MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Guns N' Roses - Chinese Democracy (2008)

mijn stem
2,84 (384)
384 stemmen

Verenigde Staten
Rock
Label: Geffen

  1. Chinese Democracy (4:43)
  2. Shackler's Revenge (3:37)
  3. Better (4:59)
  4. Street of Dreams (5:01)
  5. If the World (5:10)
  6. There Was a Time (6:41)
  7. Catcher in the Rye (6:07)
  8. Scraped (3:41)
  9. Riad N' the Bedouins (4:10)
  10. Sorry (6:26)
  11. I.R.S. (4:22)
  12. Madagascar (6:07)
  13. This I Love (6:39)
  14. Prostitute (6:30)
totale tijdsduur: 1:14:13
zoeken in:
avatar van west
4,0
Kronos schreef:
Ik heb dit na de recensie van Joy nog eens opnieuw beluisterd. Inderdaad, een nummer als Better is erg catchy,.... De solo's van meneer Buckethead zijn wel indrukwekkend ...

1* kan ik er wel aan kwijt.


avatar van trebremmit
0,5
west schreef:
Oh, dat is dus jouw verklaring voor 0,5*.......................................??!

Als je nog wat verder zoekt zul je nog nog meer uitleg van mij vinden.
In tegenstelling tot jou, ik lees nergens waarom dit dan wel zo goed is.

avatar van west
4,0
Nee, daarom staan er maar een aantal berichten van mij waarom ik dit zo goed vind....
maar je moet wel even de tijd nemen, want ze staan inmiddels tussen 485 (!) berichten verspreid. Eén ding kunnen we het eens over zijn: dit album maakt wel wat los.

avatar van ricardo
2,0
Dit album is in de verste verte geen 5* maar ook geen 0.5* waard. Het is gewoon een degelijk hardrockalbum jaren 70 stijl. Het heeft alleen de pech dat er de ongelukkige naam van GnR er na 15 jaar weer eens opstaat. Qua stijl totaal onvergelijkbaar met voorgaand werk. Maar echt top issie niet, evenzo min dattie erg slecht zou zijn. 3* voor nu en over 10 jaar nog. Het gemiddelde vind ik eigenlijk wel ok, rond de 3 lijkt me een prima score en een goeie voldoende iig. Ik kon hem een paar weken terug voor 9.00 euro bij de MM meenemen, heb hem maar laten liggen, want daar vind ik de muziek gewoon niet interesant genoeg voor.

avatar van AGE-411
Jaren 70 stijl? De stijl op deze plaat is een stijl die nog moet uitgevonden worden.

avatar
Joy
de plaat is te modern om jaren 70 plaat genoemd te worden

de muziek heeft er ook weinig mee van doen

avatar van west
4,0
Klik hierboven maar op 'Guns 'N Roses': opgericht in 1985 staat er.
Oftewel.... typische jaren '80 rock. Wat is dat eigenlijk precies?

avatar van ricardo
2,0
AGE-411 schreef:
De stijl op deze plaat is een stijl die nog moet uitgevonden worden.

Nee hoor, de plaat is immers al uitgebracht. De stijl bestaat dus al, want anders wassie niet op de markt geweest.

avatar van Thomzic
1,5
Knipenplakstijl zeker. Wat een onzin trouwens om meteen iets onder bepaalde stijl te zetten. Van mij part zetten ze het onder carnavalsmuziek

avatar van Leonard91
2,5
Dat Guns N' Roses geen MuMeband is wist ik al, maar een 2.95 gemiddeld is wel erg zuur.

Strakke gitaarpartijen, wisselende zang, goed uitgedachte composities, variatie en goede afwerking. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een goed album? De meeste nummers klinken na een paar luisterbeurten dan ook leuk, alleen Shacklers Revenge vind ik waardeloos. Axl borduurt voort op de November Rain-formule, alleen dan in een modern jasje.
Dat hij lang in de studio heeft gezeten is te horen, alles klinkt perfect, te perfect soms. Af en toe wordt het een beetje steriel.
Maar dat neemt niet weg dat er met Better en Street of Dreams wel topnummers op staan. Ook veel andere nummers zijn na een paar luisterbeurten zeer de moeite waard, alleen de stem van Axl kan me niet altijd bekoren.
Dat Axl verschillende dingen probeert vind ik alleen maar toe te juichen, If The World is nog best aardig geworden.

Voorlopig een 3,5*

avatar van west
4,0
Leonard91 schreef:
Dat Guns N' Roses geen MuMeband is wist ik al, maar een 2.95 gemiddeld is wel erg zuur.

Strakke gitaarpartijen, wisselende zang, goed uitgedachte composities, variatie en goede afwerking. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een goed album?

Dank u! (eindelijk!)

avatar van Ducoz
3,0
Mischien leuk om te weten: de titel Better heeft 2 betekenissen.
1. gewoon in dienst van het nummer
2. Het is een Chinees Fietsen merk, je ziet zo'n fiets op de voorkant van de hoes;)

avatar van rafke pafke
2,0
Leonard91 schreef:
Strakke gitaarpartijen, wisselende zang, goed uitgedachte composities, variatie en goede afwerking. Dat zou toch genoeg moeten zijn voor een goed album?

Neen, niet noodzakelijk.

avatar van zinulzki
0,5
Ik hoorde overigens iets totaal anders, namelijk een krijsend speenvarken met hoogheidswaanzin.

avatar van west
4,0
Stond je zelf te zingen onder de douche?

avatar
Father McKenzie
"De Flop van 2008?"


avatar van ArthurDZ
2,5
das Hard Candy

avatar
4,0
Flop? Ik kan begrijpen dat veel mensen het moeilijk vinden om aan de nieuwe Guns N' Roses te wennen maar de term flop vindt ik echt niet op zijn plaats en te makkelijk.

Ik vind het nogmaals een uitstekend album dat vraagt om meerdere beluisteringen, en dat verwacht men niet van een hardrockband, en zeker als je classic Guns N' Roses verwachtte kan ik ook wel begrijpen dat dit best even wennen is. Dat was het voor mij ook, Shackler's Revenge bijvoorbeeld, vond ik eerst (toen het nummer in september verscheen) echt helemaal niks, kon er niks mee, maar ik vind het nu echt een heerlijk rockertje.

Beluister je de muziek objectief voor wat het is en niet enkel voor wat het niet is kan je het in mijn ogen geen flop noemen. Dat sommigen staan te popelen om dat wel te doen was voordat de plaat uitkwam al bekend en is derhalve geen verrassing.

Ik kijk daarom al uit naar de reacties volgend jaar op de volgende Chinese Democracy-cd die naar het schijnt nog veel 'extremer' (als in: verschillende stijlen en meer industrial-invloeden) zal klinken. Er zal waarschijnlijk wel een nieuwe track op staan met Izzy erop heeft Axl al min of meer aangegeven.

Ik kan alvast niet wachten, want hoewel het geen meesterwerk is, is mijn reactie wanneer de laatste klanken van Chinese Democracy (vol. 1?) aflopen nog steeds, 'meer graag'.

avatar van ArthurDZ
2,5
goed gezegd, mister M

avatar van Ducoz
3,0
Sorry dat ik zoveel berichten plaats, maar even aandacht voor dit:

Mensen die zeggen dat alleen Axl over is, weet niet waar hij/zij het overheeft. Op deze plaat speelt Dizzy Reed gewoon gezellig mee, zoals hij op Use Youre Ilusion 1 en 2 en The Spaghetti Incident? ook deed.;)

avatar van Killeraapje
Ik snap best dat deze band veel fans heeft maar toen ze nog echt populair waren vond ik eigenlijk alleen Slash de enige goede muzikant in de band. Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen waarom Axl een goede zanger zou zijn. Ook als ik deze cd hoor. Toen ik bijvoorbeeld Madagascar voor het eerst hoorde dacht ik dat Axl keelkanker had gekregen of iets dergelijks. Hij klinkt alsof hij van binnenuit aan het wegrotten is (mijn excuus voor de wat grove omschrijving maar ik vond dit het meest treffend). Nee, het spijt mij de enige reden waarom dit zo lang heeft moeten duren is volgens mij door een gebrek aan inspiratie of door een paranoide totaal ongeinspireerde muzikant. Laat ik het zo zeggen Axl heeft te weinig talent om alleen een grote band te kunnen dragen.

avatar van west
4,0
Father McKenzie schreef:
"De Flop van 2008?"

Toen jij stond te zingen onder de douche?

avatar
5,0
Shackler's Revenge instrumentaal, waarbij het heerlijke gitaarspel van Buckethead/Bumblefoot goed tot zijn recht komt:

http://www.youtube.com/watch?v=wv7CpvH3fjg&feature=related

Vooral de outro springt er nu goed uit. Wat vinden jullie van dit nummer, gitaristisch gezien?

avatar
Joy
niet bijzonder

avatar
5,0
Dat is duidelijk

avatar van west
4,0
Ducoz schreef:
Mensen die zeggen dat alleen Axl over is, weet niet waar hij/zij het overheeft. Op deze plaat speelt Dizzy Reed gewoon gezellig mee, zoals hij op Use Youre Ilusion 1 en 2 en The Spaghetti Incident? ook deed.;)

Verrek: je hebt helemaal gelijk. Het is niet alleen Axl die over is, wat echt iedereen zegt. Good old Dizzy doet ook gewoon mee!

avatar van Kronos
Oh, dat verandert alles. Ik ga mijn 1* zo meteen in 5* veranderen.

avatar van LucM
1,5
Opmerkelijk dat dit album in Belgische en Nederlandse (en Europese in het algemeen) recensies vrijwel unaniem negatief beoordeeld wordt, waar dat in de Verenigde Staten dit album wel gunstige kritieken krijgt (bij Rolling Stone staat het zelfs in de lijst van beste albums van 2008).

avatar van hansjuvefan
LucM schreef:
Opmerkelijk dat dit album in Belgische en Nederlandse (en Europese in het algemeen) recensies vrijwel unaniem negatief beoordeeld wordt, waar dat in de Verenigde Staten dit album wel gunstige kritieken krijgt (bij Rolling Stone staat het zelfs in de lijst van beste albums van 2008).

Dat bewijst nog maar eens dat Amerika niet altijd evenveel van muziek kent

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 11:29 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 11:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.