Mastodon - Leviathan (2004)

4,18

Label: Relapse

1. Blood & Thunder (3:48)
  2. I Am Ahab (2:46)
  7. Naked Burn (3:42)
  8. Aqua Dementia (4:10)
    met Scott Kelly
  9. Hearts Alive (13:40)
  10. Joseph Merrick (3:33)
154 BERICHTEN 2 MENINGEN
avatar van Johnny Marr
bennerd schreef:
Dit is dan ook niet zo'n consistente plaat. Op dat vlak ga ik liever voor Remission, al heeft dit wel betere tracks. Nog eentje proberen, dus. Remission rost alle andere Mastodonplaten onder het matje.

Da's de enige Mastodonplaat die ik nog niet bezit. Bedankt voor de tip.

avatar van ASman
Zelf smaken de eerste vier albums van Mastodon mij eigenlijk allemaal even goed. De band evolueerde van de sludge-meets-70's-psychedelia sound van Remission en Leviathan geleidelijk aan naar de progressieve metal van Blood Mountain en Crack the Skye, maar toch hoor je bij ieder werkje dat je met Mastodon te maken hebt. De laatste twee albums, The Hunter en Once More Round the Sun deden me vrij weinig om eerlijk te zijn.

avatar van dumb_helicopter
Door een sterk optreden afgelopen Graspop het hoogst gequoteerde album hier op MuMe maar eens beluisterd. Muzikaal zeker de moeite en houdt een mooi niveau aan, maar te weinig hoogtepunten wat mij betreft om hier een hoog cijfer voor te geven.

avatar van stoepkrijt
Ondanks dat de meeste nummers te kort zijn voor een fatsoenlijke opbouw hebben ze bijna allemaal een grandioze compositie. Met name de eerste vijf nummers weten echt iedere seconde te boeien. Razend knap vind ik dat.