The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement (2008)

Label: Domino

1. The Age of the Understatement (3:08)
  2. Standing Next to Me (2:18)
  3. Calm Like You (2:26)
  4. Separate and Ever Deadly (2:38)
  5. The Chamber (2:37)
  6. Only the Truth (2:44)
  7. My Mistakes Were Made for You (3:05)
  8. Black Plant (4:00)
  9. I Don't Like You Anymore (3:05)
  10. In My Room (2:29)
  11. Meeting Place (3:56)
  12. The Time Has Come Again (2:22)
avatar van sander.h
Leuke cd. Vooral de single My Mistakes Were Made For You doet het hem voor mij.
De rest is ook erg goed. Enige probleem is dat ik hem (ondanks zijn 34 minuten) niet altijd af kan luisteren vanwege de eenvormigheid. Op zich jammer want de afzonderlijke nummers zijn erg leuk. 3,5*

Father McKenzie
Zeertjuh schreef:
By far the best album of 2008 De sfeer op dit album is geweldig, ik hoorde dat er ook een vervolg komt. ik kijk hier zeker weten naar uit.

En ik die nog weinig goeds ontdek, of nou ja, weinig muziekjes van deze tijden die deze ouwe lul nog kunnen boeien, maar kijk, deze LSP zijn daarop een uitzondering. Cooks, Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs.... Who cares? Ik niet!

Dit is pas een leuk bandje!

Mayne
Father, je bent er wel van bewust dat de ene helft van de LSP de frontman van de Arctic Monkeys is? Ik heb ze ook liever dan de Monkeys hoor, daar niet van.

Father McKenzie
Wist ik, Mayne, maar dat deert niet. Deze vind ik echt leuk, Arctic Monkeys, nou ja, dat wist je, anders had je er mij niet over aangesproken...

Mayne
Haha, daarom vond ik het ook wat verassend dat je de LSP wel goed vindt.

avatar van musicman13
wat is meeting place toch een heerlijk nummer!

avatar van B_B
B_B
Zal denk ik nooit echt fan worden van dit zijproject van AM-frontman Alex Turner. De eerste twee nummers zijn heel aardig maar daarna zakt de plaat toch wat in. Iets wat mij nou niet echt nodig lijkt bij een cd van amper 35 min.

Volgende album op nemen met Duffy.
Succes verzekerd.

avatar van musicman13
duffy?! Hell NO!

avatar van sander.h
Bij deze verhoog ik mijn stem naar 4,0, dit is gewoon echt een goed album. Mijn favoriet is nog steeds My Mistakes.... maar de andere nummers blijven ook maar groeien.
Ik heb op zich weinig met de sixties, maar de hele cd ademt de sfeer van dat tijdperk, klinkt als een klok en heeft De Zanglijn hoog in het vaandel staan. Me like!

avatar van stef212
In My Mistakes Were Made For You , vind ik wel dat er sommige stukjes zang van Alex wel heel hard aan de AM doen denken......

SSS
Op The Age of the Understatement & Standing Next to Me singles staan nieuwe nummers.

avatar van barrett
Voorlopig blijft deze plaat mij toch meer boeien dan de nieuwste Arctic Monkeys

avatar van lowieke
[quote]Father McKenzie schreef:

Dikke respect. Kaiser chiefs en consorten... wat een bende zeg!

avatar van stoepkrijt
Ik zit net even de singles van dit album te luisteren. Superlekkere muziek!
Ik ga snel t hele album luisteren, dat wordt vast en zeker genieten;)

avatar van Thomzic
Wat een ontdekking! Vanaf het begin pakt mij dit album. Korte liedjes die je meteen pakken ondersteund door een arsenaal aan strijkers. I Like. Het nummer 'My Mistakes Were Made For You' is terecht al vele malen terecht bewierookt.

Pim
Na ruim een jaar en inmiddels 100 albums verder blijf ik deze plaat maar draaien.
Een meesterwerk en inderdaad, de nieuwe Arctic Monkeys is aardig maar dit overtreft alles van de Arctic Monkeys. Wat een kracht zit er in de liedjes.
Er schijnt een opvolger te komen. Zal dat niet tegenvallen? Is het niet beter als dit als eenzaam meesterwerk blijft voortbestaan?

avatar van barrett
De lat licht inderdaad enorm hoog voor de opvolger van deze plaat maar waarom zouden die twee breien de uitdaging uit de weg gaan? Op die manier kunnen ze zichzelf nog onsterfelijker maken...

avatar van Hendrix4live
Eén van de beste albums van het jaar 2008 vind ik.

My mistakes were made for you is echt een heerlijk nummer!

avatar van OscarWilde
Als deze nummers nog eens in de shuffle terechtkomen blijft het genieten. Zeer sterke plaat en hopelijk komt er een vervolg

JanBetonde2e
GENIAAL! echt waar geniaal! Miles Kane en Alex Turner die samenwerken, mooi mooi mooi! ik houd van beide bands(Arctic Monkeys en The Rascals die helaas niet meer bestaan) maar dit vind ik echt heel mooi, ik kan niet wachten op het vervolg

The Deftone
Mooi album, veel meer dan wat ik er van verwacht had.
Een album vol lekkere nummers zoals My Mistakes Were Made for You en The Age of the Understatement.
Ik geef hem 4*.

Deze plaat verveeld nooit. Heb de cd al een aan aantal jaar en luister er met regelmatig nog naar. Verlies mezelf er weer iedere keer in. Alax Turner is wat mij betreft het nieuwe genie in de muziekindusstrie.

avatar van blur8
Yes, !! mijn persoonlijke topper: Meeting Place.

avatar van XeeGen
Seperate and ever deadly blijft toch mijn favoriete nummer, zit zoveel kracht in dat nummer. En meeting place is altijd prachtig ^^ Weg met humbug en meer van dit

Berichten over de top 250 verwijderd, die "Let op!" hieronder staat er niet voor niets.

De Klever
XeeGen schreef:

Deels mee eens. Meer van Humbug èn meer van dit

avatar van Madjack71
Een eerbetoon aan de melodieuze jaren zestig pop met een brits tintje. Goede orkestrale ondersteuning, vlotte melodielijnen en typische zang, dat er goed bij past.
Het algehele plaatje lijkt er ook wel naadloos bij aan te sluiten; hoes, naam en titel zijn van dien aard, dat ze blijven hangen. De lijn van het album volgt een soortgelijke stijl en wijkt daar niet veel van af, maar luistert als het drinken van een koud wit biertje op een heerlijke zomerdag.
In My Room zou zo gekozen mogen worden als de titel van de volgende James Bond film.
Heb ervan genoten en wat mij betreft beter verteerbaar dan de Arctic Monkey's. Hier hoor je jonge gasten met de flow bij zich, die ze goed weten te laten stromen. Vervolg....graag.

avatar van Snoeperd
Ik las op teletekst dat hier een gevolg op komt. Er staat geen datum ofzo bij maar er staat dat er een vervolg komt. Als het dezelfde kwaliteit wordt vind ik het zeker welkom