Masta Ace - A Long Hot Summer (2004)

Label: M3

12. Do It Man (2:56)

met Big Noyd

13. Bklyn Masala (4:19)

met Leschea

14. The Proposition (1:38)
  15. Travelocity (3:52)

met Punchline en Wordsworth

16. The Ways (3:28)
  17. Wutuwankno (4:11)

met Edo. G

18. The After Party (1:08)
  19. Oh My God (3:50)

met The Beatnuts en Rahzel

20. Cellmate (1:16)
  21. Revelations (3:50)
  22. Out Takes * (2:37)
  23. Globetrotter *

met AKD

24. GMO *
totale tijdsduur: 1:00:55 (1:03:32)
avatar van herbertwest
Wat een heerlijk conceptalbum. Momenteel ligt deze me net iets meer dan Disposable Arts. Heb Disposable een tijd lang beter gevonden maar ik zit nu helemaal in de vibe van het album. Zelfs de foto's in het boekje van straten en pleintjes in New York geven net dat beetje extra's.
Een mooie samenvatting van het leven in de Ghetto door iemand die geen gangsta cliches gebruikt, die duidelijk zijn mening heeft en tegelijk veel situaties beschouwend beschrijft. Hij wisselt mooi met persoonlijke onderwerpen en algemene zaken uit de ghetto.
Er is plaats voor eenzaamheid, ambitie, uitzichtloosheid, schoonheid, misdaad, toewijding en zelfs voor een couplet lang woordgrapjes maken over frisdranken en bloopers.
De sfeer is broeierig, zomers en tegelijk voel je je een gast in de wijk van Masta Ace.

eazyfan
Dit is m'n 2de favoriete modern hiphopalbum zelfs Alles klopt aan dit album eigenlijk, elke track is gewoon goed, alleen maar toppers enzo. F.A.Y. en Revelations vind ik gewoon geniaal en dan heb je nog Good Ol Love. Erg jammer dat dit z'n laatste was, 4,5* en blijft een van m'n 15 favoriete albums. Als geheel compleetste hiphopalbum dat ik ken

avatar van herbertwest
Ben blij dat ik hem vorige maand origineel heb gekregen. Album dat je als hiphopliefhebber in je bezit moet hebben.

avatar van thomzi50
Ben ik het geloof ik niet mee eens. Heb het album nog niet heel vaak geluisterd, maar wel vaak genoeg om te constateren dat ik het hier wat overschat vind. De producties zijn op sommige momenten sterk, maar ik geloof dat ik geen enorme fan ben van Masta Ace zelf.

avatar van waxs
Laat ik het zo zeggen, allemaal leuk een aardig. Maar ik heb nergens het gevoel dat het echt bijzonder wordt, maargoed dat is slechts mijn mening.

avatar van psychonaatje
Ja, dat gevoel had ik ook. Beats zijn sterk, maar het geheel komt bij mij niet veel verder dan 'best leuk'. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet heel veel heb geluisterd.

avatar van herbertwest
Haha en zo is mijn enthausiaste verhaal in 1 keer weer te niet gedaan. Maar goed, het blijft natuurlijk persoonlijk. Ieder zijn eigen ding.

Social_Mask
Ben het eens met Thomzi, waxs en psycho. Ik heb het album al een 3 keer beluisterd, maar het was idd, leuk en aardig. Niet meer. Het album zit tegen de 4*, door het concept en de beats. Maar Ace stelt toch wat teleur als rapper. Ik had wat losse nrs van hem, maar daar klinkt hij een stukken boeiender.

3,5*, misschien heeft het album wat meer luisterbeurten nodig.

Relax
Nog een keer beluisterd en deze moet echt mijn top 10 in, ook op #10.
Maar dat kan natuurlijk stijgen! ik geniet echt van de lyrics en die skits.
Natuurlijk geniet ik van dit hele album, de beats, de flows, de teksten, de humor, de emotie en hoe compleet het wel niet klinkt.
Het blijft toch echt een geweldige ervaring.

Relax schreef:
Nog een keer beluisterd en deze moet echt mijn top 10 in, ook op #10.
Maar dat kan natuurlijk stijgen! ik geniet echt van de lyrics en die skits.
Het blijft toch echt een geweldige ervaring.

Aangezien jij het in je top 10 hebt staan, "mag" jij me uitleggen wat dit album zo speciaal maakt.

Relax
Het album klinkt vol, compleet en het voeld vooral aan als een speciaal boek waar je vol van kan genieten.
Als je een paar losse nummers luisterd is het mischien niet zo heel interessant, dit album moet je bekijken als 1 grote classic nummer, dan klinkt het al stukken beter namelijk.

Probeer het maar eens.

Relax schreef:

Probeer het maar eens.

Ik heb het al meerdere malen beluistert, ik vind de verhaallijn door het album ook wel creatief uitgewerkt. Maar ik vind de producties aller eerst te saai en een té hoog dertien-in-een-dozijn gehalte hebben. Persoonlijk vind ik Ace als gastoptreden/-bijdrage altijd erg goed, maar op zijn soloplaten komt hij niet zo goed uit de verf. Op de een of andere manier klinkt het eentonig en saai. Wat ik ook echt een misser vind is het feit dat er veel skit's op het album staan van lange duur, dat tilt voor mij ook zeer zeker mee bij het beoordelen van zo'n plaat. Persoonlijk komt ik ook niet veel verder dan een matige 3*.

E.Norton
Prachtig concept album !!
Alsof je op de stoepbrand van NYC zit, prachtig album gewoon heel chille hiphop is dit , naast de punchlines etc. is dit wel erg lekker
een sooer zondagmiddag album Ace's stem en flow verveelt namelijk nooit, je vraagt je steeds af hoe het afloopt enzo.

goed album een 4

Een album met een (simpele) verhaallijn maar de uitwerking is ill en de skits zijn niet irritant! Heerlijke producties en Masta Ace is een van mijn favoriete MC's..

Beleef deze urban (letterlijk urban ) zomer zelf als je het nog niet gedaan hebt!

avatar van thomzi50
Blijf bij wat ik zei. Aardig album, maar vind het geen absolute klassieker of iets dergelijks. Gewoon in ieder opzicht ruim voldoende en nergens uniek.

avatar van Niek
thomzi50 schreef:
Perfect verwoord.

Social_Mask
Idd, ik ben het ook eens met Thomzi. Waxs legt het nog wat preciezer uit, en daar kan ik me helemaal in vinden:

waxs schreef:

Ik verlaag dit van 3,5* naar 3*.

avatar van J.M.
Ik snap niet dat mensen hier 3* voor kunnen geven. Nummers als Good Ol Love, Da Grind, Beautiful, F.A.Y., Brooklyn Masala en Revelations vind ik al 3,5* waard.

Gekkenhuis
Dit is echt een album wat verbonden is aan de zomer. Voor degene die het nog niet goed kunnen waarderen: wacht op de zomer, ga naar het strand (of ga liggen in je tuin) en luister dit album. Magisch.

Tenminste dat was mijn ervaring met het album

avatar van MFPascal
Dat had ik ook. Dit was overigens ook het album dat mij meer interesse liet tonen in de Underground scene. Erg van genoten. En inderdaad, in de juiste setting deed dit album wat met me. Ook in combinatie met een mooie zomer avond, buiten met een biertje erbij. Erg goed te doen.

EPMD
geweldig!!! vette beats en een lekkere delivery van the masta!! ik had em vanmorgen in de trein naar school geluisterd en het leek alsof ik in NY was...

avatar van hiphopmaster
Wat is dit een lekker album zeg. Stuk voor stuk allemaal juweeltjes met uitzondering van Oh My God met The Beatnuts. Dit nummer past totaal niet op deze plaat. Vandaar niet de volle score. 4,5*!

Improvision
Dat nummer vind ik net een van de betere tracks.

avatar van LoG
LoG
Ik sluit me bij hiphopmaster aan dat het stuk voor stuk juweeltjes zijn met uitzondering van Oh My God, ik moet zeggen dat ik Ace's eerste verse wel ontiegelijk goed vind, maar ik voel de beat niet. Afgezien van dat nummer vind ik het een prachtige plaat en het verhaal vind ik het album alleen maar beter maken, het rijgt alle nummers aan elkaar.
Masta Ace is een hele constante rapper zonder "bullshit" met een hele goede en duidelijke flow. En waar Disposable Arts tekort schoot aan producties komt dat hier toch helemaal goed naar mijn mening. Ace is toch een van de rappers die me verslaafd heeft gemaakt aan hip hop.
Een 4.5

avatar van Rhythm & Poetry
Wat een geweldig catchy refrein heeft F.A.Y. toch:

When you tryin' to hustle for pay and people get in your way
That's when you ready to say "Fuck all y'all"
When the job is givin' ya hell and pay is minimum scale
That's when you ready to yell "Fuck all y'all"
When it's really starting to seem that people killing your dream
That's when you ready to scream "Fuck all y'all"
I'm talkin' to you, and I'm talking to you, and I'm talking to you nigga

P-DawG
Ik vind het een erg sterk album vooral als geheel, juist door de skits vind ik het als geheel zo goed. De skits dragen juist bij aan het gevoel dat je een verhaal beleeft. Good Ol' Love is voor mij zeker 1 van de uitblinkers van dit album maar Brooklyn Massala blijft voor mij de beste track van het album. Daarnaast zijn mijn favoriete tracks Beautiful en Soda and Soap. Het album heeft eigenlijk geen 1 slecht nummer, alleen Do It Man kan in de buurt komen van een slecht nummer. Het enige wat mij weerhoudt om een hoger cijfer te geven voor dit album is dat niet alle nummers het zelfde niveau als Brooklyn Massala enz. hebben.

avatar van j.b.b.l
Vele vinden de skits een minpunt op dit album,zelf vind ik ze best leuk,vooral als je dit album voor het eerst hoort,je wilt toch weten hoe het met Masta Ace en Fats Belvedere afloopt(Ik zal het niet verklappen voor de gene die dit album nog moeten horen ).Dit vind ik een zeer vermakkelijke album.Alle nummers blijven boven het niveau van ''goed''.Een creative masta Ace en de gastartiesten doen het ook goed.ik denk dat dit een van mijn favorieten Hip-hop album gaat worden.Voorlopig een 4,5,grote kans dat het een 5 wordt.

thomzi50 schreef:

Dus alles wat goed is is tegenwoordig niet meer uniek en slecht / gemiddeld
Net als die review van je over Lupé Fiasco, het klinkt zo 'perfect' dat het gewoon als een robot is.. dus geef je het maar een te lage cijfer, jammer dat mensen tegenwoordig zoveel moeten klagen over dit.

avatar van donmarko22
Heerlijke plaat. Ben een beetje wat "nieuwe" hiphop aan het checken na een pauze van +/- 10 jaar, maar het is toch niet alleen maar bagger wat er de laatste paar jaar wordt uitgebracht. 4*

avatar van LoG
LoG
Ik heb dit album al echt iets van 2 a 3 jaar op mn pc staan en het is een van de albums waardoor ik hip hop ben gaan luisteren
Maar ehh, ik ben van plan m te gaan kopen nu maar gewoon, verdient dit album zeker! Maar ehh hij is bij amazon $35, weet iemand waar ik m goedkoper kan halen (A)