Bruce Springsteen - Working on a Dream (2009)

Rock / Country
Label: Columbia

1. Outlaw Pete (8:01)
  2. My Lucky Day (4:01)
  3. Working on a Dream (3:30)
  4. Queen of the Supermarket (4:39)
  5. What Love Can Do (2:57)
  6. This Life (4:30)
  7. Good Eye (3:01)
  8. Tomorrow Never Knows (2:14)
  9. Life Itself (4:00)
  10. Kingdom of Days (4:02)
  11. Surprise, Surprise (3:24)
  12. The Last Carnival (3:30)
  13. The Wrestler (3:51)
  14. A Night with the Jersey Devil * (3:47)
avatar van richiedoom
Laag gemiddelde, maar voor mij is dit echt een pareltje. Staat werkelijk geen slecht nummer op, en queen of the supermarket lijkt bijna voor mij te zijn geschreven!

avatar van Heer Hendrik
Ik vind het geen bijzonder album hoor. Boven gemideld maar dan houdt het wat mij betreft op

avatar van Heer Hendrik
iggy schreef:
Geen al te sterke plaat van bruce. Met Outlaw pete opent the boss nog wel vrij goed. Mede geschreven door P.Stanley?

Jaaaaaa....is mij ook opgevallen

avatar van LucM
Dit album nog eens beluisterd en en het blijkt minder duurzaam te zijn dan de meeste andere albums van Bruce Springsteen. Er staan enkele matige nummers tussen zoals Queen of the Supermarket (flauwe tekst) en Good Eye (klinkt gewoon niet) en in mindere mate This Life. Gelukkig zijn de sterke songs ruimschoots in de meerderheid maar een topsong staat hier niet op.

avatar van uffing
Niet Bruce's beste inderdaad, maar zeker niet slecht. Hoogtepunten voor mij zijn de titeltrack en het schitterende The Wrestler.

avatar van dynamo d
Ik vind dit juist een schitterend album, wellicht zelfs zijn beste maar dat is naar mijn muzieksmaak. Outlaw Pete is geniaal, filmisch in zichzelf. This Life, Life Itself en Kingdom of Days zijn subtiele pareltjes. Op eerste gehoor niet zo opvallend maar worden steeds beter totdat je ze steeds weer wilt beluisteren. Mijn vrouw vond Lucky Day er weer uitspringen. Kortom, voor iedereen wat moois op dit album. Rolling Stone had gelijk met de 5 sterren indertijd, ofschoon andere critici minder enthousiast waren.

A Night with the Jersey Devil staat overigens op de versie met de DVD en is een aardigheidje van The Boss voor Halloween.

avatar van jerome988
Boeijen | Springsteen - YouTube

Heerlijk, die overeenkomsten tussen zang en stijl van Springsteen en Boeijen. Mijn favoriete artiest ooit en mijn favoriete Nederlandstalige artiest! Beide albums zijn in 2009 uitgebracht.

avatar van Brutus
Ik vind dit een alleraardigst album. Geen top,maar er staan een aantal lekkere nummers op.

avatar van Rinus
Ik heb dit album heel lang links laten liggen omdat ik Magic zoveel beter vond en vind. Maar uiteindelijk toch maar een keer gekocht en na een paar keer luisteren kan ik alleen maar constateren dat het een goed, maar geen top album is.

avatar van Frans van Laarhoven
Ik verwacht niet dat een van deze songs live gespeeld gaat worden op zijn eerstvolgende tour!

avatar van vielip
Bij Bruce kun je alles verwachten.

avatar van blaauwtje
Frans van Laarhoven schreef:

Laat die tour eerst maar komen, outlaw pete zou me als platina in de oren klinken

avatar van Frans van Laarhoven
Van mij mag het hoor

CD opgepikt in de kringloop, nu weet ik weer waarom ik niets meer van hem koop sinds tunnel of love. vind het zelf afgezaagd en dat zeg ik over de man die met Born to run, darkness en Nebraska prachtige albums maakte.

avatar van vielip
Dan mis je toch een hoop wat meer dan de moeite waard is. Working on a dream behoort daar inderdaad niet toe. Paar nummers die goed zijn maar overall is het niet heel best.