The Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned (2004)

Dance

7. Action Radar (5:32)

met Paul Jackson

8. Medusa's Path (6:09)
  9. Phoenix (4:39)
  10. You'll Be Under My Wheels (3:57)

met Kool Keith

11. The Way It Is (5:46)
  12. Shoot Down (4:35)

met Liam Gallagher

13. More Girls * (4:28)
  14. Who U Foolin * (3:40)
  15. Hotride [El Batori Mix] * (4:43)
  16. Spitfire [Future Funk Squad's 'Dogfight' Remix] * (7:25)
avatar van Tijn79
Deze plaat is zeker de minste van alle albums, maar ik vind dat ze zich met IMD toch aardig herpakt hebben hoor.

FOTL is zelfs niet eens mijn favo Prodigy plaat, dat zijn is MFTJG en kort daarop volgt Experience.
Dus ik durf wel te stellen dat ik ook echt van het oudere werk ben Funky

avatar van FunkStarr
Dat IMD beter is ben ik helemaal met je eens ik wil ook bestwel toegeven dat ik gewoon teveel verwacht had denk ik, zeker na het horen van de demo versies. Wat mij vooral stoort op IMD zijn de knullige beats in sommige nummers, het neigt net ff te veel naar Pendulum toe. Als geheel gezien is het niet eens zo'n slecht album. Ook vind ik bijvoorbeeld Thunder en TMTTH leuke nummers om af en toe eens lekker hard op te zetten. Dit album daarentegen bevat geen enkel nummer waarvan ik denk, goh die zou ik wel weer eens willen horen. Wat ik altijd wel goed heb gevonden van Liam is dat hij elk album in een andere style heeft gemaakt, maar toch op alle albums de Prodigy sound te herkennen is. Bij dit album had ik dat gevoel veruit het minst. De eerste 3 albums zijn allemaal gewoon erg goed en ook nog steeds leuk om af en toe eens op te zetten.

Lepidoptera
Ik vind Liam Geniaal. De eerste albums hebben mij geïnspireerd om muziek te maken.

Maar ook als je geniaal bent en je hebt even geen inspiratie, ga dan geen album uit brengen.

Het is net alsof dit een debuutalbum van een slechte Prodigy ripoff is

avatar van UK-Choonz
Gewoon een lekkere knaller. Niet super maar ook zeker niet slecht.

avatar van Maarten0402
Ik vind dit de minste van de The Prodigy albums. Het hele album klinkt voor mijn gevoel ook niet naar The Prodigy. Alleen Spitfire vind ik strak, maar helaas kan ik me niet vermaken met de rest van de nummers.

Gelukkig komt het met Invaders Must Die weer helemaal goed

avatar van Shelter
Vind dit ook een van de minste, staat weinig goeds op. Heb eigenlijk geen enkele favoriet zelfs.

avatar van pureshores
hier wilde Liam teveel naar zijn jeugdliefde hiphop terug wat tot een wisselvallige plaat leidde.
Op zich was Girls best een OK single om het publiek te verleiden met zn old school feeling maar de andere single keuzes zijn vrij desastreus gedaan (Spitfire hinkt weer naar TFOTL)
Commercieel gezien was de track met Princess Superstar slimmer geweest om uit te brengen.

Invader must die is iets beklijvender maar ik hou het liever bij de eerste 3 albums

More girls is trouwens wel een zeer leuke remix

avatar van frolunda
Blijft het minste album van the Prodigy maar toch zeker niet zo slecht zoals een groot gedeelte van de muziekpers ons destijds wilde doen laten geloven.

avatar van Shelter
Deel 1 van de zin eens, deel 2...toch wel zo slecht
Ik heb meestal altijd wel 1 favoriet op een album ook als die minder is, maar op deze echt geen.

avatar van Johnny Marr
Te laag gemiddelde...erg onderschat hier, want nummers als Girls, Memphis Bells, Spitfire en vooral You'll Be Under My Wheels zijn schitterend. Zie ook mijn bericht bij 'Human After All' van hun collega's Daft Punk, een album uit ongeveer dezelfde periode die ook erg onderschat is.

[quote]Johnny Marr schreef:
Te laag gemiddelde...erg onderschat hier, want nummers als Girls, Memphis Bells, Spitfire en vooral You'll Be Under My Wheels zijn schitterend. quote]

Zijn exact de nummers die ik zelf ook beter vind op dit album. Maar de rest blijft gewoon wat zwak, zeker van iemand als Liam Howlett. Minste Prodigy album, al vind ik nog steeds dat ze na Fat Of The Land beter hadden kunnen stoppen (met het uitbrengen van nieuwe albums, niet met optreden). Dat Liam met uitgerekend dit album kwam 7 jaar na het meesterlijke Fat Of The Land, was het verwachtingspatroon natuurlijk ontzettend hoog. Hij kon bijna alleen maar tegen vallen, en dat deed hij dan ook. Verder zijn ze nooit meer op het niveau van de eerste 3 albums gekomen met Invaders Must Day en de nieuwste The Day Is My Enemy. Begrijpelijk, maar wel erg jammer.

FunkStarr

Invaders Must Die was nochtans een vrij goed album (uiteraard niet vergelijkbaar met eerste 3).
En live komt het nieuw materiaal telkens uitermate goed tot zijn recht. Laat hen dus maar nieuwe albums maken, veel luisterplezier levert het misschien niet op maar dat is live zo vergeten.

avatar van FunkStarr
In tegenstelling tot jou vond ik de nieuwe tracks juist niet helemaal lekker uit de verf komen live (op een enkeling na). Maar van IMD vind ik Omen of Take Me To The Hospital bijvoorbeeld nog steeds wel ok.

avatar van Eis-T
Dit is eigenlijk helemaal niet zo'n verkeerd album! Sterker nog: Het is een feest van herkenning na jaren in de kast gestaan te hebben. sommige tracks zijn wat te schreeuwerig, maar Liam's electrokledder komt lekker binnen. Voor een 14 jaar oud album klinkt het helemaal niet zo gedateerd als dat ik verwachtte.

avatar van james_cameron
Bij herbeluistering helemaal zo slecht nog niet. Destijds bij release vond ik het album een flinke tegenvaller, vol lompe, eentonige en weinig memorabele tracks. Nu, bijna vijftien jaar later, blijkt de schade eigenlijk enorm mee te vallen. Het songmateriaal heeft de tand des tijds prima doorstaan en naar nu blijkt steekt het album best sterk in elkaar. De songs, hoewel geen hoogvliegers, rammen lekker door en bevatten genoeg leuke elementen om de boel fris en energiek te houden. Absoluut niet zo goed als de twee voorgaande albums, maar alsnog de moeite waard.

avatar van LucM
Tegenvaller, het 4e Prodigy-album na 7 jaar afwezigheid. Te weinig ideeën, te eentonig, te weinig opwinding, het klinkt als een band die teert op zijn verleden maar zonder veel inspiratie.

avatar van Erikpol
LucM schreef:
Ja met/ na dit album was het wel voorbij met the Prodigy.

avatar van Johnny Marr
Oneensch. Dit heb ik altijd een leuk album gevonden. Jeugdnostalgie voor mij dit. Die eerste drie nummers en (vooral) You'll Be Under My Wheels!!

avatar van RogerV
Ik blijf die Michael Jackson plaat geweldig vinden