Snow Patrol - A Hundred Million Suns (2008)

Label: Geffen

1. If There's a Rocket Tie Me to It (4:19)
  2. Crack the Shutters (3:20)
  3. Take Back the City (4:40)
  4. Lifeboats (4:41)
  5. Golden Floor (3:19)
  6. Please Just Take These Photos from My Hands (4:25)
  7. Set Down Your Glass (3:43)
  8. The Planets Bend Between Us (4:18)
  9. Engines (5:10)
  10. Disaster Button (3:58)
  11. The Lightning Strike: What If the Storm Ends / Sunlight Through the Flags / Daybreak (16:18)
avatar van musician
DjFrankie schreef:
Prima album dit, volop afwisseling, weinig mis mee in ieder geval.
Lekker om te horen.

Kort, krachtig en voor mijn gevoel helemaal waar.

Dit is mijn enige cd van Snow Patrol, geef ik toe, en toevallig in handen gekregen. Het voordeel is dat ik het dan nog vrij onbevangen kan en wil beoordelen, zonder het af te kunnen zetten tegen ander werk van deze band.

Als dit waar zou zijn

hoi123 schreef:
Snow Patrol: De band waarbij het op MuMe politiek incorrect is om goed te vinden.

trek ik mij daar meestal toch maar niets van aan, dat is ook maar het beste om te doen. Ik geloof het ook niet zo, als ik de meeste commentaren lees. Aan de andere kant vind ik een gemiddelde van 3,58 voor deze prima cd wel wat aan de lage kant.

avatar van Narva

Met de winden meewaaien mag natuurlijk nooit een argument zijn voor een bepaalde score. Zo ben ik het ook met je eens musician dat 3,58 aan de lage kant is. Natuurlijk klinkt het allemaal wat gepolijst en liggen de meeste nummers lekker makkelijk in het gehoor, de composities zitten sterk in elkaar, de dynamiek viert hoogtij en de nummers 1,3,5 en 11 behoren tot het mooiste dat de band gemaakt heeft.

A Hundred Million Suns vind ik Snow Patrol's beste plaat tot nu toe

Eens! 4.0.

avatar van Shelter
Ik begin Lifeboats en Golden Floor steeds beter te vinden

avatar van adri1982
'Crack the shutters' en 'The Planet between us' zijn geweldig mooie nummers, maar dit is toch wel het minst goede album van The Snow Patrol die ik in mijn platenkast heb staan.

vandaag om 08:13 uur