Bill Callahan - Sometimes I Wish We Were an Eagle (2009)

Rock / Folk
Label: Drag City

1. Jim Cain (4:39)
  2. Eid Ma Clack Shaw (4:20)
  3. The Wind and the Dove (4:34)
  4. Rococo Zephyr (5:43)
  5. Too Many Birds (5:27)
  6. My Friend (5:13)
  7. All Thoughts Are Prey to Some Beast (5:53)
  8. Invocation of Ratiocination (2:42)
  9. Faith / Void (9:44)
avatar van timhardt
Ploppesteksel schreef:

Doet me denken aan Du Hast van Rammstein

met dit verschil dat dit échte muziek is.

avatar van dix
dix
timhardt schreef:

met dit verschil dat dit échte muziek is.

en/of échte plagiaat.

avatar van andnino
Wat een prachtige cd zeg. Had 'm al een tijdje in de wachtrij, maar de afgelopen dagen pas goed aan toegekomen. Een van de grootste verrassingen dit jaar! Inmiddels aan de vijfde luisterbeurt bezig, maar dat gaan er ongetwijfeld meer worden.

avatar van musicfriek
Klassieker in de dop, deze Callahan. Was al helemaal weg van Smog, dit is ook kwaliteit van de bovenste plank. Deze muziek laat me wegzweven op een wolk ver, ver van deze wereld vandaan..

avatar van otherfool
1,0
Saai snoozefest-de-luxe. Spannend wordt het eigenlijk nooit (vooruit, met uitzondering van nummertje 7) en het monotone geneuzel van Callahan gaat al snel de keel uithangen. Eerste kennismaking met de beste man, en meteen de laatste. Enigszins vergelijkbaar met Sun Kil Moon; hoog aangeschreven maar totaal niet aan mij besteed.

1*.

khonnor
besteedt? besteed!

voorts vind ik de nummer 9 van jouw top 10 zowat de grootste zeikplaat van de laatste jaren. lange non-songs zonder enige "redeeming quality". tja, two gallants was ooit de hype van de dag, ook in belgie, en dankzij (slik) den humo....

ach, de coloribus en gustibus he...

avatar van otherfool
1,0
khonnor schreef:
besteedt? besteed!

Ik ben hopeloos. Inmiddels verbeterd.

Wat de Two Gallants hier trouwens mee te maken hebben?

avatar van Bart
otherfool schreef:
totaal niet aan mij besteed

Erg jammer! De plaat biedt mij juist al wekenlang veel plezier en de nummers raken me écht.

avatar van musicfriek
Hier net zo en ik moet ook ontzettend aan Lambchop denken als ik dit album draai. Mij verveelt dit echt nooit

khonnor
otherfool schreef:

Ik ben hopeloos. Inmiddels verbeterd.

Wat de Two Gallants hier trouwens mee te maken hebben?

och, wou gewoon aanhalen dat over kleur en smaak eigenlijk niet te twisten valt... zo vind ik deze bill callahan, samen met animal collective, grizzly bear, lindstrom & prins thomas, tune-yards, mono, animal house, fennesz en enkele andere kandidaat voor plaat van t jaar....

avatar van McSavah
khonnor schreef:

Fennesz? Doel je op Black Sea (uit 2008)?

avatar van timhardt
dix schreef:

en/of échte plagiaat.

dwaze comment, want muzikaal kan het verschil niet groter zijn. Ik zie eigenlijk alleen een gelijkenis in tekstuele opbouw en dan nog ligt het onderwerp in een totaal andere hoek. Net of Rammstein is hiervan de uitvinder...I don't think so.

avatar van Ploppesteksel
Mij leek het dan ook eerder een niet al te serieuze opmerking

avatar van Jazper
timhardt schreef:

Volgens mij ging de opmerking over Rammstein ook over de tekstuele opbouw. En die opmerking lijkt me nog meer hout te snijden dan de opmerking dat dit tenminste échte muziek is...

avatar van andnino
Echte muziek?

Op je vingers fluiten, da's echte muziek

Wat een prachtige plaat.

avatar van rustugan
Kwam via deze site op dit album.

Na hem een aantal keer beluisterd te hebben, kan ik niet anders concluderen dat ik dit (naast Mono - Hymn To The Immortal Wind) op dit moment het beste album van 2009 vind. Prachtige muziek van de heer Callahan met als beste nummers :

Jim Cain
Too Many Birds
All Thoughts Are Prey to Some Beast

Ik vind dit ook wel 4* waard. Qua hoogtepunten sluit ik me helemaal aan bij rustugan. Jim Cain is echt prachtig en mijn favoriet op deze plaat. Too Many Birds moest ik even aan wennen maar inmiddels ben ik betoverd door het knullige vogeltje dat geen tak heeft om te landen.

avatar van Bart
God, het aantal stemmen blijft maar binnenstromen. En nog steeds een prachtig gemiddelde! De plaat is het meer dan waard! Nog dagelijks draai ik een paar nummers van dit album. Hopelijk doet hij na Pukkelpop ook Lowlands aan. Deze nummers zou ik dolgraag live willen horen!

avatar van heicro
De liedjes zijn mooi, maar ik zit mij de laatste tijd meer en meer te irriteren aan z'n stem, die overigens erg lijkt op die Kurt Wagner van Lambchop. Bij nader inzien verlaag ik de score van deze plaat. Ik let nou eenmaal veel op het stemgeluid van een artiest en deze kan mij absoluut niet bekoren.

avatar van Jazper
Dat stemgeluid was eerst ook niet aan mij besteed. En ook bij de nummers bekroop mij af en toe het gevoel dat andere artiesten hetzelfde nummer ook hadden kunnen maken. Nog steeds trouwens, maar toch werkt deze plaat wel voor mij. Een paar zwakke broeders en een aantal zeer sterke nummers geven Bill wat mij betreft toch het voordeel van de twijfel.

heicro schreef:
die overigens erg lijkt op die Kurt Wagner van Lambchop.

Dat is voor mij nou net een pluspunt dat het daarop lijkt, zo zie je maar weer. Hoop dat mensen hun weg naar Lambchop weten te vinden dankzij deze Bill Callahan, die zullen zeker niet teleurgesteld worden.

avatar van rustugan
heicro schreef:

Die stem moest ik in het begin juist aanwennen, nu ligt ik voor mij juist prettig in het gehoor en irriteer ik me er niet aan.

avatar van thesceneisnow
Onbegrijpelijk dat deze cd zoveel bijval krijgt en nu al 123 stemmen heeft. Bill Callahan doet namelijk hetzelfde als altijd alleen nu iets minder goed dan in zijn Smog-tijd. (Dongs of sevotion, Doctor came at dawn, Red apple falls!)

Overigens is het nummer 'All Thoughts Are Prey to Some Beast' wel 1 van zijn beste nummers. Die voel je door je hele lichaam.

Bof, deze CD is toch beter dan de laatste 5 albums uit zijn Smog-periode.

avatar van Bruno Banani
Ik ben het helemaal met thesceneisnow eens. Dit doet ie al heeeeeeeel lang en is zeker niet beter dan zijn laatste 5 albums.
Die waren zelfs nog minimaler en bezwerender, en dus beter, wat mij betreft.

handsome_devil
helemaal eens. ik ga ook een halfje zakken, staan teveel nummers op naar mijn mening die echt helemaal niks doen.

avatar van De-noir
Begrijp me niet verkeerd, dit is een fijne plaat hoor, maar ik heb de hoge waardering van deze Eagle i.v.m. met de rest van Bill's oeuvre nooit zo gesnapt. Klein hypje? WIld Love en Red Apple Falls zijn toch net wat specialer en beter imho.

avatar van Gyzzz
Wild Love is Smogs grote meesterwerk en staat hier duidelijk boven, maar ik vind dat deze zeker wel aan Red Apple Falls kan tippen En de waardering-boost zal er ook mee te maken hebben dat Callahans geluid wat toegankelijker geworden is.

Ach, de 4,06 voor "A River Ain't Too Much to Love" op deze site frappeert dan wel meer, want da's toch wel één van de meer wisselvallige Smog-platen (zal ook wel iets met toegankelijkheid te maken hebben zeker?). Enfin, deze "Sometimes..." wordt gewoon op zijn waarde gewaardeerd, zeer degelijke subtopper in Callahan's oeuvre.