Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Label: M3

12. Do It Man (2:56)

met Big Noyd

13. Bklyn Masala (4:19)

met Leschea

14. The Proposition (1:38)
  15. Travelocity (3:52)

met Punchline en Wordsworth

16. The Ways (3:28)
  17. Wutuwankno (4:11)

met Edo. G

18. The After Party (1:08)
  19. Oh My God (3:50)

met The Beatnuts en Rahzel

20. Cellmate (1:16)
  21. Revelations (3:50)
  22. Out Takes * (2:37)
  23. Globetrotter *

met AKD

24. GMO *
totale tijdsduur: 1:00:55 (1:03:32)
avatar van Jar0on
Volgens mij heet ie Fats Belvedere, zoals de 2e skit heet
In t boekje staat ook:
Cast: Masta Ace: Himself,
Fats Belvedere: Himself

Kan verder niks over hem op t net vinden dus hij zal wel onbekend zijn

Heb deze trouwens laatst ook op Vinyl gekocht naast me cd, heel vet met oranje platen.

Hierboven al vermeld en nu nog steeds te krijgen op oranje vinyl:
Masta Ace - A Long Hot Summer Orange Vinyl Edition - 2LP - 2004 - EU - Reissue | hhv.de | shop

avatar van ThingMan
Yes eindelijk orgineel binnen op cd. Kostte me ook maar een paar tientjes. Gelijk opgezet en genoten van deze heerlijke klassieker. Te relaxt!

avatar van gweah
Er is heel weinig aan te merken op dit album, lekkere beats, goed concept, uitstekend flowende MC met een heldere delivery en stem.
Toch voelt het ergens heel basic en ontbreekt er iets.
Laatst hoorde ik het opeens: variatie in zijn metrum of rijmschema.
Alle verses zijn
A
A
B
B
C
C
Waarbij hij wel telkens heel mooi alles laat rijmen, niet alleen de laatste lettergreep, maar meestal minstens 4.
Toch zit er rijmtechnisch nergens een verrassende wending in. Het kabbelt maar voorspelbaar voort in de derde versnelling, elke zin rijmt perfect op de vorige, en elke zin is even lang. Soms rijmt hij meer dan twee zinnen achter elkaar op het zelfde rijmwoord zoals in Travelocity, maar spannend wordt het nooit.
Is dit nog niemand anders opgevallen?

avatar van Harderwiek
Ja, en dat is precies de reden waarom het zo zalig wegluisterd en het verhaal van het album zo goed te volgen is. Zou mij niet echt fijn lijken als Ace allemaal moeilijke en ingewikkelde rijmschema's zou gebruiken, dan ben je na 2 tracks de draad kwijt.

Dat het hierdoor soms een beetje 'gelikt' is moet ik toegeven, maar dat zie ik niet perse als iets negatiefs oid.

avatar van MJ_DA_MAN
gweah schreef:
Is dit nog niemand anders opgevallen?
Al vanaf het begin, maar het stoort me niet. Liever simpelere verses die rijmen dan ingewikkeldere verses die amper of niet rijmen.

avatar van Shelter
Harderwiek schreef:

dit dus

avatar van Silky & Smooth
Waardig opvolger van Disposable Arts. Ik ben er nog niet echt uit welke ik de beste vind, maar dat hoeft ook niet. Disposable Arts heeft over het geheel wat meer memorabele tracks en hier zitten ze vooral in het begin. Het complete sfeertje vind ik hier dan weer fijner. Warm en zonnig, net als de cover.

avatar van GijsV
Nog steeds een prachtig hip-hop luisterboek wat clichématig met hogere frequentie wordt gedraaid tussen mei en september.