The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)

Label: Domino

1. The Age of the Understatement (3:08)
  2. Standing Next to Me (2:18)
  3. Calm Like You (2:26)
  4. Separate and Ever Deadly (2:38)
  5. The Chamber (2:37)
  6. Only the Truth (2:44)
  7. My Mistakes Were Made for You (3:05)
  8. Black Plant (4:00)
  9. I Don't Like You Anymore (3:05)
  10. In My Room (2:29)
  11. Meeting Place (3:56)
  12. The Time Has Come Again (2:22)
WernerGSF
JACINTHE VERSTEEG DRAAIT:

Last Shadow Puppets – The Age of the Understatement (Domino, Munich)

Dit is een album waar een film bij moet worden gemaakt. Zo een in stijlvol zwart-wit, met koene ridders, onmogelijke liefdes en galopperende paarden. De romantiek ten top. Maandag op de luisterpaal!

avatar van KidChino8
toch een groeiertje.kvond hem in het begin iet's te traag en te John Barry.Ben toch blij dat ie in m'n collectie zit nu

Baltasound
Aardige plaat, maar haalt nergens het nivo van de openingstrack.

heerlijke plaat!
en de vergelijking met muse is alleen terecht omdat er verder weinig/geen andere bands zijn met zo'n soort stijl, want ik vind het binnen het genre toch erg verschillen. door de stem van turner en de structuur van de monkeys (turners invloed, rustige stukjes met een plotselinge versnelling) is het een goed album geworden met een eigen geluid, een soort bombastic monkeys (behalve de structuur van sommige nummers en turner's stem, natuurlijk heel anders dan de arctic monkeys).

ben blij dat ze zelf hebben aangegeven dat het niet een eenmalig project is.

avatar van Bill
Ik ook! Zo'n plaat als deze SCHREEUWT gewoon om een vervolg!

Ik vergelijk het ook nergens met Muse, want die vergelijking is simpelweg krom.

Op een of andere manier doen sommige nummers mij heel erg aan James Bond denken.., ik weet niet waardoor het precies komt.

Wel een goede cd verder, beter dan de laatste van de Arctic Moneys

4,5 *

Sven Bersee
Ha, dat idee hadden ze waarschijnlijk zelf ook. Ik citeer even een paar regels uit de OOR:
Turner en Kane gaan op hun beurt komend weekend naar Rusland, om de clip op te nemen van hun eerste single. Het moet iets James Bond-achtigs worden.

avatar van Bill
GuusV schreef:

Precies wat ik ook zei!

avatar van Jochempie
Erg leuke plaat, ik ben zelf groot fan van de Monkeys en dit spreekt mij ook zeer aan. het titelnummer doet me ook wel redelijk denken aan Scott Walker's The Seventh Seal, wat zo ongeveer mijn meest gedraaide nummer is van de afgelopen 4 weken.

Ik vind wel dat het een typische arctic monkeys hoes is, en hem hier dus niet echt bij passen.

avatar van KampF
Na 1 luister beurt is mij dit goed bevallen. Het tweede album van de arctic monkeys wist me niet zo goed meer te pakken als het debuut, maar dit is toch wel weer wat nieuws. Dat het als een James Bond soundtrack klinkt, dat kan ik wel begrijpen. From Russia with Love dan.

@Sven Bersee: Ja, ik lees het nu ook in de OOR. Het is ze wel gelukt iig

GuusV schreef:

dat had ik nou ook. volgens mij had ik het met de nummers waar een strijkorkest (of in ieder geval eentje) in speelde.

avatar van Tha)Sven
JACINTHE VERSTEEG DRAAIT:

Last Shadow Puppets – The Age of the Understatement (Domino, Munich)

Dan zal het wel een korte film worden
Erg kort album, maar ik snap ook wel dat het niet meer is, omdat het anders veel te veel van hetzelfde is.

Dit kan wel eens DÉ CD van 2008 worden !!!!

Hij is PRACHTIG.

Gisteravond bij Later With Jools gezien, Echt hartstikke mooi.

Een lekker jaren 60 sfeertje!

avatar van jeroen1904
Ben ook zwaar onder de indruk van dit album. Gisteren gekocht en al meerdere malen afgespeeld. The age of the understatement kende ik al van op de radio. Het hele album moet zeker niet voor dit nummer onderdoen. Veel 60's invloeden, heerlijke strijkers, een beetje bombast, dreigende sfeer. Topplaat van Alex Turner en Miles Kane. Zou voor mij ook wel eens de plaat van 2008 kunnen worden.

avatar van luc011190
KampF schreef:
From Russia with Love dan.

Grappig, precies waar ik ook aan moest denken.

avatar van mr-mucho
hebben sommie mensen... oow hahah laat maar, meerdere mensen vinden er een james bond sfeertje achter zitten . vooral nummer 7 en 8.

UnknownPleasure
Dus ik zet op zondag ( Want het was 3:00 in de nacht - na een feestje - de CD op.

Had zeker niet verwacht dat dit zo goed was (Ik heb het eigenlijk niet zo erg van de strijkers en blazers).

Maar het is Fantastisch , wat een samenwerking tussen die twee.

4.5 na zo'n 3 luisterbeurten

avatar van KidChino8
Ik vond het in het begin allemaal wat eentonig en kon moeilijk wennen aan de sound.Na een paar luisterbeurten ben ik er helemaal weg van.Het is werkelijk een geweldige plaat.Deze mannen gaan nog brokken maken.

avatar van Jeanneman
Ik ga op een voorzichtige 4,0* sterren inzetten. Maar het is wel een verdomd lekker plaatje geworden. IMO waarschijlijk beter dan de Arctic Monkeys-platen, die ik minder geweldig vond dan de rest van de wereld

avatar van jabba
Hoe vaker ik hem luister hoe beter hij wordt.
Zonder meer DE plaat van 2008

avatar van bver
Ik had hier veel van verwacht en die verwachtingen worden volledig ingelost. De liedjes nestelen zich in je hoofd en blijven er de hele dag lang in spoken. Zalige plaat met "Calm like you" als voorlopige favoriet....

avatar van djarend
Bewijst maar weer eens wat een liedjes alex turner kan schrijven, nu heb ik hem echt geod gehoord, wat een machtige plaat. james bond meets quintin tarrantino meets walker brothers en david bowie, ik ga er een 5 sterren plaat van maken, sorry

avatar van Jumperjack
Volgens mij wordt dit album collectief overgewaardeerd, ik vind het een leuke plaat, maar meer ook niet. Het gemiddelde na 57 stemmen doet echter vermoeden dat we hier met een waar meesterwerk te maken hebben en dat is volgens mij een beetje overdreven.

Daar sluit ik me bij aan (tijdje geleden dat ik dat kon zeggen trouwens ).
Eerlijk gezegd ben ik ook erg verbaasd over de enorme waardering, dat had ik eigenlijk niet verwacht, zeker omdat Arctic Monkeys zeer hoge waardering krijgt van menigeen en dat zijn denk ik nu toch ook wel de eersten die hier naar geluisterd hebben. Ik had veel lauwere reacties verwacht. Misschien eens een goed idee om ook eens op zoek te gaan naar werk van b.v. het oude werk van Scott Walker.
Hoe dan ook een erg leuk plaatje.

avatar van jabba
Over een paar jaar zal blijken dat we hier met een meesterwerk van doen hebben. Naarmate ik hem vaker luister (min. 2x dag) hoe meer ik hem ga waarderen.
Ik heb tevens de live-uitvoering gezien bij Jools Holland. Daar blijkt toch echt dat we met twee ongelooflijk getalenteerde muzikanten te maken hebben. Zo vaak, kom je ze niet tegen.
Het is een verademing te zien dat er tenminste nog echte muzikanten zijn. Zeker in dit tijdperk van, idols en alle andere flut-talentenjachten.

Berichten verplaatst naar Arctic Monkeys

avatar van SoNick
Ik vind het vreemd dat mensen allemaal al zo hoog hebben gestemd. Dat kan je nog niet weten na zo weinig tijd.

Nu 3 keer achter elkaar geluisterd. Kan niet anders zeggen dan dat ik wegdroom. Heerlijke plaat.

Het heeft inderdaad iets weg van James Bond. Mooie plaat!

Gaan we aanschaffen!