Nick Cave & The Bad Seeds - No More Shall We Part (2001)

Australiƫ
Label: Mute

1. As I Sat Sadly by Her Side (6:15)
  2. And No More Shall We Part (4:00)
  3. Hallelujah (7:48)
  4. Love Letter (4:08)
  5. Fifteen Feet of Pure White Snow (5:36)
  6. God Is in the House (5:44)
  7. Oh My Lord (7:30)
  8. Sweetheart Come (4:58)
  9. The Sorrowful Wife (5:18)
  10. We Came Along This Road (6:08)
  11. Gates to the Garden (4:09)
  12. Darker with the Day (6:07)
  13. Grief Came Riding * (5:07)
  14. Bless His Ever Loving Heart * (4:02)
  15. Good Good Day * (4:03)
  16. Little Janey's Gone * (2:58)
  17. Fifteen Feet of Pure White Snow [Westside Session] * (5:43)
  18. We Came Along This Road [Westside Session] * (5:37)
  19. God Is in the House [Westside Session] * (5:53)
  20. And No More Shall We Part [Westside Session] * (4:12)
totale tijdsduur: 1:07:41 (1:45:16)
avatar van Gert P
strandsmurf schreef:
nu ook verkrijgbaar in nieuwe Remaster-edition met een extra DVD. Wie kan vertellen of deze edition de moeite waard is?

Die edion is de moeite waard.
Behalve de extra track geloof 8 staan er nog 3 vide's bij op maar alleen het dts geluid al en wie geen dts heeft kan ook in stereo of 5.1 dolby luisteren.
Ben er blij mee in ieder geval.

devel-hunt schreef:
Prachtige plaat, die in mijn top 10 staat!! Waarom? Omdat deze meester na al meer als 1000 luisterbeurten niets aan kwaliteit en aantrekkingskracht heeft ingeboed, en dat kan je maar van een paar platen zeggen!

Als deze ooit in je top tien stond zal ie wel wat meer gekregen hebben dan je huidige 3,5 sterren. Vertel?

Geweldig!! Hoogtepunten zijn Fifteen feet of pure white snow en Oh my Lord.

Gister de vinyl versie aangeschaft in Amsterdam. Bonus tracks zijn wel te vinden op kant d, maar deze staan niet vermeld op de hoes. Nog iemand met dit 'probleem'?

avatar van devel-hunt
pdonidvie schreef:

No more shall we part blijft mooi maar ging op termijn toch ernstig vervelen.

avatar van Tupelo
Merkwaardig toch dat dit Bad Seeds album hier het beste scoort.

Ik vind het een uitstekend album, maar een beetje bedrieglijk omdat de eerste helft stukken beter is dan het laatste deel. Na Oh My Lord heb je de echte hoogtepunten wel gehad. Niet dat het daarna slecht wordt, maar het zakt bij mij terug van 5* naar 4*. Bij de statistieken van de favoriete nummers zie je ook zoiets,

avatar van Joy4ever
Tupelo schreef:
Na Oh My Lord heb je de echte hoogtepunten wel gehad.

En wat is We Came Along This Road dan

avatar van Wickerman
Hoewel het eerste gedeelte (1-7) gevarieerder is, doen de laatste vijf qua kwaliteit zeker niet onder voor de rest. Deze nummer verdienen het om goed beluisterd te worden met de hoofdtelefoon op.

devel-hunt schreef:
No more shall we part blijft mooi maar ging op termijn toch ernstig vervelen.

Fair enough.

avatar van TEQUILA SUNRISE
zojuist aan een eerste luisterbeurt onderworpen naar aanleiding van het schitterende The Boatman"s Call.
Deze moet ik even laten bezinken maar klinkt ook veelbelovend.
Luister momenteel voor de 2e keer naar We Came Along This Road.
Mooi, erg mooi!

avatar van Gert P
Dit is er een van Tequila, de andere staan op de boatmans call,
Deze ook de cd/dvd-A van mt extra nummers en video clips.
Wist trouwens nooit dat leven na de dood die Freek de Jonge zong van hem was.

Is ook niet het geval, is volgens mij van Dylan.

avatar van Rudi S
Klopt, 4e track van dit album Bob Dylan - Down in the Groove (1988)
NL tekst is dan wel weer van Freek.

avatar van 1996Customer
'De beste plaat van Nick Cave', dat wou ik zelf wel eens horen. En om eerlijk te zijn het is de beste de ik ken (Henry's dream, Push The Sky Away en nu deze). Het openingsnummer is een pareltje, het piano riedeltje en de galopperende drums. 15 Feet was het eerste nummer dat ik kende uit het album, het is zeker een van de beste songs op de plaat. Wat rock Blixa hier toch geweldig(op zijn eigen kenmerkende manier natuurlijk).
Halllelujah is wederom prachtig met de 2 zussen die a capella eindigen: kippenvel. Het hoogte punt is Oh my lord, een beetje The Mercy Seat maar dan poëtischer en indringender. De manier waarop Cave zich smijt: kippenvel^2 .
De enige misser is Sweetheart come, en vanwege dit ding krijgt deze plaat niet de 5 die ze in wezen verdient. Maar wie weet...

yorgos.dalman
'Sweetheart come'... wat mij betreft toch echt een pareltje tegen het einde van de plaat, naast 'The sorrowful wife'. Geloof me nou maar...

avatar van Cor
Cor
Jemig, wat een gigant. Deze plaat wisselt stemmige momenten met beheerste uitbarstingen en ontrolt daarmee een hallucinerend klanktapijt. En er wordt briljant gemusiceerd. Elke beroering van een gitaarsnaar, elke noot van de viool of aanslag van de piano is raak. De Seeds zijn meestermuzikanten aan de hand van de grootmeester Cave. Als 'Oh My God' niet door je ziel snijdt, dan weet ik het niet meer.

avatar van Tony
Inmiddels zoveel steengoeie albums van Nick Cave in huis, dat er 1 in aanmerking kwam voor mijn top 10. Daar hoefde ik niet lang over na te denken, dat is deze, met kop en schouders zelfs. Prachtig van de eerste tot de laatste noot, hoewel mijn favorieten allemaal aan het begin van het album staan, maar dat is alleen omdat je nou eenmaal maar 3 sterretjes mag uitdelen. De bonusnummers staan dan helaas weer niet op mijn CD versie, maar met ruim 1 uur is het album eigenlijk ook wel lang genoeg. Perfectie dit.

Cured
Op zich goed album, maar vind het wat te lang teveel van hetzelfde (qua songs, geen afwisseling) en daar houd ik aal gauw niet zo van; op deze manier vind ik het een lange zit, vooral door de 'ballad' keuze. Er staan prachtige nummers op, maar allemaal wat teveel van het 'goede' en niet zoveel spanning.

avatar van freakey
Cured schreef:

Wel een beetje mee eens, The Good Son ervaar ik overigens ook zo... er staan niet of nauwelijks slechte nummers op maar veel van hetzelfde....

Blackcharlie schreef:
Als ik de oven in ga, weet ik al wat de cake eters zullen luisteren

Dat dacht ik ook even toen ik dit album vanochtend voor het eerst beluisterde. Man man, wat een muziek. Het beste album dat ik tot nog toe van Cave gehoord heb.

avatar van Broem
Prachtalbum van Nick Cave. Met terugwerkende kracht de albums van Nick aan het luisteren ( en kopen) Daar zitten behoorlijk wat juweeltjes tussen. No more shall we part is er daar eentje van. Als je zijn albums in een betrekkelijk korte periode achter elkaar luistert blijkt zijn jarenlange klasse eens te meer. Toppers voor mij zijn de 2 openers van dit album.

avatar van bertus99
Broem schreef:
Toppers voor mij zijn de 2 openers van dit album.

Dat vind ik ook en dan meteen ook nummer drie: Halleluja. het gekke is dat hij op zijn laatste concert op HMH van dit album niet een van deze sterke nummers speelde,maar wel Love Letters, dat ik een beetje opvulling vind. En ook God is in the house wat vooral opvalt door de heerlijk snerende tekst.

avatar van IllumSphere
Omdat Push the Sky Away me zo beviel dat hij de vierde plek wist te veroven van mijn top twinting van 2013, was mijn interesse naar zijn eerder werk nog meer opgewekt dan het toen al was. En wat is beter dan starten met de best beoordeelde plaat van Nick Cave & The Bad Seeds? Wel, ondanks de hoge beoordeling en het meermaals luisteren, moet ik concluderen dat er waarschijnlijk wel betere platen waren om mee te beginnen. Ik heb het al niet zo voor crooners (als het dat überhaupt is), maar hier komt het ook nog eens zeurderig over en dat 67 minuten moeten aanhoren is niet echt een pretje. Vooral het eerste deel van de plaat heeft daar het meeste last van. Het tweede gedeelte kent qua kwaliteit een stijgende lijn, maar hangt nog steeds rond de middelmaat. Tekstueel zit het, zoals altijd wel, goed, maar daar heb ik weinig aan als de stem me figuurlijk op een afstand plaatst. Jammer, maar ik denk dat er wel andere platen zullen zijn in de discografie die me wel zullen weten te boeien. Dat heb je eenmaal nu met veelzijdige artiesten waar Nick Cave zeker bij toe hoort.

avatar van pdonidvie
Ik heb het album nu ongeveer een half jaar in mijn bezit en zet het zo nu en dan eens op (zoals op dit eigenste moment). Ik moet zeggen dat het (in tegenstelling tot andere Nick Cave-platen) lang heeft geduurd eer ik echt van dit album kon genieten, eer het echt zijn geheimen prijs gaf. Niet opgeven, IllumSphere!

avatar van IllumSphere
Ik ga het weleens opzetten, maar ik verwacht er weinig van.

avatar van cornstars
IllumSphere probeer Let Love In, daar laat ie het 'gecroon' achterwege. Als je dat leuk vindt snel door naar Tender Prey!

yorgos.dalman
Ja, illumSphere... Let love in zeker zo gauw mogelijk beluisteren. Eén van Cave's beste zondermeer.

Schitterend geluid / productie bovendien, heb zelden een plaat beter horen klinken dan deze: koel, donker, met een vleugje mystiek wat het geheel op paradoxale wijze zowel erg toegankelijk maakt als tamelijk onaanraakbaar...

avatar van IllumSphere
Dat zal ik zeker zo snel mogelijk doen. Bedankt voor de tip!

avatar van Johnny Marr
Jezusgodallemachtig, wat is 'Oh My Lord' een sterk nummer!

avatar van luigifort
Ja bizar mooi he...hele album trouwens..maar vooral tot en met 7 subliem

Your chain of command has been silenced now...;)

avatar van Johnny Marr
Inderdaad. Dat is het sterkste gedeelte van het album. Niets kan Oh My Lord natuurlijk nog overtreffen, dat zou onmogelijk zijn.