IllumSphere schreef:
Ik heb hier niet echt de invloed van Miles Kane gehoord, dus kan er iemand mij uitleggen waar precies Miles Kane zijn kans waagt om zijn kunsten te tonen ? Ik heb hem nergens horen zingen, dus ik vermoed dat hij het geluid verzorgde.
Dan luister je niet goed genoeg denk ik...
Maar nu ben ik zelf even goed aan het luisteren en valt inderdaad niet mee, maar toch zijn de stemmen wel verschillend, maar toch ook weer niet heel veel.
Standing Next to Me wordt volgens mij door Miles gezongen. Het tweede, hardere, "I Don't Like You Anymore" stuk in de gelijknamige track is toch ook compleet anders dan het eerste?
In "In My Room" hoor je hem ook heel duidelijk en zingt sommige stukken ombeurten met Alex. Het begin van de coupletten van The Meeting Place, das ook Miles.
Seperate and ever Deadly, eerste couplet das Miles, tweede couplet, das Alex, hoor je het verschil?
Nu ik steeds beter aan het opletten ben valt me eigenlijk vooral op dat ze de meeste nummers gewoon afwisselen en heel veel samen zingen (in de refreinen dan meestal). Neem bijvoorbeeld eerste twee coupletten van The Chamber. Eerst doet Alex het couplet (en Miles de Leave yourself alone stukken), daarna neemt Miles het in het tweede over (vanaf "Tell your wasted time").
Vooral die articulatie van Miles is zo herkenbaar en dat vind ik ook echt zo mooi. Luister maar eens naar het album van The Rascals en je weet precies wat ik bedoel.
Het kan goed zijn dat ik het in bovenstaande niet overal goed heb, maar volgens mij wel...
But correct me if I'm wrong!
En wat je ook goed hoort op de albums van The Rascals en Miles Kane is zijn muzikale ge-experimenteer. Ik denk dat hij daar ook wel echt z'n steentje aan bij heeft gedragen bij dit album.