The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)

Label: Domino

1. The Age of the Understatement (3:08)
  2. Standing Next to Me (2:18)
  3. Calm Like You (2:26)
  4. Separate and Ever Deadly (2:38)
  5. The Chamber (2:37)
  6. Only the Truth (2:44)
  7. My Mistakes Were Made for You (3:05)
  8. Black Plant (4:00)
  9. I Don't Like You Anymore (3:05)
  10. In My Room (2:29)
  11. Meeting Place (3:56)
  12. The Time Has Come Again (2:22)
Single The Age of Understatement doet me heel erg denken aan Knights of Cydonia van Muse. Erg? Nee. Ik vind het een aanstekelijk nummer en i.t.t. Arctic Monkeys doet dit me iets meer. Maar goed, ook die band heeft een aantal zeer sterke nummers met daar tegenover een hoop nummers die me niks doen.
We zullen zien: ik ben er toch wel nieuwsgierig naar eerlijk gezegd en als de rest net zo leuk is als de single ben ik om

aidoo
De single stelde me teleur na een eerste luisterbeurt (pakte me niet zo als het werk van de artische aapjes), maar begint me nu al beter te bevallen Alleen die clip aah! Net iets té.. (dat heldhaftige slowmo loopje langs die tanks!) ..

Benieuwd naar de rest

avatar van Jochempie
Ik heb de eerste single nu pas 1 keer gehoord en vind em eigenlijk best leuk, dit zou best wel eens een heel goed plaatje kunnen gaan worden.

*Laura*
Ze zien er bijzonder cool uit, maar muzikaal stellen ze me met de eerste single toch wel teleur. De samenzang klinkt wel fijn, maar het nummer op zich is nogal langdradig. Maar bon, ik wacht af tot ik meer gehoord heb.

Ben ik dan echt de enige die aan het Muse nummer Knights of Cydonia moet denken?

*Laura*
Nee hoor, ik hoor ook wel een gelijkenis.
Beide nummers klinken zo eh...strijdvaardig.

WernerGSF
De samenwerking tussen Arctic Monkey Alex Turner en zijn vriend Miles Kane van The Rascals heeft eindelijk een naam: The Last Shadow Puppets heet hun project.

Het debuutalbum heeft de ambitieuze titel The Age Of Understatement meegekregen en verschijnt in april. Producer James Ford (Simian Mobile Disco), die ook achter de knoppen zat bij Favourite Worst Nightmare van de Arctic Monkeys, spreekt van een plaat die heel anders klinkt dan we van Turner's band gewend zijn, met veel sixties-invloeden à la Scott Walker. Dat belooft bombast...

En dat zie ik helemaal zitten. Ben niet zo'n enorme Arctic Monkeys liefhebber, maar hier kijk ik zeker na deze mededeling wel naar uit nu.

avatar van Ploppesteksel
Ik zie het ook wel zitten. 3 jaar op rij Monkeys zou wat beginnen te vervelen ondanks ze nog altijd van erg hoog niveau singles uitbrachten.

En ik zie ook wel de gelijkenis tussen Knights of Cydonia & The Age of the Understatement. Ik denk dat mijn persoonlijke voorkeur dan wel bij Knights of Cydonia ligt ...

Ik hoorde net de single The Age of the Understatement opzich wel lekker. Maar goed ik ga dit wel eff checken, ben wel fan van Alex Turner

aERodynamIC schreef:

Nee zeker niet. Dat intro en het ritme is gewoon bijna identiek. Het stelt me trouwens wel een beetje teleur. Het is gewoon een mindere versie van koc. Ik ben een hele grote fan van de arctic monkeys, maar die single vind ik echt niks. Geef mij dan maar Muse.

avatar van rafke pafke
Ik heb de single nog maar 1 keer gehoord (en de clip erbij gezien) en ik ben er toch wel door geprikkeld. Ik vond het op zijn minst interessant en ik ga het zeker nog eens een paar keer beluisteren.

avatar van oruiz
Tom Barman: "Mooie dame op cover. lange beenwezens"

avatar van djarend
Heb de promo ontvangen, geweldige plaat, idd heel erg 60 's 70 's ,
erg goed gedaan, Alex Turner bewijst nu andermaals een belangrijk songschrijver te zijn. Ik ga er veel van verkopen denk ik, en dat voornamelijk op basis van kwaliteit van de songs die gewoon top zijn. En geweldige hoe natuurlijk

avatar van KidChino8
oruiz schreef:
Tom Barman: "Mooie dame op cover. lange beenwezens"

waar heb je dat vandaan?

avatar van KidChino8
Geweldige single kan niet wachten tot het album uit is!Geweldige teksten voor zover ik weet.De zin "Kiss me properly and pull me apart" zit echt kracht in.Er is inderdaad wel een gelijkenis met KofC, maar dat boeit mij eigenlijk niet.

avatar van bver
De single doet me verlangen naar meer. Ben benieuwd!

avatar van oruiz
KidChino8 schreef:
waar heb je dat vandaan?

Tom en ik zijn "close".....

Voorproefjes klinken goed. Vooral 'The Chamber' doet mij verlangen naar meer. B-kanten van de single zijn ook erg sterk.

avatar van luc011190
Wat een immens coole clip

WernerGSF
Het zal toch niet waar zijn dat dit ook weer absolute klasse is?

UnknownPleasure
De eerste single klinkt zeker niet slecht.
Alleen vind ik de Live versie beter
--> http://www.theageoftheunder...

Deelt iemand dezelfde mening?

WernerGSF
Ik deel die mening ook. maar dat is niet verwonderlijk

UnknownPleasure
Ik heb er anders nog niemand over horen spreken

Gebaseerd op de eerste luisterbeurt: 4 sterren! Alex op z'n best.

avatar van bver
Is dit album eigenlijk al gelekt? Vermits er toch al wat stemmen zijn....

Op Youtube staan af en toe nieuwe tracks, nu onder andere Seperate and Ever Deadly en Calm Like You... én een geweldige akoestische versie van My Mistakes Were Made For You!

Denk dat ie gelekt is, maar waar je 'm kan vinden... ik weet het niet...

avatar van chansadres
De perspromo is wel gelekt maar die bevat enkel de eerste 9 nummers.

Bedankt!

avatar van Bertus
Geef mij de Arctic Monkeys maar. Eén band op de wereld (lees: Muse) met een overdaad aan kitscherige strijkers uit een doosje is meer dan genoeg wat mij betreft.