Portishead - Third (2008)

Rock / Electronic

8. Machine Gun (4:52)
  9. Small (6:53)
  10. Magic Doors (3:38)
  11. Threads (5:47)
Ik vind deze plaat eigenlijk te nerveus. Kan er niet makkelijk naar luisteren. Maar alleen The Rip is al 4* waard.

avatar van Noere
The Rip is fantastisch maar ook de rest is natuurlijk een geweldige trip.
Heb ook een stuk meer met het ongrijpbare kille geluid van deze plaat dan met Dummy. Ook een prima plaat maar iets teveel gezellig gescratch enzo. Ben wel blij dat ik dit nog live heb mogen meemaken.

Verreweg hun beste plaat, op bv Dummy staan een paar mooie nummers maar lang niet alles, deze plaat is op een of andere manier organisch.
Dat machine gun, tjeezus wat een nummer is dat.
Ook ik heb ze live gezien op All Tomorrow's Parties in Londen, op de dag dat Amy zelfmoord pleegde, toen ze curator waren en de dag mochten afsluiten, sjonge wat is dat live goed en dat na PJ Harvey die ook waanzinnig was.