ook waanzinnig was.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Sinds vandaag binnen op vinyl. Opvallend dat op de elpee 45 RPM staat terwijl de afspeelsnelheid echt 33 RPM is. De eerste keer dat ik hem vanmiddag draaide was het alsof ik Mickey Mouse op had staan. Dit album verdient het om op vinyl te hebben en verdient dan dus ook het juiste aantal toeren.

avatar van Kronos
cosmic kid schreef:

Ik heb de Europese versie van 2008 en daar staat niks op van 45 RPM. Ik zie op Discogs wel dat er een Limited Edition uit de VS is die op 45 RPM afspeelt. Jij hebt blijkbaar de Europese heruitgave van 2017. Op Discogs wordt deze fout vermeld: Labels say 45rpm but it has to be played on 33 1/3!.