Ramones - Leave Home (1977)

Punk / Rock
Label: Sire

1. Glad to See You Go (2:13)
  2. Gimme Gimme Shock Treatment (1:43)
  3. I Remember You (2:20)
  4. Oh, Oh, I Love Her So (2:08)
  5. Carbona Not Glue (1:55)
  6. Suzy Is a Headbanger (2:12)
  7. Pinhead (2:44)
  8. Now I Wanna Be a Good Boy (2:15)
  9. Swallow My Pride (2:08)
  10. What's Your Game (2:38)
  11. California Sun (2:04)
  12. Commando (1:55)
  13. You're Gonna Kill That Girl (2:42)
  14. You Should Never Have Opened That Door (1:54)
  15. Babysitter * (2:49)
  16. Loudmouth [Live] * (2:08)
  17. Beat on the Brat [Live] * (2:35)
  18. Blitzkrieg Bop [Live] * (2:13)
  19. I Remember You [Live] * (2:17)
  20. Glad to See You Go [Live] * (2:03)
  21. Chain Saw [Live] * (1:51)
  22. 53rd and 3rd [Live] * (1:27)
  23. I Wanna Be Your Boyfriend [Live] * (2:22)
  24. Havana Affair [Live] * (1:53)
  25. Listen to My Heart [Live] * (1:47)
  26. California Sun [Live] * (1:58)
  27. Judy Is a Punk [Live] * (1:23)
  28. I Don't Wanna Walk Around You [Live] * (1:31)
  29. Today Your Love, Tomorrow the World [Live] * (2:52)
  30. Now I Wanna Sniff Some Glue [Live] * (1:28)
  31. Let's Dance [Live] * (2:06)
avatar van Dielie
stuk voor stuk goeie nummers alleen die geluidskwaliteit klinkt niet zoals debuut, jammer

Remastered edition is geniaal, zoveel extra's

braambes schreef:
Remastered edition is geniaal, zoveel extra's

Agree.

Zou iemand 'The' voor alle albums weg willen halen? De bandnaam is Ramones, zonder The

leroy*
wou net zegge

avatar van andré
Casa schreef:

Corrigeerknop is rechtsboven, succes!

avatar van gemaster
Net ietsje minder dan het debuut, maar nog steeds heel erg goed. Ongelooflijk toch hoeveel verschillende nummers je kan maken met dezelfde 3 akkoorden.

Dikke 4*

bijna alle nummers zijn leuk sommie wat minder maar is bij meeste cds van de ramones imo

JoeD.Barrelman
California Sun.... wat een energie!!!!

avatar van Schizophrenia
Oh oh wat een vette plaat
Oh oh i love her so!
oooooewieoeeeeeee

Vrolijke old skoolpunkunk.

En de extras zijn inderdaad echt geweldig.

avatar van gameg
Raar dat deze cd zo in de vergetenheid is gebracht.. want hij past prima in het rijtje van het debuut en Rocket to Russia!

mooie plaat!

PriestMaiden
Dit album moet zeker niet onderdoen voor het debuut. Wat een goed punkalbum vol klassiekers.

avatar van Hendrix4live
Was nooit echt gek van de ramones. Was meer van de andere punk als: Sex Pistols, Dead Kennedy's en The Clash.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat hier veel minder energie in zit.
De plaat is op zich wel vermakelijk genoeg om nog een 3* te geven. Wel ontzettende vrolijke muziek. Dat is wel leuk voor sombere dagen. Dan zet ik deze gewoon op.

Deze expanded editie is echt de moeite waard, bevat een compleet concert uit '76. hier wordt zo'n beetje het hele debuut op gespeeld! 1,2,3,4, Hey Ho, Let's Go! Wat een energie:) Je wordt er gewoon vrolijk van, en dat is de kracht van de Ramones.

avatar van LucM
Dit album heb ik voor €5 op de kop kunnen tikken, mijn versie bevat ook de bonustracks. Simpele maar energieke en vrolijke punkrocksongs, muziek hoeft voor mij niet persé ingewikkeld te zijn als het maar goed in elkaar zit. En dat is bij Ramones zeker het geval, zij hebben gevoel voor melodie en brengen hun catchy songs met de nodige energie en passie. De live-opnames tonen aan dat Ramones ook live goed tot hun recht komen.

avatar van frolunda
Naar mijn mening hun beste album,de nummers zijn van een iets hoger nivo dan hun debuut (met blitzkrieg bop als uitzondering) en ik vind het geluid beter of in elk geval beter bij de ramones passen.Uitschieters; allemaal en california sun,gimme gimme shock treatment,commando en wonderschone i'll remember you in het bijzonder.En niet te vergeten sheena is a punk rocker want die staat ook op mijn versie.

avatar van Popsong89
Ik heb een versie met als 5e nummer de single Sheena is a punk-rocker. Het nummer Corbona ontbreekt.

avatar van frolunda
Die versie (lp) heb ik ook,prima nummer trouwens dat Sheena is a punk rocker,al blijven Commando,California sun en I remember you mijn favorieten.

avatar van Strandskata
Het geluid verschilt niet veel van hun debuut, het zijn de songs die net iets meer poppy en daarmee makker zijn. Leuke constante plaat, maar zonder het overweldigende van hun eerste album.

avatar van BoyOnHeavenHill
Niks mis mee, en met opnieuw een heleboel leuke liedjes (vooral aan het begin en het einde van het album), maar waar ik bij het debuut een half uur zit te stuiteren krijg ik bij deze opvolger meer het gevoel van "ik hèb al een Ramonesplaat". En dat ik aan één Ramonesplaat genoeg heb betekent helaas gewoon dat ik geen echte fan ben. Mea culpa.

avatar van frolunda
Als ik één Ramones plaat zou moeten kiezen zou ik toch deze nemen.

avatar van pygmydanny
Op zoek naar een iets ander geluid, is deze tweede van de Ramones niet zo geslaagd. Het is lang wachten op Dee Dee’s ‘1 2 3 4!’ aan het begin van California Sun eer het echt top wordt. Commando doet er dan nog een schepje bovenop en redt het album.
Productioneel wordt een en ander geprobeerd: geluidseffecten en synthesizer (Gimme Gimme Shock Treatment), harmonie in de zang (You’re Gonna Kill That Girl), de koda in Suzy Is A Headbanger, gitaartokkels (Oh Oh I Love Her So) en nogal wat overdubs (gitaar en percussie)
Maar de cymbalen van de hi-hat klinken het hele album te flets, alsof ze door een flanger gehaald zijn. En de ergerlijke zangeffecten weten Pinhead alsnog te ruïneren, en dat is geen makkie.
Naast de eerder genoemde hoogtepunten ook Gimme Gimme Shock Treatment, Glad To See You Go en Now I wanna Be A Good Boy als favoriete nummers.

avatar van jorro
Ik heb vanmiddag twee punk/rock albums beluisterd die beide voorkomen in de Oor jaarlijst 1977. Deze van de Ramones (op 33) en The Boys van The Boys (eveneens op 33). En mijn conclusie is dat onbekend onbemind maakt. De Boys scoren bij mij 4*, de Ramones blijven toch echt een half puntje achter (3,5 * dus).

Voor iedereen die van het genre houdt zou mijn advies zijn. Luister eens naar The Boys. Ik heb de spotify verwijzing aangebracht.Zie The Boys - The Boys (1977) - MusicMeter.nl

avatar van Larzz
Gewoon weer de LP aangeschaft. Zoals het bedoelt was. Kwartiertje rocken. Plaat omdraaien. Weer heerlijk kwartiertje. Warm analoog geluid. Hoes op schoot. Back to 1977.