The Beatles - Abbey Road (1969)

4,38
2036 stemmen

Label: Apple

1. Come Together (4:20)
  2. Something (3:03)
  3. Maxwell's Silver Hammer (3:27)
  4. Oh! Darling (3:26)
  5. Octopus's Garden (2:51)
  6. I Want You (She's So Heavy) (7:47)
  7. Here Comes the Sun (3:05)
  8. Because (2:45)
  9. You Never Give Me Your Money (4:02)
  10. Sun King (2:26)
  11. Mean Mr. Mustard (1:06)
  12. Polythene Pam (1:12)
  13. She Came in Through the Bathroom Window (1:57)
  14. Golden Slumbers (1:31)
  15. Carry That Weight (1:36)
  16. The End (2:19)
  17. Her Majesty (0:23)
1957 BERICHTEN 22 MENINGEN
avatar van Zwaagje
geplaatst: 24 december 2016, 21:33 uur [permalink]
teus schreef:

Nu ik jou bericht lees ,bedenk ik me ineens...
In mijn Beatleverzameling LP,s heb ik ook nog 3 kleur vinyls t.w...Beatle Greatest in Goud/Okergeel
Let It Be in Wit
en om ontopic te blijven...
Abbey Road in het Groen
Zijn kleurenpersingen uit de U.K +_eind '70,s
Daardoor heb ik mss een nog leuker (totaal)plaatje 😉

😱

geplaatst: 3 april, 21:02 uur [permalink]
henk01 schreef:
Vroeger draaiden we gewoon een plaat

😂 😂 👍
schitterend.

Had deze plaat vandaag op de oortjes op mijn werk. Ik heb de meeste Beatles platen wel meegekregen van mijn pa, maar deze stond mij op een of andere manier niet zo bij. Behalve 2,3 bekende nummers misschien, en dat zal ook wel de reden wezen. Vandaag dacht ik, ik ga er eens even lekker naar luisteren. Ik heb de luxe lekker mijn eigen muziek te kunnen draaien op mijn werk dus ik was van plan eens wat platen van begin tot eind beter te luisteren. Ik ben nogal van het skippen tussen songs.
Ik ben eerlijk gezegd helemaal niet zo'n Beatles fan. Veel nummers vind ik echt steengoed (Revolver vindt ik bv een erg mooie plaat) maar als ik er in de auto een heel uur naar zou luisteren zet ik het toch af. Dat komt door Paul. Het zijn de nummers gezongen door Paul ,daar springt bij mij het glazuur van de tanden. Wat een kleffe zoetigheid. Goede nummers misschien, maar hij dweept zo.
Deze plaat klinkt iig wat .. minder popliedjes achtig .
Er zitten een paar walgelijke nummers bij [ Octopus's Garden,mijn gunst] maar verder vond ik dit best een leuke plaat eigenlijk. Ik ga er aankomende dagen meer naar luisteren. Zal geen stem geven.

geplaatst: 3 april, 23:49 uur [permalink]
Octopus's Garden is natuurlijk het buitenbeentje van de plaat,net zoals Yellow Sumbarine dat is op Revolver.
Het sierde The Beatles wel, dat naast George ( die hier met Something en Here Comes The Sun volwaardig aan John en Paul is.) Ringo ook altijd zijn momentje kreeg.
Ringo de droogkloot, een favo voor vele fans.
Zo'n liedje hoorde er gewoon bij.

McCartney trek ik composorisch niet altijd, maar dat heeft in mijn geval meer betrekking op latere solostukken.
Aangaande zijn stem, kan ik 'm goed hebben.
Hij kon veel kanten uit, terwijl John en George hun stem nooit echt anders gebruikten.
Paul was wat dat aangaat wel het meest all-round.

avatar van devel-hunt
geplaatst: 4 april, 13:49 uur [permalink]
Ringo rocks. Niet zo vreemd dat hij op iedere plaat een eigen nummer kreeg. Naast zijn drumwerk, wat op Abbey Road prominent aanwezig is, is Octopus garden, een nummer in de beste Ringo traditie, clownesk en dwaas, Ringo zingt het vals maar goudeerlijk.
Ook zingt hij luid en duidelijk mee op' boys you gonne carry that weight a long time'.
Want wat the Beatles gelukkig niet altijd waren was bloedserieus, verre van, in Engeland stonden ze gebroedelijk wat mafheid en Engelse humor betreft naast Monty python. WOW! The Beatles namen zichzelf helemaal niet zo serieus, see the Rutles. 😄 Dat serieus nemen deed de rest wel. Stelletje maloten, en dat waren ze, maar wel redelijk geniale, dat dan wel weer.

geplaatst: 4 april, 17:04 uur [permalink]
bikkel2 schreef:
Ringo de droogkloot, een favo voor vele fans.
Zo'n liedje hoorde er gewoon bij.

McCartney.. kon veel kanten uit, terwijl John en George hun stem nooit echt anders gebruikten.
Paul was wat dat aangaat wel het meest all-round.

Bedankt voor deze uitleg,daar kan ik wat mee. Ik kan best een nummer luisteren die Paul zingt maar lang achter elkaar ,liever niet . Ik vind george bv aangenamer om naar te luisteren. Ik ga het album morgen weer luisteren.

geplaatst: 4 april, 17:06 uur [permalink]
Spoelworm schreef:

Bedankt voor deze uitleg,daar kan ik wat mee.

Voor beide heren hierboven (mij) btw

geplaatst: 4 april, 17:08 uur [permalink]
Spoelworm schreef:

Voor beide heren hierboven (mij) btw

👍